دسته‌ها
اخبار

آموزش سئو از صفر تا صد مبتدی تا پیشرفته +دوره رایگان سفینه

نکته آخر اینکه در این مسیر حتما با متخصصین سئو و افرادی که تجربه‌های موفقی در بهبود SEO وب سایت ها داشته اند در ارتباط باشید. چون هر گونه اشتباه در این زمینه ممکن است به جای هدایت سایت به صفحات اول موتورهای جستجو، منجر به افت آن و در نتیجه اثرات منفی شود. مجموعه ای از تاکتیک های مورد تایید برای سئو که برای افزایش جایگاه سایت در سرپ ( صفحه نتایج موتورهای جستجو) مورد استفاده است را سئو کلاه سفید می گویند. شاید انجام چنین کاری هزینه بالایی برای شما داشته باشد، چون رقابت میان سایت‌های مختلف و مشابه بسیار است و شما باید این کار را به طور مداوم، پیگیری کنید. نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کنید، انتخاب کلمه کلیدی است که می‌تواند به شما در کنار زدن رقبا، بسیار کمک کند.

  • برای مثال می‌توان به هدرها ، فوترها و سایت‌بار اشاره کرد که تاثیر خاصی در سئوی یک وب سایت نخواهند داشت.
  • من قبل از هر چیز سایت‌‌‌های رقیب این دوستمان را بررسی کردم و متوجه شدم یکی از سایت‌های رقیب برای هر رنگ؛ یک محصول دست کرده و در تمام صفحات محتوای کاملا تکراری قرار داده.
  • در عوض بدون تأمل وارد لینک اول می‌شوید و با یک محتوای بد مواجه می‌شوید و سریع صفحه را ترک می‌کنید.
  • شما می‌توانید به سایر افرادی که در لیست شما نیستند ولی احتمال دارد موضوع مقاله شما برایشان جذاب باشد و به آن لینک بدهند ایمیل ارسال کنید.
  • شما سعی کنید از این مسئله عبور کنید و ظاهر سایتتان را واقعا جذاب کنید.

ضمن اینکه تعدادی از محصولات ما همیشه اهمیت بالایی دارند و دوست داریم روی آن‌ها در گوگل رتبه مناسب داشته باشیم. لینک‌های ساختاری؛ لینک‌هایی هستند که تقریبا در تمام صفحات سایت تکرار می‌شوند و می‌توانند اهمیت یک صفحه را برای موتورهای جستجو و کاربران مشخص کنند. سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تاثیر مثبتی بر روند سئوی سایت شما داشته باشند. بر این اساس، در شبکه‌های اجتماعی موثر مانند لینکداین، فیسبوک و پینترست با نام برند کسب و کار شما لینک‌سازی انجام می‌شود. به عنوان مثال، مقاله‌ای که در وبلاگ سایت شما تولید شده، در این شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌گردد. اینکه در سایت خود چند صفحه باید داشته باشید و هر صفحه با چه کلماتی هدفگیری شود، پس از تحقیق کلمات کلیدی مشخص می‌گردد.

نوعی ریدایرکت است که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا می‌شود. Meta Refresh معمولا با شمارش معکوس 5 ثانیه‌ای و متنی با مضمون “اگر بعد از 5 ثانیه به صفحه مورد نظر هدایت نشدید، اینجا را کلیک کنید” همراه است. این نوع ریدایرکت معمولا کند‌تر بوده و برای سئو توصیه نمی‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه دوره جامع جادوی سئو مراجعه کنید.

این بار، محتوا چنان جالب و جذاب بود که شما 10 دقیقه زمان برای خواندن آن صرف کردید. کلیت این اتفاق به موتور‌های جستجو (ازجمله گوگل) می‌فهماند که رتبه 2 نسبت به رتبه 1 مطالب مفید‌تری را در اختیار کاربر گذاشته است. اگر گوگل نتایج بدردنخور و نا‌کار‌آمد برای کاربران فراهم می‌کرد یا تجربه‌ای بد را برای آنان رقم می‌زد، گوگل نمی‌شد.

بنابراین اگر به دنبال برندسازی، کاهش هزینه‌های بازاریابی و یافتن مشتری‌های هدفمند هستید، به هر نحوی که شده، موضوع SEO را جدی بگیرید. به معنای ساده بهبود روند افزایش ویزیت و مشاهده کاربران از طریق جستجوهای مرتبط با سایت شما. هرچند صفحات سایت شما در نتایج جستجو بیشتر دیده شود احتمال جذب مشتری و در معرض دید بودن افزایش پیدا میکند. سئو داخلی یا on page seo قواعدی است که در داخل سایت بکار می‌برید تا ضمن افزایش کاربران در موتورهای جستجو راحت تر یافت شوید. با رعایت فاکتورهای سئو داخلی می‎توانید ضمن استفاده از محتوای مفید و کاربر پسند، بدون صرف وقت و هزینه زیاد رتبه دلخواهتان را بدست آورید. مطمئنا بله، با تولید محتوا در وبلاگ شانس های جدیدی برای دیده شدن وب سایت شما در کلمات کلیدی جدید ایجاد می شود.

Page Rank چیست؟

سئو مناسب برگ برنده شما در دریافت بیشترین بازدید واقعی و مرتبط با محتوای سایت شما در موتورهای جستجو به ویژه گوگل است. دریافت بازدید از طریق گوگل توسط کاربران واقعی فقط از طریق داشتن سایتی با محتوا و سئو مناسب در رقابت با سایت های هم تراز ممکن است. در زیر شرح موارد سئو و خدماتی که وب سایت بهترین سئو ارائه میدهد آورده شده است . تمام فرایند سئو و بهینه سازی سایت توسط مدیریت و متخصص سئو صورت میگیرد. سئو کلی سایت شامل مواردی خواهد شد که باعث قرار گرفتن سایت در لیست نتایج جستجو یا به اصطلاح ایندکس شدن سایت خواهد شد.

یک صفحه والد، می‌تواند چندین صفحه فرزند داشته باشد اما صفحات فرزند، می‌توانند تنها یک صفحه والد داشته باشند. علاوه بر آن، یک صفحه فرزند می‌تواند صفحات خواهر و برادر نیز داشته باشد. برای مثال، صفحه “استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال” را بعنوان صفحه والد در نظر بگیرید. در اینصورت صفحات “بازاریابی ایمیلی”، “بازاریابی محتوایی” و “بازاریابی شبکه‌های اجتماعی”، صفحات فرزند شما خواهند بود.

سئو تکنیکال چیست؟

از مهم‌ترین مواردی که در مبحث سئوی آن پیج قرار می‌گیرد، می‌توان به مباحث فنی، تولید محتوا و البته رابط کاربری و ظاهر سایت اشاره کرد. اگر می‌خواهید سایت شما در دراز مدت نیز رتبه‌ی خوبی داشته باشد و همیشه در نتیاج جستجو سایت شما نشان داده شود باید روی سئو داخلی On-page Seo سایت خود به صورت مداوم کار کنید. به عبارت ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، فرایند ایجاد تغییرات در طراحی و محتوای وب سایت شما به منظور کمک به دیده شدن آن در موتورهای جستجو است. اگر به فکر آموزش سئو هستید و رویای رسیدن به صفحه اول موتورهای جستجو مخصوصا گوگل شما را قلقلک می‌دهد، به جای درستی آمده‌اید.

یعنی از‌طریق تولید محتوای خوب، ارزشمند، مرتبط و مفید به جذب و حفظ مخاطب بپردازیم و اینگونه سئو‌ی سایت خود را ارتقا دهیم. به بیان دیگر، بازاریابی محتوایی فراهم آوردن محتوای کارآمد، مفید و مرتبط برای مخاطبان بمنظور حل مشکل و کمک به آن‌ها، به جای سخنرانی سر دادن پیرامون محصولات یا خدماتمان است. Orphan Page یا صفحه یتیم به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که هیچ بک لینکی به آن داده نشده است. اما چرا صفحات یتیم برای سئو مشکل ایجاد می‌کنند؟ موتور‌های جستجو ازجمله گوگل، معمولا صفحات وب را به دو طریق پیدا می‌کنند.