دسته‌ها
اخبار

اخبار SERP: HTTPS بر نتایج غالب است – AMP سقوط می کند


11 مه 2017 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

چند خبر بزرگ در مورد Google SERP در ماه آوریل. ماه شاهد نقاط عطف ویژگی SERP بود که شامل رسیدن HTTPS به ارتفاعات جدید و AMP در نتایج ارگ،ک بود که اولین افت واقعی خود را داشت. البته، چند تست ویژگی SERP و حتی یک شخصیت جدید نیز وجود داشت که شخصیت SERP آن هنوز مشخص نشده است. بنابراین، علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسید گوگل از به‌روزرس،‌های اصلی الگوریتم فاصله گرفته است، ما باید در مورد آن صحبت کنیم و صحبت کنیم.

بالا، بالا و دور – تقریباً 50٪ از سایت های Page One HTTPS هستند

خبر مهم در این ماه این بود که HTTPS به آن ساختمان بلندی که 50 درصد از صفحه اول است جهش کرده است، در طی یک دوره زم، طول، مدت زمان زیادی را به دنبال دارد (ی،ی به روشی بسیار کمتر دراماتیک نسبت به سوپرمن، که البته دوست دارد چیزها را در یک محدوده جهش دهد). ابزار ویژگی SERP ما نشان داد که HTTPS در 20 آوریل از مرز 98 درصد ش،ت. به این م،ی که 98 درصد از SERP های صفحه یک حداقل یک نتیجه HTTPS داشتند.

HTTPS داده های جدید را بالا می برد


اکنون 98 درصد از SERP های Page One حداقل یک نتیجه HTTPS را شامل می شود

یک سال پیش، فقط برای اینکه این غول‌آمیز دستیابی به داده‌ها را به دست آورد، تنها حدود 84 درصد از SERPهای Page One حداقل یک نتیجه HTTPS داشتند. این یک افزایش سالانه 16 درصدی است.

داده های یک ساله HTTPS


درصد SERP های Page One با حداقل یک نتیجه HTTPS بین 1 می 2016 تا 30 آوریل 2017 16 درصد افزایش یافته است.

به طور مشابه، تعداد نتایج در صفحه اول که HTTPS بودند از میانگین 2.6 نتیجه به 4.5 در طول مدت مشابه افزایش یافت. این یک پرش عظیم است. در واقع، حدود 75 درصد افزایش سالانه است.

داده های متوسط ​​HTTPS - یک ساله


در طول سال گذشته، میانگین تعداد نتایج HTTPS در صفحه یک نزدیک به 75٪ افزایش یافته است.

نکته بیشتر این است که با صفحه اول Google SERP که به طور متوسط ​​حدود 4.5 نتایج HTTPS را نشان می دهد، ما بسیار نزدیک به 50٪ هستیم. (ی،ی به این دلیل که به طور متوسط ​​9.8 نتیجه ارگ،ک در صفحه اول Google SERP وجود دارد.)

میانگین HTTPS و نتایج در صفحه اول


میانگین تعداد نتایج HTTPS در صفحه یک در مقایسه با میانگین تعداد نتایج ارگ،ک در صفحه

برای ثبت، این معیار جدید HTTPS بین همه دستگاه ها سازگار بود. ردیاب ویژگی‌های SERP موبایل ما نشان می‌دهد که 97.5٪ از تمام SERP‌های Page One تلفن همراه حداقل یک نتیجه HTTPS دارند، با میانگین 4.3 نتیجه HTTPS در صفحه.

نتایج AMP در قانون اخیر ناپدید شدن از SERP حذف شد

تقریباً در 24 آوریل گزارش هایی شروع به پخش شدن ،د گوگل لوگوی AMP را حذف کرد از نتایج ارگ،ک خاص به طور همزمان، ما یک روند نزولی قابل توجه AMP را دنبال می کردیم که اولین باری بود که نتایج AMP ارگ،ک کاهش قابل توجهی را نشان می داد. بین 19 و 20 آوریل، داده‌های ما نشان داد که AMP ارگ،ک از نمایش تقریباً 18.5٪ از SERPهای Page One در تلفن همراه به حدود 14٪ رسیده است.

کاهش داده های AMP ارگ،ک


نتایج AMP ارگ،ک بین 19 و 20 آوریل دچار افت چهار نقطه ای می شود

با در نظر گرفتن لحظه ای که از آنجایی که AMP عرضه ارگ،ک آن در سپتامبر 2016 واقعاً بیش از 1 تا 1.5 درصد کاهش نداشت، این کاهش چشمگیرتر می شود.

داده های تاریخی AMP ارگ،ک

کاهش اخیر در تعداد نتایج AMP ارگ،ک بزرگترین کاهش تا به امروز است

همچنین لازم به ذکر است که AMP در News Box گوگل نیز کاهش یافته است و تقریباً 20 درصد بین 18 و 19 کاهش یافته است.

AMP (نتایج اخبار) داده ها از بین می روند



همانند نتایج ارگ،ک AMP، جعبه اخبار موبایل Google نیز در ماه آوریل با کاهش نتایج AMP مواجه شد

این که گوگل به سادگی نمادهای AMP را از نتایج ارگ،ک حذف می‌کرد، درست در همان زم، که دیدیم AMP اولین کاهش داده‌های قابل توجه خود را داشت، برای من تصادفی به نظر می‌رسید، بنابراین کمی عمیق‌تر کاوش کردم.

من یک کتابخانه اسکرین شات از ویژگی های SERP نگه می دارم. بنابراین در اوایل آوریل اسکرین شات را گرفتم که مستقیماً در زیر مشاهده می کنید، که به وضوح یک نتیجه AMP ارگ،ک را نشان می دهد.

نتیجه AMP ارگ،ک

با دیدن AMP در حال سقوط، همان نتیجه را در SERP آوردم اما سه هفته بعد. این بار همانطور که HTML نشان می دهد AMP نبود:


نتیجه دیگر AMP وجود ندارد

بنابراین، گوگل بود/هست نه با حذف نماد AMP از نتایج ارگ،ک، آنها خود صفحه AMP را حذف می کنند و آن را با نسخه اصلی و غیر AMP جایگزین می کنند (البته در موارد خاص). که البته این سوال را ایجاد می کند … آیا این یک اشکال است یا یک نوع آزمایش؟ من شخصاً از این که بگویم یک باگ است متمایل شدم. در این مرحله بیش از 10 روز است که ادامه دارد. آ،ین اشکال اصلی ویژگی‌های SERP در دسامبر بود که SiteLinks با کاهش ناگه، مواجه شد. در آن صورت، گوگل نه تنها تایید کرد که یک باگ است (در حالی که در اینجا تایید نکرده اند)، بلکه در عرض چند روز همه چیز را اصلاح کرد.

من فکر می کنم این یک نوع آزمایش است. چرا گوگل نسخه AMP برخی از صفحات را با نسخه بهینه نشده خود عوض می کند… این یک سوال عالی است. بسیار عجیب به نظر می رسد که گوگل بخواهد AMP را کاهش دهد زیرا موتور جستجو فقط فرمت را به شدت تبلیغ کرده است. تنها اشاره ای که دیده ام این است که در مورد عملکرد AMP در آیفون صحبت می کند. شاید گوگل در تلاش است تا عملکرد ضعیف AMP در دستگاه را برطرف کند و در انجام این کار تصمیم گرفته است برخی از صفحات AMP را نشان ندهد.

گزینه دیگری که می بینم این است که گوگل به نوعی نتایج AMP را تجزیه و تحلیل می کند و به دنبال ،ب بینش است. چرا این را می گویم؟ خوب، AMP برای مدتی حدود 14٪ – 15٪ معلق بود … که پس از سقوط، جایی است که ویژگی SERP در حال حاضر ایستاده است. من فکر نمی کنم این یک تصادف باشد. من فکر می‌کنم Google عمداً AMP را به “سطوح سنتی” بازگرداند تا نوعی تحلیل را انجام دهد… اما این فقط حدس و گمان است زیرا رفتار در اینجا بدون توجه به نظریه پیشنهادی هنوز کاملاً عجیب است.

تغییرات قابل توجه ویژگی SERP – آوریل 2017

طبق سنت، گوگل چند تغییر جالب را در ویژگی های SERP خود ایجاد کرد، در یک نمونه یک ویژگی جدید را به طور کلی آزمایش کرد. چیزی که من دریافتم این است که اخیراً بسیاری از تغییرات بیش از زیبایی شناختی هستند، اما چیزی کمی اساسی تر را نشان می دهند.

بسته محلی ستاره‌های رتبه‌بندی تصفیه‌شده می‌گیرد

تا کنون، سیستم رتبه‌بندی با بسته‌های محلی بر اساس «ستاره‌های کامل» بود. به این م،ی که کاربر فقط می‌تواند رتبه‌بندی را با ۱ ستاره، ۲ ستاره و غیره نشان دهد. در پایان آوریل بسته‌های محلی دارای رتبه‌بندی نیم‌ستاره در صحنه ظاهر شد. این یک آزمایش صرف نیست، بلکه به نظر می رسد که سیستم رتبه بندی به طور کلی چگونه کار می کند.

سیستم رتبه بندی بسته های محلی دانه بندی شده


بسته محلی که سیستم رتبه بندی جدید و دقیق تر را نشان می دهد

خوب، جالب است، اما فراتر از مجذوب شدن توسط تکامل ویژگی های SERP، چه چیز مهمی است؟ سوال عالی… خوشحالم که پرسیدی. به اندازه کافی جالب توجه است، درست زم، که Local Packs سیستم رتبه بندی پیشرفته تری را دریافت کرد، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل از رتبه بندی برای تعیین رتبه در بسته های محلی. اگر واقعاً Google از رتبه‌بندی‌ها برای تعیین ترتیب ظاهر شدن سایت‌ها در یک بسته محلی استفاده می‌کند، این تغییر رتبه‌بندی کوچک و جزئی از جالب بودن به تأثیرگذار تبدیل می‌شود.

چطور؟ اینجوری بهش فکر کن… بگو من از یه شرکتی استفاده کردم و میخوام رتبه بذارم…و بگم فکر میکردم خوبن ولی خیلی عالی نبودن (ی،ی ارزش امتیاز 5 ستاره ای نداشتن)…بهشون میدم a 4 (من اینطوری خوبم). بگو پس چند هفته بعد از یکی از رقبای آنها برای کارهایی هم استفاده کردم و بگو من واقعا آنها را دوست داشتم (اما باز هم نه به طرز شگفت انگیزی عالی)… من به آنها 4 نیز می دادم، این بالاترین امتیازی است که می توانستم به آن ها برسم اگر نمی خواستم به آنها امتیاز نهایی 5 ستاره بدهم. اما اکنون، شرکتی که واقعاً می‌درخشد، ممکن است از من 4.5 بگیرد، در حالی که یک شرکت خوب فقط 4. اگر Google از رتبه‌بندی‌ها به ،وان یک فاکتور رتبه‌بندی استفاده می‌کند، این می‌تواند تفاوت بین داشتن رتبه 1 یا 2 در یک بسته محلی باشد.

بر،ب های غیرقابل کلیک به SERP در تست جدید می آیند

در اوایل آوریل به نظر می رسد که گوگل (شاید هنوز هم) در حال اجرای a تست بر روی بر،ب ها در یک نتیجه ارگ،ک. این ویژگی جدید “بر،ب” بین URL و توضیحات نمایش داده می شود و نشان می دهد که چه نوع محتوایی را می تو،د پیدا کنید. جالب است که بر،ب ها قابل کلیک نبودند. به این م،ی که آنها کاری انجام ندادند جز اینکه کاربر را از چه نوع موضوعاتی که ممکن است انتظار پیدا ،شان را داشته باشند اطلاع دهند. من معتقدم که این یک آزمایش بسیار محدود بود (یا هست) زیرا من نتوانستم بر،ب هایی را که دیگران پیدا کرده بودند بازتولید کنم یا بر،ب جدیدی پیدا کنم. با این وجود، جالب است که ببینیم گوگل در حال انجام چه کاری است.

پانل های دانش محلی اطلاعات ،ب و کار خاص تر را نمایش می دهند

آ،ین اما نه کم اهمیت، آوریل شاهد بود پانل دانش محلی کامل تر می شودحداقل در موبایل به طور سنتی، اگر ساعت کاری یا آدرس یک ،ب و کار و غیره را جستجو کنید، ممکن است جعبه پاسخی را دیده باشید که اطلاعات را ارائه می دهد. با این حال، در تلفن همراه، اغلب اوقات ساعات کار و غیره را نه در یک جعبه پاسخ جداگانه، بلکه در یک پانل دانش محلی مشاهده خواهید کرد. به ،وان مثال، یک پرس و جو دسکتاپ مربوط به ساعات کار یکی از محبوب های سابق من در دوران جو،، کافه رجیو، ساعات کار کافه West Village را در بالای نتایج در یک جعبه مستقل نشان می دهد.

ساعت کار در یک جعبه پاسخ

جستجوی دسکتاپ برای ساعات کار یک ،ب و کار محلی، هم یک جعبه پاسخ و هم پانل دانش محلی ایجاد می کند.

در تضاد، جستجوی کافه معروف در تلفن همراه، ساعات کار را در پانل دانش محلی نشان می دهد. این بسیار منطقی است، زیرا کمک می‌کند SERP موبایل کمی ساده‌تر و پیوسته‌تر بماند، زیرا املاک و مستغلات کمی سخت‌تر از دسکتاپ است (که در آن دو ویژگی SERP صفحه را شلوغ نمی‌کند).

ساعات کار در پانل دانش محلی


Google ساعات کاری محلی را در پانل‌های دانش محلی در تلفن همراه نشان می‌دهد

چقدر بالا و چه مدت؟

SERP آوریل دو سوال برای من ایجاد کرده است، چقدر بالا و چه مدت؟! HTTPS چقدر بالا خواهد رفت؟ آیا بیش از 98 درصد از Page One SERP ها می توانند حداقل یک نتیجه HTTPS داشته باشند؟ ی،ی 98 درصد خیلی با،ت! (من شخصاً فکر می کنم بله، فکر می کنم شما تقریباً به 100٪ نزدیک خواهید شد. همچنین، HTTPS چه مقدار از ا،ریت را در هر Page One SERP خواهد داشت؟ از 50 درصد تا کجا پیش خواهیم رفت؟

وقتی ،ت به AMP می‌رسد، فرزند مورد علاقه Google تا چه زم، خاموش می‌ماند؟ آیا شاهد بازگشت نتایج ارگ،ک AMP به سطوح قبلی خواهیم بود؟ من باید به طور کلی بگویم بله، اما چقدر طول می کشد؟ آیا هرگز پاسخی قطعی در مورد اینکه چرا گوگل صفحات سریع برق آسا را ​​کاهش داد، دریافت خواهیم کرد؟ احتمالا نه… اما همیشه می توان امیدوار بود! تا آن زمان… ماه آینده را برای بررسی یک ماه دیگر در Google SERP هماهنگ کنید.

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!


منبع: https://www.rankranger.com/blog/serp-news-april-2017