دسته‌ها
اخبار

به روز رسانی الگوریتم گوگل “فرد” و تصویر الگوریتم بزرگتر


14 مارس 2017 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

اخیراً فعالیت‌های به‌روزرس، الگوریتم Google زیاد بوده است، و خوب است که دیدگاهی در مورد آنچه در حال وقوع است داشته باشید، زیرا این الگوریتم‌ها می‌توانند به‌طور جدی بر رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارند. در حال حاضر، همانطور که ممکن است به خوبی بد،د، گوگل گفته است که هزاران به روز رس، را در سال راه اندازی و عرضه می کند. با این حال، به‌روزرس،‌های الگوریتم‌هایی که اخیراً از گوگل منتشر شده‌اند، به نظر می‌رسد سنگین‌تر از حد معمول هستند، و درک این موضوع مهم است. پس بیایید نگاهی به به‌روزرس،‌های اخیر بیندازیم، از جمله عرضه هفته گذشته که به طور گسترده با نام «فرد» شناخته می‌شود تا ببینیم این به‌روزرس،‌ها چه مش،اتی دارند. شاید حتی بتو،م در مورد آنچه که گوگل برای صنعت سئو در فروشگاه دارد، حدس بزنیم.

نوسانات

به روز رس، الگوریتم اخیر گوگل

برای به دست آوردن بینش و دیدگاه در مورد به‌روزرس،‌های اخیر Google، لازم است ابتدا حقایق خام را دریافت کنیم. ی،ی چه به روز رس، هایی منتشر شد، چه زم، منتشر شد و همه آنها در مورد چه چیزی بودند.

به روز رس، الگوریتم گوگل فرد

با شروع سفر به‌روزرس، الگوریتم خود با جدیدترین به‌روزرس،، Fred را داریم. به نظر می رسد این به روز رس، که در 9 مارس (در دسکتاپ) انجام می شود پیوندهای هر،مه را هدف قرار داده است. به نام “فرد” توسط بری شوارتز از SERoundtable.com، صحبت به روز رس، الگوریتم ابتدا در سالنامه انجمن های سئو کلاه سیاه آغاز شد، بنابراین نشان می دهد که به روز رس، مربوط به کیفیت لینک است.

به روز رس، الگوریتم فرد در شاخص ریسک رتبه

الگوریتم Google به‌روزرس، «فرد» با سطوح نوسان رتبه در شاخص ریسک رتبه رتبه‌بندی در 9 مارس نشان داده شده است.

حالا پس، کدام الگوریتم محله دوستانه، که به‌تازگی به «هسته‌ای» تبدیل شده و در نتیجه دیگر توسط اعلان‌های گوگل اعلام نمی‌شود، احتمالاً در پس حمله پیوندهای هر،مه قرار دارد؟ من به شما اشاره می کنم … به “enguin” ختم می شود و با “P” شروع می شود.

با این حال، با گذشت زمان، و پس از اینکه به نظر می‌رسید که فرد یک روز نیروگاه است، شاخص ریسک رتبه‌بندی افزایش دیگری در نوسانات رتبه‌ها داشت. پس از سه روز آرامش، شاخص ما (رومیزی) در 13 مارس به سطح ریسک 78 رسید و سپس سطح ریسک 14 مارس 100 بود.

الگوریتم فرد - دومین اسپایک

الگوریتم گوگل “فرد” شروع دومین جهش در نوسانات رتبه را در 13 مارس نشان می دهد.

به اندازه کافی جالب است که تصور می شود این افزایش تاخیری یک به روز رس، جداگانه نیست، بلکه دور دوم “فرد” است. بیش از آن، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه سایت‌هایی که بازدید کرده‌اند، سایت‌هایی محتوا محور بوده‌اند که مستعد قرار دادن حجم زیادی از تبلیغات هستند (فکر کنید سایت‌هایی که محتوا را فشار می‌دهند فقط برای اینکه بتوانند تبلیغات بگذارند و یک یا دو دلار سریع به دست بیاورند) بودند. حدس زده می شود که س، در نوسانات رتبه نتیجه بازیابی سایت ها پس از اصلاح زیاده روی در تبلیغات (ی،ی پس از کوچک ، تبلیغات آنها) است.

پس از احیای «فرد» و دور دوم نوسانات چه؟ من حدس می‌زنم که گوگل پس از از دست دادن سایت‌هایی که قصد کاهش رتبه‌شان را داشت، این کار را انجام داد. به عبارت دیگر، پس از دادن فرصت به سایت‌ها برای اصلاح، گوگل با کاهش رتبه سایت‌های دیگر به کار خود بازگشت.

به این ترتیب، تشخیص نهایی من این است که “فرد” ،یبی از پنگوئن و پاندا است. باز هم، این حدس و گمان خود من است زیرا گوگل تاکنون چیزی را تایید نکرده است. با این حال، گزارش اولیه به‌روزرس، مربوط به کیفیت پیوند را نادرست نمی‌بینم. در واقع، سایت‌هایی با محتوای ضعیف معمولاً شیوه‌های پیوند ضعیفی نیز دارند و همچنین معمولاً مملو از تبلیغات هستند. تقریباً مثل این است که گوگل این سایت‌ها را با استفاده از پنگوئن و پاندا ردیابی کرده و سپس آنها را بر اساس معیار سوم، ی،ی زیاده‌روی در تبلیغات (در مقابل محتوای ضعیف و لینک‌های هر،مه) تنزل داده است.

عرضه به روز رس، الگوریتم مهم فوریه

تقریباً یک ماه قبل از انتشار «فرد»، گوگل به‌روزرس، بزرگ دیگری را منتشر کرد. برخلاف “فرد”، رونمایی یک رویداد چند روزه بود که از 7 تا 10 فوریه ادامه داشت. مانند “فرد”، برخی از صحبت های اولیه مبنی بر اینکه به روز رس، مربوط به کیفیت لینک است وجود داشت. با این حال، اگرچه هیچ بی،ه رسمی گوگل منتشر نشد، SearchEngineLand به نظر می رسد که به روز رس، مربوط به پاندا است، بخش دیگری از الگوریتم اصلی گوگل.

تغییر الگوریتم اوایل فوریه

از بین سه تغییر در الگوریتم گوگل، این یکی به ظاهر کمترین تاثیر را داشته است. در این توییک اوایل فوریه، شاخص ریسک رتبه ما، در حالی که نوسانات رتبه‌ای افزایش یافته را نشان می‌دهد، سطوح نوسان بیش از حد هشداردهنده را نشان نمی‌دهد. همانطور که گفته شد، سطوح نوسانات در شاخص افزایش یافت و صنعت متوجه شد که چیزی در گوگل تغییر کرده است. SearchEngineLand دوباره در مورد ماهیت تغییر الگوریتم گمانه زنی کرد و گزارش داد که ممکن است الگوریتم پنگوئن تغییر کرده باشد، تغییر نحوه اعمال تخفیف در پیوندهایی که تصور می شود هر،مه هستند.

به‌روزرس،‌های Google در فوریه 2017 در شاخص ریسک رتبه‌بندی

شاخص ریسک رتبه ای یک جهش متوسط ​​و قابل توجه در نوسانات رتبه در ماه فوریه را نشان می دهد.

آنچه به روز رس، های اخیر الگوریتم گوگل نشان می دهد

بدیهی است که توجه به به‌روزرس،‌هایی که Google منتشر می‌کند مهم است، می‌تواند توضیح دهد که چرا رتبه‌بندی شما به طور ناگه، تغییر کرده است. با این حال، نگاه به آینده بسیار مفید خواهد بود اگر ما بتو،م درک کنیم، یا به سادگی نگاهی اجمالی به نوعی الگوی به روز رس، الگوریتم داشته باشیم. اگر روندی در به‌روزرس،‌های اخیر وجود داشته باشد، می‌تواند به ما در مانور سئوی خود در آینده کمک کند.

تغییرات الگوریتم

زمان به روز رس،

اولاً، مهم است که توجه داشته باشید که همه این به‌روزرس،‌ها در سال 2017 رخ داده‌اند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید، فعالیت الگوریتم فهرست‌شده نشان‌دهنده همه فعالیت‌های الگوریتم قابل‌توجه Google در سال 2017 است. به عبارت دیگر، تغییرات الگوریتم فهرست‌شده در اینجا نشان‌دهنده Google است. از زمان شروع سال جدید، عرضه های قابل توجه تری ارائه شده است و بنابراین می توان تصور کرد (به نظر من) آنها تمرکز Google را برای سال جدید، حداقل بخشی از آن، نشان می دهند.

به روز رس، الگوریتم اصلی

دومین چیزی که با این به‌روزرس،‌ها باید به آن توجه کرد این است که اگر گمانه‌زنی‌های صنعت درست باشد، همه آنها به بخش‌هایی از الگوریتم اصلی گوگل مرتبط هستند. به عبارت دیگر، گوگل در یک ماه گذشته ظاهراً به اصول اولیه بازگشته است، به ویژه آن دسته از اصولی که با محتوای ضعیف یا پیوندهایی به آن سروکار دارند (مانند پاندا و پنگوئن). اگرچه آنها ظاهراً با کاهش رتبه سایت ها بر اساس معیارهایی که هر دو الگوریتم را در بر می گیرند، آن را یک گام جلوتر برده اند (و نه به طور واقعی).

با ،یب این افشاگری با نکته قبلی من در مورد زمان بندی گوگل، به نظر می رسد که گوگل قصد دارد سایت هایی را که حاوی محتوای بد یا تسهیل کننده آن هستند، کاهش دهد. با شروع سال، تمرکز بر این است که وقتی صحبت از محتوای ضعیف و پیوندهایی به چنین محتوایی به میان می‌آید، اوضاع به‌طور قابل توجهی متز،ل شود. با شروع سال جدید، گوگل به سرعت از دروازه خارج شد و سایت هایی را که از محتوای زیر همتراز استفاده می ،د و همچنین سایت هایی را که به محتوای پایین تر پیوند می دادند، هدف قرار داد. با سه به‌روزرس، که همگی به این موضوع در طی چند هفته مرتبط هستند، و همه در آغاز سال جدید، به نظر می‌رسد این یک الگوی مطمئن برای شرط‌بندی است.

مدیریت سئوی خود به سمت جلو

نگاه به آینده

این یک مثال درخشان از این است که چرا باید مراقب آنچه گوگل در حال عرضه است، باشید. در آینده، به نظر می رسد که تقویت محتوا و پیوندهای خود و اطمینان از کیفیت بالای آنها مهم تر از همیشه است. پلیس کیفیت محتوا و پیوند در حال پرسه زدن است، اکنون زمان آن نیست که مرزها را آزمایش کنید و ببینید تا چه حد می تو،د پاکت نامه را پیش ببرید (نه اینکه من از آن دفاع می کنم که همیشه زمان خوبی برای انجام این کار وجود دارد). با شروع سال، گوگل انعطاف‌پذیری از محتوا، کیفیت پیوند و عضله قرار دادن تبلیغات را نشان داده است. با سه به‌روزرس، متوالی، که ظاهراً همه با یک هدف انجام می‌شوند، عاقلانه است که از رادار ضعیف محتوای/لینک گوگل دوری کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز در سایت شما ی،ان است.

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!


منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-algorithm-update-fred-explained