دسته‌ها
اخبار

آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل

اطلاعات مربوط به آخرین تغییرات صفحه در این برچسب قرار میگیرد که به فرمت YYYY-MM-DD تاریخ دهی میشود. URLهای داخل نقشه سایت شما یک تاریخ آخرین تغییرات یا “Last Modified” مربوط به خود دارند. مثلا ممکن است یک عالمه محتوای تکراری در آن 5000 صفحه وجود داشته باشد و گوگل همه آنها را ایندکس نکند. به گوگل در پیدا کردن تمام عکس‌هایی که داخل سایتتان هست کمک می‌کند. سلام استاد خیلی عالی سایت مپ رو توضیح دادین دستتون درد نکنه. برای داشتن سایت مپ داینامیک برای سایت های کدنویسی باید از دولوپر بخواهید این کارو انجام بده.

مثلا نقشه سایتی که افزونه یواست می‌سازد در آدرس example.ir/sitemap_index.xml در دسترس است. وب سایت هایی که صفحات زیادی دارند، نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات جدید یا آپدیت شده را به سرعت شناسایی کنند. برخی نقشه‌های سایت دارای اولویت‌بندی یا همان Priority‌ هم هستند که تعیین می‌کند کدام صفحات مهم‌تر هستند. به طور مثال صفحه‌ی اصلی سایت می‌تواند اولویت بالاتری نسبت به صفحه لاگین یا ورود به سایت داشته باشد. وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید. این کار از ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند.

کار شما درسته و از این به بعد فقط دامنه اصلی رو مدیریت کنید و به اون یکی کاری نداشته باشید. اگر مشکل از این نبود یکبار کل فایل رو خال کنید ببینید مشکل برطرف میشه یا نه. اگر برطرف شد شروع کنید قسمت های مختلف کد رو بردارید تا اینکه دقیقا بفهمید کجای این فایل داره مشکل ایجاد میکنه. همه این کار ها رو میشه کرد ولی خب اینجا فضاش نیست که بخوایم کدنویسی PHP آموزش بدیم. افزونه Google XML SItemaps دقیقا همین کار رو برای وردپرس انجام میده و شما میتونید کدهاش رو مشاهده و بازنویسی کنید.

  • و سوال آخر اینکه background-image ها رو چجوری باید بهینه کرد، با توجه به اینکه نمیشه براشون alt تعریف کرد.
  • مطمن شوید فیلد آخرین زمان اصلاح در سایت مپ وجود داشته باشد، فیلد فوق به موتور جستجو کمک می کند تا متوجه آخرین تغییرات شود.
  • پس علاوه بر اینکه باید تعیین کنید که پست تایپ مورد نظر توسط موتور جستجوگر ایندکس نشود (یعنی ثبت نشود)، باید مشخص کنید که نمی‌خواهید این پست تایپ در نقشه سایتی که می‌سازید هم نمایش داده شود.
  • شما از چه افزونه ای برای تولید نقشه سایت استفاده می‌کنید؟ سوالات و نظرات خود را برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

ممکنه فایلی که آپلود کردید روی عملکرد افزونه تاثیر منفی بذاره، پیشنهاد میکنم پاک کنید اون فایل رو. من سایتم https هست در گوگل هر 4 حالت با http/https و با www و بدونwww ثبت کردم. دو سوال از خدمت شما داشتم ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید. این برچسب اطلاعات مربوط به هر نقشه سایت را در خود جای میدهد. محتوای لینک هر صفحه در این برچسب قرار میگیرد و در واقع یک برچسب مادر است.

روش های خاص ایجاد سایت مپ

در این صورت شما به فایل ایندکس سایت مپ خودتان نیاز خواهید داشت. به صورت خلاصه تر یعنی فایل مرتبط به هر سایت مپ، باید در فایل ایندکس لیست شود و پس از آن مورد استفاده قرار گیرد. برای ایجاد نقشه سایت از افزونه سئو وردپرس یعنی yoast seo استفاده میکنن.

خدمات تولید محتوا

اما وقتی به سرچ کنسول نگاه می کنید، سایت شما فقط 2000 صفحه ایندکس شده دارد. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، وقت آن است که سایت مپ خود را به گوگل ارسال کنید. جای نگرانی نیست می توانید از یک ابزار تولید نقشه سایت مانند XML-Sitemaps.com استفاده کنید. این ابزار یک فایل XML به عنوان نقشه سایت از سایت شما استخراج می کند. “اگر صفحات سایت شما به درستی لینک داده شود، خزنده های وب (کراولر) ما می توانند بیشتر سایت شما را کشف کنند.”

علیرغم اهمیت نقشه سایت در سئو بایستی به خاطر داشته باشید که نقشه سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و ارتباطی به رتبه سایت در گوگلا ندارد. در واقع سایت مپ تنها به بررسی سریعتر و راحت‌تر محتوای سایت شما توسط گوگل کمک می‌کند. نقشه‌های سایت نمی‌توانند بیش از 50 هزار URL را در خود ثبت کنند. همچنین حجم فایل نقشه سایت نیز حداکثر می‌تواند 50 مگابایت باشد. در صورتی که نقشه سایتتان از یکی از این دو مورد بزرگتر شود، باید با دسته بندی مطالب در نقشه‌های مختلف سایت هریک را بصورت جدا در موتورهای جستجو ثبت کنید.

Sitemap فایل متنی می باشد که در سایت شما آدرس تمام صفحات سایت را در بر دارد. سایت مپ اطلاعات هر صفحه از سایت را در خود نگهداری می کند، این فایل بروزرسانی و اهمیت و نحوه ارتباط با صفحات دیگر را نیز در برمیگیرد. گوگل سرچ کنسول بیشتر مشکلات مربوط به نقشه سایت را به شما اعلام می‌کند.

وقتی یک صفحه توسط این ربات‌ها بررسی می‌شود، به لینک‌های داخلی و خارجی آن توجه می‌شود. اگر یک آدرس URL پیدا شود که در فهرست جستجوی آن‌ها نیست، محتوای آن آدرس را فراخوانی می‌کنند و در جای مناسب ایندکس می‌کنند. البته گوگل اعلام کرده که عملا تگ را نادیده می‌گیرد، زیرا معمولا وبمسترها آن را به درستی آپدیت نمی‌کنند. تگ نیز از دید گوگل اهمیتی ندارد و آن را نادیده می‌گیرد. در مورد تگ نیز گفته می‌شود که امروزه دیگر نقش مهمی در سایت مپ ندارد.

اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. بعنوان مثال برای سایت زیر در نقشه سایت محصولات یک سایت فروشگاهی سه عدد از محصولات Exclude شده اند و توسط گوگل فهرست نشده‌اند. با بررسی ادرس صفحات مشخص شد که این صفحات در بین محصولاتی هستند که تولیدشان متوقف شده است و برای ما دیگر اهمیتی ندارد که توسط گوگل فهرست شوند. گوگل محتواهای جدید را توسط ربات‌های خزنده‌ای که وب را بررسی می‌کنند کشف می‌کند.