دسته‌ها
اخبار

بهینه سازی محتوا چیست؟ سئو محتوا و مراحل تعریف استراتژی-دنی سالیوان | سئو

گوگل به محتواهایی که به روز رسانی می شوند بسیار علاقه دارد. الگوریتم فرشنس گوگل دقیقا برای این آمده تا محتواهای تازه را بالاتر از بقیه در نتایج جست و جو نمایش دهد. طولانی تر بودن محتوا یکی از فاکتورهایی است که گوگل از طریق آن می تواند به کامل تر بودن محتوای شما نسبت به رقبای ‌تان پی ببرد. بارها دیده ام که مقالات طولانی، حتی بدون بک لینک هم جایگاه خوبی در گوگل گرفته اند.

  • شاید جالب باشد که بدانید محتواهای صوتی شامل انواع صوت­های هنری، آموزشی، تبلیغاتی، انگیزشی و یا حتی طنز هستند.
  • هر محتوایی که تولید می کنید و سیستم های بازاریابی که برای آن به کار می برید را باید تحلیل کنید تا متوجه میزان اثرگذاری آن را برروی کاربر متوجه شوید.
  • تولید محتوا حرفه ای در تهران می تواند نیاز بسیاری از کسب و کار هایی را مرتفع سازد.
  • البته باید توجه داشت که محتواهای ویدیویی با توجه به اهمیت بالایی که دارند، باید کیفیت قابل قبولی نیز داشته باشند که موجب هدر رفتن زمان کاربر و همچنین از دست دادن توجه موتورهای جستجو نشوند.
  • کلیه محتواها توسط سه کارشناس بررسی و ارزیابی می شود تا همگی منحصر به فرد باشند.

نکات و عواملی که همگی روی رتبه‌ یک سایت در نتایج گوگل موثر است. اگر به دنبال رتبه بندی یک موضوع یا یک کلمه کلیدی هستید به بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو نیاز خواهید داشت. الگوریتم گوگل مرتبط ترین محتوا را در رابطه با هر کلمه کلیدی نشان خواهد داد، می توانیم از این ویژگی به عنوان یک مزیت استفاده نماییم. نخستین نتایج که برای هر کلمه کلیدی نشان داده می شوند را در نظر بگیرید. تولید محتوای سئو شده را هر فردی نمی تواند تولید کند، برای این منظور به افرادی نیاز است که هم در زمینه تولید محتوا و هم در زمینه سئو اطلاعات کاملی داشته باشند.

لینک سازی داخلی روشی موثر برای کمک به موتورهای جستجو برای درک ارتباط محتوای شما، وادار کردن خوانندگان شما به صرف زمان بیشتری در سایت شما و کاهش نرخ پرش است. پیوند دادن به منابع خارجی مفید مانند ویکی پدیا باعث ایجاد اعتماد و بهبود تجربه کاربر می شود. لینک سازی داخلی سایت را بهتر است با انکرتکست های مرتبط با کلمه کلیدی صفحه مد نظر ایجاد کنید. با این کار خزنده های گوگل درک بهتری از محتوای صفحه لینک شده خواهند داشت. معمولا برای اینکه یک کلمه کلیدی بسیار زیاد در محتوا تکرار نشود، باید از کلمات کلیدی مرتبط استفاده شود. این کلمات معمولا معنی همان کلیدواژه اصلی را دارند، اما از نظر ظاهری متفاوت هستند.

استفاده از کلمات مترادف در سئو محتوا می‌تواند از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی و خوانایی بد محتوا جلوگیری کند. بهینه سازی محتوا با کلمات کلیدی مترادف باعث می‌شود تا به طور همزمان در چندین کلمه رتبه‌بندی شوید و به این ترتیب شانس شما برای جذب کاربران بیشتر خواهد شد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که گوگل رسما اعلام کرده به مقالاتی که از کلمات هم خانواده یا lsi استفاده می‌کنند، توجه بیشتری خواهد کرد.

سئو محتوا (SEO Content) چیست؟

استفاده زیاد از کلمات کلیدی در متن، دیگر مانند قبل کاربرد ندارد و حتی ممکن است به سئو صفحات شما آسیب برساند. امروزه بیشترین تمرکز بر روی تجربه کاربری ، تعامل او و تشویق آنها به اشتراک گذاری محتوا است. به این منظور، شما نیاز دارید تا محتوای منحصر به فرد و کاربر محور برای مخاطبان خود فراهم کنید.

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوایی تدوین کنیم؟

می توانند با در اختیار گرفتن سایت اختصاصی خود به برندسازی پرداخته و خویش را بشناسانند به گروف های هدف شان. در این میان می بایست نگاهی ویژه داشت به راه حل هایی که با به کار گرفتن آن ها گوی سبقت را از سایر رقبا ربود. چنانچه من و شما به فکر راه اندازی یک وبسایت تخصصی افتاده ایم، دیگران نیز از این قافله عقب نمانده اند و اقداماتی انجام داده اند برای استارت زدن ورود به دنیای وب.

استفاده از عکس و ویدیو فوق العاده تاثیر بالایی در سئو سایت دارد. بی صبرانه منتظرم تا پست بعدی وبلاگ شما را در بالای نتایج جستجو ببینم. مولتی مدیا یا چندرسانه ای ها شاید خیلی به سئو محتوا ارتباطی نداشته باشد.

به این علت که صفحه دسته‌بندی با وجود یک محصول ارزش ایندکس شدن ندارد و بودجه خزش سایت شما را هدر می‌دهد. همانطور که عرض کردم این آمار فقط مربوط به وردپرس است و آمار کلی تولید محتوا خیلی بیشتر از این است. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. ما یک خدمت داریم به اسم برنامه ریزی تعاملی برای سازمان ها و کسب و کارها که برنامه ریزی تعاملی رو برای سازمان ها اجرا می کنیم. برای این صفحه یک لندینگ پیج ساختم که خدمت رو معرفی می کنه.

تجربه ۱۰ ساله ما در زمینه سئو و انجام پروژه‌های بسیار در زمینه تولید محتوای سئو شده، تیم ما را به قدری توانمند ساخته است تا آنچه نیاز شماست را برآورده کنیم. نه تنها کلمات کلیدی بلکه فهرست موضوعاتی که محتوا قرار است بر اساس آن ها تهیه شود نیز بسیار مهم است. این موضوعات و عناوین باید با کلمات کلیدی مرتبط بوده و عنوان و موضوع اصلی را شامل شوند. به عنوان مثال زمانی که کلمه‌ ی کلیدی شما جراحی بینی است، می توانید موضوعی با عنوان قیمت جراحی بینی انتخاب کنید. همه ما می دانیم که سئو بیش از 200 فاکتور دارد که اگر هر یک را رعایت کنید، امتیاز بیشتری نزد گوگل دریافت می کنید. یکی از مهمترین فاکتورهایی که خیلی مهم است و اهمیت آن در هر آپدیت گوگل بیشتر می شود، نوشتن محتوای سئو شده طبق آخرین الگوریتم های گوگل است.

این لیست‌ها کمک زیادی به بالا رفتن میزان خوانایی متن می‌کنند. به ویژه اگر بتوانید آن‌ها را جایگزین پاراگراف‌های طولانی کنید می‌توانید با این کار به مخاطب کمک کنید تا در یک نگاه تمام موارد را ببیند و حتی بهتر به خاطر بسپارد. لیست‌ها می‌توانند در هر نوع محتوای متنی وجود داشته باشند.