دسته‌ها
اخبار

آموزش سئو از صفر تا صد مبتدی تا پیشرفته +دوره رایگان سفینه

دروس زیر به صورت گام به گام طراحی شده‌اند و با کلیک بر روی هر سرفصل به صفحه آن درس هدایت خواهید شد. شما می‌توانید همین الان از هدیه خود استفاده کنید که [بیش از ۱۰۰۰ نفر] در سایت خودمان، یوتیوب و آپارات به صورت رایگان از آن استفاده کرده‌اند و شروع به یادگیری ۰ تا ۱۰۰ سئو کرده‌اند. اگر به دنبال یادگیری نحوه ساخت فایل robots.txt و بهینه‌سازی آن برای سئو هستید، این مقاله را از دست ندهید. فایل robots.txt در صورت نیاز بهینه‌سازی و تغییرات لازم روی آن انجام می‌شود تا بتوانیم محدودیت‌های لازم را روی ربات‌های گوگل اعمال کنیم. کافیه کلید واژه Schema Markup رو توی گوگل سرچ کنی، میتونی مطالب زیادی راجع بهش مطالعه کنی. سلام، سعی کردم مطلب سئو به زبان ساده رو خیلی جامع بنویسم، تا واقعاً کاربردی باشه، در ادامه هم به روز رسانی خواهد شد.

  • سایت فروشگاهی خود را برای موبایل بهینه سازی کنید و مطمئن شوید فرایند خرید و مشاهده محصول در سایتتان به راحت ترین شکل ممکن انجام می شود.
  • سئو کردن یک وب‌سایت هم در واقع بهینه کردن یک وب‌سایت نسبت به همین الگوریتم‌هایی است که گوگل با ارائه آن‌ها قصد داشته تا کیفیت خودش را بالا ببرد.
  • بازاریابی دیجیتال با هدف تقویت و تبلیغ برند از طریق کانال های دیجیتال مختلف مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و غیره است.

مثلا ممکن است نوشته باشد crawled currently not indexed یعنی صفحه توسط گوگل دیده شده ولی هنوز ایندکس نشده است. ما باید از انواع انکر تکست استفاده کنیم تا لینک سازی طبیعی باشه. اگر در کنار تولید محتوا به فکر ایجاد ارتباط واقعی با مخاطب خود باشید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که دسترسی به پاسخ از طریق ابزارهای جدیدی مانند موبایل و گجت های الکترونیکی انجام شود.

۴. بهینه‌سازی تنظیمات خزش وردپرس

در صنایع دیگر ، مانند املاک یا بیمه ، ارزش ترافیک موتورهای جستجو به طور قابل توجهی بالاتر است. اگر قرار باشد هر ماه به سایت ها و شبکه اجتماعی های مختلف هزینه تبلیغات پرداخت کنید این هزینه بسیار بیشتر از هزینه سئو سایت تان میشود و این تبلیغات یز دائمی نیستند و بعد از مدتی کمرنگ میشوند. یکی از کار هایی که سئو کار باید بتواند انجام دهد بازاریابی سئو میباشد. در واقع سئوکار وردپرس باید بتواند مانند یک بازاریاب کاربران را به سایت هدایت کند و مجبور کند در بخش های مختلف سایت جستجو کنند و زمان بیشتری را در سایت بمانند و از محصولا و خدمات سایت استفاده کنند. با استفاده از این ابزار میتوانید متوجه شوید محتوایی که تولید شده است تا ه اندازه باکیفیت است و غیر کپی میباشد.

۳- برندسازی و افزایش اعتبار در میان رقبا

شما با ایجاد بستری مناسب و کسب بازدید های سایت می توانید رتبه سایت خود را به مقدار زیادی افزایش دهید . فاکتورهایی که باعث افزایش رتبه سایت می شوند ممکن است در افزایش بازدید سایت نقشی نداشته باشند. به سایت شما بک لینک دادن است .شما باید محتوایی تولید کنید تا دیگر سایت ها با آن بتوانند ارتباط بر قرار کنند . موضوعی که بین افرادی که نظر می دهند وجود دارد محتوای وب سایت است.سعی در این بکنید که شما خالق محتوا باشید . توجه به این فاکتور ها باعث افزایش بازدید سایت می شودکه ولی در بیشتر موارد کسی توجه خاصی به آن ندارد . زیرا موتورهای جستجو اهمیت بسیاری به بروزرسانی و تازگی محتوای سایت شما دارند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو هستید، تعدادی وب سایت عالی وجود دارند که می توانند منابع مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند. Search Engine Land، Moz و Semrush همه این سایت ها از مراجع معتبر در سراسر دنیا هستند و اطلاعات زیادی در رابطه با تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا ایجاد لینک و بازاریابی محتوا ارائه می دهند. نکته مهم اینکه، آنها بسیاری از این اطلاعات را به صورت رایگان ارائه می دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای بررسی سایت ها و پست های وبلاگ آنها وقت بگذارید. همچنین اگر می خواهید از منابع فارسی استفاده نمایید سایت شرکت سئوکار شامل صدها مقاله سئو بوده که بصورت رایگان می توانید از این اطلاعات استفاده نمایید.

اگر فکر می‌کنید که با راه‌‌اندازی یک وب‌سایت به درآمد و فروش سریع می‌رسید باید بدانید که این یک خیال باطل است و سئو فرآیندی زمان بر است. از طرفی بهتر است بدانید که اگر قصد دارید در کوتاه مدت با استفاده از سئو و گوگل بقای کسب و کار اینترنتی خود را حفظ کنید، قطعا بیزنس شما نابود خواهد شد. سئو به هیچ عنوان نمی‌تواند در کوتاه مدت به شما نتیجه ملموسی را بدهد. بدون شک ماه‌ها طول می‌کشد تا بتوانید برروی عبارات هدفتان در گوگل رتبه بگیرید و سپس از آن به درآمد برسید.

چگونه پروژه سئو را مدیریت کنیم؟

هر چقدر محتوای سایت جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد، در کسب رتبه از گوگل امتیاز بالاتری خواهد گرفت. واقعیت این است که هرگونه فعالیتی که ما در سایتمان انجام می‌دهیم در انتها قرار است به توسعه کسب و کارمان منتهی شود. هدف از بهینه سازی سایت این نیست که تنها ورودی‌های سایت خود را افزایش دهیم بلکه هدف این است که با این کار ورودی‌های ارزشمند را به سایت خود هدایت کنیم که در نهایت به فروش کلی سایت ما در مرور زمان کمک می‌کند. بنابراین زمانی که مشغول بهبود سئو سایت خود هستید هرگز از هدف اصلی که در واقع افزایش درآمد و مشتریان است، غافل نشوید. شما به کمک بهینه‌سازی صفحات سایت خود می‌توانید در نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو در رتبه عالی قرار بگیرید. سئو بر بهبود رتبه‌بندی در نتایج ارگانیک (طبیعی و نه پرداختی) متمرکز است.