دسته‌ها
اخبار

تاریخچه کامل الگوریتم پنگوئن گوگل


6 دسامبر 2016 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

از آنجایی که به‌روزرس، Google Penguin 4.0 اخیراً عرضه خود را به پایان رساند (به گفته گوگل)، فکر کردم از این فرصت استفاده کنم و تاریخچه کامل این الگوریتم گوگل و به‌روزرس،‌های آن را ارائه کنم. تا همین اوا،، با انتشار پنگوئن 4.0، به روز رس، الگوریتم پنگوئن کار بسیار بزرگی بود (نه اینکه هنوز هم اینطور نیست). ی،ی تا آ،ین نسخه، تنها زم، که یک سایت می‌توانست از جریمه پنگوئن خلاص شود، زم، بود که الگوریتم به‌روزرس، می‌شد. اکنون پنگوئن در زمان واقعی کار می کند (در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد)، اما سوال این است که چگونه به این نقطه رسیدیم؟

پنگوئن های سخت

Penguin 1.0 – Where It All Begin – 24 آوریل 2012

همه چیز در یک صبح بهاری در 24 آوریل 2012 آغاز شد. این یک زمان تاریک برای SEO بود، “کلاه سیاه ها” به طور مصنوعی با تاکتیک های دستکاری مانند طرح های پیوند با هدف فریب دادن موتور جستجو به این فکر که سایت مهمتر از آن چیزی بود که واقعا بود. در همین روز بهاری در آوریل بود که گوگل تصمیم گرفت با معرفی الگوریتم پنگوئن خود، جستجوی اینترنتی را از این دزدان دریایی دیجیتال پس بگیرد.

جدای از ملودرام، انتشار پنگوئن 1.0 از بسیاری جهات یک گام بزرگ بود، و این الگوریتم به نوعی «پایه اصلی» در Googleverse تبدیل شده است. با رایج‌تر شدن طرح‌های پیوند هر،مه، گوگل تلاش کرد تا با اعمال جریمه رتبه‌بندی برای سایت‌هایی که از چنین تاکتیک‌هایی استفاده می‌کنند، این عمل را متوقف کند. جریمه ای که تنها با انتشار به روز رس، بعدی الگوریتم حذف می شود. انتشار پنگوئن تا حدی نحوه بازی “بازی SEO” را با آغاز دوره ای از محتوا که بیشتر بر کیفیت فی نفسه متمرکز شده بود تغییر داد، نه تاکتیک های پیوند و موارد مشابه.

Penguin 1.1 – A Data Refresh – 26 مارس 2012

تنها یک ماه پس از عرضه اولیه پنگوئن، گوگل دکمه اولین آپدیت الگوریتم را فشار داد. در 26 می
2012 مت کاتس، کارمند مشهور گوگل، توییت زیر را منتشر کرد:

گزارش آب و هوای جزئی: ما یک ساعت پیش اطلاعات الگوریتم پنگوئن اول را به‌روزرس، کردیم. کمتر از 0.1٪ از جستجوهای ،یسی را تحت تأثیر قرار می دهد. متن نوشته: http://t.co/ztJiMGMi

– مت کاتز (@mattcutts) 26 مه 2012

نکته جالب در مورد پنگوئن 1.1 این است که هیچ تغییر واقعی در الگوریتم نشان نمی دهد. در عوض، نسخه به روز شده یک “به روز رس، اطلاعات” بود. تازه سازی داده به این م،ی نیست که تغییر ذاتی در الگوریتم فی نفسه رخ داده است. بلکه اشاره به
در حال اجرا مجدد، یا انتشار مجدد الگوریتم. در شرایطی که
پنگوئن این بدان م،است که سایت هایی که قبلاً جریمه شده بودند و علت جریمه آنها را اصلاح ،د
بود بازیابی شد، در حالی که ممکن است برخی از سایت‌هایی که بار اول دستگیر نشده‌اند، پس از تازه‌سازی مورد ضربه قرار گرفته باشند. از نظر تاثیر کلی، همانطور که خود مت کاتز بیان کرد، اولین به روز رس، پنگوئن بود:به سمت انتهای طیف کم‌تأثیر

Penguin 1.2 – به روز رس، بین المللی – 5 اکتبر 2012

مانند به روز رس، قبلی، زم، که Penguin 1.2 در 5 اکتبر 2012 عرضه شد، همچنین فقط یک به روز رس، اطلاعات بود. بنابراین دوباره، به ،وان یک به روز رس، داده، تنها تعداد بسیار محدودی از پرس و جوها تحت تاثیر قرار گرفتند. چیزی که این به‌روزرس، الگوریتم را منحصربه‌فرد کرد این بود که این به‌روزرس، بر تعداد کمی از پرس‌و‌جوها به زبان‌هایی غیر از ،یسی تأثیر گذاشت، همانطور که در توییت زیر از Matt Cutts نشان داده شده است:

گزارش آب و هوا: تازه ، اطلاعات پنگوئن امروز در راه است. 0.3٪ از پرس و جوهای ،یسی به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفتند. جزئیات: http://t.co/Esbi2ilX

– مت کاتز (@mattcutts) 5 اکتبر 2012

در مجموع به نظر می‌رسد که این به‌روزرس، تنها 0.3 درصد از درخواست‌های زبان ،یسی را تحت تأثیر قرار داده است، با اعداد مشابه برای سؤالات در سایر زبان‌ها (ی،ی 0.4 درصد از سؤالات اسپ،ایی).

Penguin 2.0 – نسل بعدی به روز رس، پنگوئن – 22 مه 2013

تا 22 می
2013 زم، که نسل بعدی پنگوئن به روز شود
بود بدنیا آمدن. گذشتن از نسل اول به‌روزرس،‌های پنگوئن نشان داد که Penguin 2.0 یک به‌روزرس، صرف نیست. از طریق a پست وبلاگ در مورد این نسل بعدی پنگوئنMatt Cutts نشان داد که این به روز رس، بر 2.3٪ از جستجوهای ،یسی تأثیر می گذارد و زبان هایی که تمایل به داشتن هر،مه بیشتری دارند بر تن، تأثیر می گذارد.

به زبان ساده، پنگوئن 2.0 نشان دهنده ارتقای فن آوری بود که آن را برای مبارزه خوب با هر،مه ها مجهزتر کرد. به طور خاص، نسخه جدید پنگوئن نه تنها صفحه اصلی یک سایت، بلکه صفحات فرود خاص را نیز بررسی می کند. بنابراین، اگر صفحه خاصی از ساخت لینک کلاه سیاه مشارکت داشته باشد، این نسخه جدید از پنگوئن حداقل تا حد بیشتری آن را انتخاب خواهد کرد.
که پیشینیان آن

Penguin 2.1 – A Deeper Spam Analysis – 4 اکتبر 2013

پنگوئن 2.1 که در 4 اکتبر 2013 منتشر شد، تئوری‌های گمانه‌زنی مختلفی را مطرح کرد که آ،ین نسخه الگوریتم چه چیزی را ارائه می‌کرد که پیشینیان آن ارائه نمی‌دادند. اولاً، به نظر می‌رسد که این به‌روزرس، کمی بیشتر از یک به‌روزرس، اطلاعات بوده است، زیرا گفته می‌شود که پنگوئن 2.1 بر 1٪ درخواست‌ها تأثیر گذاشته است (در مقایسه با Penguin 1.2 که تنها 0.3 درصد از جستجوهای ،یسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد). اما نتیجه به‌روزرس، چه بود؟ در حالی که گوگل هرگز روایت رسمی منتشر نکرد، به احتمال زیاد به نظر می رسد که پنگوئن 2.1 فناوری نسخه 2.0 را به سطح بعدی ارتقا داده است. ،یدن “صفحات وب عمیق تر” و تجزیه و تحلیل اینکه آیا پیوندهای هر،مه در آنها وجود دارد یا خیر.

Penguin 3.0 – Another Data Refresh – 17 اکتبر 2014

سه پنگوئن

فقط یک سال تمام طول می کشید تا نسخه دیگری از پنگوئن را ببینیم. برخلاف به‌روزرس،‌های قبلی که مت کاتز یک اعلامیه رسمی همراه با کمی تفسیر ارائه کرد، عرضه نسل سوم پنگوئن لحن مرموزتری به خود گرفت. در 17 اکتبر،
2014 برخی از جامعه سئو تغییرات قابل توجهی را در رتبه بندی گوگل مشاهده ،د. دو روز طول می کشد تا گوگل به طور رسمی به Search Engine Land تایید کند که این نوسانات رتبه در واقع به دلیل انتشار پنگوئن 3.0 بود.

با نامی مانند Penguin 3.0، بر خلاف پنگوئن 2.2، شما انتظار دارید که این نسخه جدید از Penguin یک پانچ جدی و منحصر به فرد با هدف اعمال پیوندهای هر،مه داشته باشد. با این حال، این تجسم پنگوئن نه تنها شفاف نبود، بلکه صرفاً یک بود به‌گفته پیر فار، کارمند Google، داده‌ها را به‌روزرس، کنید. بنابراین اساساً، یک سال به‌روزرس، پنگوئن منجر به تغییر عمده‌ای در ساختار آن نشد
پنگوئن، اما این فرصت را برای آن دسته از سایت هایی که تحت پنگوئن 2.1 جریمه شدند فراهم کرد تا به اصطلاح از جعبه پنالتی بیرون بیایند.

Penguin 4.0 – A Real Time and Core Algorithm – 23 سپتامبر 2016

پس از نزدیک به دو سال انتظار، که باید برای سایت‌های قانونی که توسط پنگوئن 3.0 ضربه خورده بودند، طاقت‌فرسا بود، گوگل سرانجام در 23 سپتامبر 2016، پنگوئن 4.0 را منتشر کرد. برخلاف نسخه قبلی خود، این به‌روزرس،
در واقعیت است نسل بعدی الگوریتم پنگوئن برای شروع، نسخه 4.0 پنگوئن را به بخشی از الگوریتم اصلی گوگل تبدیل کرد. در نتیجه، گوگل اعلام کرد که دیگر هیچ به روز رس، بیشتری برای پنگوئن اعلام نخواهد کرد.

خبر دوم به همان اندازه مهم بود، اگر نه بیشتر. با عرضه پنگوئن 4.0، گوگل اعلام کرد که از این پس پنگوئن زنده خواهد بود.
ارزیابی مجدد سایت ها در زمان واقعی در حالی که دوباره ایند، می شوند.
این در واقع بسیار بزرگ است، زیرا به این م،ی است که اگر سایت شما تحت تأثیر پنگوئن قرار گیرد، نیازی نیست ماه ها یا حتی سال ها برای به روز رس، بعدی پنگوئن منتظر بم،د تا به عقب برگردید. علاوه بر این، گوگل بعداً فاش کرد که الگوریتم جدید به خودی خود جریمه ای صادر نمی کند، بلکه بیشتر لینک های اسپم را بی ارزش می کند. کاهش ارزش پیوندها بیشتر به م،ی فقدان یک مثبت است تا نسبت دادن یک منفی. اینطور فکر کنید، لینک ها خوب هستند، وقتی به درستی انجام شوند، رتبه شما را افزایش می دهند. باید
آنها با این حال “پیوندهای هر،مه” باشند، گوگل به سادگی آنها را نادیده می گیرد و صفحه شما ارزش افزوده ای برای داشتن لینک در آن نخواهد داشت (یا به همین تعداد
پیوندها). این در تضاد با شیوه عمل از نسخه‌های قبلی پنگوئن، که در واقع رتبه‌بندی صفحه‌ای را که حاوی لینک‌های هر،مه بود کاهش داد.

تکامل الگوریتم پنگوئن گوگل

با انتشار پنگوئن 4.0، این الگوریتم به یک م،ا چرخه تکامل را تکمیل کرده است. مطمئناً راه درازی را از ساختار اصلی خود، جستجوی هر،مه پیوند در صفحه اصلی، طی کرده است. در واقع، حتی نوع رابطه پرتنش بین الگوریتم و جامعه سئو از بسیاری جهات با تکمیل تکامل پنگوئن بهبود یافته است.

تکامل پنگوئن

دیگر آن سایت‌های قانونی که با جریمه پنگوئن ضربه خورده‌اند (که در مورد آ،ین به‌روزرس، سال‌ها بود) منتظر بازیابی نیستند. در نتیجه، می‌تو،د این موضوع را مطرح کنید که جالب‌ترین و پویاترین جنبه پیشرفت پنگوئن نه تکنولوژیکی، بلکه جامعه‌شناختی است – همانطور که در مدرن‌ترین شکل آن، الگوریتم هر دو نیاز تکنولوژیک را با اتفاق نظر جمعی متعادل کرده است. از این منظر، آیا پنگوئن به‌،وان فضای کوچکی از تعادلی عمل می‌کند که می‌تواند بین نیاز فنی و اولویت‌ها و ملاحظاتی که جامعه سئو به دنبال آن هستند وجود داشته باشد؟

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/history-of-the-google-penguin-algorithm-update