دسته‌ها
اخبار

تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟ بیلاود مارکتینگ

در واقع، وب سایت تازه بوجود آمده حکم نوزادی را دارد که لازم است از سلامتش اطمینان حاصل شود و قطعا مدت زمانی طول می‌کشد تا چنین اطمینانی حاصل شود. دلیل بوجود آمدن این فیلتر از سوی گوگل، این است که وبسایت‌های جدید ممکن است به اندازه قدیمی‌ها مرتبط و مفید نبوده یا حتی اسپم باشند. این جلوگیری از به نمایش در‌آمدن وبسایت‌های تازه تاسیس در صفحات نتایج جستجو، به گوگل زمان می‌دهد تا کیفیت آن وبسایت‌ها را ارزیابی کرده و با اسپم مبارزه کند. همه روزه مردم برای یافتن پاسخ سوالات، اطلاعات محصولات، خدمات و موارد دیگر، بیش از میلیاردها کلیدواژه را در موتورهای جستجوگر وارد می‌کنند. امروزه بهتر دیده‌شدن در فضای دیجیتال و افزایش رتبه در گوگل، تاثیر بسزایی در جذب مشتریان بالقوه و افزایش گردش مالی کسب‌وکارها دارد زیرا اکثر مردم تنها تمایل به کلیک روی چند نتیجه اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل دارند. سئو داخلی به فرآیند بهینه سازی صفحات وب سایت جهت رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو گفته می شود.

هر شرکتی که محصولات و خدمات خاصی ارائه می‌کنند، در زمینه سئو از مزیت‌های بسیاری برخوردار می‌باشند، زیرا دارای مشتریان خاصی بوده و رقیبان کمتری دارند. به این ترتیب این جستجوها میتواند تبدیل به منبع اصلی جذب ترافیک دیجیتال برای برند ها شود. به عبارت دیگر seo تبدیل به بخش اساسی بازاریابی دیجیتال شده است.

  • یعنی آدم‌ها نمی‌گذارند که موتور باشد و بر اساس فاکتورهای صرفا مکانیکی و ماشینی سایت‌ها را رتبه بندی کند.
  • اما ببینید، چند سال پیش یکی از گوگلی‌ها گفت ما برای رتبه بندی سایت‌ها، 200 عامل رو بررسی می‌کنیم.
  • البته هنوز ابتدای کار هستید؛ اما اگر بدانید که کارکرد ابزارهای سئو چیست، متوجه خواهید شد که بسیاری از این ابزارهای تحلیل سئو سایت، پروفایل های شبکه های اجتماعی را هم به شما نشان می دهند.
  • اگر گمان می‌کنید که استفاده از سئو در استراتژی کسب و کارتان هیچ معایبی به همراه ندارد سخت در اشتباه هستید.
  • انتخاب یک کلمه هدف برای عنوان یا برند سایت ارزشی برای شما ایجاد نمیکند.

صفحاتی از محصولات که موجود نیستند، صفحاتی که پاک شده اند، صفحات که به اصطلاح ویروسی شده اند و… همگی به وسیله ریدایرکت های مختلف تغییر مسیر داده می شوند. برخی محتواها در نسخه موبایل پنهان می‌شوند و چون گوگل نسخه موبایل را یک نسخه کامل می‌داند، آن محتواها از چشم گوگل مخفی می‌ماند. نسخه موبایل محتوای شما باید به نحوی باشد که کاربر محتوا را با همان کیفیتی که در دسکتاپ می‌بیند، در موبایل هم ببیند. مثلا شما در SERP می‌بینید که لینک چهارم عنوان جذابی دارد و سریع روی آن کلیک می‌کنید و وقتی وارد لینک می‌شوید با یک محتوای عالی مواجه می‌شوید و مدت زمان زیادی در صفحه صرف بلعیدن تک‌تک واژه‌ها می‌کنید! در‌مقابل، Unnatural Link یا لینک غیر‌طبیعی به لینک‌هایی گفته می‌شود که خریداری می‌شوند.

اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود. میتونید در دوره های آموزش سئو وبسیما شرکت کنید، یا مقالات رایگان وبسیما که به صورت مستمر ارائه میشوند را مطالعه نمایید. ممکن است این فرآیند تا مدت ها طول بکشد برای آنکه سریعتر از ایندکس گوگل خارج شوند پیشنهاد میکنیم از ابزار Remove URLs در گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. متاسفانه فکر میکردم اینکه اگه زیر دامنه داشته باشم و یه سری مطالب مرتبط به سایت اصلی رو درش قرار بدم برای بالارفتن سئو سایت بهتره. که البته اینم بگم که برای سایت زیر دامنه اپ موبایل متصل شده و برای سایت اصلی اسکریپت VIP دانلود نصب دارم.

ترافیک

سئو خارجی به تمامی استراتژی هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود، گفته می شود. استراتژی هایی از قبیل برندسازی، کانتنت مارکتینگ، لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی. پیاده سازی این استراتژی های باعث می شود تا موتورهای جستجو به سایت شما اعتماد بیشتری نمایند. اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایت‌های دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شده‌ایم. سئوکاران با بررسی توصیه‌هایی که گوگل به طراحان سایت نموده است و انجام اقدامات لازم رتبه سایت را برای گوگل بهینه‌سازی می‌نمایند.

مزایا و معایب تبلیغات در شبکه های اجتماعی

کلید واژه­ مناسبی که برای جذب جستجوگران و موتورهای جستجو بهینه شده باشد. در این آموزش به صورت کامل با سئو آشنا میشوید، انواع سئو را میشناسید و فرق سئو را با سایر روش های تبلیغات خواهید آموخت. این مقاله به منظور آشنایی شما با تمام جنبه ­های اصلی سئو نوشته شده است. بستن قرارداد با یک شرکت سئو محلی در شهر زندگی شما یک امتیاز مثبت است. با این حال، وقتی می خواهیم بهترین شرکت سئو را انتخاب کنیم، مکان نمایندگی شرکت نباید اولویت انتخاب شما باشد. شما باید تجربه و عملکرد شرکت را نسبت به موقعیت مکانی آن در اولویت قرار دهید، زیرا این امر بیشترین تأثیر را در کیفیت خدمات شرکت خواهد داشت.

هدف ما انتشار محتوای کوتاه ولی با معانی عمیق و کاربردی است و در نظر داریم علاوه بر نکات فنی موارد انگیزشی و اخلاقی در حوزه سئو را نیز مطرح کنیم. من میدیدم که همه جا از سئو صحبت میشه و همیشه دوست داشتم بتونم منم سر رشته ای از این سئو داشته باشم. با مطالعه مطالب سایت شما و دانلود کتاب رایگان خیلی اطلاعات تونستم کسب کنم.

‎سئو یعنی خلق ارزش برای مخاطبِ محتوا

اگر سئو را به این روش انجام دهید، بدون شک روی مخاطبان حقیقی خود تمرکز خواهید کرد و همچنین شما سعی خواهید کرد بهترین محتوای ممکن را به آنها ارائه دهید و مطابق قوانین SEO گوگل پیش خواهید رفت. یکی دیگر از عوامل خارج از صفحه که در سئو نقش دارد، رقبای شما و رتبه آن‌ها در گوگل است. در برخی از جایگاه‌ها و کلمات کلیدی، رتبه‌بندی بسیار دشوارتر از سایرین است.

بهترین روش برای رتبه بندی پروفایل های رسانه های اجتماعی، فعالیت و مشارکت فعال با مخاطبین و دنبال کنندگان در رسانه های مختلف می باشد. البته هنوز ابتدای کار هستید؛ اما اگر بدانید که کارکرد ابزارهای سئو چیست، متوجه خواهید شد که بسیاری از این ابزارهای تحلیل سئو سایت، پروفایل های شبکه های اجتماعی را هم به شما نشان می دهند. این یعنی شبکه های اجتماعی از طرق مختلف می توانند به رتبه بندی شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کنند. Keyword یا کلمه کلیدی ایده و موضوعی است که مشخص می‌کند محتوا‌ی شما درباره چیست. در اصطلاح سئو، کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که جستجو‌گران در موتور‌های جستجو وارد می‌کنند. کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو دارند؛ چراکه حلقه اتصالی هستند، بین آنچه مردم در جستجو‌ی آن هستند و محتوایی که شما برای پاسخ به این نیاز ارائه می‌دهید.

البته این که شما چه تعدادی از این مشتریان را به خریدار تبدیل کنید، به یک سری عوامل دیگر مثل ظاهر گرافیکی سایت، خدمات مشتریان و… بستگی دارد. لینک گرفتن از وب سایت هایی که اعتبار خوبی نزد گوگل دارند، می توانند در رتبه بندی صفحات سایت شما تاثیر بسزایی بذارد. دقت داشته باشید که هیچ زمان نمی توان تاثیری که یک لینک بر روی وب سایت می گذارد را اندازه گیری کرد. محتوایی می تواند رتبه خوبی در نتایج جستجو بگیرد که بهترین پاسخ را برای مشکل کاربران ارائه کرده باشد. اما امروزه دیگر چنین اقداماتی از سوی وبمسترها امکان پذیر نیست؛ زیرا گوگل بروز رسانی های زیادی در الگوریتم رتبه بندی خود ایجاد کرده است تا از بروز و به ثمر رسیدن تکنیک های کلاه سیاه، جلوگیری کند. اما هنوز هم روش هایی وجود دارد که برخی از وبمسترها از آن ها استفاده می کنند تا الگوریتم های گوگل را دور زده و در بین رتبه های برتر قرار بگیرند.