دسته‌ها
اخبار

تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟ بیلاود مارکتینگ-دنی سالیوان | سئو

گاهی اوقات اعتبار اجتماعی شما هم بر روی رتبه بندی سایتتان تاثیر دارد. این یعنی موتورهای جستجو، تعداد دنبال کنندگان و میزان مشارکت و تعمال آن ها را با صفحات شبکه های اجتماعی شما، برای رتبه بندی در نظر می گیرند. سپس آن ها از این اطلاعات استفاده می کنند تا رتبه بندی برند شما را در نتایج جستجو، مشخص کنند. محتوای ضعیف یا بدون اطلاعات کافی؛ بعضی از شرکت ها تلاش می کنند تا از روش های ساده برای تولید محتوا استفاده کنند و محتوای ضعیفی را در وبسایت خودشان قرار میدهند. اما، محتوایی که اطلاعات کمی داشته باشد معمولا تاثیر منفی بر روی سئو شما ایجاد می کند. این محتوا برای بازدید کنندگان وبسایت شما مفید نیست در نتیجه گوگل و دیگر موتورهای جستجو سایت شما را به خاطر محتوای ضعیف جریمه می کنند.

  • الگوریتم رنک برین کاری میکند که جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید.
  • سئو خارجی با دیگر بخش های بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی و برندینگ هم در ارتباط است.
  • دقت داشته باشید که یک متخصص سئو برنامه نویس نیست که کد بنویسد.
  • در حالی که سئو کلاه سفید این‌چنین نیست و شما می‌توانید از طریق روش‌های اخلاقی سئو سایت را انجام دهید و در گوگل رتبه بگیرید.
  • در صورتی که در مورد اسپم بودن وب سایت لینک شده شک دارید، آن لینک را نوفالو کنید.
  • علاوه بر دلایل واضحی که برای استفاده از آن وجود دارد، استفاده از پروتکل HTTPS در سال 2014 به یک فاکتور رتبه بندی (البته نسبتا کم قدرت) تبدیل شده است.

در صورتیکه در کل صفحات سایت چه در قسمت هدر چه در قسمت فوتر لینک های زیادی تغییر پیدا کنند ممکن است این مسئله در سئو سایت شما تاثیر گذار باشد. پیشنهاد می شود جهت اینکه کمترین آسیب به سئو شما وارد شود این تغییرات به مرور زمان انجام شود تا بتوانید بازخورد آن را مشاهده نمایید. سئو یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که این نیز به نوبه خود در زیر مجموعه ارتقا فروش قرار می گیرد.

تا سال ۲۰۱۶ این امکان وجود داشت و با استفاده از تولبار پیج رنک،‌ می‌شد متوجه عدد پیج‌رنک یک سایت شد. هر چه تعداد لینک‌ها به یک صفحه بیشتر باشد، پیج‌رنک بیشتری به آن صفحه وارد می‌شود. هر چه تعداد لینک‌ها در یک صفحه بیشتر باشد، پیج رنک کمتری در لینک‌ها منتقل می‌شود. بنابراین هر چه لینک‌های بیشتری در صفحه خود قرار دهید، ارزش کمتری در هر لینک منتقل می‌شود. اما اگر بخواهم خیلی ساده بگویم؛ پیج رنک با محاسبه لینک‌های دریافتی یک صفحه به آن صفحه ارزش می‌داد.

عوامل تاثیرگذار در سئو چیست؟ اصول سئو

فریلنسرها معمولا در وب‌سایت‌های مخصوص فریلنسری ایرانی و خارجی یک حساب کاربری ایجاد می‌کنند،‌ رزومه خود را آپلود می‌کنند و منتظر پیشنهادات می‌مانند. نویسندگان محتوای موفق، یادگیرندگان سریعی هستند که تحت فشار به خوبی کار می کنند و می توانند در یک ضرب الاجل محدود، یک محتوای خوب و قابل قبول برای مشتریان ایجاد کنند. سپس موضوعات موردنظر، راهنمای سبک نوشتن و زمان‌بندی را در اختیار نویسنده محتوا قرار می‌دهند.

ارتباط سئو با کیفیت ترافیک ارگانیک:

اگر صد در صد محتوا را برای مخاطبان خود ایجاد کنید قطعاً پس از مدتی این موتورهای جستجو متوجه این موضوع می شوند و رتبه بندی وب سایت شما را در نتایج جستجو ارتقا می دهند. به سایر وب سایت های با کیفیت (در صورت منطقی بودن و ترجیحاً مرتبط با موضوع صفحه سایت شما) و سایر صفحات وب سایت خودتان لینک بدهید تا به کاربران کمک کنید تا درباره یک موضوع بیشتر مطالعه کنند. هرچند که موتورهای جستجو به یک وب سایت به صورت کلی می نگرند، با این حال رتبه بندی سایت ها بر اساس صفحات آن ها انجام می شود؛ به همین دلیل مهم است که به بهینه سازی تک به تک صفحات وب سایت خود توجه کنید. هنگام بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید تا اصول رتبه بندی موتورهای جستجو رعایت شود و در عین حال کاربران خود را راضی نگه دارید. که به روش تبلیغات کلیکی آنها را به نمایش می گذارد و به ازای هر کلیک کسب در آمد می کند.

LSI مخفف عبارت و از نظر لغوی به معنای ایندکس معنایی پنهان است. LSI Keyword یا کلمه کلیدی هم معنی، به کلمات و عباراتی اطلاق می‌شود که موتور‌های جستجو از نظر معنایی با یک موضوع مرتبط می‌دانند. برای مثال، وقتی درباره اتومبیل صحبت شود، خودرو، موتور، جاده، لاستیک و تابلو‌های راهنما کلمات کلیدی هم معنی هستند. Long Tail Keyword یا کلمه کلیدی دم دراز به عبارتی چند کلمه‌ای گفته می‌شود که مشخص‌تر بوده و رواج کمتری دارد. به بیان دیگر، کلمات کلیدی دم دراز عباراتی بلند‌تر و مشخص‌تر هستند که بازدید کنندگان معمولا زمانی از آن‌ها استفاده می‌کنند که به مرحله خرید نزدیک‌تر باشند. به عنوان مثال، عبارت “سئو‌ی داخلی” یک کلمه کلیدی دم کوتاه و عبارت “راهنمای استفاده از تکنیک‌های سئوی داخلی” یک کلمه کلیدی دم دراز است که مشخص‌تر به آنچه کاربر به دنبالش است اشاره دارد.

موتورهای جستجو، مانند گوگل یا بینگ، بک لینک ها را به عنوان شاخصی از محتوای با کیفیت می‌بینند که از پشتیبانی وب سایت های دیگر برخوردار است. صفحات با بک‌لینک بیشتر می‌توانند در SERP ها رتبه بالاتری داشته باشند. در واقع بخش صفر، جایی است که موتورهای جستجو قادر به درک محتوا هستند که صاحبان سایت تولید می‌کنند و کاربرانی که از طریق نتایج موتور جستجو آن محتواها را می‌بینند. هدف تمامی موتور جستجوها همین است، یعنی نشان دادن مرتبط‌ترین و بهترین نتیجه به کاربر. از آنجا که هر موتور جستجو یک الگوریتم رتبه‌بندی متفاوت دارد، باید به الگوریتم‌های آنان توجه کنید.

آنها از نرم افزاهارهایی که تحت نام پایشگر یا بات شناخته می شوند استفاده کرده و از طریق لینک ها به کشف صفحات جدید می پردازند. همچنین به صورت مستمر نیز صفحات پیدا شده را مجددا برای بروزرسانی چک می کنند. اگرچه این این اصطلاحات از دید عملی اهمیتی ندارند، اما خوب است معنای آنها را بدانیم.