دسته‌ها
اخبار

بهترین زمان مصرف چای چای تی‌بالکا | OkChay

بهترین زمان مصرف چای چای تی‌بالکا | OkChay

همچنین اسید آمینه، ال-تانین موجود در چای سیاه باعث کاهش استرس و تقویت آرامش می‌شود. مصرف چای پس از تجربه استرس حاد، بهبود را تسریع می‌کند و در این صورت می‌تواند خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری انسداد عروق قلب جلوگیری کند. از اونجایی که امروزه خیلی از افراد از چای سیاه استفاده می­کنن، باید بدونین که این گیاه دم­کردنی خواص خیلی زیادی داره.

  • اگر به‌دنبال یک نوشیدنی کم‌کالری با کافئین کمتر از قهوه یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستید، چای سیاه گزینه بسیار خوبی است.
  • و چه بهتر است که بداند چای ایرانی فواید و خواص فوق‌العاده‌ای هم برای سلامتی دارد.
  • به همین دلیل توصیه می‌شود که فاصله‌ای حداقل یک ساعته بین زمان نوشیدن چای و خواب وجود داشته باشد.
  • در مرحله بعد بهتر است از آب های معدنی برای دم کردن چای استفاده کرد تا عطر و طعم چای حفظ شود.
  • چای حاوی اسید تانیک است؛ بنابراین با پروتئین و آهن موجود در غذا واکنش نشان می‌دهد.

چای سیاه نه تنها برای سلامتی مفید است، بلکه درست کردن آن هم ساده است. اگر از کیسه‌های چای استفاده می‌کنید، یک چای کیسه‌ای را در یک لیوان اضافه بیندازید و آن را با آب داغ پر کنید. در این میان «چای سیاه شکسته ۲۵۰ گرمی رفاه لاهیجان» یک چای فوق‌العاده باکیفیت برای علاقمندان به طعم چای ایرانی است.

فرایند تولید چای سیاه

چای سیاه ما بلافاصله پس از پژمرده شدن رول می شود تا به شروع سریع فرآیندهای اکسیداسیون کمک کند. سپس برگها قبل از خشک شدن کاملاً اکسید می شوند و بدین ترتیب رنگ تیره و طعم غنی خود را به دست اوکی چای آبی می آورند. طعم متمایز ارل گری، آن را به یک عنصر محبوب در شکلات های با طعم چای، محصولات پخته شده و کوکتل تبدیل کرده است. اگر ارل گری را دوست دارید، ممکن است ترکیبات چای دیگر مانند چای ماسالا، چای سیاه میوه ای و چای سیاه گلی را نیز دوست داشته باشید.

کاهش خطر پارکینسون با مصرف چای سیاه

فرآیند اکسیده کردن زمانی اتفاق می‌افتد که برگ‌ها به مدت طولانی در معرض هوا قرار بگیرند. آنزیم‌ها، مواد شیمیایی موجود در برگ‌ها را تجزیه می‌کنند و باعث ایجاد رنگ تیره در چای سیاه می‌شوند. پلی‌فنول‌ها و تانن موجود در چای سیاه باعث از بین رفتن از باکتری‌های ایجاد کننده پوسیدگی دندان می‌شوند و بوی بد دهان را به شدت کاهش می‌دهند.