نردبان قصد دارد به شکلی حرفهای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. میخواهیم با طراحی وبسایتهای کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفهای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفهای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. بطور کلی به وضعیت لینکهای ورودی به یک سایت «لینک پروفایل» آن سایت میگویند. داشتن یک لینک پروفایل طبیعی و کسب لینکهای ارزشمند از سایتهای معتبر و مرتبط تاثیر بسزایی در سئوی سایت شما خواهد داشت.
- با ورود و همهگیر شدن تلفنهای همراه، جستجو در اینترنت به یک ابزار قابل اعتماد و در دسترس برای پیدا کردن پاسخ سوالات، تصمیمگیری در مورد خرید یک محصول یا حتی پیدا کردن نزدیکترین نانوایی محل تبدیل شده است.
- مزیتهای این روش را میتوان اینگونه گفت، سایت دست خودتان است و شما دیگر میدانید دقیقا روی سایتتان چه چیزی اتفاق میافتد.
- از آنجاییکه این کدها مستقیما روی سرور اجرا میشوند، هر بار که صفحات دینامیک بارگذاری شوند، سرور امکان تولید محتوایی جدید را خواهد داشت.
- یک اقدام ضروری در سئوی سایت، ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول است.
- اصول سئو تکنیکال زبان مشترکی است که برای شروع رابطه بین سایت شما و گوگل به آن نیاز داریم.
ما در مقاله سئو تکنیکال به صورت جامع درباره اصول این نوع از سئو توضیح داده ایم. با خواندن این مقاله میتوانید سایت تان را در مدت زمان کوتاعی به رتبه های برتر گوگل برسانید. سئو انواع مختلفی دارد که هر نوع از سئو با رعایت اصول و تکنیک هایی خاص شناخته میشود و باید بهترین نوع سئو را برای بهبود سئو سایت استفاده کرد. زمان زیادی باید صرف کنید تا بتوانید سایت مورد نظر و رقبا را بررسی کنید و از بهترین و اصولی ترین تکنیک ها برای سئو این سایت استفاده کنید.
نقش سئو در ارتقاء کیفیت محتوا در سالهای اخیر
عوامل را از بین ببرید مثلا محتوای بی ارزش را حذف کنید و محتوای ارزشمند جایگزین آن کنید . سال های گذشته توجه گوگل بر این سه وضوع زیاد بود اما الان توجه خیلی بیشتری نشان می دهد. در سال 2020گوگل توجه خود را به چند مورد جلب کرده است که به ترتیب نام برده و توضیح میدهیم. یکی از تکنیک های مدیران سایت های موفق به روز رسانی مداوم سایت است.
آیا سئو روشی قانونی محسوب می شود؟
یکی از بهترین راهکارها که سایتهای مجلهای از آن غفلت میکنند ساخت صفحات هاب برای کسب رتبه در کلمات کلیدی رقابتی است که در تصویر بالا مشاهده میفرمایید.. این موضوع باعث میشود گوگل تا حدی راحتتر بتواند محتواهای سایت شما را درک کند و کاربران نیز متوجه ساختار صفحات سایتتان شوند. سرعت سایت از نظر گوگل یک فاکتور رتبهبندی است و جزو سیگنالهای تجربه کاربری است.
یا نقشه سایت XML یک فایل با فرمت XML است که شامل آدرس تمام صفحاتی از سایت است که فهرست شدن آنها توسط موتورهای جستجو برای شما مهم است. سایت مپ توسط موتور جستجو استفاده میشود و با انتشار محتوی جدید بایستی بروز شود.برای تولید نقشه سایت در وردپرس میتوانید از افزونههای سئو وردپرس استفاده کنید. افزونه های سئو رنک مث و یوست به شما در ساخت نقشه سایت به فرمت XML کمک خواهند کرد.
با استفاده از تگ No-index در تنظیمات فنی سایت، شما سایت یا صفحه مورد نظر را از فهرست شدن توسط رباتهای موتورهای جستجو منع کردهاید. تفاوت این دو حوزه در این است که در سئو آن پیج شما روی سایت خودتان کار میکنید، اما در سئو آف پیج شما تنها یک هدف دارید و آن افزایش تعداد و کیفیت لینکهای ارجاعی به سایت شما از سایر سایتها است. از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبهدهی متفاوتی دارد، پوشش دادن همه آنها در این مقاله غیرممکن است. بنابراین همانگونه که پیش از این نیز گفته شد ما تنها فاکتورهای رنکینگ در گوگل را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد. میتونید در دوره های آموزش سئو وبسیما شرکت کنید، یا مقالات رایگان وبسیما که به صورت مستمر ارائه میشوند را مطالعه نمایید. اگر محتوای سایت جدید از نظر موضوعی به سایت قبلی شباهت دارد شما باید از طریق ابزار google search console همه صفحات سایت قبلی را شناسایی کرده و آدرس های آنها را جایی ذخیره کنید.
سئو دیربازده است و بستگی به سختی کلمات کلیدی، ممکن است بین یک تا چند ماه زمان نیاز داشته باشد. شاید سئو در ظاهر رایگان باشد اما هنگامی که روی آن تمرکز میکنید، متوجه میشوید که سئو هم هزینههای خود را دارد. از تولید محتوا گرفته تا لینکسازی همگی نیازمند هزینه هستند. با این حال، سئو نسبت به سایر روشهای اقتصادی بسیار ارزانتر است و با یک بار هزینه کردن نتیجه آن را همیشه میبینید. البته سئو تنها یک بار نیست و باید همیشه به آن رسیدگی کنید تا رتبه عالی خود را از دست ندهید.
اصطلاحی که برای توصیف اعتباری که یک بک لینک به سایت دیگری منتقل می کند استفاده می شود. نه، فقط به این معنی است که گوگل می تواند نسخه موبایل وب سایت من را بخواند. به عنوان مثال اگر عبارت “آب و هوای تهران” را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت “پیتزا تهران” را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید. اما اگر از عهده هزینه های خدمات سئو بر نمی آیید، روش های جایگزین ارزان تری نیز وجود دارد.
ارائه محتوای مناسب و مرتبط مهم ترین فاکتور در سئوی سایت های آموزشی است. تغییرات در الگوریتم های موتور جستجو منجر به تمرکز بیشتر روی کاربر شده است، البته برخی نکات مثل کلمات کلیدی و توضیحات متا هنوز مهم هستند زیرا جستجوگر از آن ها استفاده می کند تا صفحه را به درستی تشخیص دهند. سال ها پیش، این استراتژی کاملاً پذیرفته شده بود که هنگام جمع آوری محتوا برای وب سایت خود باید به نحوه تعامل موتورهای جستجو با آن فکر کنید. سئوی محلی یا لوکال نوعی سئو است که فقط برای مشاغل محلی مناسب است. به عبارت دیگر، اگر شما یک وب سایت دارید و هدف، جلب بازدیدکنندگان محلی از فروشگاه آنلاین شما است، باید وب سایت خود را برای سئوی محلی بهینه کنید.