دسته‌ها
اخبار

آموزش تولید محتوای سئو شده نکات مهم سئو در تولید محتوا

اما کلمات کلیدی lsi چیست؟ چطور کلمات کلیدی lsi را پیدا کنیم؟ در ادامه به آموزش این موضوع مهم پرداخته ایم و راهکارهایی را برای پیدا کردن این کلمات گفته ایم. نکته مهم این است که محتوا به صورت اتوماتیک و بدون اغراق یا انجام رفتارهای ماشینی، استانداردهای گوگل در آن رعایت شده باشد و نویسنده نیاز به دستکاری محتوا نداشته باشد. همچنین در متن به سایر مقالات و صفحات دیگر اشاره شود تا متخصص سئو به صورت طبیعی بتواند لینک سازی داخلی را انجام دهد. تصاویر مرتبط را در مطالب خود بگنجانید و در نهایت محتوا را با رسانه‌های اجتماعی پیش ببرید. محتوا مهم ترین بخش بازاریابی در فضای مجازی می باشد و تولید کردن یک محتوای به صورت بهینه شده تخصصی است که تمامی کسب و کار هایی که در عرصه رقابتی حضور دارند به اون نیاز دارند. در نوشتن عنوان جهت سئو محتوا باید حتما از کلمه کلیدی اصلی مقاله در آن استفاده کنید و هرچه کلمه کلیدی به ابتدای عنوان نزدیک تر باشد، این موضوع به سئو مقاله شما کمک میکند.

  • اگر همه ي نتايج رتبه بندي شده در گوگل، محصول يا صفحات خدماتي باشند، پس شما بايد يك محصول يا صفحه خدماتي با ارزش ١٠ برابر بيشتر همه ي آن نتايج توليد كنيد.
  • وقتى صحبت از “آموزش سئو محتوا” مي شود، اكثر مردم فكرشان به سمت “محتوای یک مقاله” ميرود.
  • با آپدیت تایتل و دیسکریپشن در صفحه خود باعث جذب بیشتر کاربران از صفحه نتایج سرچ گوگل شوید.
  • استفاده از کلمه کلیدی و مفاهیم مرتبط در توضیحات متا باعث می‌شود که گوگل بهتر موضوع محتوای ما را متوجه شود.
  • آره درست حدس زدی، حتی خود منم الان که دارم این محتوا رو می‌نویسم، دارم سعی می‌کنم لابه لای نوشته‌هام از یه سری عبارات استفاده کنم… .

به ظاهر هم همه چیز اوکیه، ولی حتی بعد از انتشار بیشتر از 10 تا مقاله، هنوز یکی از مقالاتشم ایندکس نشده. البته که از آنجایی بروزرسانی محتوا بخش بسیار مهمی در سئو محتوا است ، این مطلب دائما بروزخواهد شد و موارد بیشتری در آن قرار میگیرد. برای این کار شما باید یک تحقیقات کلمات کلیدی بر روی لانگ تیل کیورد ها انجام دهید. هیچ کس آنها را نمیخواند ، هیچ ترافیکی از صفحه نتایج سرچ گوگل ندارند و هبچ ترافیکی از صفحات دیگر سایت شما هم به آنها منتقل نمیشود.

آزمون گویندگی یا ارسال نمونه کار

با اینکه به‌اشتراک‌گذاری در رسانه‌ها عاملی برای رتبه‌بندی مستقیم به‌شمار نمی‌آید، برای خوانندگان مهم است که بتوانند محتوای شما را بازنشر کنند. حتی اگر فقط به‌دلیل افزایش جست‌وجوی طبیعی محتوا تولید می‌کنید، باز هم احتمالا امید دارید که آن را در آینده به کسب‌وکار تبدیل کنید. در محتوا دکمه اشتراک در رسانه‌های اجتماعی را قرار دهید؛ با این کار خوانندگان راحت‌تر می‌توانند محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند.

استفاده از تصاویر در نوشتن محتوا :

برای جذب خوانندگان یک سبک نوشتاری طبیعی داشته باشید و نیازها و علایق آنها را در نظر بگیرد. اگر خواندن و درک محتوای شما آسان نباشد، رتبه خوبی در نتایج نمی گیرد. همانطور که قبلاً اشاره کردم، مقالات طولانی می توانند موارد بیشتری را نسبت به بلاگ پست 300 کلمه ای پوشش دهد. این بدان معناست که مقالات طولانی بهتر از محتوای کوتاه به سوالات افراد پاسخ می دهند.

✅ هدف ما از تولید محتوا، کسب بازدید بیشتر است؛ به‌گونه‌ای که هم نیاز کاربر را رفع کنیم و هم فرصت معرفی خدمات و محصولات خودمان را پیدا کنیم. با یادگیری اصول سئو در تولید محتوا می‌توانیم محتواهایی تولید کنیم که جایگاه بالاتری در نتایج گوگل می‌گیرند و در نتیجه ما بازدید بیشتری کسب می‌کنیم. البته لینک سازی خارجی فقط به لینک دادن به سایت‌های دیگر ختم نمی‌شود. بعد از تولید محتوای سئو شده و ارزشمند،‌ ما هم سعی می‌کنیم از سایت‌های دیگر لینک بگیریم. عنوان متا باید حاوی کلمه کلیدی باشد تا موتورهای جستجو موضوع صفحه ما را بهتر متوجه شوند و سئوی محتوایی بهتری داشته باشیم.

در ادامه آموزش و برای یادگیری بهتر شما، ۳ مرحله سئو محتوا را به صورت گام به گام آورده‌ام و به صفحه مربوطه لینک داده‌ام. برای تولید محتوا به‌ویژه محتوای متنی روش‌های مختلفی وجود دارد. هیچ قانون مشخصی وجود ندارد؛ اما روی هر چیزی لینک ندهید (و مسلما فقط کلمات کلیدی نیستند که می‌توان به آنها لینک داد و اجبارا هم نباید به آنها لینک داد). به جایی که واقعا با محتوا ارتباط معنایی دارد و به صفحه هدف ارزش بیشتری می‌دهد لینک بدهید.

بهتر است نسبت به تعداد کلمات لید، کلمه کلیدی یک تا چند بار در آن تکرار بشود. وظیفه یک لید خوب در مقاله، جذب مخاطب به مطالعه مقاله است. در صورتی که لید نتواند به خوبی وظیفه خود را اجرا کند و مخاطب صفحه سایت را ترک کند، این برای شما یک بانس ریت یا نرخ پرش محسوب میشود و در صورت تکرار باعث کاهش رتبه شما میشود. به محتوایی گفته می شود که در آن تمامی نکات و استانداردهای سئو رعایت شده باشد به گونه ای که موتورهای جست و جو با دیدن شان امتیاز بالایی را به آن ها اختصاص دهد.

آیا از مفاهیم مطرح شده در درس سئو محتوا و تولید محتوای سئو شده رضایت داشتید؟ لطفا به این مطلب رای بدهید. توضیحات متا بخشی از محتوای شماست که در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو دیده می‌شود. البته توضیحات متا را باید خودتان بنویسید؛ وگرنه گوگل خودش بخشی از مطلب شما را در توضیحات متا نشان خواهد داد. اگر توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید، تفاوت زیادی میان تعداد کلیک‌ها ایجاد خواهید کرد.

در مقاله ای جداگانه به آموزش عنوان نویسی جذاب پرداختیم، یکی از بهترین راه ها برای جذاب کردن یک عنوان، استفاده از اعداد در آن است. با وجودی که در زمینه سئو مطالعات متعددی کرده ام و با مباحث کتاب آشنایی داشتم، مطالب مفید و ارزشمندی از آن آموختم. از دوست گرامی حمید طهماسبی که زحمت ترجمه این کتاب را کشیدند و به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دادند تشکر میکنم.

بااین‌حال، در چنین مواردی مسلماً کاربر تا زمانی‌که یک نتیجه با نشان تاریخ و کاملا جدید در صفحه وجود دارد، معمولا روی نتایجی که بدون نشان تاریخ هستند کلیک نمی‌کند. در بسیاری از موارد، دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید تا تاریخ انتشار را در صفحة نتایج جست‌وجو در کنار محتوا مشاهده کنید. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم یک کار دیگر هم انجام دهید و زمانی را که پست یا صفحه شما به‌روزرسانی شده است، نمایش دهید. کورکورانه محتوا تولید نکنید؛ برنامه‌ای براساس مجموعه‌ای از کلیدواژه‌ها فرمول‌بندی کنید؛ با این‌کار از آغاز خودتان را در مسیر موفقیت قرار می‌دهید.