دسته‌ها
اخبار

بازنگری در تأثیر SEO Google AMP


14 آوریل 2016 | ارسال شده توسط Shay Harel

جستجوی موبایل AMPاگر شیدایی موبایل هنوز به اینجا نرسیده است، می تو،د شرط بندی کنید که زندگی خود را به پایان برساند. با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند محبوب‌ترین راه دسترسی به اینترنت هستند، در کنار افزایش مستمر درآمد تبلیغات تلفن همراه، پیش‌بینی افزایش نقش سایت‌های سازگار با موبایل دقیقاً نیازی به پیامبر ندارد. همچنین توجه زیادی لازم نیست که گوگل تمرکز خود را بر روی وب موبایل و سازگاری با موبایل افزایش می دهد. در نتیجه، ممکن است توجهی را که به سئوی موبایل خود می کنید افزایش داده باشید، و به درستی این کار را انجام داده اید. با این حال، آیا هماهنگ ، خود با به‌روزرس،‌های الگوریتم تلفن همراه مانند آنچه که در ماه مه منتشر شد، تنها روشی است که موج تلفن همراه را به بالای SERP رساند؟

AMP راهپیمایی می کند

گوگل پشتیب، از صفحات موبایل تسریع شده پروژه (AMP) در اوا، فوریه. از زم، که پروژه روی صحنه راهپیمایی کرد، در مورد تاثیر سئوی آن، پچ پچ های من،ی وجود داشت. گوگل در ابتدا متوجه شد که کارمند گوگل جان مو، گفت: “آیا AMP یک سیگنال رتبه بندی است؟ در حال حاضر، سیگنال رتبه بندی نیست.” واقعا نمی توان خیلی واضح تر از این! اخیراً موضوع AMP کمی تغییر کرده است. آقای مو، بار دیگر اظهارات جالبی در مورد این پروژه بیان کرده است. بیشتر در مورد آن به زودی، اجازه دهید ابتدا نگاهی به چیستی AMP بیندازیم.

AMP چیست؟

بنابراین AMP دقیقا چیست؟ قبل از اینکه توضیح دهم که چیست، بیایید بفهمیم از کجا آمده است. شما آن صفحه وب موبایل واقعا آزاردهنده ای را می شناسید که بارگیری می شود … در نهایت، و همانطور که با درج تک تک تصاویر دچار تغییرات ،زه ای می شود، به طوری که تا زم، که صفحه شما بارگذاری می شود، نه تنها خیلی پیرتر می شوید، بلکه سرگیجه هم می کنید؟ به همین دلیل است که ما AMP داریم. هدف اصلی پروژه AMP افزایش قابل توجه سرعت بارگذاری صفحه موبایل است. یک صفحه AMP صفحه ای است که به روشی خاص برای رفع این نیاز به سرعت بهینه شده است.

عالی به نظر می رسد، درست است؟ اما چگونه کار می کند؟

AMP چگونه کار می کند؟

AMP را به ،وان نوعی ساختار یا حتی الگوی ایجاد سریع صفحه موبایل تصور کنید. AMP از یک زبان نشانه گذاری استفاده می کند که به درستی نامیده می شود AMP HTML. همانطور که به نظر می رسد است. AMP HTML اساساً نوعی زیرمجموعه از HTML است که دارای بر،ب های سفارشی خاص خود به همراه محدودیت های متعددی است که برای افزایش سرعت طراحی شده اند.

همراه با AMP HTML نیز وجود دارد AMP JS. مشکل ما را با روش سرگیجه‌آور بارگیری تصاویر در دستگاه تلفن همراه شما به خاطر دارید؟ خوب AMP JS قرار است راه حل باشد کاری که گوگل اساسا انجام داده است این است که کتابخانه جاوا اسکریپت را قفل و محدود کرده و اسکریپت هایی مانند جاوا اسکریپت شخص ثالث را حذف کرده است. با مجموعه ای از اسکریپت های تایید شده AMP، سرعت صفحه برای افزایش طراحی شده است.

در نهایت، وجود دارد AMP CDN (شبکه تحویل محتوا)، که برای تشویق ناشران برای ایجاد صفحات AMP اجرا شد. هنگامی که Google ببیند که شما یک صفحه بهینه‌سازی AMP راه‌اندازی کرده‌اید، صفحه را بازیابی کرده و آن را کش می‌کند. این AMP CDN همانطور که خود گوگل می گوید، “به طور خودکار عملکرد صفحه را بهبود می بخشد.”

برای توضیح بیشتر و توضیح بیشتر، یک صفحه AMP فی نفسه صفحه جدیدی نیست. یک صفحه بهینه سازی شده AMP دقیقاً همان صفحه ای است که از قبل بهینه شده است. توجه داشته باشید که این به یک م،ا محتوای تکراری را ایجاد می کند که همانطور که می د،م یک سئو بدون نیاز است. این سناریوی عجیب و غریب در نتیجه مست،م یک بر،ب متعارف است که در واقع بخشی از بهینه سازی AMP روند.

وردپرس ارائه می دهد افزونه Accelerated Mobile Pages که به طور خودکار عملکرد AMP را به سایت شما اضافه می کند.

اهمیت ارگ،ک SEO AMP

در حالی که پروژه AMP خود را به ،وان نوعی فرآیند بشردوستانه برای منافع بیشتر موبایل نشان می دهد، م،ای سئوی مرتبطی دارد. اینجاست که ما به نظرات اخیر جان مو، در مورد این موضوع باز می گردیم. قبلاً اشاره کردیم که او اظهار داشت که بهینه سازی AMP به ،وان یک سیگنال رتبه بندی عمل نمی کند، بنابراین تأثیر SEO چیست؟ در واقع، بسیاری از ما عمدتاً تا آنجایی که به چرخ فلک آیتم‌های «خبری» که در جستجوی موبایل نمایش داده می‌شود، با AMP آشنا هستیم. ممکن است با خود فکر کنید، “اگر سایت من “خبری” نیست، آیا واقعاً باید نگران AMP باشم؟

سوال خوبی است، خوشحالیم که پرسیدید. در واقع، به طور تصادفی از آقای مو، در یک جلسه اخیر پاتوق ساعات اداری دفتر مرکزی وب مستر، همین سوال پرسیده شد (تقریباً به 37:48 در ویدیوی زیر مراجعه کنید). به طور خاص، از او پرسیده شد: “آیا پیاده سازی صفحات AMP در سایت های غیر ناشر منطقی است؟” در واقع، پاسخ اولیه مو، همان چیزی بود که ممکن است فکر می‌کردید، این بود که فقط محتوای «خبری» در چرخ فلک ظاهر می‌شود، و اگر صفحه شما با این نمایه مطابقت ندارد، AMP در این زمینه به شما کمکی نمی‌کند. این چیزی است که او بعداً گفت که واقعاً جالب است: “شما می تو،د صفحات AMP را بسازید که می توانند به طور معمول استفاده شوند.” سپس آقای مو، با مراجعه به یک آزمایش‌کننده بتا AMP که آنها را بهینه‌سازی کرد، این بی،ه را تأیید کرد. دسکتاپ صفحات با AMP، “…نسخه دسکتاپ در واقع یک صفحه AMP است که یک سایت را واقعاً سریع می کند.”

نکته کلیدی من از این جمله آ، ….واقعا…واقعا…سریع. در حالی که AMP ممکن است به ،وان سیگنال رتبه بندی عمل نکند، یک صفحه را می سازد… واقعاً بسیار سریع، در یک لحظه مطابق با پروژه AMP (چهار برابر سریعتر مطابق با پروژه AMP). رومن دیلت در TechCrunch). بنابراین، در حالی که AMP ممکن است به طور مستقیم با رتبه مرتبط نباشد، به طور بالقوه تأثیر بسیار زیادی بر تجربه کاربر دارد. ما می د،م که گوگل با در نظر گرفتن رتبه صفحه در SERP، سرعت صفحه را بسیار بالا می گیرد. به این م،ی که در یک سطح فراتر، AMP می تواند به یک عامل رتبه بندی تبدیل شود. چه می شود اگر رقیب شما صفحه ای داشته باشد که چهار برابر سریعتر از صفحه شما بارگذاری می شود؟ گوگل چگونه ممکن است دو صفحه شما را به طور نسبی رتبه بندی کند؟ فقط برای تأیید کم و بیش این تحلیل، جان مو، این پیوند را به مقاله ای از بخش فناوری فایننشال تایمز در توییتر منتشر کرد و اظهار داشت:

“مزایای واضح و بسیار ارزشمندی در سریعتر ، سایت وجود دارد”https://t.co/cnueoR2c2Y

– جان مو، (@JohnMu) 11 آوریل 2016


سایر تاثیرات تقویت شده است؟

تبلیغات: هدف گوگل حل مشکلات مختلفی بود که AMP برای آنها ارائه می کرد تبلیغات موبایلی و قصد خود را برای استفاده از AMP به منظور “تغییر تجربه تبلیغات در وب تلفن همراه” اعلام کرد. به گفته نیتین کاشیاپ و کریگ دی ناتالی در AMPHTML، نوآوری تبلیغات به شرح زیر بیان شده است:

  • سرعت: “تبلیغات AMP” به اندازه صفحاتی که در آنها یافت می شوند سریع خواهند بود. همانطور که در این مورد بحث شد، “پرش تبلیغات” ممکن است در نتیجه زمان بارگذاری سریعتر کاهش یابد مقاله یادداشت دوشنبه توسط فردریک فیلو،
  • ارائه: گوگل بیان می کند که هدف آنها ارتقای زیبایی شناسی تبلیغات است.
  • امنیت: برای تشخیص شهرت هر،مه تبلیغات تلفن همراه، این ا،ام وجود دارد که همه خلاقان از HTTPS استفاده کنند.

GitHub اطلاعات فنی بیشتری در مورد تبلیغات AMP منتشر کرده است.

رسانه های اجتماعی: به ،وان بخشی از بحث جلسه وب مستر پاتوق در مورد AMP، جان مو، گفت: «نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که AMP فقط در نتایج Google نشان داده نمی‌شود، بنابراین تعدادی سایت دیگر در حال برنامه‌ریزی هستند، یا من نمی‌کنم. نمی دانم که آیا آنها قبلاً محتوای AMP را در سرویس های خود نشان می دهند یا نه. بنابراین برای مثال، من معتقدم توییتر این کار را آغاز خواهد کرد، Pinterest یکی دیگر از آن سایت ها بود… بنابراین اگر محتوایی دارید که به طور مرتب در برخی از آنها استفاده مجدد می شود. از این خدمات دیگر، پس این چیزی است که می تواند در آنجا نیز منطقی باشد.”

خودم بهتر از این نمی توانستم بگویم

در واقع، کن یونگ اخیراً گزارش داد مقاله VentureBeat که Twitter Moments از نسخه های AMP پشتیب، می کند. هنگامی که با گزینه نمایش صفحه بهینه شده AMP ناشر در مقابل صفحه غیربهینه شده مواجه می شوید، Twitter Moments به طور خودکار نسخه بهینه شده AMP را به کاربران تلفن همراه خود ارائه می دهد.

RevAMPing رویکرد شما

البته تصورات از پیش تعیین شده اغلب گمراه کننده هستند. اخلاقی که باید از مواردی که در مورد AMP گرفته شد این است که این پروژه واقعاً ریشه های خود را فراتر از محتوای “خبر” و چرخ فلک های جذاب گسترش می دهد. در عصر تلفن همراه، و در نظر گرفتن فشارهای موبایلی گوگل، ممکن است بهبود رویکرد خود در مورد نحوه فکر ،تان به AMP مفید باشد. به جرات می توان گفت که AMP بسیار عمیق تر از آن چیزی است که برخی در ابتدا تصور می ،د. مانند هر تغییر گسترده ای در تعامل وب و جستجو، تأثیرات ذاتی SEO نیز وجود دارد. مهم است که تصویر کامل را در نظر بگیرید و یک رویکرد کل نگر داشته باشید. در حالی که AMP هنوز یک سیگنال رتبه‌بندی نیست، دارای سرعت فوق‌العاده صفحه و متعاقباً یک پانچ متحرک SEO است.











درباره نویسنده

شای هارل

Shay Harel مدیر عامل Rank Ranger، یک پلتفرم ابتکاری و جامع SEO و بازاریابی دیجیتال Saas است. علاوه بر نظارت بر رشد شرکت، Shay را می‌توان یافت که روی صفحه‌کلید خود ضربه می‌زند و گزارش‌های داده‌های جدید و منحصربه‌فرد SEO را تهیه می‌کند.

زم، که شای برای کمک به صنعت سئو کار سختی ندارد، از گذراندن وقت با خانواده‌اش، نواختن گیتار، کاوش در مکان‌های عجیب و غریب و لذت بردن از شراب خوب مجموعه در حال رشد خود لذت می‌برد.




منبع: https://www.rankranger.com/blog/amp-seo-perspective