دسته‌ها
اخبار

به‌روزرسانی الگوریتم گوگل در جولای 2019: واقعاً چه چیزی تغییر کرد؟


25 جولای 2019 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

تقریباً از هیچ جا، گوگل یکی از بی ثبات ترین روزهای تاریخ سئو را آغاز کرد. 18 ژوئیه 2019، شاهد مقدار بی سابقه ای از نوسانات رتبه بود که برخلاف صنعت سال هاست. با این حال، به‌روزرس، الگوریتم تأیید نشده به همان سرعتی که نوسانات رتبه‌ها به سطح عادی بازگشتند، به سرعت انجام شد. همه اینها این سوال را ایجاد می کند: چه ،ی تحت تأثیر قرار گرفت و چه اتفاقی در جهان افتاد؟

در اینجا نگاهی به داده های به روز رس، الگوریتم تایید نشده گوگل در جولای 2019 داریم.

بنر Google Update ژوئیه 2019

وقتی گوگل در جولای 2019 به روز رس، الگوریتم عظیمی را منتشر کرد چه اتفاقی افتاد؟

خیلی خوب شروع شد به نظر می‌رسید که همه اینها به‌روزرس، معمولی شما باشد، زیرا شاخص ریسک رتبه ما در 16 ژوئن شاهد سطوح متوسطی از نوسانات رتبه بود. همه چیز به شکل معمولی در هفدهم ادامه یافت زیرا سطوح نوسانات به سطوح کمی شدیدتر افزایش یافت. سپس، و بدون هشدار، همه جهنم در 18 ژوئیه از بین رفت، زیرا نوسانات رتبه به سطوحی رسید که سال ها ندیده بودیم!

نوسانات رتبه به روز رس، جولای 2019


نوسانات رتبه در Google SERP در 18 جولای به بالاترین حد غیرعادی رسید

داده‌های سطوح دیوانه‌کننده نوسانات رتبه در جولای

پس دقیقا چه اتفاقی افتاد؟ چه چیزی مسئول این سطوح زیاد از نوسانات رتبه بود؟ آیا این به‌روزرس، با به‌روزرس، الگوریتم «عادی» Google شما تفاوتی داشت؟

یک مکان خوب برای شروع، مقایسه به‌روزرس، تأیید نشده ماه جولای با به‌روزرس، هسته‌ای بسیار تأیید شده ژوئن 2019 است. در اینجا داده‌های مربوط به تأثیر این به‌روزرس، بر روی جایگاه‌های مختلف در ماه ژوئن آمده است:

داده های به روز رس، اصلی ژوئن 2019

چند نکته کلیدی که باید توجه داشته باشید:

  • پول شما (YMYL) جایگاه‌های زندگی شما (ی،ی جایگاه‌های بهداشت و امور مالی) در ماه ژوئن شدیدتر از سایر جایگاه‌ها (به طور کلی) تحت تأثیر قرار گرفتند.
  • در خارج از سوله های YMYL، نوسانات ثبت شده، در عین بالا بودن، چیزی بود که انتظار دارید در طول به روز رس، گوگل مشاهده کنید.

این را با داده‌هایی که از به‌روزرس، ژوئیه 2019 بیرون آوردم مقایسه کنید و روایت بسیار متفاوتی ظاهر می‌شود:

ژوئیه 2019 الگوریتم به روز رس، داده های طاقچه

برای شروع، در رتبه های اول، دوم و سوم، هر دو به روز رس، اصلی ژوئن و به روز رس، تایید نشده ژوئیه کاملا مشابه به نظر می رسند. با این حال، وقتی SERP را پایین می آورید و به موقعیت 5 و بالاتر می رسید، با به روز رس، جولای همه چیز به مراتب ناپایدارتر می شود.

طاقچه سفر را در نظر بگیرید. در طول به‌روزرس، هسته‌ای ژوئن 2019، 10 نتیجه برتر به طور کلی شاهد افزایش 54 درصدی نوسان بودند. آن را با 65 درصدی که در به روز رس، جولای ثبت کردم مقایسه کنید. همین امر برای بخش ،ده فروشی که در ماه ژوئن شاهد افزایش “کم” 24 درصدی نوسان بود، اما در اینجا افزایش عظیم 67 درصدی در نوسانات رتبه را نشان داد.

راه دیگری برای بیان آن به شرح زیر است: به‌روزرس، هسته‌ای ژوئن 2019 شاهد بود که سایت‌های YMYL با توجه به 10 نتیجه برتر در SERP، نوسانات رتبه‌بندی بسیار بیشتری را نشان می‌دادند. به‌روزرس، تأییدنشده ژوئیه 2019 شاهد بود که بقیه بخش‌ها به هم رسیدند. در اینجا، حتی بخش های مسافرتی و ،ده فروشی نیز همان نوسانات رتبه بیش از حد را در بین 10 نتیجه برتر نشان دادند. به این م،ی که سوله های مسافرتی و ،ده فروشی همان سطح از نوسانات ثبت شده در میان سوله های YMYL را در ماه ژوئن نشان دادند!

بردن: به نظر می رسد که سطوح شدید نوسانات رتبه ناشی از تغییرات رتبه در نیمه پایینی SERP در همه جایگاه ها (نه فقط سایت های YMYL) است. این نوسانات بیشتر از سطوحی است که در به‌روزرس،‌های اصلی Google برای جایگاه‌های غیر YMYL مشاهده می‌شود.

دنیایی از ناسازگاری: ال،ای سطح سایت و به‌روزرس، ژوئیه 2019 Google

داده‌های سطح سایت تازه از به‌روزرس، Google می‌تواند جذاب باشد. این چیزهایی است که تئوری های SEO خوب (و برخی بسیار بد) از آن ساخته شده اند. مشکل این نوع داده ها این است که اغلب حکایتی است. همانطور که اینجاست. من نمی توانم واضح تر باشم، ال،ای بسیار عجیب و غریب و کاملاً عجیبی که در سطح سایت دیدم 100٪ قطعی نیستند. در عوض، آنها بهترین ارزیابی من از آنچه در سطح سایت رخ داده است و آنچه در مورد به روز رس، می گوید هستند. به عبارت دیگر، من به داده ها/سایت های زیادی نگاه کردم، آنچه را دیدم دیدم، آن را جذاب یافتم… اما به هیچ وجه کاملاً قطعی نیست (نه اینکه فکر می کنم هیچ یک از داده های سطح سایت در آنجا وجود داشته باشد، هرگز ).

حالا، آیا شما فقط کمی کنجکاو نیستید که من چه دیدم؟

نقش نمایه ها و اختیارات سایت در به روز رس، جولای 2019

به‌روزرس، ماه جولای باید درباره سایت‌های YMYL، UX/UI و اعتبار ضعیف باشد، درست است؟ درست؟ اشتباه.

در حالی که مطمئناً تعداد بسیار خوبی از سایت‌ها با مسائلی که من آن را «پروفایل» می‌نامم وجود داشت («پیام‌رس،» متناقض یا ضعیف در همه سطوح – محتوا، UI، UX، و غیره) من فکر نمی‌کنم این به‌روزرس، درباره آن باشد. بله، بسیاری از سایت های سلامتی که کمتر در مورد سلامتی هستند و بیشتر در مورد فروش راه حل های جادویی به شما هستند، با این به روز رس، مورد انتقاد قرار گرفتند. در همان زمان، تعداد خوبی از سایت‌های سلامت وجود داشت که فکر می‌کردم به دلیل داشتن رابط کاربری ضعیف، محتوای کلیک‌بیتی و غیره تنزل رتبه پیدا می‌کنند که در عوض با این به‌روزرس، پاداش دریافت ،د. اما شاید شما استدلال کنید که همیشه چنین اتفاقاتی رخ می دهد، گوگل کامل نیست…

در هر صورت، من همان نوع تمرکز روی نمایه‌های مرجع/سایت‌هایی را که همراه با به‌روزرس، Medic و موارد مشابه ارائه می‌شوند، مشاهده نکردم. در حالی که می‌تو،د نمونه‌هایی از سایت‌هایی با رابط کاربری ضعیف یا نمایه‌های گمراه‌کننده که توسط به‌روزرس، مورد ضربه قرار گرفته‌اند را بیابید، این الگو مانند سایر به‌روزرس،‌ها «پاپ» نشد.

بگیر یا بگذار، این چیزی است که من دیدم.

سودهای آهسته توسط به‌روزرس، ژوئیه 2019 پایمال شد

تعداد زیادی سایت وجود داشت که از ابتدای ژوئیه به آرامی و پیوسته افزایش دید را نشان می دادند. با به‌روزرس، ماه جولای، تقریباً به نظر می‌رسید که گوگل خودش را گرفتار کرد و گفت: «یک لحظه صبر کنید، چرا رتبه‌بندی این سایت را افزایش می‌دهیم؟» و به این ترتیب، با یک ضربه، گوگل دوباره این سایت ها را مهار کرد، و پیشرفت های رتبه بندی سایت ها را در هفته های قبل از بین برد.

در اینجا نحوه مشاهده سایت immune.com در نتیجه به روز رس، جولای به نظر می رسد:

دید ایمنی افزایش می یابد

آن دستاوردهای رتبه‌بندی خوب را می‌بینید که سایت از اول جولای شروع به دریافت آن کرد؟ خوب، همانطور که مشخص است، بخش خوبی از این دستاوردها در نتیجه به روز رس، جولای از بین رفته است!

این که آیا یک سایت تمام دستاوردهای دیده شده در ابتدای جولای را از دست داده است یا فقط برخی از آن رتبه بندی ها… قطعاً الگویی وجود دارد که گوگل پاداش های رتبه بندی قبلی خود را لغو می کند!

برگشت سریع رتبه بندی

بخشی از چیزی که این به‌روزرس، را بسیار عجیب و غریب کرد (به زودی در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم) تعداد سایت‌هایی بود که در دو روز اول به‌روزرس، شاهد افزایش رتبه‌بندی بودند و تنها در 18 ژوئیه (ی،ی روزی که نوسانات رتبه‌بندی شد) این دستاوردها از بین رفتند. کاملا وحشی).

پس از بررسی ده ها سایت برای من روشن شد که یک الگوی قوی وجود دارد که در آن گوگل رتبه یک سایت را در ابتدای به روز رس، افزایش می دهد تا زم، که به روز رس، به طور کامل منتشر شود آنها را از بین ببرد.

در برخی موارد، گوگل فقط برخی از رتبه‌بندی‌هایی را که یک سایت در اوایل به‌روزرس، مشاهده کرده بود، به یاد می‌آورد، در حالی که در موارد دیگر، گوگل تمام دستاوردهای رتبه‌بندی یک سایت را به دست آورده است.

رتبه بندی مالی یاهو


یاهو فایننس تا زم، که آپدیت ماه جولای به طور کامل منتشر شد، شاهد افزایش رتبه اولیه خود بود.

بسیار عجیب است که ببینیم چنین الگویی تا حد قابل توجهی ظاهر می شود. مع،‌ها بخشی عادی از بازی به‌روزرس، الگوریتم هستند، اما معمولاً روزها یا هفته‌ها (یا حتی ماه‌ها) بعد اتفاق می‌افتد… نه روز بعد!

ک،یک الگوریتمی نیمه تابستان… چیزی به مشام می رسد

ماده بدبو

من با ،وانم در اینجا کمی کنایه می کنم. چیزهای زیادی در مورد این به روز رس، “ک،یک” وجود نداشت. برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه نمایه به‌روزرس، احتمالاً با چیزی شبیه به یک به‌روزرس، اصلی مطابقت دارد (با توجه به سایت‌های YMYL همراه با مفاهیمی مانند قدرت و غیره). فکر نمی کنم اینطور باشد. من قطعاً این احساس را ندارم که این یک به روز رس، اصلی است. ال،ای سطح سایت ی،ان نیستند، نوسانات روز به روز و غیره فقط مانند یک به روز رس، اصلی “از بین نمی روند”.

اگر بتوانم به روز رس، را در یک کلمه خلاصه کنم “عجیب” خواهد بود. به استثنای بسیار کمی، به روز رس، های این کالیبر فقط متوقف نمی شود. ما از سرعت 100 مایل در ساعت (یا کیلومتر بر ساعت) در یک ث،ه به صفر نمی‌رسیم. ما معمولاً یک (یا دو) روز نوسانات رتبه متوسط ​​را به دنبال یک نمونه از نوسانات شدید می بینیم. اینجا نه. ما این “رکورد بالا” را می بینیم و سپس بم… به سمت افراط مخالف ی،ی سطوح بی اندازه پایین نوسانات رتبه می رویم. کاملاً عجیب است.

علاوه بر این، به نظر می رسد که گوگل نمی تواند تصمیم خود را بگیرد. ابتدا سایت‌هایی را گرفت که از ابتدای ژوئیه آن‌ها را تقویت کرد و آنها را تنزل داد. سپس موتور جستجو به سایت‌ها پیشنهاد داد تا SERP را سریعاً بالا ببرد تا روز بعد (در بسیاری از موارد) این دستاوردها را مع، کند.

این باعث می‌شود فکر کنم که آیا چیزی درست پیش نمی‌رود. این باعث می‌شود فکر کنم که گوگل از نوعی تغییر یا فرآیندی که در حال اجرا بوده راضی نبوده و تصمیم گرفته است تا کمی مسائل را تغییر دهد (یا اگر به سطوح نوسانات رتبه‌بندی نگاه کنید، کمی بیشتر است). یا آن یا چیزی در این به روز رس، آنطور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفت. مانند همه چیزهای حکایتی، سخت است که درک من از موقعیت را واجد شرایط کنم، اما چیزی در اینجا به نظر می رسد که بی جا است. ال،ای سطح سایت در همه جا وجود داشتند، عرضه به خودی خود غیر معمول بود، کمبود “هویت به روز رس،” (حتی بیشتر از حد معمول) وجود داشت… چیزی در مورد این یکی به نظر نمی رسد!

آیا به دنبال چیز ملموس تر بودید؟ ببخشید مردم، گاهی اوقات حس خوب چیزها تنها چیزی است که به دست می آورید. اما همانطور که یکی از معلمان من می گفت … همه گمانه زنی ها گمانه زنی بد نیست!

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!


منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-algorithm-update-july2019