دسته‌ها
اخبار

آیا فلسفه جستجوی گوگل آن را مستعد فیلتر کردن حباب ها می کند؟


11 دسامبر 2018 | ارسال شده توسط پاد،ت در جستجوی SEO


فراموش نکنید، می‌تو،د با عضویت در پاد،ت جستجوگر سئو دنبال کنید iTunes یا با دنبال ، پاد،ت در SoundCloud!

سوال هفته نظرسنجی پاد،ت در جستجوی SEO!

در جستجوی نظرسنجی سوال 7

نظر خود را در مورد حباب فیلتر Google با ما در میان بگذارید. آیا وجود دارد؟ چقدر مشکل بزرگ است؟ به ما اطلاع دهید تا بتو،م شما را در ،مت بعدی In Search معرفی کنیم!

خلاصه ،مت 07 پاد،ت در جستجوی SEO

پاد،ت در جستجوی SEO

در ،مت 07 پاد،ت در جستجوی SEO، میزبان ما Mordy Oberstein و میزبان مهمان کیم Rognes بررسی می کنند:

  • حباب های فیلتر جستجو و امکان رویکرد گوگل به جستجو در نتیجه آنها
  • کاهش شدید تبلیغات در SERP در سراسر جهان!
  • چه اتفاقی می‌افتد وقتی Google سعی می‌کند اه، بسیار زیادی از کاربران را در همان SERP برآورده کند؟
  • آیا برنامه Reserve with Google به سمت ،ب درآمد می رود؟

تبلیغات گوگل و PLA از چهره SERP ناپدید می شوند!

علیرغم اینکه قلب فصل ،ید تعطیلات است، ردیاب ویژگی SERP ما کاهش چشمگیری در تبلیغات Google و PLA ثبت کرده است! این افت هم در دسکتاپ و هم در موبایل (هرچند در برخی موارد به میزان کمتر) دیده شد و بازارهای سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داد. از حدود 3 دسامبر، ما ضرر 70٪ در Google Ad را در ایالات متحده و 40٪ در بریت،ا ثبت کردیم.
دسکتاپ. در تلفن همراه، بازارهایی مانند سوئد را ردیابی کردیم که 27 درصد زیان نشان می‌داد، در حالی که ،یه 34 درصد کاهش تبلیغات گوگل را منتشر کرد. PLA ها با زیان 80 درصدی در بریت،ا، 83 درصدی ضرر در کانادا و زیان 40 درصدی در ایالات متحده (رومیزی) ضربه بزرگتری خوردند. همین امر در تلفن همراه مشاهده شد زیرا بازارهایی مانند آلمان، نروژ و ایالات متحده بیش از 40 درصد ضرر PLA را ثبت ،د.

در زمان ضبط پاد،ت، ما شاهد بودیم که هم تبلیغات و هم PLA ها مقداری از ضرر خود را به دست آوردند. به ،وان مثال، در
دسکتاپ در ایالات متحده، ما شاهد بازگشت Google Ads به نمایش در 21٪ از SERPهای صفحه یک بودیم، که فقط 9٪ بود (البته هنوز نزدیک به نمایش “عادی” 35٪ نیست). PLA ها نیز شاهد بازگشتی بودند، اما به مراتب کمتر. دوباره از دسکتاپ در ایالات متحده استفاده کنید. در اینجا شاهد بودیم که PLA ها از نمایش 16% SERP های صفحه اول به 4.3% کاهش یافتند. در روزهای بعد، PLA ها به 5.5% SERP بازگشته اند.

دریافت داستان واقعی در حباب های فیلتر گوگل

موتور جستجو، DuckDuckGo، مطالعه‌ای منتشر کرد که نشان می‌دهد «حباب فیلتر» گوگل وجود دارد و فراگیر است. برای ،، که آشنایی ندارید، “حباب فیلتر” به شخصی سازی بیش از حد نتایج جستجو اشاره دارد. ادعا می‌شود که وقتی یک کاربر الگوی جستجویی را نشان می‌دهد که نشان می‌دهد کاربر به دیدگاه یا زاویه خاصی در مورد موضوعی علاقه‌مند است، Google نتایجی را برای جستارهای بعدی مرتبط با آن موضوع نشان می‌دهد که آن “مایل” را در نظر می‌گیرد.

موردی این موضوع را از دو منظر بررسی کرد: مدیریت گوگل با این بحث و همچنین اینکه چرا فلسفه جستجوی گوگل به احتمال حباب های فیلتر منجر می شود.

در مورد اول، موردی کمی از نحوه رسیدگی گوگل به ادعاهای مطرح شده علیه خود انتقاد داشت. اگر بخواهیم منصف باشیم، موردی همچنین از زمان انتشار این مطالعه انتقاد کرد، اما یک هفته قبل از رفتن گوگل به کنگره ایالات متحده برای بحث در مورد این موضوع (ی،ی این یک پیشنهاد صرفا نوع دوستانه توسط DuckDuckGo نبود). با این اوصاف، گوگل، به نظر Mordy، در نحوه پاسخگویی آن کمی بیش از حد ت،عی بود. او به مقاله ای از میز SERound مقایسه نحوه برخورد گوگل با ادعاهای اخیر با نحوه برخورد با موضوع مشابه تحت نظارت مت کات. موردی خاطرنشان کرد که در سال 2011، گوگل رویکرد “آموزشی” تری را در پیش گرفت و سعی کرد موقعیت خود را توضیح دهد و از این طریق به خواننده اجازه داد تا تصمیم آگاهانه ای در مورد این موضوع بگیرد. به سرعت به سال 2018 می رسیم، و همانطور که Mordy می‌توانست اشاره کند، Google رویکردی بسیار تهاجمی‌تر را در پیش گرفته است، و تلاش می‌کند هم مطالعه DuckDuckGo را مشروعیت‌زدایی کند و هم نشان دهد که موتور جستجوی حریم خصوصی در همان دامی می‌افتد که گوگل را به آن متهم کرد. نکته‌ای که میزبان ما سعی داشت به آن اشاره کند این بود که چنین رویکرد تهاجمی به پرونده گوگل کمکی نمی‌کند. چه گوگل در حق باشد و چه اشتباه، حالت دفاعی بیش از حد می تواند احساس گناه را نشان دهد.

در مورد اینکه چگونه به این نقطه رسیدیم که گوگل نه تنها توسط DuckDuckGo، بلکه توسط خود کنگره مورد توجه قرار گرفته است، Mordy بر این عقیده است که فلسفه جستجوی گوگل آن را مستعد چنین ادعاهایی می کند. به عقیده او و بر اساس اعلامیه های بیستمین سالگرد خود، گوگل فلسفه جستجوی جدیدی را اتخاذ کرده است، فلسفه جستجو به ،وان یک سفر. جست‌وجو به‌،وان فلسفه سفر، فلسفه‌ای است که در جهت هدایت کاربر در یک مسیر مشخص است
جهت، به طوری که کاربر آنچه را که می خواهد پیدا کند تا در نهایت به کجا برسد آنها می خواهند در نهایت رفتن با چنین فلسفه ای، جهش بزرگی به موضوع «حباب فیلتر» نیست، گویا گوگل مراقب نیست، این فلسفه جستجو به طور طبیعی به آنها منجر می شود! این برخلاف چیزی است که موردی به ،وان «جستجو به ،وان فلسفه کشف» ابداع کرد. هدف چنین فلسفه جستجو، هدایت کاربران در هیچ سفری نیست، بلکه ارائه یا تسهیل درک کلی کاربر از آنچه در خارج از کشور در رابطه با یک موضوع خاص و موارد مشابه وجود دارد، است. به نظر شخصی میزبان ما (یکی که به هیچ وجه نشان دهنده جایگاه Rank Ranger در مورد این موضوع نیست)، حقیقت با موارد خاصی از حباب‌های فیلتر وجود دارد، اگرچه احتمالاً به اندازه‌ای که در مطالعه نشان داده نشده است. این امر از آنجایی که موردی احتمال وجود حباب فیلتر را نتیجه طبیعی دور شدن گوگل از “جستجو به ،وان فلسفه کشف” می داند. به ،وان یک کنار، موردی اشاره کرد که این به این م،ی نیست که شخصی سازی “بد” است. در عوض، شخصی سازی یک ضرورت جستجو است، فقط موضوع این است که موتورهای جستجو تعادل من، را پیدا کنند.

چه اتفاقی می‌افتد وقتی تجزیه و تحلیل قصد گوگل بیش از حد پیش برود؟

میزبان های ما SERP را برای پرس و جوی ساده آنالیز ،د نوت بوک از آنجایی که عبارت جستجو تولید شده است:

  • PLA برای نوت بوک (مانند فرم کامپیوتر)
  • پانل دانش در مورد فیلم، دفترچه یادداشت
  • یک بسته محلی برای تعمیر یک نوت بوک (کامپیوتر).
  • سوالات مرتبط با جعبه های مربوط به فیلم نوت بوک و کامپیوترهای نوت بوک
  • چرخ فلک کشف مکان‌های بیشتر مربوط به بسته محلی
  • یک جعبه تصویر حاوی دفترچه یادداشت واقعی (از نوع کاغذی)

مسئله اینجاست که SERP با جلسات متعدد قصد، هیچ یک از آنها را تا حد معینی راضی نمی کند. به این م،ا که ا،ر کاربران در صورتی که بخواهند یک نگاه نسبتاً گسترده به موضوع داشته باشند، باید جستار خود را اصلاح کنند. به ،وان مثال، در بسیاری از موارد، کاربری که به دنبال The Notebook فیلم می‌گردد، باید جستجوی دیگری انجام دهد، زیرا PLAs، Local Pack، Image Box، کاملاً به آن کاربر بی‌ربط هستند.

Mordy راه حل جالبی برای گوگل داشت. او توصیه می کند که Google SERP را با چندین “رشته هدف” تراز کند، اما یک چرخ فلک بزرگ و قابل توجه در بالا ارائه دهد که به کاربر اجازه می دهد منظور خود را انتخاب کند، نوعی جعبه ابهام زدایی بزرگتر و واضح تر که کاربر را در درایور قرار می دهد. صندلی

جستجوی اخبار و تحلیل


داده های ساختاریافته جدید برای صفحات پرسش و پاسخ:
اگرچه گوگل برای مدتی چرخ فلک های غنی را برای نتایج انجمن نشان داده است، اما گوگل آن را معرفی کرده است داده های ساختار یافته پرسش و پاسخ برای آسان تر گرفتن پاسخ های انجمن در حال حاضر، گوگل فقط یک تیز از هر پاسخ فروم را نشان می دهد. این بدان م،ی است که برای دریافت هر محتوایی با ارزش واقعی هنوز یک کلیک لازم است. میزبانان ما امیدوارند که این امر ادامه داشته باشد، در غیر این صورت، ترافیک سایت تالار گفتگو را مختل می کند.

Google Posts یک دکمه لایک دریافت می کند: یک “دکمه لایک” در برخی دیده شده است پست های گوگل. این، به دلیل ماهیت خود، ویژگی SERP را به یک ،صر واقعی رسانه اجتماعی نزدیکتر می کند. از آنجایی که بسته شدن Google+‎ در حال تعلیق است، ما شاهد چند نمونه از تلاش گوگل برای به دست آوردن جایگاه بیشتری در رسانه های اجتماعی بوده ایم. در حالی که Google Posts یک فرصت عالی برای مارک‌هایی است که در حال حاضر گرسنه هستند و به دنبال موفقیت در رسانه‌های اجتماعی هستند، میزبانان ما از خود می‌پرسند که آیا ،ب‌وکارهای کافی از وجود این ویژگی آگاه هستند یا خیر.

بسته‌های محلی نشانگر «در اینجا فروخته می‌شود» دریافت می‌کنند: در چیزی که به نظر می رسد یک ویژگی جدید است، گوگل در حال نشان دادن است چه محصولاتی را یک فروشگاه در بسته محلی ارائه می دهد. همانطور که بعداً مورد بحث قرار خواهد گرفت، این نمونه دیگری از Google است که با بسیاری از ویژگی های SERP محلی خود “تجارت” می کند.

نتایج اشکالات کنسول جستجو در شکاف داده جستجوی تصویر: به نظر می رسد یک اشکال منجر به a از دست دادن برخی از داده های جستجوی تصویر کنسول جستجو. اینکه چقدر داده از دست رفته هنوز کمی معما است زیرا گوگل این شکاف را اندازه گیری نکرده است.

تبلیغات خدمات محلی در کانادا: گوگل در حال آزمایش است تبلیغات خدمات محلی برای انواع مختلف فروشنده در ونکوور، اولین بازاری که قالب تبلیغات را در خارج از ایالات متحده مشاهده کرد. باید حدس زد که گوگل تنها با گذشت زمان این موضوع را به بازارهای بیشتر و بیشتری عرضه خواهد کرد.

Chrome 71 منتشر شد: گوگل نسخه 71 کروم را منتشر کرد. با نسخه جدید چیزی که به نظر می رسد می آید پایان ویژگی های تبلیغاتی گوگل در سایت های توهین آمیز. گوگل اینها را به ،وان سایت هایی تعریف می کند که هدف آنها آسیب رساندن است، مانند فریب دادن کاربران برای تحویل دادن اطلاعات شخصی. این حس خوبی دارد
مانند چرا گوگل می خواهد هر یک از ویژگی های خود را در چنین سایت هایی نشان دهد؟ گفته شد، و با همه این ابتکارات از Chrome Ad Blocker گرفته تا جریمه تبلیغات بینابینی موبایل، Google باید در انتخاب نحوه جلوگیری یا نمایش تبلیغات، خط مشی دقیقی را طی کند.

گوگل گزارش‌های کنسول جستجوی قدیمی را مخفی می‌کند: از 13 دسامبر، کاربران این کار را انجام خواهند داد فقط می تو،د از گزارش های کنسول جستجوی جدید استفاده کنید در بسیاری از موارد. گوگل می‌گوید دلیل این حرکت این است که دیگر مجبور نیست از گزارش‌های تکراری برای همه منظور و اه، پشتیب، کند.

آیا ما به سمت یک ذخیره پولی با برنامه Google می رویم؟

در مقاله خود، رزرو با Google – کدام دسته‌ها و خدمات واجد شرایط هستندمایک بلومنتال، گوروی محلی سئو سایت، ،ب‌وکارهایی را که واجد شرایط این برنامه هستند و نمی‌توانند در آن شرکت کنند، بررسی می‌کند. او همچنین برخی از شرکت‌های بزرگ‌تری را که انتظار می‌رود در آینده نزدیک وارد این برنامه شوند، فهرست می‌کند. بیشتر، مایک یک سوال بسیار مهم می پرسد که آیا گوگل به طور جدی از این برنامه درآمدزایی خواهد کرد؟ این سوال زم، مطرح می شود که ما شاهد اضافه شدن ،اصر تجاری بیشتری به ویژگی های SERP “محلی” هستیم. ایده یک برنامه پولی Reserve With Google با اعتقادی مطابقت دارد که موردی مدت‌هاست آن را حفظ کرده است، ی،ی اینکه گوگل علاقه زیادی به حرکت فراتر از درآمد تبلیغات فی‌نفسه دارد. به گفته وی، به همین دلیل است که ما به‌روزرس،‌های زیادی در Google Flights و لیست هتل‌ها داریم، زیرا هر دو مواردی هستند که Google می‌تواند درآمدی خارج از Google Ads یا AdSense ،ب کند. ایده این است که از آنجایی که گوگل نیاز به فیلتر ، تبلیغات بیشتر و بیشتری برای اه، کیفی دارد (به ،وان مثال کروم 71)، گوگل می‌خواهد سرمایه‌گذاری بیشتری در منابع درآمدی دیگر انجام دهد. به نظر می رسد ،ب درآمد از برنامه Reserve With Google گام بعدی طبیعی است. تصور اینکه گوگل بخواهد از شرکای نرم افزاری شرکت کننده خود یا خود ،ب و کارها هزینه بگیرد، سخت نیست. به گفته Mordy، چقدر سخت است تصور کنید که Google چیزی شبیه این را بگوید: «بعد از X تعداد رزرو، یک ،ب‌وکار برای هر رزرو دیگری که از طریق برنامه انجام می‌شود هزینه Y را متحمل می‌شود». زمان نشان خواهد داد که ما حدس می زنیم!

درباره نویسنده

پاد،ت در جستجوی SEO

In Search یک پاد،ت هفتگی SEO است که برخی از بزرگترین نام‌ها در صنعت بازاریابی جستجو را به نمایش می‌گذارد.

برای شنیدن بینش‌های ناب سئو با شخصیتی زیاد، هماهنگ شوید!

،مت های جدید هر سه شنبه منتشر می شود!


منبع: https://www.rankranger.com/blog/in-search-episode7