دسته‌ها
اخبار

تبلیغات نوار کناری از جستجوی Google ناپدید می شوند


23 فوریه 2016 | ارسال شده توسط لورا کمبل

دنیای بازاریابی موتورهای جستجو از زمان اعلام گوگل در 19 فوریه مبنی بر توقف نمایش تبلیغات در بخش جانبی نتایج موتورهای جستجو، سر و صدا شده است. به گفته مت مک گی مقاله سرزمین موتورهای جستجو، فقط دو استثنا برای این قانون وجود دارد: جعبه های آگهی لیست محصولات (PLA) و تبلیغات در پانل دانش.

بری شوارتز دیروز گزارش داد میزگرد موتورهای جستجو که دور شدن از تبلیغات نوار کناری منجر به چهار آگهی در بالای نتایج موتورهای جستجو می شود که اخبار آن باعث ایجاد شور و هیجان در مورد تأثیر چنین تغییری بر مشاغل کوچک و درآمد گوگل شد.

هوش جستجوی ویژگی‌های SERP Google ما در اوایل صبح امروز تأیید کرد که اکنون در هر کجای دنیا هیچ تبلیغی در کنار نتایج موتور جستجوی Google وجود ندارد.

ZERO تبلیغات نوار کناری در SERP های گوگل

تبلیغات SERP Google - دیگر از تبلیغات نوار کناری خبری نیست

شکل 1: درصد عبارت‌های جستجوی Google Page One که در هر نوع AdWords ایجاد می‌شود

ویژگی های پرطرفدار SERP

ما تغییرات را در شاخص‌های ارگ،ک، ویژگی‌های نمودار دانش، موارد اضافی صفحه یک و تعداد نتایج ارگ،ک روی مجموعه داده‌ای 500 هزار نفری در طول توسعه ابزارهای هوشمند جستجوی ویژگی‌های Google SERP جدید خود نظارت کرده‌ایم و امروز علاوه بر تبلیغات نوار کناری صفر، شاهد هستیم. افزایش 26.79٪ در پایین تبلیغات SERP در Google USA و نتایج مشابه در سایر کشورها.

ویژگی های پرطرفدار SERP - تبلیغات صفر در نوار کناری

شکل 2: ویژگی‌های پرطرفدار SERP در نتایج Google USA در 23 فوریه 2016


تغییر در Google USA Page One Ads Distribution

تحقیقات ما نشان می‌دهد که تست‌های قرار دادن تبلیغات گوگل بین هفته گذشته و به‌روزرس، امروز منجر به تغییر چشمگیری در نمایش تبلیغات AdWords شده است.










صفحه یک SERP

17 فوریه

18 فوریه

19 فوریه

23 فوریه

تبلیغات در % از تمام عبارت‌های جستجو وجود دارد

31.20٪ 31.33٪ 30.38٪ 27.78٪
میانگین تعداد تبلیغات در هر صفحه

3.63 3.5 3.22 2.56
تبلیغات (برترین)

23.5٪ 26.7٪ 27.8٪ 36.9٪
تبلیغات (جانبی)

51.9٪ 43.3٪ 33.7٪ 0.0٪
تبلیغات (پایین)

24.6٪ 30.0٪ 38.5٪ 63.1٪

تست تبلیغات نوار کناری توسط گوگل

با نگاهی به گذشته در 4 هفته گذشته، تبلیغات نوار کناری در 15 فوریه به اوج خود رسید و درصد جستجوهای صفحه یک منجر به تبلیغات نوار کناری 55.56٪ شد در حالی که 53.88٪ در 25 ژانویه و 0٪ امروز بود.

Rank Ranger SERP Insights Graph 23 فوریه 2016

شکل 3: آمار وقوع AdWords از 25 ژانویه تا 23 فوریه 2016 نشان دهنده درصد جستجوهای جستجوی Google در هر مکان تبلیغاتی است.

تاثیر بر تبلیغات ادوردز

حذف تبلیغات نوار کناری ،وماً به این م،ی نیست که همیشه چهار آگهی بالاتر از نتایج ارگ،ک وجود خواهد داشت. مواردی وجود خواهد داشت که فقط یک تبلیغ برای پرس و جوهای خاص نمایش داده می شود. همانطور که بسیاری از بازاریابان حدس می زنند، مطمئناً زم، که فقط 4 تبلیغ در بالا وجود داشته باشد و هیچ یک در نوار کناری وجود نداشته باشد، CPC بالقوه بالاتری وجود دارد. جالب است که ببینیم گوگل آن فضای خالی خالی را با چه چیزی پر می کند، شاید بیشتر یا انواع مختلف پانل های دانش و تبلیغات لیست محصولات – که ممکن است تجربه کاربر را بهبود بخشد. ما به ردیابی کلیک‌های ارگ،ک در مقایسه با کلیک‌های پولی ادامه می‌دهیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهیم. ما علاقه مند به بازخورد شما در مورد تأثیر (در صورت وجود) هستیم که این تغییر AdWords بر کمپین های بازاریابی شما دارد – لطفاً در زیر نظر دهید یا با ما تماس بگیرید.

درباره نویسنده

لورا کمبل

لورا مدیر بازاریابی دیجیتال Rank Ranger، سردبیر و صاحب رسانه های اجتماعی است. نوشتن و بازاریابی از علایق لورا هستند.

او همچنین از همکاری با توسعه دهندگان Rank Ranger بر روی ایده هایی برای گزارش های جدید بازاریابی دیجیتال و ویژگی هایی که کار او را آسان تر می کند لذت می برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-serp-sidebar-ads