دسته‌ها
اخبار

تعریف سئو چیست به زبان ساده؟ seo مخفف چیست؟ سئو گوگل چه اهمیت و کاربردی دارد؟-دنی سالیوان | سئو

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد. البته اگر مباحث پیش نیاز یادگیری سئو را قبلاً مرور کرده باشید، کارتان برای ورود به دنیای سئو خیلی راحت‌تر است. برای اینکه بدانید از کجا شروع کنید و چه برنامه‌ای بچینید، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «برای یادگیری سئو، از کجا شروع کنیم؟ (کامل‌ترین نقشهٔ راه)» را مطالعه کنید. یادگیری سئو از صفر سخت است و دلیل آن هم حجم اطلاعاتی است که باید دربارهٔ موتورهای جست‌وجو و روش عملکردشان بخوانید و یاد بگیرید. پس از ثبت دامنه و تهیه هاست، باید یک کنترل پنل مناسب هم برای آن تهیه کنید.

  • ضمن اینکه در هنگام دریافت پروژه نکات مهم (وضعیت قبلی) را یادداشت کنید و سپس بعد از مدت زمان توافقی؛ KPIها را بررسی کنید.
  • افزونه لایت اسپیدکش Lite Speed Cache یک افزونه وردپرسی بوده که می‌تواند به بهینه‌سازی سرعت صفحات سایت کمک شایانی نماید.
  • طبق این مستند نتیجه می‌گیریم که می‌بایست ابتدا به بهینه‌سازی سئو داخلی سایت بپردازیم و سپس شروع به لینک‌سازی خارجی و دریافت بک لینک برای سایت خود کنیم.
  • اما یک استراتژی سئو عالی با گذشت زمان تکامل می ‌یابد و نتایج ماندگاری را ایجاد می ‌کند.
  • درصد بازدیدکنندگانی که از فرم تماس در وب سایت شما استفاده کرده اند.

این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چراکه سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند. اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال میکنند و احتمالا به سایت شما لینک میدهند و همین کار موجب میشود جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید. به جرات میتوان گفت که مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است.

بعد از الگوریتم‌های mobile freindly و mobile first index موبایل فرندلی بودن سایت مهم‌تر شد. اگر سایت شما با php برنامه‌نویسی نشده است و روی سرور apache کار نمی‌کند؛ با برنامه‌نویس سایت خود یا شرکت هاستینگ خود تماس بگیرید تا کد معادل این کد را برای ریدایرکت به شما معرفی کنند. ضمن اینکه بهترین روش پیاده‌سازی کدهای اسکیما مارک‌آپ هم JSON-Ld است. پس از برنامه نویس سایتتان بخواهید در صورت امکان به صورت جیسون پیاده‌سازی اسکیما را انجام دهد.

مانند نمایش زمان ، سازنده و زمان تولید ویدیو، یا نمایش سوالات متداول در نوشته. پر کردن این بخش به افراد نابینا و کم بینا کمک میکند تا موضوع عکس را بهتر درک کنند. آمارهای مختلفی از رتبه ها، کیلیکها و غیره را در اختیار ما قرار می دهد.

الگوریتم فرد (Fred) گوگل (

کافی است موس را روی متن ببرید و با شرتکات یا کلیک روی بخش ساختار این کار را انجام دهید. فقط کافی است به شرکت هاستینگ خود تیکت بزنید و درخواست کنید https را برای شما فعال کنند. با انجام کارهای بالا؛ سایتتان ده‌هها برابر سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

سپس، الگوریتم‌ها با در نظر گرفتن صدها فاکتور و سیگنال رتبه‌بندی، صفحات موجود در فهرست نتایج سرپ را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تعیین کنند که صفحات با چه ترتیبی در نتایج جستجو برای یک کوئری نمایش داده شوند. اگر محتوای شما از جنس خبر یا مقاله است از هیچ طریقی امکان اضافه کردن ستاره به نتایج جستجو را ندارید. پیشنهاد میکنیم با فریب دادن گوگل و استفاده از روش های دیگر سلامت سایت خود را به خطر نیاندازید. یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید.

از استفاده بیش از حد و غیر ضروری و نا مفهوم کلمه کلیدی در جای جای متن خودداری کنید. متن را برای ربات گوگل بهینه سازی نکنید و همواره کاربران خود را در نظر داشته باشید. هیچکس متن‌ نامفهومی که توسط گوگل ترنسلیت ترجمه شده‌ و قابل خواندن نیست را دوست ندارد. نگارش متون بی‌کیفیت تاثیر منفی بر دیدگاه کاربر درباره اعتبار سایت شما می‌گذارد. ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد.

اهمیت کسب رتبه بالاتر در گوگل

مهم ترین چیز قبل از انتخاب یک سئوکار یا شرکت برای سپردن پروژه سایت تان به آنها، نمونه کارهاست! در واقع قبل از اینکه هر گونه قراردادی با طرف مقابل ببندید، باید حتما نمونه کارهای شان را مشاهده کرده و مطمئن شوید که اصلا این افراد صلاحیت لازم برای همکاری را دارند یا نه. به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه بهبود سئوی سایت مقاله ما را مطالعه نمایید.

یک اقدام ضروری در سئوی سایت، ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول است. قرار دادن لینک نقشه سایت در فوتر سایت از اقدامات پیشنهادی برای بهتر دیده شدن سایت توسط موتورهای جستجو است. اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری روی صفحات وبسایت خود ایجاد کنید، باید از الگوریتم‌های رتبه‌بندی در موتور جستجوی گوگل آگاه باشید. اگر بازدیدهای ویدیویی بیشتری برای کانال ویدیویی خود در یوتیوب می خواهید، باید تمرکز خود را روی سئو ویدیو و درک الگوریتم‌های رتبه‌بندی در یوتیوب بگذارید. نمایش آنها به کاربران بستگی مستقیم به سئو سایت، متن جایگزین تصاویر و عبارتی که کاربر جستجو کرده است خواهد داشت.

ضمن اینکه علاوه بر این وب‌سایت‌ها می‌توانید از سرویس‌های وبلاگ‌نویسی قدیمی مانند بلاگفا و… نیز استفاده کنید. شما می‌توانید به سایر افرادی که در لیست شما نیستند ولی احتمال دارد موضوع مقاله شما برایشان جذاب باشد و به آن لینک بدهند ایمیل ارسال کنید. اگر مقاله خیلی مناسبی نوشته‌اید که واقعا به آن افتخار می‌کنید می‌توانید برای اعضای لیست ایمیل خود ایمیل ارسال کنید و آن‌ها را از انتشار این مقاله مطلع کنید تا اگر دوست داشتند به این مقاله لینک بدهند. کاربران اینترنت حوصله خواندن متون به هم فشرده را ندارند و خیلی سریع از صفحه خارج می‌شوند.