دسته‌ها
اخبار

آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب-دنی سالیوان | سئو

اگر خوش شانس باشید، تعداد بازدید از آن بسیار پایین خواهد بود. در غیر این صورت بدین معنا خواهد بود که نیاز به ارتقا تجربه کاربری وب سایت داریم. چرا که کاربران به راحتی توانسته اند محتوای مورد نظر خود را بیابند. نقشه سایت XML با هدف براورده کردن نیازهای موتورهای جستجو ایجاد شده است.

  • فایل نقشه سایتی که در دایرکتوری ذخیره شده است، تنها می‌تواند آدرس‌هایی را نشان دهد که در آن دایرکتوری یا زیر دایرکتوری‌های آن ذخیره شده‌اند.
  • در تب های بعدی به ترتیب آخرین تاریخ به روز رسانی صفحات، اهمیت صفحات و همچنین این که صفحات هر چند وقت یک بار به روز رسانی می‌شوند را مشخص می‌کنید.
  • به جای این روش میشه از صفحات ریسپانسیو یا طراحی داینامیک استفاده کرد.
  • شما می‌توانید از فایل فهرست سایت مپ به عنوان راهی برای ارسال چندین نقشه به طور همزمان استفاده کنید.
  • حتماً از دو تگ و در نقشه سایت وب سایتتان XML استفاده کنید.

هدف از ایجاد نقشه سایت XML برای صحفات HTML ، دسترسی موتورهای جستجو و ربات های گوگل را به صفحات وب سایت آسان تر می ­کند. با ثبت نقشه سایت XML، شما به گوگل اعلام می‌کنید چه تعداد صفحه، نویسنده و دسته در سایت خود دارید. با این کار در واقع راه را برای ایندکس موتورهای جستجو هموارتر کردید و آن‌ها را از تغییرات یا به‌روزرسانی‌ها مطلع ساختید.

بهینه‌سازی نقشه سایت XML ایندکس شده

ساخت سایت مپ و استفاده از آن به تنهایی تضمین کننده افزایش رتبه شما نیست. نکته اصلی در استفاده از این روش و روش‌های مشابه برای ایجاد نقشه سایت این است که در صورت اضافه شدن صفحات جدید شما بایستی مجددا نقشه سایت را بسازید تا محتوای جدید نیز درون نقشه سایت نمایش داده شود. در واقع مزیت اصلی وردپرس و افزونه‌های سئو وردپرس در این است که این ابزارها با اضافه شدن محتوای جدید بصورت خودکار نقشه سایت شما را بروز می‌کنند. برای ساخت سایت مپ و کنترل بیشتر روی محتوای نقشه سایت، به افزونه‌‌هایی مانند یوست سئو و یا رنک مث نیاز دارید.

خدمات تولید محتوا

ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا سایت شما به صورت کامل crawl شود. هر چه حجم سایت و تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد، این زمان بیشتر خواهد بود. بعد از دانلود و نصب برنامه، کافی است نرم افزار را باز کنید و آدرس سایت خود را در نوار بالایی برنامه وارد نمایید و سپس بر روی دکمه Start کلیک کنید. سلام استاد خیلی عالی سایت مپ رو توضیح دادین دستتون درد نکنه. برای داشتن سایت مپ داینامیک برای سایت های کدنویسی باید از دولوپر بخواهید این کارو انجام بده. سلام استاد میخواستم بپرسم آیا داشتن سایت مپ اجباریه؟ من از سمت تیم دولوپر مشکل دارم برای این موضوع.

هر جا که نیاز باشد از متاتگ ربات در Robot.txt استفاده کنید.

همچنین با استفاده از مقاله‌ای که تو سایت نوین درباره بررسی عملکرد و رفع خطاهای نقشه سایت نوشتیم، sitemapتون رو چک کنید. در کل جدا کردن نقشه سایت موبایل و دسکتاپ کاری هست که در سئو توصیه نمیشه. سایر سیستم‌های مدیریت محتوا هم برای خود افزونه‌های دارند که اتوماتیک نقشه سایت را ایجاد می‌کنند. کدهای XML معتبر با تگ‌های شروع (بازشونده) “ “ آغاز می‌شوند که یک تگ الزامی است. سپس این تگ با تگ دیگری همچون “” دنبال می‌شود که حاوی حداقل یک صفت Xmlns است که ساختار کلی XML را تعریف می‌کند. محتوای آرشیو شدۀ سایتتان به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده‌اند.