دسته‌ها
اخبار

آموزش سئو از صفر تا صد مبتدی تا پیشرفته +دوره رایگان سفینه-دنی سالیوان | سئو

در کل کارهایی که برای سئو انجام می‌شود را به بخش‌ها یا حوزه‌های مختلفی تقسیم می‌کنند. یک نوع تقسیم کار متداول، تقسیم کارهای داخل سایت و بیرون سایت و مسائل فنی سایت است. به این سه بخش کارها سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO)، سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) و سئوی تکنیکال می‌گویند. این روش سئو برعکس روش قبلی خیلی زودتر نتیجه می‌دهد؛ اما تاثیر آن همیشگی نیست و گوگل هم بیکار ننشسته که فریبش بدهید!

  • ارائه محتوای مناسب و مرتبط مهم ترین فاکتور در سئوی سایت های آموزشی است.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد پیشنهاد میکنم مقاله بک لینک PBN را مطالعه کنید.
  • در این قسمت از آموزش سئو سایت به موضوع سرعت صفحات می‌پردازیم؛ با این هدف که در وب سایت داستان سرعت به طور کامل متفاوت است.
  • اما قبل از اقدام برای فراگیری مهارت‌های سئو، لازم است آشنایی مناسبی با پیش نیازهای یادگیری سئو داشته باشید؛ زیرا شناخت این مهارت‌ها به شما کمک می‌کند سئو را راحت‌تر یاد بگیرید.
  • بدین منظور بایستی بصورت مستمر وضعیت وبسایت خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید.
  • موتورهای جستجو هوشمند هستند اما با وجود پیشرفت فراوان هنوز به توسعه احتیاج دارند.

بعد از مرحله سئو و بهینه سازی کلی سایت نوبت به سئو صفحات سایت میرسید. در هر سایتی یک سری صفحات هدف وجود دارد که به این صفحات لندینگ پیج میگویند. سئو و بهبود رتبه در این صفحات باعث افزایش شدید ورودی و بهبود رتبه در سایت میشود. یکی از موارد مهم در بحث سئو و بهینه سازی سایت داشتن لینک های خارجی یا به اصطلاح بک لینک میباشد. در سال‌های اخیر تعداد کاربرانی که از گوشی موبایل برای جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، چندین برابر شده است. به همین دلیل گوگل، موبایل فرندلی و ریسپانسیو بودن صفحات را جزو اولویت‌های ایندکس صفحات و حتی جزو فاکتورهای رتبه‌بندی خود قرارداده است.

این سئو یعنی چی آخرش؟

همچنین موتورهای جستجو درک متفاوتی از تصاویر دارند که با استفاده از متن جایگزین به آنها کمک می ‌کنید که معنای تصاویر را بهتر بفهمند. در واقع، جستجوهای تصویری بخش جداناپذیری از سرویس گوگل هستند. پس مهم است که تصاویر خود را بهینه سازی کنید تا گوگل بتواند آن ها را درک کند. اگر می خواهید وب سایت شما کارایی و نتیجه دلخواه را داشته باشد، باید بیشتر روی سئوی آن سرمایه گذاری کنید.

Link Bait یا طعمه لینک چیست و چه کاربردی دارد؟

اولین و شاید مهم‌ترین قدمی که شما برای بهبود سئوی محلی خود می‌توانید بردارید، اقدام به قرار دادن نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار خودتان در سایت است. بدین منظور از ابزاری به نام Disavow استفاده می‌کنیم که به طور کامل در آموزشی جداگانه به بررسی و طریقه استفاده آن پرداخته‌ایم. به همین منظور توصیه می‌کنیم که حتما مقاله “آموزش کامل disavow کردن بک لینک ها” را مطالعه نمایید. انواع روش های سئو سایت جزء موضوعاتی است که شما به عنوان یک متخصص می‌بایست با تمامی اصول آن آشنا باشید و سپس به ادامه راه و تولید محتوا بپردازید.

پیشنهاد میکنم برای نتیجه گیری بهتر سئو سایت را به یک متخصص بسپارید و یا با شرکت در دوره های آموزشی دانش خود را در این حوزه بالا ببرید. برای شروع پیشنهاد میکنم از محتوای قرار گرفته در صفحه آموزش رایگان سئو استفاده کنید. معیار گوگل برای تعیین رتبه شما کیفیت محتوا، بهینه بودن ساختار کدنویسی و سرعت صفحه و در نهایت لینک سازی های داخلی و خارجی است. اینکه محتوای شما در یک زیردامنه معرفی شده باشد یا بخشی از صفحات خود سایت باشد یک فاکتور تعیین کننده نیست. در نتیجه به جای پیدا کردن راه های جایگزین بهتر است بر کیفیت محتوا و بهبود صفحات فعلی تمرکز کنید. سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت.

البته برای انجام این کار نیاز دارید تا به تعداد کافی محتوا تولید کرده باشید و سپس این محتواها را در یک صفحه با رابط کاربری عالی در کنار هم جمع کنید و لینک دهید. از آنجا که ذات این سایت‌ها با تولید محتوای زیاد عجین شده است؛ مدیریت سئو این سایت‌ها بسیار مهم است و یک اشتباه می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. با بازاریابی محتوایی است که می‌توانید سئو و البته فروش سایتتان را بیشتر کنید.

کلمه کلیدی عبارتی می باشد که بیشترین استفاده از آن در متن شده است. آنالیز رقبا به شما کمک می کند تا با کسب ایده های خوب و کمی تغییر در روش هایی که رقبا از آن استفاده می کنند، بتوانید مشتریان را به سمت خود هدایت نمایید. افرادی که با کلیک بر روی لینک سایت شما، به صورت آنلاین وارد آن می شوند نسبت به افرادی که از طریق بازاریابی جذب می کنید، هزینه کمتری برای شما خواهند داشت تا به یک مشتری واقعی تبدیل شوند. یک سئو هدفمند توان این را دارد کسب و کار شما را تغییر دهد.

تحلیل رقبا در سئو با استفاده از ابزارهای مختلف

به عبارت دیگر، از صرفا یک بازدید کننده، تبدیل به یک متقاضی شود. عمل مورد نظر شما، بسته به نوع وب سایت و فعالیت شما متفاوت است. مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. البته این هدف اصلی شماست و ممکن است در مسیر رسیدن به این هدف، اهداف کوچکتری تحقق یابند؛ مثل وارد شدن به یک صفحه خاص، پر کردن یک فرم به خصوص و یا ثبت نام در سایت و ایجاد یک حساب کاربری. برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد.

وبمستر وب‌سایت بخاطر بی احتیاطی آدرس صفحه اصلی را در فایل robots.txt قرار داده بود و disallow کرده بود و صفحات سایت ایندکس نمی‌شدند. مهم‌ترین مباحث سئو تکنیکال مربوط به بهینه‌سازی سایت برای خزش و ایندکس گوگل است. برای افزایش CTR صفحه در نتایج جستجو؛ سعی کنید ۲ بار از کلمه کلیدی استفاده کنید. بعد از اینکه هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را شناختید؛ حالا وقت آن است که پاسخ پرسش کاربر را بدهید. پیش‌فرض ما از اینجا به بعد این است که می‌خواهید یک مقاله بنویسید. در بخش ساختارسازی توضیح دادم که طراحی صفحات آرشیو و اصلی کاملا بر مبنای لینک‌سازی داخلی است و قرار نیست متن زیادی بنویسید.