دسته‌ها
اخبار

آموزش ساخت نقشه سایت نبض بلاگ

وقتی بحث رنکینگ و رتبه‌بندی پیش می‌آید کیفیت کلی سایت یک فاکتور کلیدی است. پس باید صفحات باکیفیت خود را تعیین کنید و برخی صفحات را درجه‌ی اولویت پایین‌تری قرار دهید. نقشه سایت شامل “ابر داده(اطلاعات جامع و کامل)” – یا اطلاعات متنی در مورد هر صفحه و ساختار صفحات است.

این صفحه در نقشه سایت قرار گرفته است اما برای دسترسی به آن، به نام کاربری و رمز عبور نیاز است. هر چقدر نقشه سایت شما کوچکتر باشد، ایندکس آن راحت تر و سریعتر خواهد بود؛ اما این دلیل نمی شود که محتوای سایت خود را برای کوتاه شدن نقشه سایت در آن قرار ندهید. تمامی صفحاتی که میخواهید به گوگل نشان ندهید را باید در یک فایل مشخص به گوگل اطلاع دهید. رایج‌ترین تقسیم بین نقشه‌های سایت در وب‌سایت‌ها، یک فایل page_sitemap.xml و فایل post_sitemap.xml است (به دلیل تعداد وب‌سایت‌های ساخته شده با وردپرس و پلاگین Yoast). Sitemap فایلی است که تمام صفحات یک وب‌سایت و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر را لیست می‌کند.

  • استفاده از لینک‌های صحیح در قوانین سئو برای تمامی موتورهای جستجو الزامی است.
  • به عبارت دیگر حتی اگر سایت شما فاقد نقشه باشد امکان ایندکس توسط گوگل و نمایش در بالاترین جایگاه نتایج جستجو را دارد.
  • رسالت سایت ساز یوتاب ، ارائه خدمات عالی با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران گرامی و همراهی و همیاری آنها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و قدم نهادن در این دنیای بی انتها است.
  • کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.
  • در این مطلب گفتیم که سایت مپ چیست و به صورت کامل و تصویری ساخت نقشه سایت و معرفی آن در گوگل را آموزش دادیم.

در صفحه “Coverage” مهم است که هیچگونه خطایی نداشته باشید، در بخش Excluded هم آدرس هایی که بنا به هر دلیلی قابل ایندکس شدن نیستند گزارش می شود. می توانید بر روی هر بخش کلیک کرده و جزئیات آن را در پایین صفحه مشاهده نمائید. وب سایت هایی که لینک سازی داخلی را به خوبی پیاده سازی نکرده اند.

رفع ایرادات رایج وبسایت که روی نقشه سایت اثر می‌گذارند.

با توجه به اینکه ساخت XML Sitemap کار سختی نیست، پیشنهاد میکنم از ابتدا یک نقشه سایت XML ایجاد نمایید. ساخت اون به مراتب ساده تر از یافتن ابزاری برای تبدیل اونها به همدیگست. در اینجا می توانید نقشه های سایت درج شده را مشاهده کنید. برای درج نقشه سایت جدید کافیست لینک آن را در قسمت Add a new sitmap قرار داده و بر روی گزینه Submit کلیک کنید. در اینجا بایست اطمینان حاصل کنید گه گزینه نقشه سایت XML بر روی فعال قرار دارد.

روش های خاص ایجاد سایت مپ

سلام دوست عزیز، بله کاملا جواب میده و مناسب است که انجام بدید. اوایل این نسخه ایراداتی داشت ولی در حال حاضر به خوبی کار میکنه. کل ماجراا ینه که اشتباهی چند مطلب رو نویسندم حذف کرده بود و از مطالب حذف شده هم ….

گوگل و بینگ هر دو این اجازه را به نقشه‌های سایت می‌دهند که حداکثر ۵۰MB باشند. بنابراین تا زمانی که حجم یک فایل xml حدود ۵۰MB باشد مناسب است. اگر یک فایل xml دارید که احتمال دارد بیش از ۵۰ مگابایت شود؛ آن را به چند فایل کوچک‌تر تقسیم کنید. هدف ما در مدیر دِو ارائه محتوای غنی و کاربردی در جهت آموزش طراحی و توسعه وب با رویکرد کسب و کار اینترنتی می باشد. تمام تلاشمان را می کنیم که این آموزش ها از کیفیت لازم برخوردار باشد. توسعه وب سایت یکی از کارهایی است که تلاش می کنم تخصصم رو در اون بالا ببرم، یادگیری تکنولوژی های جدید یکی از چالش هایی است که به شدت به آن علاقمند هستم.

با توجه به اینکه دو CMS مجزا هستند آدرس های زیردامنه در نقشه سایت اصلی موجود نیست. در همان پنل مدیریت سایت اصلی نقشه سایت دوم را نیز وارد کنید. این پیام به این معنی است که یکی از صفحات سایت شما در نقشه قرار گرفته ولی در خود صفحه دستور noindex قرار داده شده است. اگر روی خود خطا کلیک کنید آدرس صفحه ای که این مورد را دارد به شما نشان خواهد داد. این پیام نشون میده که گوگل در دسترسی به نقشه سایت شما مشکل دارد.

سلام پیام جان… عجیبه یک مقدار سوال چون خودت جواب خودت رو دادی. افزونه Yoast خودش برای شما سایت مپ می سازه و نیازه به استفاده از افزونه های دیگه نیست. حالا وقتی شما از یک سیستم آماده مثل وردپرس استفاده می‌کنه، می‌تونی با ریختن افزونه‌هایی (که در واقع برنامه‌نویسی‌های آماده هستن) قابلیت‌های مختلف اضافه کنی.

ساخت نقشه سایت با استفاده از کدهای XML برای موتورهای جستجوی گوگل مناسب تر است. زیرا موتورهای جستجوی گوگل نقشه سایتی که با کدهای XML نوشته شده رو سریع تر Crowl میکنن. در سایت های بزرگ مثل سایت های فروشگاهی که آدرس صفحات بسیار زیاد است، نقشه سایتی که بر اساس کدهای XML نوشته شده مناسب تر است.