دسته‌ها
اخبار

آشنایی با استراتژی SERP موبایل گوگل


3 اکتبر 2017 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

خلاصه ای از درک استراتژی موبایل گوگل

گوگل نه تنها ویژگی‌های SERP کاملاً منحصربه‌فردی را در تلفن همراه دارد، بلکه اغلب آن‌هایی را که روی دسک‌تاپ ظاهر می‌شوند متفاوت از تلفن همراه تغییر می‌دهد. فرض اساسی این مطالعه این است که با جداسازی مواردی که گوگل از ال،ای ویژگی های SERP دسکتاپ خود فاصله می گیرد، کل موضع موتور جستجو در مورد وب موبایل به آرامی نمایان می شود. با این فرض که هر گونه واگرایی داده های تلفن همراه هدفمند و م،ادار است، روندهای ویژگی منحصر به فرد SERP موبایل برای روشن ، رابطه کلی Google با SERP تلفن همراه کار می کند.

دسکتاپ در مقابل موبایل SERP Data Dive

به ،وان بخشی از تلاش برای منزوی ، فلسفه کلی SERP موبایل گوگل، روندها برای ویژگی های SERP زیر در ایالات متحده و بریت،ا برای دسکتاپ و موبایل تجزیه و تحلیل شدند:

  • ریز ع،ها
  • تصاویر کوچک ویدیو
  • چرخ فلک ها
  • کارت های غنی
  • پانل دانش
  • بسته محلی
  • میانگین نتایج ارگ،ک در هر صفحه

با توجه به مجموعه داده های فوق، فقط داده های صفحه اول SERP مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. علاوه بر این، داده‌های جمع‌آوری‌شده برای دوره‌ای از 1 ژانویه 2017 تا 31 آگوست 2017 بود. با استفاده از اعداد 31 آگوست 2017، آنچه به ،وان نرخ نسبی بین داده های ویژگی SERP دسکتاپ و موبایل تعیین شد.

این نرخ نسبی مورد استفاده در طول مطالعه به افزایش فرکانس نسبی اشاره دارد که در آن گوگل یک ویژگی SERP را از یک دستگاه به دستگاه دیگر نمایش می دهد. برای مثال، اگر Google بسته‌های محلی بیشتری را روی دسک‌تاپ نشان دهد تا روی موبایل، نرخ نسبی افزایش تعداد دفعاتی است که Google بسته‌های محلی را روی دسک‌تاپ نشان می‌دهد نسبت فامیلی به موبایل

به این ترتیب داده ها به شرح زیر است:

ریز ع،ها صفحه یک ظاهر:

دسکتاپ ایالات متحده: 0.34٪ از تمام SERP های Page One

تلفن همراه ایالات متحده: 8.59٪ از کل SERP های Page One

نرخ نسبی: افزایش 2426 درصدی تعداد دفعاتی که گوگل این ویژگی را در موبایل نسبت به دسکتاپ نشان می دهد.

دسکتاپ ،ستان: 0.11٪ از تمام SERP های Page One

موبایل ،ستان: 13.39٪ از کل SERP های Page One

نرخ نسبی: افزایش 12072 درصدی در دفعاتی که گوگل این ویژگی را در موبایل نسبت به دسکتاپ نشان می دهد. (طبیعی نرخ نسبی زیرا این ویژگی در بریت،ا در حدود 5000 درصد است، 12000 درصد نشان‌داده‌شده نتیجه یک بار افزایش داده است.

ریز ع،های ویدیو صفحه یک ظاهر:

دسکتاپ ایالات متحده: 7.6٪ از کل SERP های Page One

تلفن همراه ایالات متحده: 0.35٪ از تمام SERP های Page One

نرخ نسبی: افزایش 95 درصدی تعداد دفعاتی که گوگل این ویژگی را در دسکتاپ نسبت به موبایل نشان می دهد.

دسکتاپ ،ستان: 6.22٪ از کل SERP های Page One

موبایل ،ستان: 0.18٪ از تمام SERP های Page One

نرخ نسبی: افزایش 97 درصدی تعداد دفعاتی که گوگل این ویژگی را در دسکتاپ نسبت به موبایل نشان می دهد.

چرخ و فلک صفحه یک ظاهر:

دسکتاپ ایالات متحده: 0.66٪ از تمام SERP های Page One

تلفن همراه ایالات متحده: 3.35 درصد از کل SERP های Page One

نرخ نسبی: افزایش 408 درصدی در دفعات نمایش این ویژگی توسط گوگل در مقایسه با دسکتاپ.

دسکتاپ ،ستان: 0.63٪ از تمام SERP های Page One

موبایل ،ستان: 2.25٪ از کل SERP های Page One

نرخ نسبی: 257 درصد افزایش تعداد دفعاتی که گوگل این ویژگی را در موبایل نسبت به دسکتاپ نشان می دهد.

توجه: Google شکل دیگری از چرخ فلک را در تلفن همراه نمایش می دهد، Rich Cards. در پایان دوره جمع‌آوری داده‌ها، Rich Cards در 6.4 درصد از SERPهای صفحه یک تلفن همراه در ایالات متحده و در 7.2 درصد از آن‌ها در بریت،ا نشان داده شد. به این ترتیب، کل ظاهر چرخ و فلک Page One در تلفن همراه عبارت است از:

ایالات متحده: 9.75٪
بریت،ا: 9.49٪

پانل دانش صفحه یک ظاهر:

دسکتاپ ایالات متحده: 8.1٪ از تمام SERP های Page One

تلفن همراه ایالات متحده: 7.5 درصد از کل SERP های Page One

نرخ نسبی: تفاوت حاشیه ای

دسکتاپ ،ستان: 6.6 درصد از کل SERP های Page One

موبایل ،ستان: 6.4٪ از کل SERP های Page One

نرخ نسبی: تفاوت حاشیه ای

Local Pack Page One Appearance:

دسکتاپ ایالات متحده: 42.4 درصد از کل SERP های Page One

تلفن همراه ایالات متحده: 34.5٪ از تمام SERP های Page One

نرخ نسبی: افزایش 18.5 درصدی تعداد دفعاتی که گوگل این ویژگی را در دسکتاپ نسبت به موبایل نشان می دهد.

دسکتاپ ،ستان: 18.75٪ از کل SERP های Page One

موبایل ،ستان: 19.78 درصد از کل SERP های Page One

نرخ نسبی: افزایش 5.5 درصدی در دفعات نمایش ویژگی توسط گوگل سیار نسبت به دسکتاپ

میانگین نتایج ارگ،ک در هر صفحه

دسکتاپ ایالات متحده: 9.7

تلفن همراه ایالات متحده: 9.55

دسکتاپ ،ستان: 9.8

موبایل ،ستان: 9.64

میانگین تفکیک نتایج ارگ،ک:

دسکتاپ ایالات متحده بر اساس %:

10 نتیجه – 81%
9 نتیجه – 17%
8 نتیجه – 1%
7 نتیجه – 1%

تلفن همراه ایالات متحده بر اساس درصد:

10 نتیجه – 75%
9 نتیجه – 20%
8 نتیجه – 4%
7 نتیجه – 1%

دسکتاپ بریت،ا بر اساس %:

10 نتیجه – 72%
9 نتیجه – 20%
8 نتیجه – 6%
7 نتیجه – 2%

موبایل بریت،ا بر اساس درصد:

10 نتیجه – 69%
9 نتیجه – 23%
8 نتیجه – 5%
7 نتیجه – 3%

سوالات مبتنی بر دسکتاپ در مقابل. روندهای ویژگی SERP Google موبایل

  1. چرا تعداد ریز ع،ها در موبایل بیشتر از دسکتاپ است؟
  2. چرا این روند در مورد تصاویر کوچک ویدیو اعمال نمی شود؟
  3. چرا گوگل ترجیح می دهد چرخ و فلک های بیشتری را در تلفن همراه نشان دهد؟
  4. چرا Rich Cardها بسیار رایج تر از چرخ فلک های موبایل سنتی هستند؟
  5. چرا پانل‌های دانش در تلفن همراه با توجه به اینکه فضایی را در نتایج ارگ،ک در تلفن همراه اشغال می‌کنند محدود نیستند (و با توجه به اینکه Google بسته‌های محلی را محدود می‌کند، زم، که فضا در داده‌های خارج از ایالات متحده محدود است)؟

توضیح استراتژی موبایل گوگل

با استفاده از داده های ذکر شده در بالا، یک رویکرد کلی برای نحوه مشاهده SERP موبایل توسط گوگل فرموله شد. اکنون از این نظریه برای توضیح سؤالات ذکر شده در بالا استفاده می شود.

تحقیق لمس دیجیتال

تحقیقات در مورد ماهیت روانشناختی دستگاه های لمسی دیجیتال، پایه و اساس نظریه ای را ارائه می دهد که استراتژی تلفن همراه گوگل را تشریح می کند.

بر اساس موسسه ملی بهداشت:

  • لمس دیجیتال مانند لمس یک شی دنیای واقعی است.
  • لمس دیجیتال “درک مالکیت و تحریک ذهنی را افزایش می دهد.”
  • دستگاه های لمسی مانند بخشی از خودمان احساس می کنند.

به این ترتیب، تحقیق خارج از دانشگاه من،تر، دانشگاه آنتورپ، و دانشگاه کالیفرنیا همه نشان می دهد که فناوری صفحه لمسی تأثیر محسوسی بر افزایش تعامل کاربر دارد.

استراتژی SERP موبایل گوگل مشخص شد

Google درک می کند که به دلیل رابطه منحصر به فرد بین یک دستگاه تلفن همراه و کاربر آن (به بخش تحقیق در بالا مراجعه کنید)، که SERP موبایل برای تعامل عمیق کاربر آماده شده است. با دانستن این موضوع، گوگل آگاهانه SERP موبایل را با توجه به زیربناهایی که یک اپلیکیشن را بسیار جذاب می کند، فرمت کرده است، ی،ی محتوای متمرکز بصری و لایه لایه عمیق. با انجام این کار، گوگل انتظارات پیش‌شناختی کاربر برای مشارکت عمیق‌تر در SERP موبایل را برآورده می‌کند. ی،ی گوگل، مانند NIH، درک می‌کند که کاربر ذاتاً بیشتر درگیر یک دستگاه صفحه لمسی مانند تلفن همراه است و یک SERP ایجاد کرده است که انتظارات و تمایل طبیعی به افزایش تعامل را برآورده می‌کند.

به این ترتیب و در پاسخ به سوالات ذکر شده در بالا:

1) گوگل به طور خاص تصاویر بندانگشتی بیشتری را در تلفن همراه به ،وان ابزاری برای ایجاد یک SERP موبایل با جهت‌گیری بصری بیشتر نشان می‌دهد. گوگل به طور خاص بیان کرد در سپتامبر 2016. با انجام این کار، گوگل کاربر را قادر می سازد تا عمیقاً تحریک و درگیر شود (همراستا با تحقیقات خارج از NIH و غیره).


2) تصاویر بندانگشتی ویدیو، اگرچه از نظر بصری محرک هستند، اما با طرح SERP موبایل Google مطابقت ندارند. برخلاف دسکتاپ، درگیر ، یک تصویر کوچک ویدیویی در تلفن همراه منجر به باز شدن برنامه جدید (یوتیوب) و ورود کاربر به یک ا،یستم کاملاً جدید می شود. انجام این کار باعث ایجاد قطع ارتباط، گسست و گسست کلی در جریان ذهنی مورد نیاز برای تقویت تعامل عمیق کاربر می شود. به این ترتیب، دسکتاپ تعداد بیشتری از SERP های Page One را با ریز ع،ها نسبت به موبایل نشان می دهد.

3) SERP های بیشتری حاوی چرخ و فلک در تلفن همراه هستند، زیرا مانند تصویر بند انگشتی، این ویژگی از نظر بصری تحریک می شود و در نتیجه سطح مورد انتظار تعامل تلفن همراه را تقویت می کند. با این حال، چرخ و فلک ها دو ،صر ایجاد کننده تعامل دیگر را در خود جای داده اند. به طور خاص، چرخ و فلک ها از کاربر می خواهند که به طور فیزیکی از طریق یک حرکت کشیدن با SERP درگیر شود و تعامل شناختی بیشتری را از طریق یک سری محتوای طول، تر و عمیق تر (در مقایسه با یک تصویر کوچک) ارائه می دهد.

4) با گسترش آنچه در مورد چرخ فلک ها توضیح داده شد، از بین تمام قالب های چرخ و فلک، Google ترجیح می دهد قالب Rich Card را نشان دهد. این منطقی است با توجه به اینکه Rich Cards جذاب‌تر از چرخ فلک موبایل سنتی است زیرا تصاویر آن بزرگ‌تر هستند (و در نتیجه جذاب‌تر). علاوه بر این، Rich Cards حاوی محتوای جانبی است و به همین دلیل، در مقایسه با چرخ فلک‌های موبایل سنتی، تجربه شناختی عمیق‌تر و جذاب‌تری را ارائه می‌دهد.

5) در حالی که Google فرکانس نمایش بسته محلی را در تلفن همراه محدود می کند، این کار را برای پانل دانش انجام نمی دهد. بسته محلی زم، محدودیتی را مشاهده می‌کند که نتایج ارگ،ک کمتری در صفحات بیشتر وجود داشته باشد، زیرا هدف کاربر این است که درگیر نباشد، بلکه قصد دارد مجموعه‌ای محدود از گزینه‌ها را برای تصمیم‌گیری عملی دریافت کند (مثلاً کجا غذا بخورد و غیره. .). از طرف دیگر پنل دانش ابزار عالی برای افزایش تعامل در SERP موبایل است. این به این دلیل است که پانل های دانش موبایل عبارتند از:

  • از نظر ظاهری متنوع هستند (و همچنین حاوی تصاویر هستند).
  • شامل چندین قابلیت (به ،وان مثال چرخ فلک ها، زبانه ها، دکمه ها و غیره) است که کاربر با این ویژگی ارتباط برقرار می کند.
  • آرایه وسیعی از محتوا را برای درگیر ، کاربر ارائه می دهد و اغلب منجر به جابجایی کاربر از یک پانل به پانل دیگر می شود.

در نتیجه موارد فوق، پانل‌های دانش تلفن همراه ایده‌آل‌ترین راه را برای سرمایه‌گذاری از افزایش تعامل کاربر تلفن همراه ارائه می‌کنند. تا این حد، گوگل با وجود فضای ارگ،کی که این ویژگی در تلفن همراه اشغال می کند، ظاهر آنها را در SERP موبایل محدود نمی کند.

برداشت کلی از استراتژی موبایل گوگل

در مورد افزایش تعداد جستجوهای موبایلی زیاد گفته شده است. این افزایش کمی به طور گسترده دلیل تمرکز گوگل بر موبایل است. با این حال، یک دلیل قوی وجود دارد که این مزیت کیفی است که نیروی اصلی پشت مرکزیت موبایل گوگل است. به طور خاص، سرمایه گذاری بر روی امکانات تعاملی که موبایل ارائه می دهد، جذابیت جذابی است که شتاب موبایل گوگل را به حرکت در می آورد.

تا این حد، سئوکاران و صاحبان سایت ممکن است بخواهند اقدامات عملی زیر را انجام دهند:

  1. آزمایش مداوم Google از ویژگی‌های SERP تلفن همراه را نظارت کنید.
  2. محتوای غنی را هدف قرار دهید (مانند ریز ع،ها، قطعات ساختاریافته، و غیره).
  3. بهینه سازی برای تبدیل از خود SERP به شیوه ای استراتژیک.
  4. اطمینان حاصل کنید که یک ،ب و کار دارای نظرات مثبت است زیرا رتبه‌بندی‌های متعددی در یک پانل محلی تلفن همراه ظاهر می‌شود قبل از گسترش یافته است.
  5. از محتوای سفارشی استفاده کنید که Google به شما امکان می دهد در پانل دانش قرار دهید (ی،ی Google Posts، محل پرسش و پاسخ و غیره).

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!


منبع: https://www.rankranger.com/blog/understanding-google-mobile-strategy