دسته‌ها
اخبار

به‌روزرسانی اصلی ژوئن ۲۰۱۹ Google (داده‌ها و تجزیه و تحلیل)


19 ژوئن 2019 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

بنر اصلی به‌روزرس، ژوئن 2019

در 4 ژوئن 2019، گوگل دومین الگوریتم هسته گسترده رسمی خود را در سال 2019 منتشر کرد (که به درستی به‌روزرس، هسته ژوئن 2019 نامیده شد). در همان زمان، و با پیچیده تر ، تصویر رتبه بندی، گوگل با افزایش تنوع دامنه، تغییر قابل توجهی در بالای SERP ایجاد کرد. این دو «تغییر» در کنار هم، «رویداد رتبه‌بندی» کاملاً قابل‌توجهی را ایجاد ،د.

با آن، بیایید نگاهی بیندازیم تا ببینیم به‌روزرس، هسته‌ای ژوئن 2019 چگونه بر رتبه‌بندی تأثیر گذاشته است و چگونه می‌توان نشانه‌هایی از تنوع دامنه برتر SERP را در رتبه‌بندی‌های خود جستجو کرد!

تأثیر به‌روزرس، هسته‌ای ژوئن 2019 بر رتبه‌بندی (تحلیل جایگاه)

راه های زیادی برای از بین بردن تاثیر هر به روز رس، گوگل وجود دارد. می‌تو،د به انواع سایت‌ها نگاه کنید، فهرستی از برندگان و بازندگان را تهیه کنید و غیره. برای اه، ما، من می‌خواهم به تجزیه و تحلیل هر جایگاه بپردازم، به صنایعی که بیشترین تأثیر را داشته‌اند نگاه کنم و ببینم آیا چیزی برای جمع‌آوری از داده‌ها وجود دارد یا خیر.

البته، و همانطور که احتیاط به ذکر است، هیچ تجزیه و تحلیل داده ای نمی تواند به طور کامل وسعت، وسعت یا حتی ال،ای هر الگوریتم معینی را به تصویر بکشد. مهم است که به یاد داشته باشید که هر داده ای که می بینیم در واقع یک بخش کوچک از یک تصویر بسیار بزرگ است که تعریف واقعی آن غیرممکن است. با این اوصاف، داده‌هایی که من در مورد پنج صنعت خاص جمع‌آوری کردم، در اینجا آمده است:

داده های نیچ به روز رس، هسته ای ژوئن 2019

در واقع دو گروه سوله در اینجا وجود دارد، طاقچه مسافرتی و ،ده فروشی از یک طرف و سوله های بهداشت، امور مالی و قمار از سوی دیگر. دلیل آن کاملاً واضح است، داده‌ها به وضوح نشان می‌دهند که سه جایگاه اخیر به‌شدت تحت تأثیر به‌روزرس، هسته‌ای ژوئن ۲۰۱۹ قرار گرفته‌اند.

به طور خاص، هنگامی که از اولین موقعیت رتبه بندی عبور می کنید، مرزبندی واضحی بین سطح نوسانات رتبه ای که در هر جایگاه مشاهده می شود وجود دارد. به ،وان مثال، نه بخش مسافرتی و نه ،ده فروشی بیش از 20 درصد افزایش نوسان رتبه را در طول به روز رس، نشان ندادند. این در تضاد شدید با حوزه‌های بهداشت، امور مالی و قمار است که همگی شاهد افزایش 25 درصدی یا بیشتر در نوسان رتبه در طول به‌روزرس، در جایگاه دوم SERP بودند (که بسیار مهم است زیرا ما در مورد جایگاه دوم صحبت می‌کنیم. ، نه دهم).

همانطور که به سمت پایین تر از SERP حرکت می کنید (ی،ی وقتی به رتبه سوم و سپس سه، پنج و 10 محدوده نتایج برتر نگاه می کنید)، نابرابری بین جایگاه ها ادامه می یابد. در حالی که، برای مثال، طاقچه مسافرتی افزایش 54 درصدی را در نوسانات رتبه در 10 نتیجه برتر به طور کلی نشان داد (به طور قابل توجهی بیشتر از طاقچه ،ده فروشی 24 درصد)، در مقایسه با افزایش بی ثباتی 84 درصدی در جایگاه سلامت کمرنگ است.

مقایسه به‌روزرس، هسته مارس 2019 با به‌روزرس، اصلی ژوئن 2019

من می خواهم داده ها را در اینجا کمی زمینه ارائه کنم. برای انجام این کار، بیایید ببینیم که به‌روزرس، هسته ژوئن 2019 چگونه در برابر به‌روزرس، اصلی مارس 2019 قرار می‌گیرد. تنها با نگاهی به طول عرضه و سطوح نوسان، به‌روزرس، ژوئن یک روز کوتاه‌تر بود اما سطوح نوسان رتبه کمی بالاتر را مشاهده کرد (به زیر مراجعه کنید).

نوسانات رتبه به روز رس، اصلی ژوئن 2019:

نوسانات رتبه به روز رس، ژوئن 2019


نوسانات رتبه به روز رس، اصلی مارس 2019:


نوسانات رتبه مارس 2019

با این حال، نگاهی به نوسانات درون سوله ها نشان می دهد که به روز رس، هسته ای ژوئن 2019 یک رویداد رتبه بندی مهم تر است. با این حال، شایان ذکر است که فقط به این دلیل که گوگل یک به‌روزرس، را تأیید می‌کند، به این م،ا نیست که قوی‌تر از یک به‌روزرس، تأیید نشده است. با این اخطار، افزایش دسترسی به‌روزرس، ژوئن فراتر از همه چیز نبود. در عوض، به نظر می رسد طاقچه سفر در طول به روز رس، های اصلی مارس و ژوئن به همان میزان نسبی تحت تاثیر قرار گرفته است.

به‌روزرس، هسته ژوئن 2019 در مقابل به‌روزرس، هسته مارس 2019

با این حال، وقتی به بخش سلامت نگاه می‌کنید، به‌روزرس، هسته ژوئن بسیار تأثیرگذارتر از آنچه در ماه مارس دیدیم بود. این امر به‌ویژه در بالای SERP واضح است زیرا نوسانات ثبت شده در به‌روزرس، هسته‌ای ژوئن 2019 در رتبه‌بندی‌های 1، 2 و 3 کاملاً قابل توجه بود، در حالی که افزایش بی‌ثباتی که در طول به‌روزرس، ماه مارس مشاهده شد، همان چیزی بود که ما معمولاً حتی در طی آن می‌بینیم. به روز رس، های جزئی تر

سپس می توان استدلال کرد که به روز رس، هسته ای ژوئن 2019 نسبت به به روز رس، ماه مارس تمایل بیشتری به سایت های YMYL (Your Money Your Life) داشته است. این با برخی از پچ پچ های جدید در مورد الگوریتم در مقابل دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل مطابقت دارد. با این حال، من تا آنجا پیش نمی روم که بگویم گوگل به طور خاص سایت های YMYL را هدف قرار داده است.

افزایش تنوع سایت در کنار به‌روزرس، اصلی ژوئن 2019

از بین تمام داده‌هایی که در بالا نشان داده شد، حداقل برای من جذاب‌ترین آنها این است میانگین تغییر موقعیت متریک گوگل همیشه سایت ها را جابجا می کند. سوال این است که تا چه حد؟ آیا گوگل، زم، که رتبه‌بندی را تغییر می‌دهد، میانگین صفحه را در SERP یک موقعیت یا 100 به بالا/پایین می‌برد؟ این عدد هر چه باشد، انتظار واضح این است که در طول به روز رس، افزایش یابد. و بدون ش،ت، دقیقاً همان چیزی است که اتفاق می افتد. به ،وان مثال، در طول به‌روزرس، Medic، سایت‌های داخل نیچ Health از میانگین تغییر موقعیت 2.34 قبل از به‌روزرس، به 4.03 در طول به‌روزرس، رسیدند. با این حال، در اینجا، میانگین تغییر موقعیت در جایگاه سلامت کمتر از یک موقعیت کامل (به طور دقیق 0.86 از یک موقعیت) افزایش یافته است.

این یک الگوی سراسری بود. در طی به‌روزرس، Medic، بخش قمار شاهد بود که میانگین تعداد موقعیت‌هایی که سایت‌ها در حال حرکت بودند 1.31 موقعیت افزایش یافت. در اینجا، در طول به‌روزرس، هسته‌ای ژوئن 2019، این تعداد فقط 0.34 موقعیت بود.

به بیان ساده، تعداد موقعیت‌هایی که سایت‌ها در طول به‌روزرس، در مقایسه با تعداد موقعیت‌هایی که معمولاً در نوسان هستند، آنقدرها متفاوت نبود (همه موارد در نظر گرفته می‌شوند).

این بدان م،ا نیست که با افزایش طول صفحات به بالا/پایین SERP، سود و زیان هنگفتی وجود نداشته است. که به وضوح آشکار شد. بلکه به این م،ی است که تعداد زیادی از سایت‌ها نیز وجود داشتند که کمی به سمت بالا/پایین SERP حرکت ،د.

اکنون، درک آنچه ممکن است پشت این اعداد باشد کمی دشوار است، زیرا همزمان با به‌روزرس، هسته‌ای ژوئن 2019، تنظیمی برای تنوع سایت در بالای SERP بود. در 6 ژوئن، گوگل اعلام کرد که نمایش یک دامنه را بیش از دو بار در نتایج جستجوی برتر محدود نخواهد کرد (اگرچه، گوگل نشان داد که مواردی وجود خواهد داشت که ممکن است این موضوع درست نباشد). تنوع دامنه جدید گوگل همزمان با به‌روزرس، هسته‌ای ژوئن 2019، SERP را وارد کنید و دیدن گستره کامل هرکدام را دشوار می‌کند. بنابراین وقتی می بینیم که به روز رس، ژوئن میانگین تغییر موقعیت بالایی را نشان نمی دهد، ممکن است داده ها به طور قابل توجهی تحت تأثیر تعدیل تنوع دامنه قرار گرفته باشد.

چگونه می توان وقوع تنوع دامنه را در مجموعه داده کلمات کلیدی خود پیدا کرد

از آنجایی که سعی می‌کنم یک شهروند SEO خوب باشم، می‌خواستم به طور خلاصه نکاتی را برای یافتن موارد احتمالی کاهش رتبه صفحات شما به دلیل طراحی تنوع دامنه جدید Google ارائه دهم.

اجازه دهید از دروازه بگویم، بیش از یک راه برای پوست یک گربه وجود دارد. من فقط از چند گزارش رتبه‌بندی از داخل Rank Ranger استفاده می‌کنم تا برخی از نشانه‌ها را برجسته کنم که ممکن است به صفحه‌ای اشاره کند که تحت تأثیر نگر،‌های تجدید شده تنوع بالای SERP Google قرار گرفته است.

مرحله 1: بد،د که تنوع SERP کجا مهم است

من می دانم که این ساده است، اما به راحتی می توان فراموش کرد که فراخوان جدید برای تنوع دامنه “در بالای SERP” است. حالا، آیا این به م،ای موقعیت های 1-5، 1-7، یا حتی 1-10 است؟ که دقیقاً برای ما تعیین نشده است. آنچه مسلم است این است که هر چیزی خارج از صفحه یک بخشی از این معا، نیست. هنگام غربال ، داده های رتبه خود، این را فراموش نکنید. چه تغییرات بزرگی را ببینید یا در صفحه سه یا حرکت یک یا دو موقعیت، این بخشی از الگوی تنوع جدید نیست. باز هم، این واضح است اما به راحتی فراموش می شود.

نوسانات رتبه به روز رس، ژوئن 2019


تغییرات بزرگ یا کوچک رتبه در موقعیت هایی که فراتر از صفحه یک SERP هستند را نمی توان با تغییر Google به تنوع SERP توضیح داد.

مرحله 2: به دنبال شکاف در رتبه بندی صفحه فرود خود باشید

بیایید فرض کنیم شما فقط 100 نتیجه برتر یا حتی فقط 10 نتیجه برتر را دنبال می کنید. اگر دوست دارید، پس به دنبال شکافی در رتبه بندی صفحه فرود خود برای یک کلمه کلیدی خاص، چیزی است که می تواند به حذف صفحه شما از بالای SERP به خاطر تنوع اشاره کند.

شکاف های رتبه صفحه فرود


تجزیه و تحلیل صفحه فرود که شکاف هایی را در رتبه بندی یک صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص در اوایل ماه ژوئن نشان می دهد، می تواند به تغییر Google در تنوع دامنه در SERP اشاره کند.

بدیهی است که دلایل زیادی برای از دست دادن رتبه شما برای صفحه وجود دارد. با این حال، دیدن شکاف ثابت در رتبه‌بندی زم، که قبل از آن مرتباً رتبه‌بندی خوبی داشتید، یک پرچم قرمز است.

مرحله 3: نوسانات صفحه فرود خود را بررسی کنید

هنگامی که یک کلمه کلیدی دارید که نشان می دهد صفحه فرود شما دیگر رتبه ای ندارد یا تقریباً به همان اندازه نیست (مرحله 2 را ببینید)، اکنون می تو،د عملکرد کلی صفحه فرود خود را برای کلمه کلیدی بررسی کنید. به عبارت دیگر، اکنون که کلیدواژه‌ای را جدا کرده‌اید که ممکن است تحت تأثیر تنوع «به‌روزرس،» قرار گرفته باشد، نگاهی به روند ترند صفحات فرود شما برای آن کلمه کلیدی بیندازید.

از دست دادن رتبه صفحه فرود


م،تور صفحه فرود که صفحه ای را نشان می دهد که برای یک کلمه کلیدی خاص از رتبه بندی های برتر حذف شده است

اگر می بینید که چندین صفحه را در بالای SERP تا اوایل ژوئن با از دست دادن ناگه، رتبه بندی در همه صفحات به جز یک یا دو صفحه بعد از آن رتبه بندی کرده اید… به احتمال زیاد تنوع دامنه شما را آزار می دهد.

در حال حاضر، گوگل گفته است که شما هنوز هم می تو،د رتبه دو صفحه را در بالای SERP برای یک کلمه کلیدی خاص داشته باشید. با این حال، این حدا،ر است. به این م،ی که شما می تو،د حدا،ر دو صفحه در بالای SERP برای یک کلمه کلیدی (به ،وان یک قانون کلی) داشته باشید. این مانع از محدود ، Google برای نمایش دامنه نیست، اما یک بار در میان نتایج برتر در SERP.

از دست دادن رتبه اصلی چندین صفحه برتر


سقوط ناگه، و شدید در صفحه فرود رتبه دوم سایت با تغییر Google به تنوع SERP همزمان است.

آیا گوگل می تواند سایت شما و کلمات کلیدی مرتبط با آن را بهتر نمایه کند؟

لایه های پروفایل

با بررسی سهم من در رتبه بندی سایت های متعدد و پس از صحبت با بنیانگذار Rank Ranger، Shay Harel، یک نظریه که خود را در نتیجه به روز رس، ژوئن ارائه می کند این است که گوگل به طور قابل توجهی در دانستن کلمات کلیدی مرتبط با نمایه اصلی شما بهتر است. به این م،ی، ممکن است گوگل درک بهتری از دانستن اینکه کدام کلمات کلیدی واقعاً به سایت شما مرتبط هستند و کدام یک کمی از نمایه اصلی سایت شما فاصله می‌گیرد، دارد. در مواردی که کلمه کلیدی در نمایه سایت شما قرار می گیرد، اندکی افزایش می یابد، در مواردی که آنها نمی بینند، شما شاهد تنزل رتبه هستید.

من اتفاقی دیدم که کارشناس مشهور سئو، جیانلوکا فیورلی، نشان داد که “…برای مجموعه های پرس و جو اصلی، رتبه بندی ها در حال بهبود استبدیهی است، و همانطور که Gianluca اشاره کرد، این هدف از یک به روز رس، اصلی است. با این اوصاف، به نظر می رسد پیشرفت قابل توجهی در توانایی گوگل برای بهبود رتبه سایت برای آن دسته از کلمات کلیدی که با نمایه اصلی آن مطابقت دارند، وجود دارد. اشاره کرد که به نظر می‌رسد این به‌روزرس،‌های اصلی با افزایش قابلیت نمایه ، سایت‌ها/صفحات همراه هستند.

در واقع، بخشی از من متعجب است که آیا دلیل کاهش میانگین تعداد موقعیت‌های سایت‌ها با این به‌روزرس، این است که گوگل در نحوه درک کلمات کلیدی در رابطه با «نمایه» یک سایت/صفحه بسیار ظریف‌تر شده است. – بر این اساس رتبه بندی را کمی تنظیم کنید.

دانستن 100٪ با این چیزها سخت است، اما به نظر می رسد الگویی وجود دارد که گوگل درک بهتری از “هویت” سایت شما دارد. در واقع، برخی در صنعت حدس می زنند که گوگل اکنون یک سایت را به ،وان یک موجودیت می بیند.

توانایی افزایش یافته برای تراز ، ارتقاء و تنزل رتبه در یک نمایه مطمئناً از این نظریه پشتیب، می کند!

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/june-2019-core-update