دسته‌ها
اخبار

بهینه سازی محتوا چیست؟ سئو محتوا و مراحل تعریف استراتژی-دنی سالیوان | سئو

هر صفحه از وب که به شما لینک می دهد یک”رای” سایت شما محسوب می شود، که باعث می شود محتوای شما از نظر گوگل قابل اعتمادتر باشد. بنابراین توصیه می کنیم برای هر صفحه از سایت خود یک متا دیسکرپشن منحصر به فرد بنویسید. و سعی کنید محتوایی که برای آن قرار می دهید جذاب باشد و کاربر را جذب برای کلیک آن کند.

  • آیا می خواهید بک لینک هایی که سایت شما دارد را تجزیه و تحلیل کنید؟ یا شاید می خواهید به بک لینک های یک رقیب نگاه کنید؟ این ابزارهای آنالیز بک لینک عالی به شما کمک خواهند کرد.
  • شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
  • به عنوان مثال ویکی پدیا یک منبع خوب از نظر گوگل است و مهم نیست که معلم مطالعات اجتماعی دبیرستانتان در مورد ویکی پدیا چه گفته است.
  • در صورتی که بیننده شما می‌خواهد اطلاعات بیشتری کسب کند، برای اطلاعات بیشتر حتماً پیوندی به وب‌سایت خود اضافه کنید.

برای اینکه بدانید منظور از محتوای سئو شده چیست، این عبارت را به بخش های کوچکتر تقسیم می کنیم تا درکش برای شما آسان تر شود. سوالتون خیلی کلی است و بهینه سازی سازی محتوا هم یک مبحث خیلی طولانی است. در هر روز به صورت میانگین ۲۰۰۰۰۰۰ محتوا فقط توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس منتشر می‌شود. با یک ضرب و تقسیم حدودی به این نتیجه میرسیم که کاربران ایرانی در هر روز حدود ۱۷۵۵۰۰ پست جدید منتشر می‌کنند. از یک طرف اگه هر رنگ رو تبدیل به چندتا محصول کنم احتمالا تجربه کاربری سایتم میاد پایین و توی محتوا نوشتن دچار مشکل میشم چون تفاوت محصول مثلا شمع شیشه ای اسکلتی فقط توی رنگش هست. سوالی که دارم اینه که توی یکی از ویدئو گفته بودید که جهت کاهش بانس ریت بهتره از انواع محتوا مثل عکس و فیلم و صوت و جدول استفاده کنیم.

به محتوایی گفته می شود که در آن تمامی نکات و استانداردهای سئو رعایت شده باشد به گونه ای که موتورهای جست و جو با دیدن شان امتیاز بالایی را به آن ها اختصاص دهد. قبل از سفارش محتوای سئو شده، می‌توانید با کارشناسان ما در فارس محتوا تماس بگیرید و نیازهای خود را مطرح کنید. بخشی را برای ارائه اطلاعات در مورد سوابق علمی و کاری پزشکان و دیگر پرسنل مراقبت های پزشکی قرار دهید. پزشکان، پرستاران، دستیاران پزشک و سایر مراقبان را در وبلاگ، خبرنامه، وب‌ سایت و بخش های دیگر مرکز خود معرفی کنید تا تصویری شفاف از آن ها برای مخاطبان ارائه شود. شاید برای یک استراتژی تولید محتوا نیاز به سرمایه گذاری داشته باشید، اما این سرمایه گذاری در برابر سودی که از فروش و ارائه خدمات دریافت می کنید، بسیار ناچیز است. البته، اگر داستان شما کاملاً جدید باشد، به طور خودکار به معنای اصلی بودن آن است.

استفاده از تصاویر در محتوا

آشنایی به زبان انگلیسی و موتورهای جستجوگر باعث می شود تا بتوانید مطالب اصلی را از سایت های معتبر پیدا کرده و مقاله خاص و منحصر به فرد ارائه دهید. بخش آخر مربوط به این حوزه پاک کردن محتوایی است که دیگر مناسب مخاطب شما نیست. گرچه هدف شما آن است که محتوای شما همیشگی باشند اما برخی از آن‌ها نیز قطعاً با گذشت زمان ارزش خود را از دست می‌دهند. این موارد شامل محتوای آماری، اطلاعات محصول (در صورت وجود و با تکامل محصولات و کسب و کار شما) یا اطلاعاتی است که در صنعت شما با گذشت زمان تغییر می‌کنند. برچسب‌های موضوعی می‌توانند در سازماندهی محتوای وبلاگ کمک کننده باشند اما اگر بیش از حد از آن‌ها استفاده کنید ممکن است اثر منفی داشته باشند.

جایگاه و ارزش محتوا بر روی سئو سایت غیر قابل انکار است تا آنجا که یکی از مهم ترین عناصر رتبه بندی سایت توسط گوگل، تولید محتوای با کیفیت است. سئو محتوا یا SEO Content اصطلاحی است که برای محتوای سئو شده به کار می‎رود. محتوای سئو شده، محتوایی است که برای رتبه گرفتن در موتورهای جست و جو مانند گوگل و با استفاده از یک کلمه کلیدی نوشته می‌شود. در ادامه بررسی سئو محتوا شاید جالب باشد بدانید، در اینجا آدم خواری نه تنها ترسناک به نظر نمی­رسد، بلکه می­تواند بر رتبه بندی کل وبسایت شما نیز تأثیر بگذارد. در واقع کنیبالیزیشن کلمات کلیدی زمانی اتفاق می­افتد که صفحات یا URLهای مختلف وب سایت خود را برای یک کلمه کلیدی بهینه کنید. از نظر موتورهای جستجو، این کار باعث می­شود که محتوای شما با خودش رقابت کند و رتبه و ترافیک شما ضربه بخورد.

آموزش سئو محتوا: چک لیست کامل سئو محتوا

عناوین توصیفی و جذاب می توانند به خوانندگان کمک کنند تا بفهمند پست وبلاگ شما در مورد چیست و از خواندن آن چه چیزی به دست خواهند آورد. کلیدواژه‌های طولانی که اغلب مبنای یک سوال را شکل می‌دهند سبب می‌شود که پست شما بر اهداف خاص مخاطب شما متمرکز باشد. مثلاً کلیدواژه چند کلمه‌ای مثل «چطور یک مطلب برای وبلاگ بنویسیم» در حوزه سئو تأثیر بسیار بیشتری نسبت به کلیدواژه کوتاه «مطلبی برای وبلاگ» دارد.

طراحی سایت تخفیف گروهی

یعنی به جای اینکه همیشه سعی کنیم محتواهایی را تولید و سئو کنیم که رقابت شدیدی در سئو آنها وجود دارد ، به تولید محتوا بر روی عبارات کلیدی تمرکز میکنیم که رقابت چندانی روی آنها وجود ندارد. هیچ کس آنها را نمیخواند ، هیچ ترافیکی از صفحه نتایج سرچ گوگل ندارند و هبچ ترافیکی از صفحات دیگر سایت شما هم به آنها منتقل نمیشود. پس به صورت جداگانه در مورد تحقیقات کلمات کلیدی ، روش های مختلف آن + یک تمرین عملی خواهیم پرداخت. همچنین اگر هنوز فکر میکنید به طور کامل با کلمات کلیدی lsi آشنا نشده اید ، مقاله کلمات کلیدی lsi فرین آکادمی را بخوانید. روش های مختلفی برای استخراج عبارات کلیدی که کاربران شما سرچ میکنند وجود دارد.

با این حال، تا زمانی که نمره کلی شما خوب باشد، برای همه جنبه ها نیازی به چراغ سبز ندارید. برای یک پست وبلاگ معمولی، 300 تا 500 کلمه باید حداقل تعداد کلمات باشد. این به این دلیل است که گوگل محتوای طولانی‌تر را می‌پسندد؛ زیرا تمایل دارد لایک‌ها و منشن‌های بیشتری در رسانه‌های اجتماعی دریافت کند.

آیا چیزی مانند یک اشتباه تایپی در یک قطعه محتوای عالی می‌تواند ذهنتان را مغشوش کند؟ نه. در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند گرامر یک معیار برای رتبه بندی است بلکه گرامر یک تجربهٔ کاربری و یک معیار مهم در مورد اعتبار متن است. محتوایی است که از نظر نتایج جستجو ایده آل است، ایرادهایی که دارد ایرادهای معمولی است یا فریم‌های زمانی آن در هدرهای پایینی قرار داشته باشند. سعی کنید در محتوای خود پیش بینی امید، ترس و نگرانی‌های مخاطب خود را بکنید. محتوایی است که به سرعت بتوان آن را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار داد. از پاراگراف‌ها، ضمیمه‌های کوتاه، متن‌های دارای خط درشت، از نقاط تاکید مناسب، لیست‌های شماره دار و نقل قول استفاده کنید و محتوایی باشد که از نظر چشمی براحتی قابل خواندن باشد و براحتی قابل هضم باشد.

اما سعی کنید الکی تعداد لینک های داخلی در صفحه را زیاد نکنید و فقط برای دسترسی بهتر و ایجاد ارتباط معنایی بین صفحات ازش استفاده کنید. همینطور مقالات مرتبط و اشاره به آن ها در بین پاراگراف ها و در انتهای صفحه نیز جزء لینک های داخلی در صفحه محسوب می شوند. و کلمات کلیدی مرتبط میتوان چگالی کلمه کلیدی را در محتوا حفظ کرد. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط محدودیت خاصی ندارد به شرط اینکه آسیبی به روان بودن و ظاهر متن وارد نکند. را میتوان یکی از مهمترین تگ ها در سئو یا بهینه سازی محتوا دانست.