دسته‌ها
اخبار

آموزش سئو محتوا: صفر تا صد آموزش سئو سفینه

ممکن است بپرسید که اصلاً چرا باید این کار را کرد؟ چون موتورهای جستجو نمی‌توانند مثل انسان تصویری را ببینند و درک کنند بنابراین متن آلت درباره تصاویر توضیحاتی را به موتور جستجو ارائه می‌کند. اینکار نهایتاً کمک می‌کند که آن تصاویر در صفحه نتایج تصاویر یافته شده رتبه‌بندی شوند. دسته بندی ها و برچسب ها به شما کمک می کنند محتویات خود را نه فقط برای خودتان، بلکه برای خوانندگان و موتورهای جستجو دسته بندی کنید.

  • محتوایی است که بصورت طبیعی در عناوین آن از کلمات کلیدی استفاده شده است.
  • یکی از مهمترین مراحل سئوی داخلی، تولید و انتشار محتوای سئو شده و بهینه در سایت است.
  • مثلاً اگر مقاله شما راجع به سئو داخلی باشد و قبلاً یک مقاله راجع به سئو خارجی داشته باشید، لینک دادن به آن کار بسیار خوب و مفیدی است.
  • حتماً کلیدواژه خود را در ۶۰ کاراکتر اول عنوان جای دهید چون گوگل دقیقاً از همینجا به بعد عنوان مطلب را بریده و در صفحه نتایج جستجو قرار نمی‌دهد.
  • تاریخچه سئو به دهه 90، وقتی موتورهای جستجو برای نخستین بار ظاهر شدند باز می گردد.

در این مقاله قصد داریم به شما نحوه نوشتن یک مقاله با رعایت استاندرد های سئو را آموزش دهیم. برای تولید محتوی سئو شده نیاز به رعایت یک سری نکات است که به آن در ادامه خواهیم پرداخت. عکس با alt کلمه کلیدی خیلی مهمه حتما از عکس در محتوا استفاده کنین ویدیو هم واقعا تاثیر بالایی در سئو داره.

شما بايد هميشه از مخاطبتان چيزي بخواهيد كه باعث شود در شبكه هاي اجتماعي دنبالتان كنند، مانند به اشتراك گذاشتن در شبكه اجتماعي، نظر گذاشتن براي پست وبلاگ. در این مقاله قصد داریم در مورد سئو محتوا و تولید محتوای سئو شده صحبت کنیم. سئوی تکنیکال، مبحثی است که با سایر آنچه که در مورد آن صحبت کردیم متفاوت است. اکثر فاکتورهای سئوی تکنیکال مربوط به کل سایت است که باید مورد بررسی قرار گیرد و یکی از نکات مهم آن این است که قبل از اینکه شروع به بهینه سازی محتوا کنید باید محتوای خود را خالص کنید. هدف بازاریابی محتوا انتشار محتوای ارزشمند برای کاربران است. محتوای تولید شده توسط شما توسط کاربران دیده نخواهد شد مگر اینکه از تکنیک‌های سئو محتوا استفاده کنید.

یادگیری بیشتر سئو

پس منظور ما از سئوی محتوا هر مدل صفحه با محتوایی که در آن وجود دارد است. در مرحله بهینه سازی محتوا مهم‌ترین کار، قرار دادن پیام بازاریابی است. یعنی باید محتواتون مخاطب رو دعوت به انجام کاری کنه که برای شما سودآوره. یک مطلب خوب باید حتماً لینک خروجی داشته باشد (مثل محتوای همین صفحه که چندین لینک به سایت های معتبر و مرتبط به فرمت بندی متن دارد). نداشتن لینک مثل این است که شما خوانندگان خود را در یک کوچه بن بست رها کنید! خوانندگان با استفاده از لینک خارجی می‌توانند به محتوای کامل‌تر ولی در راستای موضوع شما دست پیدا کنند.

همه چیز درمورد محتوای سئو شده و اصول کلیدی سئو محتوا در 6 گام

منظور از «محتوا» تمامی اطلاعاتی است که در فضای وب وجود دارند و به عبارتی در آن زندگی می‌کنند و هر فردی با استفاده اینترنت و فضای وب می‌تواند به آنان دسترسی داشته باشد. و این امر باعث می شود که در نتایج جستجو نسبت به رقبا جلوتر باشید. همچنین یادتان نرود که از کلمات کلیدی در Alt tag حتما استفاده کنید.

برای اینکه میزان ترند بودن یک موضوع را بسنجید، می توانید از ابزارGoogle Trends استفاده كنيد تا ببينيد چقدر يك كلمه ى كليدى مرسوم است. در شرایط ايده آل، شما فقط كلماتی را مورد هدف قرار مي دهيد كه بيشتر مورد استفاده قرار ميگيرند، اما اين روش هميشه جواب نمي دهد. بازم ممنون بابت اطلاعات مفیدی که توی این صفحه به طور رایگان به اشتراک گذاشته بودید. شدیدا توصیه میکنم ، صفحه آموزش رایگان لینک بیلدینگ فرین آکادمی را مطالعه کنید. چون هنوز تقاضایی وجود ندارد که کسب و کارها برای تصاحب سهم بیشتری از آن، با یکدیگر رقابت کنند.

توضیحات متا هم مانند عنوان متا، در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می‌شود و باید خلاصه‌ای از محتوای ما باشد. از توضیحات متا هم می‌توانیم برای ترغیب کاربر به خواندن محتوای خودمان استفاده کنیم. در نوشتن توضیحات متا، بهتر است که هدف کاربر از جستجوی کلمه کلیدی را در نظر داشته باشیم و مطابق با نیاز او، توضیحات متا را بنویسیم. عنوان مقاله، آدرس صفحه ، عنوان متا، توضیحات متا و همچنین بدنه اصلی محتوا از جمله بخش‌هایی هستند که باید از کلمات کلیدی در آن‌ها استفاده کنیم. بعد از اینکه در بخش‌های بالا از کلمه کلیدی استفاده کردیم، محتوای ما برای موتورهای جستجو هم بهینه شده و می‌توانیم محتوای خودمان را منتشر کنیم. هر محتوا از نظر موتورهای جستجو یک صفحه وب است و می تواند با کلمات کلیدی خاصی در موتورهای جستجو رنک شود.

بازاریابی محتوا و به طبع تولید محتوا از راه های بسیاری قابل انجام است. شما با توجه به سلیقه شخصی خود و شناخت کاربران، از هر روشی که استفاده می کنید، خروجی آن می بایست دارای سه ویژگی باشد. جذاب بودن، سرگرم کننده بودن و کاربردی بودن سه ویژگی اصلی و مهم هر محتوایی است. در صورتی که محتوای سایت مرتبط با عنوان آن نباشد و یا در صورت مرتبط بودن بسیار سطحی و به درد نخور باشد، موتور های جستجو رتبه ای برای آن قائل نمی شوند.

موتورهای جستجو از الگوریتم هایی مثل tf-idf و bm25 برای بدست اوردن چگالی مناسب کلمه استفاده میکنن و چگالی یک عبارت را نسبت به کل صفحات ایندکس شده مشابه بررسی میکنند. مهم این است که تکرار کلمه کلیدی در متن طبیعی باشه، میزان طبیعی بودن با توجه به کلمه و نوع محتوا متفاوت است. مثلا عبارت ‘با’ ممکنه در یک صفحه زیاد تکرار بشه اما طبیعی هست. سرعت صفحه درحال‌حاضر عامل رتبه‌بندی جست‌وجو در تلفن همراه است.

و درست مثل موتور بدون چرخ، یک ماشین پر زرق و برق است که در هیچ کجا، جایی ندارد. گوگل هنوز توانایی این را ندارد که عکس‌ها و ویدیوها را به طور دقیق و از لحاظ میزان ارتباط به موضوع مورد جستجو بسنجد. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. قدرت این مقالات برای دریافت جایگاه در گوگل بسیار زیاد است.