دسته‌ها
اخبار

بازاریابی محتوا و سئو – چگونه با هم کار می کنند


25 آگوست 2021 | ارسال شده توسط لیراز ،

چگونه بازاریابی محتوا و سئو با هم کار می کنند

بازاریابی محتوا یک راه قدرتمند برای فروش است.

بازاریابان محتوا می توانند با مشتریان بالقوه قبل از اینکه آماده ،ید شوند، تعامل داشته باشند.

اتصال فوری

با این حال، فقط تولید محتوا بدون استراتژی توزیع من، کاملاً بی اثر است.

در این پست، من به شما نشان خواهم داد که چرا پیاده‌سازی یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب فکر شده سئو می‌تواند ،ب و کار شما را برای سال‌های آینده تقویت کند (و چگونه شروع کنید).

اما اول…

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک استراتژی محتوای دیجیتال است که در آن بازاریاب محتوایی را ایجاد می کند که برای تعامل با کاربران خود در طی مراحل قبل از آماده شدن برای ،ید طراحی شده است. این می تواند شامل محتوایی باشد که برای پاسخ به سؤالات رایج مشتریان بالقوه طراحی شده است یا حتی محتوایی که برای سرگرمی طراحی شده است. هدف از تولید محتوا ایجاد علاقه و تعامل با مخاطبان بسیار هدفمند است.

مزیت این استراتژی این است که وقتی مشتری آماده ،ید است، از قبل با برند شما رابطه دارد. علاوه بر این، برند اعتماد و اقتدار را ایجاد کرده است که ،اصر ضروری در فروش است.

چالش بازاریابی محتوا

اینو تصور کن…

شما ساعت های بی شماری را صرف انجام تحقیقات جامع و نوشتن یک پست وبلاگ جذاب کرده اید. همتایان و ناظران شما محتوای شما را دوست دارند.

شما پست وبلاگ خود را با اطمینان آپلود و منتشر می کنید، منتظر ترافیک می م،د و…

هیچ چی.

روزها و هفته ها می گذرند، و تنها چیزی که شما برای ،کاری و اشتیاق غیرقابل توقف خود دارید، فقط یک پست وبلاگ کاملاً نوشته شده است که گرد و غبار سایبری را در گوشه ای از فهرست گوگل جمع می کند.

بنابراین، ایجاد محتوای جذاب نوشته شده در صورتی که مورد توجه عموم قرار نگیرد، چه فایده ای دارد؟ خوب، به طور وحشیانه ای صادق باشیم – اصلاً فایده ای ندارد. متن فوق العاده نوشته شده باید دیده شود و اغلب. اما، موتورهای جستجو مانند قضات نهایی عمل می کنند که تصمیم می گیرند کدام محتوا زنده بماند و کدامیک به راحتی نادیده گرفته شود. این بدان م،است که وقتی در مورد محتوای دیجیتال صحبت می کنیم، مهارت های برجسته نوشتن کافی نیست.

شما باید راهی برای توزیع آنلاین آن محتوا داشته باشید. به عبارت دیگر، چگونه صفحه وب خود را در مقابل مخاطبان هدف خود قرار می دهید؟

یکی از قدرتمندترین ابزارهای توزیع محتوا سئو است.

==> سه راه برای ایجاد محتوای خبرساز که لینک ها را به دست می آورد را کشف کنید

چگونه محتوا و سئو با هم کار می کنند

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) نوعی بازاریابی موتور جستجو با هدف کشف صفحات وب شما توسط مخاطبان هدف شما است.

هرچه بهتر بتو،د محتوای خود را برای سئو بهینه کنید، بازاریابی دیجیتال شما بهتر عمل خواهد کرد.

اگرچه راه های زیادی برای ارائه محتوای شما در مقابل مخاطبان هدف وجود دارد، سئو یک مزیت استراتژیک بزرگ نسبت به کانال های دیگر دارد. همانطور که در بالا ذکر کردم، این نوعی بازاریابی موتور جستجو است. این بدان م،است که با ایجاد محتوای سئو، به افرادی که در جستجوی پاسخ سوالات هستند کمک می کنید.

به عبارت دیگر، آنها یک مخاطب درگیر هستند و فعالانه به دنبال محتوایی مانند شما هستند. با بهینه سازی سئوی خود، با ارائه محتوای خود به ،وان پاسخی که به دنبال آن هستند، به آنها کمک می کنید.

از سوی دیگر، مخاطبان رسانه‌های اجتماعی به ویدیوهای گربه‌ها (یا هر کار دیگری که مردم در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهند) نگاه می‌کنند. آنها فعالانه به دنبال پاسخ برای سؤالات خود نیستند. با ارائه محتوای خود در رسانه های اجتماعی، در اصل مخاطب خود را قطع می کنید.

این بدان م،است که با بهینه سازی محتوای خود برای سئو، با مخاطبان خود کار خواهید کرد و نه علیه آن.

بهترین راه برای انجام این کار این است که سئو و بازاریابی محتوا با هم کار کنند. بین بازاریابی محتوا و سئو رابطه همزیستی وجود دارد.

به ،وان مثال، استراتژی های بهینه سازی سئو شامل عوامل درون صفحه مانند کلمات کلیدی مرتبط و عوامل خارج از صفحه مانند بک لینک های با کیفیت بالا برای موفقیت سئو محتوای صفحه وب شما بسیار مهم هستند. اما ابتدا، باید مطمئن شوید که محتوا از نقطه نظر فنی به خوبی نوشته شده است، با دستور زبان بی‌نقص و ساختار جمله غنی ساخته شده است. توجه داشته باشید که پاراگراف‌های غول‌پیکر، به ،وان مثال، ممکن است به موتورهای جستجو نشان دهند که پست برای موبایل من، نیست و می‌تواند رتبه گوگل آن را کاهش دهد و آن را به انتهای نتایج جستجو برساند.

این بدان م،است که برای به دست آوردن بهترین نتایج، باید از همان ابتدا محتوای خود را با در نظر گرفتن سئو ایجاد کنید.

بنابراین، بازاریابی دیجیتال خوب به م،ای چیزی بیش از نوشتن خوب است. این مانند ازدواج بین سئو و بازاریابی محتوا است. اگر با سه نوع سئو آشنا شوید، به راحتی می تو،د درک کنید که سئو و بازاریابی محتوا چگونه با هم کار می کنند:

  • سئو روی صفحه، که به محتوای (اینفوگرافیک، ویدئو، وبلاگ و غیره) در سایت شما اشاره دارد. این نیاز به بهینه سازی و تحقیق کلمات کلیدی دارد.
  • سئو فنی به ،اصر غیر محتوایی که در وب سایت خود دارید اشاره دارد. این به م،ای مواردی مانند بهینه سازی موبایل و بهینه سازی سرعت سایت است.
  • سئوی خارج از صفحه به کار مش، وب سایت شما با سایر سایت های آنلاین، معمولاً از طریق بک لینک اشاره دارد. اما شما باید همه آنها را ،یب کنید تا رتبه بالاتری در پست آنلاین داشته باشید.

مزایای سئو برای استراتژی محتوای شما

محتوای بهینه شده برای سئو مزایای زیادی دارد. یکی از ارزشمندترین مزایا این است که پست خود را در صفحه اول SERP های گوگل (صفحات نتایج موتور جستجو) رتبه بندی کنید.

ارائه محتوای ارزشمندی که به درستی با کلمات کلیدی هدف و بک لینک های با کیفیت بالا بهینه سازی کرده اید، به ،ب و کار شما کمک می کند تا به جایگاه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل دست یابد. در مورد ،ب و کارهای کوچک، این یک راه عالی برای جذب موفقیت آمیز مخاطبان هدف شما است.

هنگامی که دید موتورهای جستجو را افزایش دادید، می تو،د کمی استراحت کنید زیرا ،ب و کار شما ترافیک ارگ،ک برای مخاطبان هدف شما ایجاد می کند.

روش کار این است که کاربران در حال جستجوی یک عبارت یا کلمه کلیدی خاص به صورت آنلاین هستند و محتوای بهینه شده برای موتور جستجوی شما در نتیجه جستجوی آنها نشان داده می شود. با حضور در این جستجوها، محتوای شما به طور یکپارچه وارد گفتگو در سر مخاطبان شما می شود.

برای انجام موثر این کار، باید مجموعه‌ای از محتوا را ارائه دهید تا بازدیدکنندگان خود را از طریق بخش‌های مختلف دعوت کنید تا زم، که از اشتراک در لیست ایمیل شما، علامت‌گذاری وب‌سایت یا ،ید راضی شوند.

مزیت دیگری که کاملاً با تولید سرنخ مطابقت دارد، آگاهی از برند است. هر چه سهم صدای ارگ،ک شما برای کلمات کلیدی خاصی که به ،ب و کار شما پیوند دارند بیشتر باشد، مشتری شانس بیشتری برای شناسایی محتوای منحصر به فرد شما در موتورهای جستجوی Google دارد.

با گزارش Rank Ranger Share of Voice به راحتی می تو،د سهم ارگ،ک صدای خود را ردیابی کنید. این گزارش برای نشان دادن میزان سهم بازار سایت شما در مقایسه با رقبای شما طراحی شده است. به آن مانند یک نمای بزرگ از رتبه بندی خود فکر کنید.

اکنون، بیایید ببینیم که چگونه می تو،د شروع به ایجاد استراتژی بازاریابی محتوای SEO خود کنید.

هنر ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای دوستدار SEO

اکنون با ارزش به اصطلاح ازدواج بین سئو و بازاریابی محتوا آشنا شده اید و مزایایی را که می تو،د از آن به دست آورید، می د،د. گام بعدی یادگیری نحوه ایجاد یک شاهکار با استفاده از استراتژی محتوای SEO است.

در اینجا چند نکته سئو برای شروع بهینه سازی سئو وجود دارد. با این حال، برای تسلط واقعی بر سئو، باید بیشتر از این پست وبلاگ بخو،د.

من در طول مسیر به منابعی پیوند خواهم زد تا به شما کمک کنم.

مخاطبان خود را بشناسید

درک اینکه مخاطبان شما چه ،، هستند و برای چه ،، محتوا می نویسید بسیار مهم است. شناخت شخصیت مشتریان به شما کمک می کند تا برای انواع خاصی از افراد که پتانسیل تبدیل شدن به بازدیدکنندگان یا ،یداران دائمی سایت شما را دارند محتوا بسازید.

شناخت مخاطبانتان همچنین به شما کمک می کند محتوای منحصر به فردی بنویسید که برای مراحل مختلف سفر ،یدار طراحی شده است. به ،وان مثال، محتوای طراحی شده برای مرحله ،یدار باید ساختار متفاوتی نسبت به محتوا در مرحله آگاهی داشته باشد. انواع مختلف محتوا اه، متفاوتی دارند و باید به روش های منحصر به فردی ارزیابی شوند.

راهنمای ما برای درک قیف های فروش را بررسی کنید.

تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

کشف کلمات کلیدی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر از محتوای شما در SERP بسیار مهم است. برای این منظور، انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای بررسی اینکه رقبای شما از چه نوع کلمات کلیدی برای رتبه بالاتر در گوگل استفاده می کنند، واقعاً ضروری است. همچنین باید روی معیارهای تحقیق کلمات کلیدی من، تمرکز کنید.

امروزه، در این عصر فناوری مدرن، داشتن یک وب سایت مملو از کلمات کلیدی مختلف کافی نیست. شما باید کلمات کلیدی را به طور طبیعی بگنج،د و به آنها اجازه دهید در کل طول محتوا برقصند.

تجزیه و تحلیل SERP را برای ارتباط محتوا انجام دهید

هنگامی که شما تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام دادید، بهینه سازی کلمات کلیدی شما هنوز به پایان نرسیده است. یک عامل مهم وجود دارد که باید آن را درست انجام دهید.

ارتباط.

به عبارت دیگر…

محتوای شما باید با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد. اکنون، دستیابی به ارتباط نسبتاً آسان است. به سادگی کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید که در حال حاضر چه رتبه ای دارد. گوگل محتوایی را که بیشترین ارتباط را با عبارت جستجوی کاربر می‌داند در بالای نتایج جستجو رتبه‌بندی می‌کند.

مواردی که باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • چه نوع محتوایی در صفحات نتایج هدف شما رتبه بندی می شود.
  • آیا نتایج یک هدف ناوبری یا تجاری دارند؟
  • محتوا در چه مرحله ای از قیف ،یدار صحبت می کند؟
  • آیا محتوایی وجود دارد که در تمام نتایج برتر ظاهر شود؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا به راحتی محتوایی را ایجاد کنید که گوگل آن را با کیفیت بالا و مرتبط با مخاطبان شما می داند.

این به این م،ی است که درک چگونگی ایجاد محتوای مرتبط با نگاه ، به محتوای با رتبه برتر و ایجاد چیزی بهتر و مفیدتر.

که من را به تجربه کاربری می رساند.

تجربه کاربری – بر کمک به مخاطبان خود تمرکز کنید

فقط داشتن محتوای خوب تحقیق شده برای متقاعد ، گوگل برای بالا بردن محتوای شما به بالای نتایج جستجو کافی نیست. جنبه دیگر تجربه کاربری است.

برای رسیدن به این هدف، باید سعی کنید سفر ،یدار خود را درک کنید و آن را به محتوای خود ترسیم کنید. به عبارت دیگر، چه نوع محتوایی توجه آنها را جلب خواهد کرد؟ وقتی توجه آنها را جلب کردید، چه نوع محتوایی به آنها کمک می کند تا به سمت تصمیم ،ید حرکت کنند؟ به چه محتوایی نیاز دارید تا آنها را برای ،ید جذب کنید؟

هنگامی که متوجه شدید، واقعاً به ایجاد یک ساختار سایت کمک می کند که به مخاطبان شما امکان می دهد هر محتوایی را که نیاز دارند و در هر مرحله از سفر خود پیدا کنند.

بنابراین، به ،وان مثال، اگر یک پست وبلاگ برتر ایجاد کنید. بعداً باید چه چیزی را ببینند؟ شاید بتو،د یک پیوند داخلی به مرحله بعدی سفر ،یدار اضافه کنید.

به عبارت دیگر، سایت خود را مفید و برای پیمایش آسان کنید.

همچنین جنبه دیگری از تجربه کاربری که باید روی آن تمرکز کنید سرعت سایت است. هیچ چیز به اندازه یک سایت بسیار کند، مخاطبان شما را دور نمی کند.

ایجاد بک لینک با کیفیت بالا

برای ارائه محتوایی که در گوگل رتبه خوبی داشته باشد، باید بک لینک هایی داشته باشید که بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کند. هرچه پیوندهای جالب تری از منابع با کیفیت بالا وارد کنید، ممکن است رتبه بالاتری ،ب کنید. البته عبارت مؤثر در اینجا “کیفیت بالا” است. پیوندها به دایرکتوری های وب سایت با کیفیت پایین که برای لینک سازی ایجاد شده اند مربوط به گذشته هستند و در دراز مدت به ،ب و کار شما کمکی نمی کنند.

سئو، بهترین ابزار توزیع محتوا

در حال حاضر، شما باید از قدرت سئو در هنگام اتصال به استراتژی بازاریابی محتوای خود آگاه باشید. وقتی سئوی خود را درست انجام دهید، مانند اتصال خانه خود به شبکه برق است. چراغ ها شروع به سوختن می کنند و لوازم شما شروع به کار می کنند. بدون استراتژی توزیع محتوا، سایت شما شبیه شهر ارواح خواهد بود.

متقاعد؟

قدم بعدی این است که تازه شروع کنید. امیدوارم منابعی که در این پست به آنها پیوند داده ام به شما در این راه کمک کند. با این حال، موثرترین راه برای یادگیری سئو، پرش و آزمایش است.

درباره نویسنده

لیراز ،

Liraz یک متخصص بین المللی سئو و محتوا است که به برندها و ناشران از طریق موتورهای جستجو کمک می کند رشد کنند. او مدیر سابق SEO و محتوای Out،in است و قبلاً بیش از یک دهه در صنایع بازی، B2C و B2B کار کرده است.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/seo-content-marketing