دسته‌ها
اخبار

تعریف سئو چیست به زبان ساده؟ seo مخفف چیست؟ سئو گوگل چه اهمیت و کاربردی دارد؟

استفاده از تاکتیک‌های سئو باعث دیده شدن بیشتر محصولات و خدمات سایت شده و اهمیت و قابل اعتماد بودن آنچه به مشتریان افزایش یافته و خرید آن محصولات و خدمات به تناسب افزایش می یابد. سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

  • در واقع شما میدانید سئو چیست اما، اهمیت سئو را به درستی درک نکرده اید.
  • با استفاده از Technical Seo اطمینان حاصل می‌کنید که صفحات وب شما علاوه بر کاربران، برای کرالر‌ها نیز بهینه سازی شده است.
  • اگر وب سایت جدیدی طراحی کرده اید و از یک نام دامنه جدید که قبلا مورد استفاده قرار نگرفته است استفاده می کنید و محتوایی بدون سابقه تجاری دارید، ممکن است نتیجه گیری از سئو سایت شما مدتی طول بکشد.

اما در صورتی که شما از وبلاگ های اسپم، تالارهای گفتمان و یا منابع کم اعتبار دیگری لینک داشته باشید، ممکن است بر روی رتبه بندی SERP شما تاثیر منفی داشته باشد. جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید؛ یکی دیگر از المان های مهم برای بهبود سئو، جستجوی کلمات کلیدی می باشد. شما باید کلمات کلیدی را پیدا کنید که مشتریان و بازدید کنندگان سایت شما به دنبال آن ها هستند. سپس باید محتوای خودتان را بر اساس این کلمات و عبارات کلیدی ایجاد کنید تا بتوانید احتمال رتبه بندی در SERP ها را افزایش دهید. Organic Search یا Natural Search یا جستجوی طبیعی، به نتایجی اشاره دارد که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو، زیر تبلیغات گوگل فهرست می‌شوند و رتبه‌هایشان را با رعایت اصول سئو بدست می‌آورند. همانطور که قبلا گفته شد، موتور‌های جستجو هرگز به دنبال فهرست کردن لیستی از سایت‌های پر شده با محتوا‌های بی‌کیفیت و بی‌استفاده، در صفحات نتایج جستجو‌ی خود نیستند.

امکان دارد زمانی برسد از طریق هر روشی نشود رقیب های ود را رنتیجه های جستو جو بگیرید . یعنی اگر در شبکه های اجتماعی به طور مستمر فعالیت کنید اثراتش را خواهید دید. همین الان میتوانید به مقالات قدیمی که نوشته اید سری بزنید و محتوای ان را بروز رسانی کنید. و سایت هایی که از این روش استفاده کرده‌اند را جریمه خواهد کرد.

خوب برای آشنایی بیشتر با هربخش، جداگانه هرگام را با هم بررسی می‌کنیم تا بدانیم شامل چه عملیات و اقداماتی می‌شود و در نهایت چه توقعی می‌توان بعد از برداشتن هرگام داشت. در ارجاع دادن به سایر سایت‌ها و منابع معتبری که برای نگارش مقاله خود استفاده کرده‌اید خساست به خرج ندهید. از نظر فنی چیزی به اسم لینک فالو وجود ندارد زیرا خصیصه‌ای تحت عنوان “dofollow” وجود ندارد. این عبارت صرفا برای تمیز دادن لینک‌های معمولی از لینک‌های نوفالو ابداع شد.

آموزش جامع گوگل آنالیتیکس Google Analytics

بنابراین اگر سایت شما در آن حوزه فعالیت کند، کاربری که وارد سایت شما می‌شود مخاطب هدف است. شما با جذب مخاطبان هدف می‌توانید تعامل و نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید که این مورد به رشد فروش شما کمک زیادی می‌کند. پس مخاطبانی که از طریق گوگل وارد سایت می‌شوند، مخاطبان هدف هستند و شانس زیادی برای فروش محصول یا خدمات خود را به آن‌ها دارید. لینک سازی یا Link Building به معنی ایجاد بک لینک از سایر وب سایت ها به صفحات سایت شما است. هدف از ایجاد بک لینک این است که «اعتبار» صفحات خود را در نظر گوگل افزایش دهید، به طوری که این صفحات رتبه بالاتری داشته باشند و در نتیجه ترافیک سایت شما افزایش یابد.

شما می‌توانید به سایر افرادی که در لیست شما نیستند ولی احتمال دارد موضوع مقاله شما برایشان جذاب باشد و به آن لینک بدهند ایمیل ارسال کنید. اگر مقاله خیلی مناسبی نوشته‌اید که واقعا به آن افتخار می‌کنید می‌توانید برای اعضای لیست ایمیل خود ایمیل ارسال کنید و آن‌ها را از انتشار این مقاله مطلع کنید تا اگر دوست داشتند به این مقاله لینک بدهند. اگر صفحه‌ای که می‌سازید یکی از ۳ آیتم بالا را داشته باشد؛ می‌توانید وارد مرحله بعدی شوید، در غیر این صورت باید به فکر ساخت صفحه دیگری باشید. از این پس برای هر صفحه‌ای که در سایت درست می‌کنید به این ۳ سوال پاسخ دهید.

استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی!

با استفاده از این ابزار سئو داخلی میتوانید چک لیست سئو را مورد بررسی قرار دهید و مواردی که در سایت نیاز به بهبود دارند را متوجه شوید. اولین کاری که بریا سئو انجام میشود بررسی وضعیت سئو سایت به صورت داخلی میباشد و بعد از آن که سئو داخلی به وضعیت مطلوبی رسید نوبت یه سئو خارجی میرسد. این دو نوع سئو برای سایت شما کلیدی هستند، زیرا رتبه شما را در نتایج جستجوی گوگل بهبود می دهند. هم گوگل و هم بینگ از سرعت بارگذاری صفحه به‌عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی استفاده می‌کنند. ربات های موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند سرعت سایت شما را بر اساس کدهای صفحه و حجم فایل‌ها تخمین بزنند.

گوگل چگونه به وب سایت من پی میبرد؟

این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چراکه سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند. از آن جایی که گوگل شرکتی است که بر اساس الگوریتم های هوشمند خود، یک رتبه و جایگاه برای سایت ها در نظر میگیرد، این کاملاً طبیعی است که توصیه های گوگل را مبنای کار خود قرار دهید. اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال میکنند و احتمالا به سایت شما لینک میدهند و همین کار موجب میشود جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید. از بعدی دیگر، بهینه‌سازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سوال و در خواست کاربر ایجاد کنیم. در گذشته یک کارشناس سئو با چند تکنیک به موفقیت می‌رسید اما امروزه رمز موفقیت در موتورهای جستجو براساس ارتباط و تعامل کاربر با سایت سنجیده می‌شود. به جرات میتوان گفت که مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است.

دو عمل تقسیم بندی و فیلتر کردن داده ها در انتخاب داده های مناسب جهت تجزیه و تحلیل بسیار مهم است. به عبارات پر جستجویی که نرخ کلیک پایینی دارند نگاهی بیندازید. احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید CTR را با نوشتن تگ عنوان و متا دیسکریپشن بهتر، بهبود بخشید. در آخرین فصل از راهنمای کامل سئو رادزاد، نگاهی به معیارها و ابزارهای ضروری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها خواهیم داشت. معیارها و ابزارهایی که مالک هر وب‌سایتی باید با آنها آشنا بوده و از آنها استفاده کند. سپس با تمام وب سایت هایی که به رقیب شما لینک می دهند تماس بگیرید و از آنها بخواهید به جای آن، به وب سایت شما لینک دهند.