دسته‌ها
اخبار

بهینه سازی برچسب عنوان – چگونه با تغییر عناوین خود توسط گوگل مقابله کنیم


15 سپتامبر 2021 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai

هدر بهینه سازی تگ ،وان

آ،ین به روز رس، ،وان صفحه گوگل طوف، در جامعه سئو ایجاد کرده است. من دیده ام که سئوکاران ادعا می کنند که تغییرات در ،اوین آنها به طور چشمگیری بر نرخ کلیک مشتری آنها تأثیر گذاشته است.

این بدان م،ی است که دانستن اینکه دقیقاً چه تغییراتی در ،اوین شما در جستجو اتفاق می افتد برای موفقیت شما به ،وان یک SEO بسیار مهم است.

در این پست توضیح خواهم داد که گوگل با این آپدیت چه تغییری کرده است. من همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه نرم افزار ردیابی رتبه کلمات کلیدی شما می تواند به شما نشان دهد:

  • تمام تغییراتی که گوگل در ،اوین و توضیحات صفحه شما ایجاد می کند
  • چگونه بفهمیم که آیا تغییرات ،وان بر CTR های شما تأثیر می گذارد یا خیر
  • اگر تاثیری روی رتبه شما داشته باشد

اما، قبل از اینکه وارد آن شوم، اجازه دهید ابتدا به‌روزرس، را بفهمیم…

به روز رس، ،وان صفحه گوگل چیست؟

در اواسط آگوست 2021، گوگل سیستم جدیدی برای تولید ،اوین برای استفاده در جستجو معرفی کرد. تا آن زمان، گوگل به صورت دوره‌ای ،اوین را در جستجو تنظیم می‌کرد، که عموماً پرس و جوی کاربر را در Google تایپ می‌کرد. به طور کلی، بر،ب‌های ،وان HTML بهترین روش سئوی درون صفحه هستند که به گوگل می‌گویند ،وان چگونه باید در جستجو ظاهر شود. با این حال، به صورت دوره‌ای، گوگل ،اوین جستجویی را ایجاد می‌کند که بر اساس بر،ب‌های ،وان نیستند.

بیایید بفهمیم چرا گوگل این کار را انجام می دهد.

چرا گوگل ،اوین جستجو را تغییر می دهد؟


از طریق GIPHY

اگرچه در وبلاگ رسمی گوگل، تعدادی سناریو وجود دارد که باعث می شود گوگل از تگ ،وان HTML منحرف شود، آنها در دو دسته اصلی قرار می گیرند:

  • ،اوین بد نوشته شده
  • ،اوینی که بر اساس عبارت های جستجوی مختلف متفاوت هستند

1. بر،ب های ،وان بد نوشته شده

این اساساً شامل تگ‌های ،و، است که به سادگی توضیح نمی‌دهند که صفحه درباره چه چیزی است. این شامل صفحاتی است که:

  • بر،ب ،وان HTML ندارید
  • بر،ب ،وان داشته باشید که صفحه را توصیف نمی کند
  • بر،ب ،وان داشته باشید که با کلمات کلیدی پر شده باشد

وقتی گوگل این را می بیند، به سادگی ،اوین را بازنویسی می کند تا هم به مالک سایت و هم به کاربر گوگل خدمات بهتری ارائه دهد. اینجوری همه برنده میشن

2. شرایط جستجوی متفاوت

وقتی گوگل یک محتوای مفید و خوب نوشته شده را رتبه بندی می کند، به احتمال زیاد در چندین SERP در گوگل ظاهر می شود. این به چند دلیل است.

اگرچه سازنده محتوا یک کلمه کلیدی هدف را برای نوشتن محتوا انتخاب می کند، اما گوگل آنقدر پیچیده است که بفهمد خود عبارت جستجو دارای تغییرات و مترادف های زیادی است. دلیل این امر این است که گوگل اکنون می داند که کلمات کلیدی نشان دهنده موجودیت ها هستند. به عبارت دیگر، آنها دیگر صرفاً رشته ای از شخصیت ها نیستند. علاوه بر این، روش های مختلفی برای توصیف یک موجودیت وجود دارد. این به این م،ی است که محتوا به طور کلی برای چندین تغییر کلمه کلیدی هدف نشان داده می شود.

همچنین، محتوای طول، مانند پست های وبلاگ معمولاً موضوعات فرعی مختلفی را پوشش می دهد. این اغلب باعث می شود که پست های وبلاگ از این موضوعات فرعی ترافیکی را در جستجو به دست آورند. بهترین راه برای درک اینکه گوگل چگونه محتوای شما را درک می‌کند و برای کدام پرسش‌ها نمایش داده می‌شود، نگاهی به کنسول جستجوی گوگل است.

در گذشته، زم، که محتوایی برای عبارات جستجوی مختلف نمایش داده می شد، گوگل ،وان صفحه را تنظیم می کرد برای انعکاس بهتر درخواست جستجوی کاربر. موضوع دیگه این نیست. (در ادامه توضیح خواهم داد که چه چیزی تغییر کرده است.)

به روز رس، ،وان صفحه گوگل، چه چیزی تغییر کرده است؟

در حالی که گوگل هنوز ،اوین را تنظیم می کند و به دلایل مشابه، روشی که گوگل این تنظیمات را انجام می دهد تغییر کرده است. به جای اینکه ،اوین برای بازتاب درخواست کاربر تغییر کنند، اکنون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با دقت بیشتری محتوای مربوط به آن را منع، کنند.

درک این نکته مهم است که هر دو سیستم برای کمک به کاربر طراحی شده اند. فقط آنها به روش های مختلف به کاربر خدمات می دهند.

سیستم قدیمی با تغییر ،اوین به منظور انعکاس درخواست جستجوی کاربر، محتوا را برای کاربر جذاب تر نشان می داد و به این ترتیب گوگل توانست بهترین محتوا را برای پرس و جو به کاربر معرفی کند.

سیستم جدید به گونه ای طراحی شده است که به گونه ای متفاوت به کاربر خدمات رس، کند. سیستم جدید با توصیف دقیق تر محتوا و نادیده گرفتن درخواست جستجو، کاربر را از کلیک ، روی محتوای نامربوط منصرف می کند.

در حال حاضر، این چیز خوبی به نظر می رسد، اما تا کنون به خوبی انجام نشده است.

وقتی همه چیز اشتباه می شود

خوب، اکنون که متوجه شدید که گوگل چگونه ،اوین را تغییر می دهد و چرا گوگل این تغییرات را انجام می دهد، مطمئنم متوجه همه صحبت های پیرامون این تغییر الگوریتم شده اید. دلیل آن این است که تا به امروز، گوگل اشتباهات خنده‌داری را با ،اوین جدید مرتکب شده است.

در اینجا چند نمونه است که در فید توییتر جنی ها، دیدم.

محصولات ما چیزی بیشتر از مقداری سطل عسل نمی خواهند.

در اینجا یکی است که توسط مشاهده شده است کوین ایندیگ:

عبارت “5 دقیقه به خوبی سپری شده” در ،وان ظاهر می شود زیرا بخشی از H1 است. در این مورد، دلیلی برای ظاهر شدن آن در ،وان وجود ندارد زیرا باعث ایجاد یک ،وان جستجوی گیج کننده می شود.

اکنون خندیدن به این که چگونه گوگل ،اوین را به هم می زند بسیار سرگرم کننده است، اما ،اب ، این موضوع توسط گوگل می تواند عواقب جدی داشته باشد.

به ،وان مثال، در اینجا نمونه ای از نرخ کلیک فاجعه بار است که من روی آن دیدم فید توییتر لیلی ری.

کنسول جستجوی گوگل کاهش چشمگیری در نرخ کلیک را نشان می دهد





به گفته لیلی، URL بالا با کاهش ۷ درصدی میانگین CTR مواجه شده است. این امر منجر به کاهش 32 درصدی درآمد ارگ،ک و کاهش 34 درصدی در معاملات شد. خیلی فاجعه بار

فکر می کنم موضوع روشن است. شما باید نحوه تغییر ،اوین صفحه شما توسط گوگل را پیگیری کنید.

بنابراین، در اینجا گردش کار ما است.

نرم افزار ردیابی رتبه، مجموعه دوم چشم شما

اگر هنوز آشنایی ندارید، می‌خواهم م،تور SEO Ranger را به شما معرفی کنم. من به شما نشان خواهم داد که چگونه م،تور سئو اولین خط دفاعی شما برای تغییر ،اوین شما توسط گوگل است.

گزارش به دو بخش ت،یم شده است.

بخش اول رتبه بندی شما را در یک نمودار بصری بر اساس داده های تاریخی به شما نشان می دهد. بنابراین، همانطور که در تصویر زیر می بینید، نمودار 20 URL برتر و نحوه رتبه بندی آنها را در یک دوره 30 روزه نشان می دهد.

رتبه Ranger SEO Monitor

در مثال بالا، ما Amazon.com را برای کلمه کلیدی “،ید کتاب” ردیابی می کنیم. متوجه خواهید شد که URL مورد نظر ما، که به صورت یک خط آبی تیره نشان داده شده است، گاهی اوقات به موقعیت پنج افزایش می یابد در حالی که زمان های دیگر به حدود موقعیت ده کاهش می یابد.

اگر به پایین اسکرول کنید، فهرستی از تمام تغییراتی که در ،وان صفحه و توضیحات در جستجو ایجاد شده است را خواهید دید. این بدان م،است که اگر شما یا Google هر گونه تغییری در ،وان یا توضیحات خود ایجاد کنید، با تاریخ وقوع تغییر در اینجا نمایش داده می شود.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، م،تور سئو هر زم، که در طول زمان تغییری در ،وان و توضیحات URL شما ایجاد شده باشد، به شما نشان می دهد.

تغییر ،وان و توضیحات فهرست م،تور SEO در Google SERP

در اینجا به راحتی می تو،د ببینید که آیا گوگل چیزی را تغییر داده است یا خیر. می‌تو،د ببینید که قبلاً چه ،وان یا توضیحی ظاهر شده است و چه چیزی گوگل تغییر کرده است.

بنابراین، اکنون که داده ها را در اختیار دارید، با آنها چه می کنید؟

آیا تغییرات ،وان بر رتبه شما تأثیر می گذارد؟

قدرت واقعی این گزارش در نحوه استفاده شما از نمودار بصری و تغییر ،وان با هم است.

به من اجازه نشان دادن

در اسکرین شات زیر مشاهده خواهید کرد که در 25 آگوست، گوگل ،وان را از “Amazon.com Books” به “Pest Sellers in Books See more – Amazon.com” تغییر داد.

م،تور سئو ردیابی تغییر ،وان در Google SERP

حالا بیایید به نمودار بصری نگاه کنیم و رتبه بندی را در آن تاریخ ها ببینیم.

م،تور سئو کاهش رتبه بندی را نشان می دهد

همانطور که می بینید، از جایگاه چهار به جایگاه نهم افت داشت. این بدان م،است که بین تغییر ،وان و افت رتبه ها ارتباط مستقیمی وجود دارد. اکنون درک این نکته مهم است که هر افت رتبه به دلیل تغییر ،وان یا توضیح نیست.

علاوه بر این، گوگل به صراحت اعلام کرد که ،وان صفحه به روز شده است بر رتبه بندی تاثیر نمی گذارد.

با این حال، تغییر ،وان ممکن است به طور غیرمستقیم از طریق کاهش سیگنال های کاربر (مانند CTR) بر رتبه بندی تأثیر بگذارد. من نمی توانم تایید کنم که این مورد است، اما این یک پیشنهاد است.

به عبارت دیگر، می تو،د از این اطلاعات استفاده کنید تا ببینید آیا بین رتبه بندی و تغییر ،وان همبستگی وجود دارد یا خیر. این اطلاعات به وضوح به شما نشان نمی دهد که چه چیزی باعث تغییر رتبه شده است.

اگر این نظریه که معیارهای کاربر بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد، شایستگی دارد، می‌تو،د به موارد زیر نگاه کنید:

  • CTR ها در کنسول جستجو
  • میانگین زمان در صفحه در Google Analytics
  • نرخ پرش در گوگل آنالیتی،

اکنون، من به شما نمی گویم که گوگل از این معیارها برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند، اما پیشنهاد می کنم که اگر تغییرات ،اوین جستجو بر معیارهای کاربر تأثیر گذاشته است، این مکان ها مکان های خوبی برای مشاهده معیارهای کاربر هستند. هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، سعی کنید ببینید آیا ال،ای واضحی در تغییرات رتبه بندی شما وجود دارد یا خیر.

علاوه بر تغییرات رتبه بندی، سئوکاران گزارش کرده اند که تغییرات ،وان جستجو به طور مستقیم بر CTR ها تأثیر گذاشته است.

تغییر ،وان صفحه و CTR ها

حال به موضوع CTR ها برمی گردیم.

هنگامی که تاریخ دقیق تغییر ،وان توسط گوگل را به دست آورید، به راحتی می تو،د با مشاهده اکانت کنسول جستجوی خود متوجه شوید که آیا CTR تغییر کرده است یا خیر. فقط مطمئن شوید که نتایج را فیلتر کنید تا فقط صفحه ای را که ،وان تغییر کرده است نشان دهد.

اگر کاهشی در CTR پیدا کردید که با تغییر ،وان مطابقت دارد، باید مقداری بهینه‌سازی روی صفحه را آزمایش کنید تا ببینید آیا می‌تو،د بر نحوه ارائه ،وان خود توسط Google تأثیر بگذارید.

از طرف دیگر، اگر کنسول جستجو را در حساب Rank Ranger خود ادغام کرده اید، می تو،د به راحتی با مراجعه به گزارش صفحات فرود کنسول جستجوی گوگل، CTR های خود را بررسی کنید. (ابزار وب مستر > کنسول جستجوی گوگل > صفحات فرود)

رتبه Ranger گزارش کنسول جستجوی گوگل

خوب، پس گوگل ،وان شما را به هم ریخته است، در مورد آن چه باید بکنید؟

اکنون در این مرحله، نمی توانم بگویم که همه پاسخ ها را دارم زیرا این تغییر تازه است، اما در اینجا یک پیشنهاد ساده وجود دارد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید گوگل در حال ایجاد چه تغییراتی است.

سپس، متوجه شوید که گوگل متن ،وان جدید را از کجا دریافت می کند. انجام این کار باید نسبتاً ساده باشد. اولین مکان هایی که باید نگاه کرد ،اوین موجود در محتوا هستند. بیشتر اوقات، به م،ای H1 است، اما می‌تواند سرصفحه دیگری باشد، مثلاً H2، یا حتی از متن بدنه.

اگر نمی تو،د متن را پیدا کنید، ممکن است از متن لنگر پیوندی باشد که به صفحه شما اشاره می کند.

هنگامی که مک، را که ،وان از آن آمده است را پیدا کردید، وقت آن است که آزمایش کنید. با چند ویرایش، امیدواریم می‌تو،د Google را مجبور کنید ،وان را در موردی که برای شما من، است بازنویسی کند.

مانند بسیاری از موارد در سئو، این بیشتر هنر است تا علم، بنابراین از آزمایش ، نترسید.

به‌روزرس،‌های Google – فراخو، برای اقدام

مانند بسیاری از به روز رس، های گوگل، این یکی نیز شروع بدی داشته است. با این حال، من گمان می‌کنم که گوگل این کار را درست انجام دهد، زیرا گوگل در طول سال‌ها سیستم‌های خود را به تدریج بهبود می‌بخشد. منظورم این است که کی کلمه کلیدی روزهای پر ، را به خاطر نمی آورد.

با این حال، از آنجایی که به‌روزرس،‌های Google می‌توانند مستقیماً بر ،ب‌وکار شما تأثیر بگذارند، هیچ سؤالی وجود ندارد که باید هر کدام را با چشمان باز مرور کنید و زم، که روی شما تأثیر می‌گذارند سازگار شوید.

در این پست، امیدوارم، نکات ساده و کاربردی را به شما نشان داده ام تا به شما در عبور از پیامدهای به روز رس، کمک کند. بقیه به خودت مربوطه.

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.




منبع: https://www.rankranger.com/blog/،le-tag-optimization