دسته‌ها
اخبار

اخبار SERP: رابط کاربری جدید گوگل


11 ژانویه 2017 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

اکنون که وارد سال جدید شده ایم، فکر می کنم نگاهی به SERP دسامبر کمی نوستالژیک باشد. برای ،، از شما که مشتاقانه سال 2016 را رها ،د و به سرعت 2017 را پذیرفتند، قول می دهم که این پست به طور عطف به یک سلبریتی محبوب دیگر را نمی کشد، و هیچ اشاره ای به سیاست نخواهد کرد (برای ،، از شما که از سال 2016 سیر نشدید، این کار را انجام دهید. نگاهی به سال کامل در سئو). با این حال، این پست با علاقه به بررسی برخی از تغییرات جالب در SERP گوگل می پردازد، زیرا دسامبر 2016 اتفاقات مهمی را در اختیار ما قرار داد.

گوگل یک رابط کاربری جدید دریافت می کند

گوگل در آماده سازی برای سال جدید با عرضه یک جلوه ای زیبا به خود داد UI جدید برای لذت بردن همه ما کاربران حقیقت را بگوییم، بسیاری از شما ممکن است حتی متوجه به‌روزرس، اوایل دسامبر نشده باشید، زیرا گوگل مدتی بود که فرمت رابط کاربری جدید را به طور گسترده آزمایش می‌کرد. رابط کاربری جدید تغییرات کوچک زیادی را ارائه می دهد که شامل فونت جدید و قرار دادن جدید برخی از دکمه ها در زیر جعبه جستجو و غیره است.

تفاوت موضوعی بین رابط کاربری قدیمی و جدید این است که آ،ین نسخه ت، برای نزدیک شدن به نحوه ارائه SERP موبایل است. به این ترتیب، UI جدید کارت های بیشتری را در خود جای داده است که عمیقاً بر نحوه ظاهر چرخ و فلک های SERP تأثیر می گذارد.

به ،وان مثال، در اینجا می تو،د ببینید که چگونه چرخ فلک سیاه در SERP UI قبلی ظاهر می شد:

چرخ فلک در رابط کاربری قدیمی گوگل

اکنون چگونه ظاهر می شود:

چرخ فلک - رابط کاربری جدید Google

متوجه خواهید شد که نسخه جدیدتر حس و حالتی شبیه به موبایل دارد که نشان دهنده جهت کلی رابط کاربری جدید گوگل است.

در اخبار (همه به جز) از SERP حذف شد

رابط کاربری جدید گوگل یک تغییر عمده دیگر را ارائه کرد، آن چیزی که اساساً حذف ویژگی “In the news” بود. ابزار ویژگی‌های SERP ما با کاهش این قالب News Box مواجه شد و نشان داد که به موازات انتشار رابط کاربری جدید Google اجرا می‌شود.

به‌جای «در اخبار»، جعبه اخبار دسک‌تاپ دارای ،و، است که «داستان‌های برتر» را می‌خواند… به این ترتیب جعبه خبر در تلفن همراه ظاهر می‌شود. فرمت جدید کارت هایی را ارائه می دهد که حاوی ،وان، ناشر و زمان انتشار هر مقاله نمایش داده شده در News Box است.

بسته محلی و کارت های غنی فیلترهای جدید دریافت می کنند

دسامبر 2016 شاهد کار گوگل برای اصلاح عملکرد برخی از ویژگی های SERP آن با افزودن برخی فیلترهای جدید بود. به طور خاص، ما شاهد بودیم که هم بسته های محلی و هم کارت های غنی با قابلیت های فیلترینگ جدید ارائه می شوند.

فیلترهای بسته محلی

اولین بار در 19 دسامبر گزارش شد، ویژگی Local Pack SERP اکنون با نمایش داده می شود فیلترهای مربوطه. این فیلترها به شما این امکان را می دهند که سه نتیجه نشان داده شده در ویژگی را بر اساس مرتب کنید ساعت ها (ی،ی ساعات کار)، فاصله، و رتبه بندی.

فیلترهای بسته محلی

بسته محلی با مجموعه جدیدی از فیلترها نمایش داده می شود

فیلترهای “ساعت” و “فاصله” به دلایل واضح برای من بسیار منطقی است. با این حال، فیلتر رتبه بندی به نظر من کمی عجیب است. حتی اینطور نیست که بتو،د نتایج را بر اساس رتبه بندی به ترتیب صعودی یا نزولی مرتب کنید. در عوض، کاربران فقط می توانند بر اساس محدوده رتبه بندی (به ،وان مثال سه ستاره به بالا و غیره) مرتب شوند. اکنون، فیلترها نیز در Local Finder نشان داده شده اند. در اینجا، فیلتر رتبه بندی بسیار منطقی است، زیرا نتایج بسیار زیادی وجود دارد. با این حال، در درون بسته محلی به خودی خود و به بیان کمی صریح، آیا ما واقعاً به فیلتری برای مرتب‌سازی بر اساس رتبه‌بندی نیاز داریم وقتی که فقط به سه نتیجه عظیم نگاه می‌کنیم؟! با این حال، به طور کلی، فیلترها یک مکمل کوچک مفید هستند.

فیلترهای Rich Cards

Rich Cards اخیراً به دسته‌های جدیدی گسترش یافته است، اما اکنون این کارت‌ها تحت ،وان دستور پخت ،وان دریافت کرده اند فیلترهای جدید برای کمک به شما در ردیابی ظرف نهایی. فیلترها در بالای چرخ فلک کارت ها ظاهر می شوند و دسته بندی های فیلتر مربوط به مواد تشکیل دهنده، روش تهیه و غیره را ارائه می دهند. بگویید که می خواهید از مرغ تهیه شده و با سیب زمینی در آرام پز پخته شده باشد… می تو،د این کار را انجام دهید… اگر این کار شماست.

فیلتر دستور تهیه کارت غنی

فیلترهای جدید Rich Card برای دستور العمل ها نتایج را محدود می کند تا معیارهای انتخاب شده را برآورده کند



AMP ارگ،ک روی تصاویر پخش می‌شود، اسپایک قطعه‌های ویژه، و SERP یک انتخابگر رنگ دریافت می‌کند

در آ،ین ماه سال 2016 تغییرات متعددی در SERP رخ داد که هر کدام نگاهی اجمالی به سمت و سوی گوگل داشت. دو جنبه اصلی SEO نشان داده شده است، AMP و جستجوی صوتی، در حالی که در همان زمان گوگل یک ویژگی خوب دیگر را به SERP اضافه کرد.

AMP در نتایج تصویر

برای شروع، AMP ارگ،ک ماه گذشته با ورود به گوگل بال خود را باز کرد نتایج تصویر روی موبایل اگر یک تصویر در یک صفحه بهینه سازی شده AMP میزب، شود، گوگل همان مقدار را نشان می دهد. پس از ضربه زدن و در نتیجه بزرگ ، نتیجه تصویر، Google اکنون نماد AMP را در صورتی که صفحه مربوطه برای فرمت بهینه شده باشد، نمایش می دهد.

نتیجه AMP تصویر Google


یک نتیجه گسترده از جستجوی تصویر Google نماد و وضعیت را نشان می دهد

تکه های ویژه به ارتفاعات جدید می رسند

در حالی که Featured Snippets سال 2016 را با نمایش 2.7 درصد از SERP های دسکتاپ Page One در ایالات متحده آغاز کرد، تا 31 دسامبر این تعداد به 10 درصد رسید. این کاملا یک پرش است. دسامبر به تنهایی شاهد یک جهش تقریبی 1.5 درصدی برای ش،تن مرز 10 درصد بود. افزایش در ویژگی SERP به احتمال زیاد به دلیل جستجوی صوتی Google است، زیرا موتور جستجو از Featured Snippets برای ارائه نتایج جستجوی صوتی استفاده می کند. به این ترتیب، محبوبیت ویژگی SERP بسیار افزایش یافته است.

قطعه‌های ویژه اکنون در بیش از 10 درصد از صفحه اول نشان داده می‌شوند #دسکتاپ SERPs (ایالات متحده آمریکا) – افزایش مربوط به بهینه سازی جستجوی صوتی؟ pic.twitter.com/KsEykNAW3a

– Rank Ranger (@RankRanger) 21 دسامبر 2016

Google SERP Color Picker

در دسامبر گذشته، گوگل یک ” را اضافه کردانتخاب کننده رنگ“به SERP. برای پرس و جو در امتداد خطوط رنگ را انتخاب کنید یا انتخابگر رنگ، گوگل اکنون ممکن است یک ویژگی کوچک بسیار زیبا را نشان دهد که به شما امکان می دهد نمایش های عددی هر رنگی را که در ابزار نمایش داده اید مشاهده کنید. مطمئناً به اندازه Featured Snippets که در SERP می‌افزایند مهم نیست، اما مطمئناً یک افزودنی مفید است.

انتخابگر رنگ گوگل

ویژگی SERP انتخابگر رنگ جدید گوگل به کاربران این امکان را می دهد که نمایش های عددی هر رنگ داده شده را درست روی SERP ببینند.

در انتهای SERP Rainbow

با موجی از ارتعاشات رنگی روشن، ماه دسامبر را در Google SERP می بندیم. مطمئناً این ماه مجموعه‌ای رنگارنگ از پیشرفت‌های جدید در چندین ویژگی SERP ارائه کرد. همیشه جالب است که نگاهی اجمالی به نحوه تغییر ویژگی SERP توسط گوگل داشته باشیم. در این مورد، شاهد دو ویژگی مختلف SERP بودیم که قابلیت فیلتر ، (ی،ی بسته های محلی و کارت های غنی برای دستور العمل ها) را دریافت ،د. با این حال، به نظر من، موضوع بزرگ‌تر در اینجا تمرکز گوگل بر تصاویر درون SERP موبایل است. جالب است بد،د که گوگل تصمیم گرفت تا تعامل کاربر با ،اصر مرتبط با تصاویر را بهبود/به‌روزرس، (چه با یک فیلتر جدید یا وضعیت AMP) انجام دهد. نمی‌دانم که آیا در آینده ما شاهد تمرکز بیشتر گوگل بر روی تقویت و افزایش آن دسته از ،اصر ویژگی‌های SERP و SERP هستیم که با تصاویر مرتبط هستند. خواهیم دید… خواهیم دید!

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/serp-news-december-2016