دسته‌ها
اخبار

تجزیه و تحلیل رقبای تبلیغات گوگل – چگونه IQ تبلیغات گوگل خود را افزایش دهیم


20 فوریه 2018 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

گفتن اینکه تجزیه و تحلیل رقبای Google Ads مهم است، به جز یک کلیشه واضح است. شیطان واقعاً در جزئیات است. ی،ی چگونه این کار را انجام می دهید؟ این به این م،ی است که سؤالاتی مانند این است که بهترین راه برای نظارت بر رقابت Google Ads شما چیست یا حتی وجود دارد
بهترین راه برای نظارت بر رقابت Google Ads خود و غیره. حقیقت این است که … این پیچیده است، و هر ،ی که به شما یک لیست منحصر به فرد ارائه دهد، فقط زنجیره شما را از بین می برد. من همه پاسخ ها را ندارم، و قرار نیست وانمود کنم که دارم. چیزی که من دارم برداشتی منحصر به فرد از بخشی از فرآیند است که ممکن است روش نظارت بر حوزه تبلیغات گوگل را گسترش دهد، یا همانطور که ،وان این مقاله ادعا می کند، IQ تبلیغات گوگل شما را افزایش دهد.

نردبان ایده ها

یک رویکرد دوگانه برای تجزیه و تحلیل رقابت تبلیغات گوگل شما

هیچ «بهترین راه واحدی» وجود ندارد که بتو،د از رقابت در تبلیغات گوگل خود مطلع شوید. چگونه ممکن است وجود داشته باشد؟ به سادگی جنبه های زیادی وجود دارد
به شاسی که کار شماست ی،ی تبلیغات شما این پتانسیل را دارد که برند، شرکت، خط تولید یا البته محصولات یا خدمات خاص شما را منع، و تبلیغ کند. بسته به چارچوب مرجع شما، نظارت بر رقابت Google Ads شما می تواند پویایی های متفاوتی به خود بگیرد. به ،وان مثال، ممکن است یک رقیب داشته باشید که تا آنجا که مربوط به یک محصول یا خدمات خاص است، رقابت سختی برای شما ایجاد می کند، در حالی که شرکت دیگری ممکن است یک مرجع صنعت باشد و رقابت جدی با نام تجاری را به شما پیشنهاد دهد.

پس چگونه می‌تو،د تجزیه و تحلیل رقابت Google Ads خود را به درستی ت،یم کنید؟ بنابراین همانطور که اشاره کردم، راه‌های زیادی برای انجام این کار با روش‌های مختلف برای بخش‌بندی پرسش شما وجود دارد. با این حال، من دو روش قانع‌کننده برای ت،یم‌بندی تحقیقات رقابتی Google Ads شما ارائه می‌دهم.

==> راهنمای استراتژی PPC ما را بررسی کنید

تجزیه و تحلیل رقبای تبلیغات جه، گوگل – محدوده رقابت روزانه

من می دانم که بسیاری وجود دارد
صحبت در مورد اهمیت دانستن اینکه رقابت تبلیغاتی شما بر اساس محصول/خدمت چه ،ی است. و من به آن خواهم رسید. با این حال، من فکر می‌کنم شاید داشتن درک وسیع‌تری از میدان رقابتی مهم‌تر باشد. بنابراین این ذهنیت را فراموش کنید که بیش از حد بر روی “چگونه این خدمات یا محصول من را در برابر رقابت محافظت می کند؟” برای یک ث،ه چون آنچه در اینجا به دست می آورید به نظر حقیر من، خیلی بیشتر است. استدلال برای یک رویکرد جامع تر به تجزیه و تحلیل رقیب PPC شما در کلیت آن است راهبردی ارزش. اگر صرفاً از منظر هر محصول یا خدمات بر روی رقابت Google Ads خود تمرکز کنید، بینش‌های احتمالی مانند:

  • تمرکز رقبای من روی چه چیزی است؟
  • صنعت من به کجا می رود؟
  • کدام رقیب بزرگترین تهدید کلی برای موفقیت من است؟
  • نقاط قوت و ضعف رقبای من چیست؟

به من اجازه دهید با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل PPC نشان دهم. برای انجام این کار، از Google Ads Explorer روزانه خود استفاده می‌کنم، زیرا به من امکان می‌دهد همه تبلیغات Google Ads را که رقبای من هر روز اجرا می‌کنند، ببینم (برای کلمات کلیدی که در یک کمپین پیگیری می‌کنم). در زیر برخی از تبلیغات واقعی Google Ads در صنعت پرواز تخفیف وجود دارد که به راحتی بر اساس دامنه سازماندهی شده اند:

استراتژی URL AdWords

اگر متوجه شده باشید، تبلیغات مرتبط با کلمه کلیدی که مکان پرواز خاصی را ذکر می کند، کاربر را به صفحه فرود مربوط به همان مکان هدایت می کند. هر رقیبی این کار را انجام می دهد. به جز یکی ایر کانادا، برای یک کلمه کلیدی که پروازها به برلین را هدف قرار می دهد، هر ،ی را که می خواهد روی تبلیغ کلیک کند، به صفحه اصلی سایت سوق می دهد. جالب هست. شاید انتظار نداشتم
که شاید فکر نمی کردم این کار را انجام دهم و ممکن است چیزی پشت این استراتژی باشد. منظور من این است که بدون انجام یک تحلیل گسترده، غیر مرتبط با یک محصول، خدمات، کلمه کلیدی و غیره خاص، به احتمال زیاد آن استراتژی را انتخاب نمی کردم.

در اینجا یک روش سریع دیگر برای نشان دادن این است که چگونه این روش می تواند نتایجی را در هنگام تلاش برای تعیین اینکه رقابت بر روی چه چیزی متمرکز است به دست آورد:

استراتژی مخاطبان هدف AdWords

آنچه در اینجا داریم کلمات کلیدی برای مشاغل بر اساس مکان است. البته توجه داشته باشید که رقیب اول، بر خلاف دو مورد زیر، کارفرمایان را هدف قرار می دهد، نه جویندگان کار. ممکن است با دیدن این مورد، لازم باشد تبلیغات Google Ads خود را به‌روزرس، و متنوع کنید. همچنین می تواند به این م،ی باشد که اگر به طور فزاینده ای این نوع تبلیغات را می بینید، کل بازار در حال تغییر است. به پیامدهای آن فکر کنید. مشاهده مکرر این نوع آگهی در بین رقبای شما می تواند نشان دهنده این باشد که کل بازار کار در حال تغییر است، تعداد مشاغل بیشتر از جویندگان کار است و به همین دلیل کارفرمایان روزهای سختی را می گذرانند. در چنین حالتی آیا همچنان تبلیغات گوگل ادز را برای افراد جویای کار می نویسید؟ نکته و مورد.

خلاصه کلمه کلیدی برای تجزیه و تحلیل رقابت تبلیغات گوگل

همانطور که قبلاً بیان کردم، چیزی برای نگاه ، به Google Ads از دریچه محصولات یا خدمات شما وجود دارد. سناریوهای زیادی وجود دارد که مطمئناً می‌خواهید عملکرد رقبا در Google Ads مربوط به یک محصول یا خدمات خاص را بررسی کنید. فقط تصور کنید که به تازگی یک محصول را راه اندازی کرده اید، یا بهتر است بگوییم، در شرف عرضه یک محصول یا خدمات هستید. بررسی میدان رقابت و به دست آوردن بینش در مورد آنچه که رقابت “تا” است می تواند ارزشمند باشد.

باز هم، راه‌های زیادی برای بررسی «صحنه» تبلیغات گوگل در این زمینه وجود دارد. یکی از این راه ها این است که بر اساس هر کلمه کلیدی کار کنید. نتیجه آشکار این است که شما می تو،د انتخاب کنید که کلمه کلیدی (یا کلمات کلیدی) مربوط به یک محصول یا خدمات خاص را افزایش دهید.

تجزیه و تحلیل هر کلمه کلیدی برای تعیین زنده بودن تبلیغات تبلیغات گوگل

قبل از اینکه به حفاری عمیق در Google Ads بر اساس هر کلمه کلیدی، به ازای هر محصول/خدمت وارد شویم، مهم است که درک خوبی از ظاهر میدان رقابت داشته باشیم. بیایید به سناریویی برویم که در آن قرار است یک محصول را عرضه کنید. منطقی است که ببینیم بازار تبلیغات گوگل برای آن محصول/خدمت چیست (ی،ی آیا رقابتی است و غیره).

یک روش برای تعیین این تصمیم این است که ببینید بازار تبلیغات گوگل برای کلمه کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید چقدر سازگار است. به این م،ی، یکی از راه‌هایی که می‌تو،د کشف کنید که ورود به بازار تبلیغات گوگل برای یک کلمه کلیدی چقدر دشوار خواهد بود، نگاه ، به میزان ناپایدار بودن میدان رقابتی است. بدیهی است که اگر تعداد زیادی از سایت‌ها وجود داشته باشند که به طور مداوم برای کلمه کلیدی رتبه‌بندی خوبی دارند، ایجاد یک نقطه برای خود کمی دشوارتر از وضعیتی است که گوگل به سایت‌های خاصی به تبلیغات گوگل ترجیح نمی‌دهد.

نظرسنجی رقابت کلمات کلیدی AdWords

بر اساس Google Ads Monitor، بازار Google Ads برای کلمه کلیدی “بلیط های هوایی ارزان پروازهای بین المللی” به مرور زمان تثبیت شده است و نفوذ به آن را دشوارتر می کند.

جداسازی مواردی که کپی تبلیغات گوگل بهترین عملکرد را دارد

یکی از راه‌های بررسی رقابت Google Ads، کالبدشکافی نسخه تبلیغاتی آن‌ها بر اساس هر کلمه کلیدی است. برای چه می خواهی این کار را انجام دهی؟ پس بیایید دوباره با این ایده کار کنیم که در شرف عرضه یک محصول یا خدمات جدید هستیم. اگر بخواهیم به رقابت نگاه کنیم و زبان آنها را تحلیل کنیم، می‌تو،م از منظر کپی مشخص کنیم که چه چیزی برای آنها کار می‌کند و چه چیزی برای آنها مفید نیست. برای ساده‌سازی بیش از حد این فرآیند، مثلاً متوجه شده‌اید که ،اوین یا توصیف‌هایی که شامل قیمت‌گذاری خاص می‌شوند به اندازه موارد بدون آن رتبه‌بندی نمی‌شوند، آیا این اشتباهی نیست که باید از آن اجتناب کرد؟

خوب، نمی د،د، برای کلمه کلیدی معامله بلیط هواپیما
نه یک سایت واحد که از اعداد فروش خاصی در رتبه های تبلیغاتی خود استفاده می کند (در زمان نگارش این مقاله فوق العاده) در 3 رتبه برتر در Google SERP:

تجزیه و تحلیل کپی AdWords

اجازه دهید توضیح دهم آنچه در بالا به آن نگاه می کنید. ابزاری که من برای ردیابی این مورد استفاده کردم (نمایشگر تبلیغات گوگل خودمان)، در میان چیزهای دیگر، تغییرات ایجاد شده در تبلیغات Google Ads را به همراه موقعیتی که تبلیغ قبل و بعد از تغییر در نسخه آن در آن قرار داشت، به شما نشان می دهد. به ،وان مثال، سایت Booking Buddy توضیحات تبلیغ خود را تغییر داد و 80% عبارت شناسی را از توضیحات حذف کرد. چیزی که حذف نشد عبارت 80 درصدی ،وان بود. به این ترتیب، کاری که انجام نداد این بود که اصلاً (در یک دوره 13 روزه) در سفارش Google Ads در SERP جابجا شد.

حتی نام معروف سایت پرواز قیمت شما، priceline.com، نمی تواند درست انجام دهد. به نظر می رسد وعده آن برای صرفه جویی 40 درصدی در پرواز فقط رتبه گوگل ادز را کاهش داده است. (سلب مسئولیت: من نمی گویم که موقعیت این تبلیغات در SERP ناشی از عبارت شناسی عددی است. من فقط یک ارتباط بسیار قانع کننده را برجسته می کنم. این فرصت خوبی برای آزمایش خواهد بود.)

آیا شما رقیب نهایی PPC خود هستید؟

با کمی تعویض دنده، بیایید در مورد رقیب نهایی شما بحث کنیم. اکنون، این رقیب باهوش، حیله گر است و اتفاقا زیبایی درونی و بیرونی را دارد. البته، این رقیب، اگر هنوز سرنخ ها را کنار هم قرار نداده اید، شما هستید. شما رقیب خودتان هستید.

ممکن است بپرسید که چگونه در دنیا رقیب خود هستید؟ خوب، آ،ین باری که بررسی کردم پول روی درختان رشد نکرده است (خوب، این دقیقاً دقیق نیست، مسلماً من هرگز در واقع بیرون نرفته ام و هیچ درختی را بررسی نکرده ام تا ببینم آیا پول روی آن رشد می کند یا خیر). به این م،ی که شما عرضه محدودی از کالای جه، دارید. وقتی از آن پول به طور مؤثر استفاده نمی کنید (که من نمی گویم شما انجام دهید)، شما بدترین کابوس رقابتی خود هستید.

این آنقدرها هم که فکر می کنید غیر معمول نیست. بله، همه ما به شدت مراقب بودجه های تبلیغات گوگل خود هستیم، اما این مانع از این نمی شود که طعمه ضایعات تبلیغاتی شویم. بسیار مهم است که به خارج از زمینه تبلیغات گوگل فکر کنید. برخی از عوامل مهمی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • آیا تبلیغات گوگل بهترین رسانه PPC برای آن است؟ مکان من و وضعیت من (آره، این است ممکن است که در بینگ وضعیت بهتری داشته باشید).
  • آیا تبلیغات PPC بهترین راه برای ،ج ، پول من است، شاید بهتر است پولم را در کمپین های تماس ،ج کنم؟ (اولویت دادن به چیزی غیر از جست و جوی پولی گناهی ندارد.)
  • چه کاری می توانم با پولی که ممکن است با استفاده از یک رسانه تبلیغاتی ارزان تر و حتی کمتر موفق پس انداز کنم (شاید بازاریابی ایمیلی) انجام دهم؟ (فقط به این دلیل که چیزی موفق است، به این م،ا نیست که پول را نمی توان بهتر در جای دیگری ،ج کرد.)
  • نسبت هزینه به سود اجرای کمپین های تبلیغاتی گوگل با بهبود سئوی ارگ،ک من چقدر است؟ (بله، سئوی ارگ،ک بسته به شرایط می تواند سودمندتر از تبلیغات گوگل باشد… بدعت درست است؟).

در هر صورت، انجام یک تجزیه و تحلیل داده های متقابل مهم است (به ،وان مثال، کمپین های تبلیغاتی Google خود را با عملکرد تبلیغات Bing خود، یا با کمپین های ایمیلی و غیره و غیره و غیره مقایسه کنید)

تبلیغات Bing در مقایسه با عملکرد AdWords

مجموعه داده‌ها را مقایسه کنید تا ارزش کمپین‌های Google Ads خود را مشخص کنید، همانطور که در اینجا از طریق نمودار Insight نشان داده شده است

ساخت یک Google Ads Maven

اکتشاف

من دوباره می گویم، زیرا من یک پدر و مادر هستم و تکرار خودم برای من طبیعت دوم است. وجود دارد
بازیلیون-gazillion (چون من یک والدین هستم و با اعداد و ارقام ساختگی بزرگ کار می کنم) راه هایی برای استفاده از رقابت تبلیغاتی گوگل شما. هدف، همانطور که ،وان این قطعه به دقت نشان می دهد، افزایش IQ تبلیغات گوگل شما است. مهم نیست که چگونه این کار را انجام می‌دهید، چه توصیه‌های بی‌نظیر من را به جان ب،ید یا آن‌ها را مانند باقیمانده‌های هفته گذشته به حاشیه بر،د، یک اصل باید باقی بماند و آن این است که در یک مد خلاقانه و شاید نامتعارف عمیق بگردید. من این فرآیند را به ،وان نوعی علم دقیق، آنطور که اغلب به تصویر می کشد، نمی بینم. از نظر من، این در مورد نزدیک شدن به این فرآیند با خلاقیت قوی است، در جستجوی بینش های منحصر به فردی که می تواند افق تبلیغات Google را که در مقابل شما قرار داده شده است، هم گسترش دهد و هم روشن کند.

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!


منبع: https://www.rankranger.com/blog/،w-to-increase-adwords-knowledge