دسته‌ها
اخبار

آموزش سئو محتوا برای سایت در 15 قدم content SEO مدیریو

می‌گن گوگل اونقدر قوی شده که ممکنه تو اصلا درباره یه موضوع، تولید محتوا نکنی و هیچ زوری برای سئو شدن تو اون کلمه نزنی، ولی گوگل تشخیص بده که کاربرا دنبال توئن و بیاد و نمایشت بده! این حرف رو قبول دارم، ولی خیلیا هستن که هنوز اون قدر شناخته شده نیستن که حتی گوگل بخواد پیشفرضی از فعالیت و خدمات اون‌ها داشته باشه.. آره درست حدس زدی، حتی خود منم الان که دارم این محتوا رو می‌نویسم، دارم سعی می‌کنم لابه لای نوشته‌هام از یه سری عبارات استفاده کنم… . برای ایجاد ارتباط معنایی در سایت تان باید از لینک سازی داخلی استفاد کنید. ماهیت استفاده از لینک های داخلی دقیقا این است که بین صفحات مرتبط سایت تان ارتباط ایجاد شود تا هم مخاطبان تان بتوانند به صفحات مرتبط دسترسی پیدا کنند و هم گوگل بتواند مفهوم بین صفحات را درک کند. به طور کلی از کلمه کلیدی اصلی و سایر کلمات کلیدی مشابه و مرتبط باید در قسمت های مختلف محتوا استفاده کنیم.

هدف شما بايد اين باشد كه محتواهایی تولید کنید که ارزش آنها 10 برابر بیشتر از ارزش محتواهای رقبایتان باشد. يكي از تکنیک های مورد علاقه من در آموزش سئو محتوا ، استراتژي H&W است. حرف H مخفف how to و به معنای “چگونه، چطور ” است و حرف W مخفف تمامی افعالی است که با Wh شروح می شوند.

  • زمانی که شروع به نوشتن محتوای سئو محور می کنید دقت کنید که کلمات کلیدی به طور منظم در همه جای پست قرار بگیرد.
  • در ابتدا من تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دادم و حدود 15 عبارت را حول عبارت “سئو محتوا” استخراج کردم.
  • برای اینکه محتوای ما بتواند جایگاه بالایی در نتایج جستجو کسب کند، نه تنها باید کیفیت بالایی داشته باشد، بلکه باید جامع هم نوشته شود به طوری که نیاز کاربران را پاسخ دهد.
  • همانطور که می‌بینید استفاده از کلمات جذاب، منحصربه‌فرد و همچنین جملاتی مانند مثال‌های واقعی برای آموزش سئو می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش نرخ کلیک داشته باشد.
  • سعی می کنم در آینده این مقاله را آپدیت کنم و ریزتر وارد جزئیات شوم.

خصوصا در سال ۲۰۲۱ که شدیدترین رقابت بین بازاریابان محتوا را تجربه می‌کنیم، بهینه‌سازی و سئو محتوا یک مهارت الزامی برای یک کمپین محتوایی موفق است. در نوشتن محتوا ,نوشتن عنوان محتوا باید بسیار دقت کرد چون یکی از پارامتر های گوگل برای سئو کردن سایت عنوان مناسب میباشد. براساس تجربه کاربری همکاران کلماتی مانند معرفی جامع اموزش کامل میتواند تو رنکیگ سایت مذکور تاثیر گذار باشد. در پاراگرف اول و ترجیحا دو خط اول کلمه کلیدی تکرار شود؛ البته بهتر است استفاده از کلمه کلیدی در خط اول صورت گیرد. این کار هم برای خواننده زیباست و سریع می‌فهمد که موضوع محتوا چیست و هم ربات‌های پایشگر گوگل به آن اهمیت می‌دهند. برای مثال در همین محتوا کلمه «سئو محتوا» به عنوان کلمه کلیدی تعیین شده و کلّیت محتوا بر محور همین کلمه و ماهیت آن پیاده‌سازی می‌شود.

تولید محتوا سئو

اگر همه ي نتايج رتبه بندي شده در گوگل، محصول يا صفحات خدماتي باشند، پس شما بايد يك محصول يا صفحه خدماتي با ارزش ١٠ برابر بيشتر همه ي آن نتايج توليد كنيد. اگر بيشتر نتايج، پستهاى وبلاگ بودند، می فهمید كه لازم است شما هم پست وبلاگى بسازيد. اگر بيشتر نتايج صفحات فروش محصولند، پس عاقلانه تر است كه شما هم از اين صفحات داشته باشيد. اگر تنها قادر به یادگیری یکی از بخش های سئو باشیم بدون شک آن بخش، سئو محتوا است؛ زیرا خود آغاز کننده بسیاری از بخش های دیگر سئو است، پس سئو کردن یک محتوا را جدی بگیرید. این کار درسته؟ یک مقاله برای کیورد برنامه ریزی تعاملی بنویسم و برای رتبه اون تلاش کنم و در اون مقاله لینک بدم به خدمت مون تا از اونجا بفروشیم. ما یک خدمت داریم به اسم برنامه ریزی تعاملی برای سازمان ها و کسب و کارها که برنامه ریزی تعاملی رو برای سازمان ها اجرا می کنیم.

آموزش سئو و بهينه سازي محتوا

حالا فرض کنید 3 پاراگراف این صفحه به طرز تهیه املت بپردازد. عملا صفحات زامبی صفحاتی هستتند که گوگل آنها را ایندکس میکند ، ولی کسی آنها را نمیخواهد. زامبی پیج به صفحاتی از سایت شما هستند که هیچ ترافیکی ندارند. مطمئن شوید که تصاویر و سایر فایل‌های رسانه‌ای‌تان عملکرد محتوا را کند نمی‌کنند.

تردیدی نیست که اگر محتوایی با تصاویر همراه باشد، ما را بیشتر جذب می‌کند تا زمانی‌که محتوا چیزی جز متن ندارد. این کار باعث می‌شود خواننده‌ای که قصد خواندن ادامه متن را دارد از وبلاگ شما خارج نشود. به ویژه برای زمانی به کار می‌رود که قصد دارید به یک دامنه دیگر لینک بدهید. بله، هرچیزی که باعث کاهش بانس ریت شود و باعث افزایش ماندگاری کاربر در سایت شود در سئو محتوا موثر است که CTA هم یکی از آنهاست. پاراگراف پایانی این محتوا مجموعه چند ویدیو آموزشی در رابطه با سئو داخلی است که بخشی از آن به سئو محتوا پرداخته و در ادامه باقی موارد سئو داخلی را هم توضیح میدهد. برای اینکه در نتایج سرچ گوگل، با عبارات بیشتری رتبه بگیرید نیاز به عبارات کلیدی بیشتر و نیاز به محتواهای سئو شده بیشتر دارید.

تکنیک های تندنویسی در تولید محتوا

هر وبلاگی می تواند محتوا تولید کند ولی نوشتن محتوای سئو شده کار هر وبلاگی نیست و محتوایی به صفحه اول گوگل می رسد نکات سئو را مورد توجه قرار داده باشد و یونیک (اختصاصی) باشد . اگر عنوان اصلی کاربر را درگیر نکند، تأثیر منفی در سئو محتوای متنی و سایت دارد. از طرفی، موتورهای جستجو هم از عنوان اصلی برای درک موضوع مقاله و کلمه کلیدی صفحه استفاده می‌کنند. پس عنوان مقاله باید بیانگر موضوع مقاله و کلمه کلیدی صفحه هم باشد. پس در این مقاله هرکجا از گوگل حرف زدیم، منظورمان سایر موتورهای جستجوی دیگر هم است.