دسته‌ها
اخبار

تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟ بیلاود مارکتینگ

نوع خاصی از ربات های پایشگر گوگل هستند که نتایج واقعی جستجو و کیفیت صفحات رتبه بندی شده را ارزیابی می کند. اگر در انتها تصمیم بهاستخدام متخصص سئوگرفتید، دقت داشته باشید که ارائه دهندگان خدمات سئو، دارای کیفیت کاری متفاوتی هستند. شناختنحوه انتخاب یک شرکت سئومی تواند موجب ذخیره زمان و منابع مالی شما شود، چرا که تکنیک های اشتباه سئو آسیب های جبران ناپذیری به سایت شما خواهند زد. گوگل اطلاعات خود برای نمایش در Knowledge Graph را از منابع بزرگ دریافت می کند، بنابراین نمایش وب سایت خود در این بخش کاری نیست که بتوان آن را مدیریت کرد.

این به آنها اجازه می دهد تا استراتژی شما را برای اطمینان از موفقیت طولانی مدت سایت شرکت شما به روز کنند. به زبان ساده، سئو ( یا با تلفظ صحیح اس ای او) مجموعه ای از تکنیک ها و دستورالعمل هاست که سبب می شود رتبه سایت شما در کلمات کلیدی خاص بهبود یابد و برای شما افزایش بازدیدکننده و در نتیجه رونق کسب کارتان را بهمراه دارد. یعنی محتوا ها و مواردی که در داخل سایت انجام می شود تا تجربه کاربری را بهتر کند. برای درک بهتر اینکه سئو چیست؟ و چگونه می توانید محتوا ها و مقالات سایت خود را در موتورهای جستجو مثل Google رتبه بندی و SEO کنید، ابتدا باید با نحوه عملکرد متور های جستجو و الگوریتم های گوگل آشنا باشید. گوگل یکی از موتور های جستجو است که برای آن که نتایج درستی را به کاربران نشان دهد نیاز دارد که میزان محبوبیت یک صفحه میان کاربران را بسنجد. فاکتور های مختلفی وجود دارد که ربات های خزنده موتور جستجو گوگل از طریق خزش در سایت های مختلف آن عوامل را مورد بررسی قرار میدهند و در صورتی که سایتی این موارد را دارا بود امتیاز مثبتی به آن داده میشود.

یا میتوانید عبارت، Mobile-Friendly test را در گوگل جستجو کنید. البته میتوانید وارد سرچ کنسول شوید، لینک صفحه ای را که میخواهید ببینید را وارد کنید، و بعد تست لایو url را بزنید. سعی کنید خودتان، از تمامیه دستگاه هایی که دارید استفاده کنید و انواع و اقسام نمونه های سایت خود را دقیق مشاهده کنید. ظاهر صفحات شما باید در رزلوشن های مختلف در کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ، تبلت و موبایل به درستی نمایش داده شود. حالا که با مفهوم کلید واژه ها آشنا شدید، میتوانم برای بهتر شدن انتخاب آنها و محتوایی که تولید میکنید، چند نکته را ذکر کنم. باید از ابزارهایی استفاده کنید و واقعاً ساعتها فکر کنید و بررسی کنید که مخاطبین شما دقیقاً چه عباراتی را جستجو می کنند.

  • این فناوری در عمل، به این معنی است که محتوا در یک نسخه ساده تر و سبک تر از صفحه اصلی شما در تلفن های هوشمند ارائه می شود.
  • اوایل، زبان‌های برنامه نویسی برای ساخت محصولاتی مثل PowerPoint، Microsoft Word و Microsoft Excel نوشته شدند.
  • موارد جستجو شده، همان کلماتی که کاربران آنها را در فرم جستجو تایپ می‌‌‌کنند دارای اهمیت فوق العاده‌‌ای می‌‌باشند.
  • یک بازدید زمانی به پایان می‌رسد که بازدید کننده سایت شما را ترک کند؛ یا روی لینکی خارجی کلیک کند و صفحه‌ای از یک سایت خارجی، جایگزین صفحه سایت شما شود و یا اینکه پنجره مرورگرش را ببندد.

به عبارت دیگر، این کد‌های وضعیت، مکالمه بین سرور سایت و مرورگر شما هستند. با استفاده از این کد‌ها، مشخص می‌شود که همه چیز خوب است، مشکوک است و یا مشکلی وجود دارد. دانستن این کد‌های وضعیت و نحوه استفاده از آن‌ها، به شما در تشخیص ارور‌های (خطا‌های) سایت کمک کرده تا زمان خرابی سایتتان را به حداقل برسانید.

در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با مفاهیم اولیه سئو آشنا کنیم. تا اگر در بین جمعی از متخصصین سئو قرار گرفتید، بتوانید منظور آن‌ها را از عبارت‌های بیان شده متوجه شوید. هیچ قیمت ثابتی برای خدمات سئو وجود ندارد چراکه در سئو همه چیز بر حسب رقابت است. این یعنی اگر سایت تان در حوزه گردشگری و فروش بلیط فعالیت دارد و میخواهید روی کلمات پررقابتی مثل خرید بلیط هواپیما یا تور مشهد به صفحه اول برسید، احتمالا باید بیشتر از ماهیانه 50 میلیون تومان هزینه کنید. اما در مقابل رسیدن به صفحه اول روی کلماتی مثل خرید کتاب آشپزی و… شاید ماهانه کمتر از 5 میلیون تومان هزینه داشته باشد چون رقابت در این حوزه اندک است.

با وجود شبکه اطلاعاتی عظیمی مثل اینترنت، ممکن است بتوانیم مطالب مورد نیازمان را به طور رایگان پیدا کنیم. در قدم بعدی به تمام آن آموزش‌ها مسلط شویم و نیز چند بار آن‌ها را بکار ببریم تا علاوه بر تسلط بر انجامشان، نتیجه را خود تجربه کنیم. درصورت داشتن چنین زمان، صبر و استقامتی، بله می‌شود رایگان سئو شد. علاوه بر قرار دادن محتوا در موتورهای جستجو، سئو همچنین به ترقی و پیشرفت رتبه‌‌ها نیز کمک می‌‌‌کند بنابراین آن محتوا در جایی که بیشتر مورد مطالعه جستجوگرهاست قرار می‌‌‌گیرد.

چرا SEO برای تجارت ها مهم است؟

مراحل سئو کردن یک وب‌سایت به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شود و هر تکنیک و روشی که برای بهینه‌سازی سایت انجام دهید قطعاً در یکی از این سه بخش قرار خواهد گرفت. موتور جستجو در واقع همان وب‌سایت‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا کلمات موردنظرتان را در آن‌ها جستجو کرده و پاسخ سوالاتتان را در آن‌ها پیدا کنید. زمانی که تازه وب‌سایتی را راه‌اندازی کنید تا موقعی که توسط دیگران شناخته و اصطلاحاً برند شوید راه بسیار طولانی در پیش دارید. طی این مدت باید بتوانید با روش‌های بازاریابی آنلاین و بالأخص سئو در موتورهای جستجو دیده شوید. به کارگیری صحیح الگویی مناسب برای متا تایتل ها، متا دسکریپشن ها و دیگر موارد سئوی داخلی، قطعا در بهبود سئو سایت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

الگوریتم پنگوئن (penguin) گوگل (

Heading Tags یا Header Tags یا تگ‌های عنوان، تگ‌های HTML هستند که بمنظور شناسایی عنوان‌ها و زیرعنوان‌های موجود در محتوای صفحات (H1 تا H6)، از دیگر انواع متن (مثل پاراگراف) استفاده می‌شوند. عنوان‌ها به موتور‌های جستجو و کاربران کمک می‌کنند تا متن را خوانده و درک کنند. هر عنوان باید به خواننده ایده‌ای از اطلاعاتی که در متن زیر آن قرار گرفته است، بدهد.

Algorithm چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

برای مثال وقتی شما در یک عبارت 100 بار نمایش گرفته اید و از این صد بار تنها 5 بار روی سایت شما کیلیک شده است، نرخ ctr شما 5 درصد است. مانند فعالیت در شبکه های اجتماعی، معرفی سایت شما توسط سایتهای معروف دیگر و غیره. برای مثال اگر شما لوازم خانگی میفروشید، و فردی کلمه خرید یخچال را سرچ میکند، یکی از نتایجی که میبیند سایت شما باشد. اما سایتهای دیگری هم وجود دارند که هم خودشان سرویسهای بسیار قابل اعتمادی برای سئو کاران ارائه میدهند، و هم بلاگ جذابی نیز دارند. اولین منبع، خود گوگل است، شما با ورود به لینک زیر، میتوانید با مفاهیم اولیه سئو مقداماتی آشنا شوید.

همیشه به یاد داشته باشید که چیزی به نام تعداد ایده آل کلمات کلیدی در یک صفحه وجود ندارد (منظور چگالی کلمه کلیدی است). قرار دادن کلمه کلیدی هدف در تگ عنوان (و تا حدی در متا دیسکریپشن) بسیار مهم است. در حالت ایده‌آل، تا حد امکان بهتر است که کلمه کلیدی هدف نزدیک به ابتدای عنوان باشد. در حالی که عبارت «بهترین جاروبرقی» حجم جستجوی بسیار کمتری دارد (متوسط ​​13000 جستجوی ماهانه).