دسته‌ها
اخبار

اعلام ادغام گوگل آنالیتیکس


10 آگوست 2022 | ارسال شده توسط Rank Ranger

اعلام ادغام رتبه Ranger Google Analysis 4

در اسفند امسال، گوگل اعلام کرد که از 1 ژوئیه 2023، دیگر از Universal Analytics پشتیب، نخواهند کرد. این بدان م،است که جامعه بازاریابی دیجیتال به Google Analytics 4 منتقل خواهد شد.

اکنون، درک این نکته مهم است که GA4 بر روی پلت فرم قدیمی Universal Analytics ساخته نشده است. این یک پلتفرم کاملاً جدید با یک رابط کاملاً جدید است.

و، یک رابط جدید به م،ای یک منحنی یادگیری شیب دار است. گفته شد، چه ،ی می تواند بدون گوگل آنالیتی، زندگی کند؟

با درک اینکه به احتمال زیاد در حال انتقال به پلتفرم جدید هستید، می‌خواهیم به شما فرصتی بدهیم تا دارایی GA4 خود را با حساب Rank Ranger خود یکپارچه کنید.

این به شما این قدرت را می دهد که با داده های خود بازی کنید و آنها را به هر طریقی که می خواهید ارائه دهید.

اعلام رتبه Ranger Google Analytics 4

بنابراین، اگر قبلاً به Analytics 4 جهش کرده‌اید، اکنون می‌تو،د داده‌های خود را در پلتفرم ما ببینید و آن‌ها را در گزارش‌ها و داشبورد خود ادغام کنید.

ولی…

درک این نکته ضروری است که این فقط یک ادغام جزئی است. دو دلیل وجود دارد.

اولا، در حال حاضر، API GA4 گوگل برای جایگزینی API Universal Analytics آماده نیست. API بخش‌ها و Google Ads را ندارد.

همچنین، برای ادغام هر چیزی که در حال حاضر در API در دسترس است، کارهایی برای انجام دادن داریم. ما در حال حاضر روی این کار کار می کنیم و با تکمیل آنها این تغییرات را اجرا خواهیم کرد.

به عبارت دیگر، API گوگل داده‌هایی را که می‌تو،م ادغام کنیم را محدود می‌کند.

اما، ما می‌د،م که Google این را تصحیح خواهد کرد، و زم، که آنها این کار را انجام دهند، ما همه چیز را به‌روزرس، می‌کنیم.

اکنون که فهمیدید ادغام در حال حاضر فقط جزئی است، ممکن است تعجب کنید که چه گزارش‌هایی در حساب شما موجود است.

چه گزارش هایی را می توانم در حساب Rank Ranger من ببینم؟

اگر Google Analytics 4 را در حساب Rank Ranger خود راه اندازی کنید، می تو،د در گزارش های ما بیابید.

  • خلاصه ترافیک
  • منابع ترافیک
  • نمودار بینش
  • ابزارک متریک

اجازه بدهید هر کدام را توضیح دهم…

خلاصه ترافیک

گزارش مروری خلاصه ترافیک

خلاصه ترافیک یک ع، فوری از تمام جلسات شما در طول زمان برای شما به ارمغان می آورد. می تو،د با کلیک بر روی تنظیمات Analytics و رفتن به Search Type، این مورد را برای مشاهده منابع مختلف ترافیک فیلتر کنید.

این به شما امکان می دهد ترافیک خود را فیلتر کنید.

کشویی فیلتر Google Analytics

همانطور که در تصویر بالا می بینید، می تو،د ترافیک ارگ،ک یا ترافیک پولی خود را ببینید. (اگر می خواهید منابع مختلف ترافیک خود را ببینید، به گزارش منابع ترافیک نگاه کنید. در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح دهید.)

هنگامی که به پایین اسکرول می کنید، نمای کلی ترافیک را می بینید که به شما نشان می دهد:

گزارش مرور کلی ترافیک Google Analytics 4

اکنون که معیارهای تصویر بزرگ خود را مشاهده کردید، نمودار Top Referrers به ​​شما نشان می دهد که در چه نقطه ای قرار دارید ترافیک ارجاعی از می آید.

گزارش ارجاع دهندگان برتر

همانطور که می بینید گزارش خلاصه ترافیک به گونه ای طراحی شده است که یک نمای بالا به پایین از تمام معیارهای ترافیک تصویر بزرگ شما ارائه دهد.

هنگامی که آن را دیدید، ممکن است بخواهید ببینید چه منابعی برای شما ترافیک می آورند.

منابع ترافیک

برای مشاهده گزارش منابع ترافیک خود، به ترافیک سایت (Analytics) > نمای کلی > منابع ترافیک.

گزارش منابع ترافیک Google Analytics 4

این گزارش به شما یک تفکیک بصری از کل ترافیک سایت شما را نشان می دهد که به شما امکان می دهد تمام کانال هایی را که ترافیک شما از آنها می آید را مشاهده کنید.

همچنین می تو،د ببینید چند درصد از ترافیک شما ارگ،ک است و کدام یک پولی است.

اکنون، ما صرفاً به شما اجازه نمی دهیم معیارهای تصویر بزرگ خود را ببینید. ما درک می کنیم که داده ها با ارزش ترین دارایی بازاریابی شما هستند. Rank Ranger به گونه ای طراحی شده است که به شما امکان می دهد با مشاهده داده های خود از زوایای مختلف، قدرت یافتن بینش های منحصر به فرد را داشته باشید.

برای توانمندسازی شما برای انجام این کار، می‌تو،د داده‌های Google Analytics 4 خود را در نمودارهای Insight ما ارائه دهید.

Insight Graph و Metric Widgets

اگر با Insight Graphs تازه کار هستید، به شما این امکان را می دهند که هر گونه داده ای که در حساب Rank Ranger خود ادغام شده است را به هر نحوی که می خواهید ارائه دهید. همچنین به شما امکان می دهد آن را با هر داده دیگری مرتبط کنید.

این بدان م،است که اگر می‌خواهید ببینید رتبه‌بندی شما چگونه بر تکمیل رویداد شما تأثیر گذاشته است، می‌تو،د آن را در یک نمودار بینش قرار دهید.

با ادغام Google Analytics 4 در حساب خود، می تو،د هر یک از داده های GA4 خود را ارائه کرده و آن را با هر داده دیگری مرتبط کنید.

نمودار بینش که مجموعه داده های مختلف را به هم مرتبط می کند

همچنین، اگر از داشبوردهای بازاریابی ما استفاده می‌کنید، اکنون می‌تو،د داده‌های Google Analytics 4 خود را به‌،وان ابزارک متریک واحد ارائه کنید. این به شما این امکان را می دهد که معیارهای GA4 خود را در داشبوردهای بازاریابی خود در کنار هر داده دیگری که باید ببینید، ارائه دهید.

ویجت های تک متریک Ranger Ranger

اکنون، مطمئنم که می‌خواهید بپرسید، زیرا این فقط یک ادغام جزئی است، اگر نیاز به دیدن همه داده‌های تحلیلی خود داشته باشید، چه می‌کنید؟

آیا می توانم از Universal Analytics و Analytics 4 با هم استفاده کنم؟

اگر Google Analytics 4 را در یک کمپین ادغام کرده باشید، آیا هنوز هم می‌تو،د داده‌های Universal Analytics را ببینید؟

قبل از پاسخ دادن به آن، مهم است که توجه داشته باشید که Google Analytics 4 داده ها را متفاوت از Universal Analytics جمع آوری می کند.

این بدان م،است که مقایسه داده‌های GA4 با داده‌های UA توصیه نمی‌شود. همچنین، نمی تو،د از هر دو نسخه Analytics در یک کمپین استفاده کنید.

اما، اگر می خواهید هر دو مجموعه داده را ببینید، ما شما را تحت پوشش قرار دادیم.

می تو،د دو کمپین جداگانه راه اندازی کنید. یکی که از داده های Analytics 4 استفاده می کند و دیگری که از داده های تحلیل جه، استفاده می کند. هنگامی که این را تنظیم کردید، می تو،د به راحتی داده ها را در کنار یکدیگر با استفاده از نمودار بینش همانطور که در بالا ذکر کردم ارائه دهید.

Insight Graph که داده های Universal Analytics و Google Analytics 4 را ارائه می دهد

همانطور که در تصویر بالا می بینید، می تو،د داده های Google Analytics 4 و داده های Universal Analytics را از کمپین های مختلف در کنار هم در یک نمودار بینش ارائه کنید.

اگر قبلاً به Google Analytics 4 منتقل شده اید و آماده هستید تا آن را در حساب Rank Ranger خود ادغام کنید، در اینجا کاری است که باید انجام دهید.

چگونه Google Analytics 4 را در حساب Rank Ranger خود ادغام کنید

ما راه اندازی یکپارچه سازی Google Analytics شما را تا حد امکان ساده کرده ایم.

نحوه انجام این کار بستگی به این دارد که آیا یک اتصال Google Analytics موجود دارید یا در حال ایجاد یک اتصال جدید هستید.

مرحله 1 – اتصال Google Analytics خود را تمدید یا تنظیم کنید

اگر یک اتصال Google Analytics موجود دارید، به تنظیمات حساب > اتصالات مجاز. متوجه خواهید شد که اکنون یک وجود دارد تمدید کنید دکمه کنار اتصال Google Analytics شما.

در حال تمدید اتصالات مجاز

تمدید را بزنید و آماده رفتن به مرحله بعدی هستید.

از طرف دیگر، اگر در حال ایجاد یک اتصال جدید هستید، اسناد ما به شما نشان می دهد که چگونه یکپارچه سازی Google Analytics خود را راه اندازی کنید.

مرحله 2 – نسخه تجزیه و تحلیل مورد نظر خود را انتخاب کنید

هنگامی که اتصال خود را تمدید یا ایجاد کردید، به تنظیمات کمپین > تجزیه و تحلیل وب سایت. اکنون گزینه ای برای انتخاب بین Universal Analytics و Google Analytics 4 خواهید دید.

انتخاب نسخه Google Analytics

Google Analytics 4 را انتخاب کنید و حساب شما آماده است.

ادغام Google Analytics 4 – کاری در حال پیشرفت

همانطور که در بالا ذکر کردم، ادغام Google Analytics 4 جدید ما در حال انجام است. اکنون، ممکن است تعجب کنید که چرا ما آن را اکنون منتشر کرده ایم.

دلیلش این هست که…

ما می‌خواستیم آن را در دسترس شما قرار دهیم، زیرا ممکن است از قبل یک حساب GA4 داشته باشید و ممکن است بخواهید معیارها را در گزارش‌های خود ادغام کنید.

و داده های شما بزرگترین دارایی شماست. ما می خواهیم به شما قدرت ارائه آن و یافتن بینش از آن را بدهیم.

همانطور که در بالا ذکر کردم، زم، که گوگل به ما اجازه دهد، تمام گزینه های فیلتر و سفارشی سازی را که شما به آن عادت دارید اضافه می کنیم. اما تا آن زمان، در صورت نیاز، این گزینه برای شما باز است.

درباره نویسنده

رنجر رتبه

Rank Ranger یک پلتفرم SEO است که برای استانداردسازی مدیریت و گزارش‌دهی برای دنیای دیجیتال مارکتینگ با رفع نیاز به یک پلتفرم بازاریابی آنلاین جامع با قابلیت ردیابی و نظارت بر داده‌های کمپین، یکپارچه با نرم‌افزار و خدمات شخص ثالث، ارائه گزارش‌های کاملا شخصی و سفارشی طراحی شده است. 100٪ گزارش های خودکار بر،ب سفید و یک رابط وب مارک دار.




منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-،ytics-4-integration