دسته‌ها
اخبار

تجزیه و تحلیل رقابت SEO – از بین بردن افسانه


23 آگوست 2017 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

رونوشت: شما را از اسطوره های تحلیل رقابت عبور می دهید

مردی: به سالن SEO خوش آمدید، در واقع به اولین سالن SEO خوش آمدید. من موردی هستم از Rank Ranger…

جوئل: من جوئل هستم

موردی: … از Rank Ranger. ما با هم Rank Ranger هستیم؟ بخشی از Rank Ranger؟

جوئل: برخی از آنها.

موردی: ما برخی از افراد از Rank Ranger هستیم. در سالن SEO ما قصد داریم در مورد برخی از موضوعات، برخی از موضوعات رایج، برخی از موضوعات محبوب و تصورات اشتباهی که در مورد این موضوعات محبوب داریم بحث کنیم. امروز قصد داریم در مورد تجزیه و تحلیل رقابت و دو افسانه در مورد تجزیه و تحلیل رقابت بحث کنیم. بیایید درست به آن بپردازیم.

اسطوره اول اولین افسانه این است که من تنها به داده نیاز دارم. داده های بیشتر داده های با کیفیت خوب تا زم، که اطلاعات کافی داشته باشم می توانم از رقبا پیشی بگیرم.

جوئل: اما اینطور نیست.

موردی: نه اینطور نیست من حتی نمی‌دانم در واقع پیشی گرفتن از رقابت به چه م،است، شما؟

جوئل: نه به طور کامل!

موردی: این واقعاً افسانه است، این تصور از پیش تعیین شده که ما می تو،م از رقابت پیشی بگیریم. این به نوعی تبدیل به شعاری شده است که مردم از آن برای ترغیب شما به ،ید چیزی استفاده می کنند، اما واقعاً هیچ چیزی در آن وجود ندارد.

اولین چیزی که می خواهیم به آن نگاه کنیم داده های استراتژیک است. به عبارت دیگر، داده‌ها، داده‌های رقابتی هستند که می‌تو،د در واقع به استراتژی رقابت خود نگاه کنید. کمی وارد سرشان شوید. گزارش‌های زیادی وجود دارد، ابزارهای زیادی وجود دارد، بسیاری از کارهایی که این کار را انجام می‌دهند، که شما را در ذهن رقیبتان قرار می‌دهد تا بتو،د استراتژی آن‌ها را ببینید.

اولین مشکلی که مردم در این مورد دارند یا اولین اشتباهی که مردم مرتکب می شوند، تقصیر خودشان نیست، خوب اگر من استراتژی رقابت را داشته باشم می توانم فقط…

جوئل: کاری که اونا انجام میدن رو انجام بده…

موردی: … و از آنها پیشی بگیریم.

جوئل: اما این راه حل نیست.

موردی: نه راه حل نیست شما واقعا نمی تو،د به سادگی از رقبا پیشی بگیرید. [As if to say] “اوه، من یک مانور جادویی انجام می دهم و یک روز از آنها جلو می گیرم” – زیرا روز بعد …

جوئل: … از شما جلوتر خواهند بود!

موردی: درست. آیا واقعاً فکر می‌کنید که تنها ،ی هستید که ابزارهای رقابتی در تحلیل رقابتی و غیره دارید؟ البته که نه! همه آن را دارند. پس یک روز از آنها پیشی خواهی گرفت…

جوئل: … و فردای آن روز قرار است همین کار را با شما انجام دهند!

موردی: و تبدیل به یک چرخه معیوب می شود. پس چگونه از این چرخه معیوب خارج شویم؟

جوئل: ما در واقع باید به خودمان نگاه کنیم. به جای اینکه فقط به رقبا نگاه کنید، چه کاری انجام می دهند، چه کاری انجام می دهند، چه چیزی را بهینه می کنند. [for]، ما باید به آنها نگاه کنیم و برخی از این ،اصر را در نظر بگیریم و آنها را در خودمان اعمال کنیم. زیرا تنها راهی که ما واقعاً از رقبا پیشی می گیریم، بهینه سازی خودمان است.

موردی: «خودمان را بهینه کنیم» مثل یک شعار است!

جوئل: این است، زیرا همه چیز در مورد این است!

موردی: چیزی که جوئل می خواهد بگوید، اگر اشتباه می کنم، مرا تصحیح کنید، این است که شما نمی تو،د از رقبا پیشی بگیرید. کاری که می تو،د انجام دهید، کاری که باید انجام دهید زم، که بینشی از استراتژی رقابت خود دارید، این است که از آن درس بگیرید. هدف این نیست که از رقبا پیشی بگیرید، هدف این است که در کاری که انجام می دهید بهتر شوید.

جوئل: از دانش خود در مورد استراتژی آنها استفاده کنید.

موردی: این یک راه عالی برای گفتن آن است. این برای استفاده از دانشی است که در مورد کاری که آنها انجام می دهند دارید. از آنها یاد بگیرید. هدف این نیست که از رقبا پیشی بگیرید، بلکه باید از رقبای خود یاد بگیرید تا بتو،د بازاریاب دیجیتال بهتری باشید، سئوی بهتری داشته باشید… هر کاری که انجام می دهید، فقط می تو،د آن را بهتر انجام دهید. همچنین به این م،ی است که طول، مدت است. اینطور نیست که فردا از آنها پیشی گرفته باشم، یا از آنها سبقت گرفته باشم، بلکه “هر چه” آنها را پشت سر گذاشته ام. این است که اکنون در کاری که انجام می دهم بهتر شده ام و این یک راه حل بلند مدت است.



جوئل: و بهتر است مدتی عقب بم،د تا در نهایت بتو،د از کنار آنها بگذرید و آنجا بم،د.

موردی: برای خوبی. خوشبختانه.

جوئل: این برنامه است.

موردی: به نقطه شماره دو برسیم. ما داده های استراتژیک داریم، عالی است. همچنین نوع دیگری از داده ها وجود دارد که در آن شما پیشرفت رقیب خود را دنبال می کنید. یک لحظه به رتبه فکر کنید. من می توانم ردیابی کنم که چه ،ی در هر کلمه کلیدی رتبه بندی می کند. آیا من در رتبه اول هستم؟ آیا رقیب من در رتبه بندی جلوتر است؟ شما واقعاً آنقدر وارد کاری نمی‌شوید که آنها انجام می‌دهند، زیرا پیشرفت آنها یا پیشرفت خود را نسبت به پیشرفت آنها دنبال می‌کنید. و یک اشتباه بزرگ مردم با این نوع داده ها وجود دارد. و آن این است که “خب، اگر من در رتبه پایین تر از یک رقیب خاص باشم، باید …”

جوئل: اینکه او بهتر از من است و کارهایی را انجام می دهد که من انجام نمی دهم و سئوی فنی او بهتر از من است.

موردی: آیا گفتید سئوی فنی آنها از شما بهتر است؟ ممکن است… و این اولین واکنش ماست – اینکه اگر مشکلی وجود داشته باشد، همیشه یک راه حل فنی است. اگر رقیب من در اینجا بهتر از من کار می کند، پس نوعی کار فنی وجود دارد که می توانم بهتر انجام دهم. در مورد سئو، بهینه سازی ،اوین یا کلمات کلیدی است. [As if to say] H2 او بهتر از H2 من است، بنابراین او بهتر از من رتبه بندی می کند.

جوئل: سئو این روزها بسیار فراتر از فنی است. این شامل بسیاری از بخش ها و ،اصر بسیاری است. این چیزی است که مردم اغلب اوقات آن را از دست می دهند. اگر رقیب من در مورد برخی از کلمات کلیدی بسیار بهتر از من عمل می کند، به این م،ی نیست که بهینه سازی فنی من با این کلمات کلیدی خاص ،صر کم است. و اینجاست که می‌خواهم نظر شما را در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید تا واقعاً خودتان را تقویت کنید، در اینجاست.

موردی: من می خواهم چند کلمه در دهان شما بگذارم. من به آنچه شما می گویید عمل می کنم و یک قدم جلوتر می روم. ممکن است به این دلیل باشد که سئوی فنی شما دچار مشکل نیست. بیایید یک لحظه در مورد آن فکر کنیم. ا،ر مردم، هر ،ی که هر ،ی، شما در مورد SEO خود فکر می کنم از زمان به زمان درست است؟ می‌د،د که باید H2 خود را بهینه کنید، می‌د،د که کلمات کلیدی خود را در آن قرار دهید، می‌د،د که توضیحات متا شما باید به همان اندازه باشد، درست است؟ اگر بین راه حلی که مدام به آن فکر می کنید، که مدام در حال تلاش برای نگر، در مورد آن هستید، اینکه مدام در حال تلاش برای بهتر ، آن هستید… در مقابل مشکلی است که واقعاً اصلاً به آن فکر نمی کنید. .. من فکر می کنم این مشکلی است که شما اصلاً به آن فکر نمی کنید درست است؟ این یک سوال بلاغی است!

جوئل: من معتقدم که اغلب اوقات … فرض کنید فنی است، می تو،د موضوع را ببینید. می بینید که ،وان شما خوب نیست. اما در بیشتر موارد، ممکن است نتو،د حداقل مشکل را ببینید. زیرا موضوع می تواند ،یبی از ،اصر بسیاری باشد. این می تواند در تیم شما باشد، می تواند در مدیریت باشد، می تواند در تیم اجتماعی شما باشد که محتوای شما را تحت فشار قرار نمی دهند. این می تواند هر چیزی در بازاریابی باشد، لازم نیست در بخش سئو واقعی باشد. این چیزی است که مردم ممکن است از دست بدهند.

موردی: این در واقع جالب است. آنچه شما می گویید این است که ممکن است یک مشکل فنی باشد، ممکن است ،وانم را بهینه نکرده باشم، اما به احتمال زیاد نه، این چیزی است که ما معمولاً از آن بالاتر هستیم. مثل شاه ماهی قرمز است، ما را از مشکل واقعی دور می کند. مشکل واقعی می تواند (بسیاری از اوقات) چیزی باشد که ما واقعاً نگران آن نیستیم، که این است: برند من چگونه کار می کند؟ اختیارات من چگونه است؟ و اقتدار کار بزرگی است زیرا گوگل در حال حاضر (به دلیل تمام مشکلات اخبار جعلی 4.0) می گوید که ما سایت های دارای اعتبار بالاتر را بالاتر از سایت هایی با اعتبار پایین تر رتبه بندی می کنیم.

بنابراین این مسائل جه، تر یک مشکل واقعی هستند و گاهی اوقات شما واقعاً نگران آنها نیستید. ما واقعاً نگران این نیستیم که “آیا آگاهی از برند من در حد ی،ان است؟” یا “آیا من آنطور که می توانم مقتدر هستم؟”… و آنچه که شما گفتید، واقعاً در آینه نگاه نمی کنید و به خود نگاه نمی کنید… و این یک مشکل است زیرا ما واقعاً نمی خواهیم این کار را انجام دهیم. زیرا ممکن است دردناک باشد ممکن است صبح از خواب بیدار شوید، در آینه نگاه کنید و بگویید: «می‌د، [what] دلیل این است که چرا من بالاتر از فلان و فلان رتبه نیستم؟ ممکن است به این دلیل باشد که من تیمم را به خوبی مدیریت نمی کنم.”

ما می‌تو،م بهترین سئو را انجام دهیم… می‌تو،م بهترین برند را داشته باشیم… می‌تو،م معتبرترین باشیم، هر چه باشد… اما به درستی اجرا نمی‌کنیم. ما به طور منسجم، کارآمد و برای بهترین ها کار نمی کنیم، و می تواند به همین سادگی باشد. اما اگر خیلی درگیر سئوی فنی یا مشکلات فنی خود هستید، هرگز این را نخواهید پرسید. و شما این را نخواهید پرسید زیرا گاهی اوقات واقعاً مق، با آن و بهبود اوضاع دردناک است. گفتن “هی میدونی چیه؟ من ازت میخوام سئوی این مورد رو درست کنی خیلی راحت تره.” در مقابل اینکه وارد شوید و بگویید: “بچه ها، ما باید دور هم جمع شویم و من باید مدیر بهتری باشم، یا بهتر از هر چیز دیگری، تا بتو،م همه چیز را با هم جمع کنیم.” درست؟

جوئل: نکته خوبی است.

موردی: حدس می‌زنم آ،ین نکته‌ای که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که… بلندمدت فکر کنید. به خودت فکر کن، به خودت نگاه کن. فکر کنید که چگونه می تو،د یاد بگیرید، فکر کنید که چگونه می تو،د رشد کنید، فکر کنید چگونه می تو،د کارها را خارج از مسائل فنی بهتر انجام دهید. اما عمدتاً با روده خود پیش بروید.


جوئل:
با روحیه خود حرکت کنید و به خاطر داشته باشید که ممکن است موضوع از آنچه در ابتدا فکر می کردید به خودتان نزدیکتر باشد.

موردی: درست است، زیرا واقعاً در پایان روز می‌د،د که چگونه اجرا می‌کنید. منظورم این است که داده ها می توانند یک چیز را بیان کنند. داده‌ها می‌توانند به شما x، y و z را بگویند، اما اگر می‌د،د که ممکن است چیزی در این ،مت وجود نداشته باشد، “من واقعاً می‌خواهم راه دیگری را طی کنم. من واقعاً مشکل را می‌دانم.” شما واقعا مشکل را می د،د. لازم نیست همیشه اطلاعات فنی را دنبال کنید. می تو،د بگویید، “می د،د، داده ها یک چیز را می گویند.” اما داده ها واقعاً یک تصویر کوچک در یک تصویر بسیار بزرگتر هستند که شما و فقط شما از آن آگاه هستید. و با تو شروع می‌شود، و با تو تمام می‌شود… و حدس می‌زنم در اینجا به پایان می‌رسیم.

جوئل: آره.

موردی: بنابراین تا دفعه بعد، از اینکه به ما ملحق شدید متش،.

جوئل: متش،.

موردی: امیدواریم از SEO Lounge لذت برده باشید.

جوئل: و شرکت ما

موردی: به سلامتی!

جوئل: به سلامتی!

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!


منبع: https://www.rankranger.com/blog/compe،ion-،ysis-myths