دسته‌ها
اخبار

تغییر ویکی‌پدیا به HTTPS باعث نوسان، به‌روزرسانی یا اشکال می‌شود؟


23 ژوئن 2015 | ارسال شده توسط مایکل ،نر

مدتی است که ویکی‌پدیا، بالاترین رتبه‌بندی وب‌سایت گوگل در حال برنامه‌ریزی است تغییر دادن در پروتکل دامنه خود از HTTP به HTTPS. همان حرکتی که گوگل در سال 2011 انجام داد. این یک موضوع رایج است مدیر وب سایت انجمن Hangouts با جان مو، گوگل نیز. HTTPS و مرور امن و رمزگذاری شده آینده وب است. HTTPS یک سیگنال رتبه بندی است که تأثیر مثبتی بر SERP وب سایت دارد. با این حال، با حرکت ویکی‌پدیا، تغییرات عمده‌ای در نتایج جستجوی Google رخ داد.

ویکی پدیا با https

این چنان تغییری بود که شاخص ریسک Rank Ranger در 16 و 17 ژوئن در نوسانات SERP افزایش یافت.

شاخص ریسک رنجر رتبه

بیایید کمی دقیق تر نگاه کنیم تا ببینیم چه چیزی باعث افزایش سنبله شده است. ما صدها کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کردیم تا شواهد آماری آنچه را که بسیاری در صنعت حدس می‌زدند، بیابیم. ما شواهد بسیار قانع‌کننده‌ای پیدا کرده‌ایم که همه به حرکت‌های بزرگ در رتبه‌بندی‌های یک تا ده ویکی‌پدیا اشاره می‌کنند. مطالعات ویکی‌پدیا در 56% از جستجوهای کلمه کلیدی اسمی و در 99% از نتایج صفحه اول رتبه اول را دارد. آیا این در نوسانات 17 ژوئن ثابت بود؟ در این یک روز، گوگل رتبه بندی و ویکی پدیا را به شدت تغییر داد. در بسیاری از موارد، ویکی‌پدیا یا از صفحه یک غایب بود یا به طور کامل از 20 SERPS برتر حذف شد. در چند مورد، تمام نتایج معمول صفحه اول وارونه شدند و به سایت های کوچکتر اجازه دادند تا صفحه اول را سرگرم کنند – حداقل برای یک روز.

برای نام تجاری کلمه کلیدی Ford – 16 ژوئن 2015 – برای اولین بار در موقعیت 10 ظاهر می شود. برگرفته از اسکرین شات از گزارش جستجوی جستجوی رتبه Ranger’s Landing Pages.

ویکی پدیا به جایگاه دهم در SERPS تغییر مکان داد

در 15 ژوئن، یک روز قبل در جایگاه شماره دو معمول خود قرار گرفت. در تصویر بالا، موقعیت ده کلمه کلیدی برند را می بینیم. رتبه بالاتر از ویکی‌پدیا، پنج نمایندگی فورد که انتظار دارید بیشتر در جستجوی محلی ببینید.

چند روز بعد، در 19 ژوئن، ویکی‌پدیا با همراهان همیشگی خود در صفحه یک، در جایگاه دوم قرار گرفت. twitter.com/ford، facebook.com/ford و autoblog.com/ford، اکنون به ،وان یک سایت HTTPS در جایگاه دوم قرار گرفته است.

ویکی‌پدیا به‌،وان سایت https در سرویس‌های ford.com

این نوع اقدامات را برای میلیاردها جستجو در روز چند برابر کنید، و این تغییرات زیادی در رتبه بندی با بالا و پایین رفتن ویکی پدیا در SERPS است. این چند نگر، را ایجاد می کند، وقتی یک سایت معمولی با رتبه بندی قوی صفحه اول به HTTPS می رود چه اتفاقی می افتد؟ طرفداران سئو به توییتر رفته اند و انجمن ها بحث و جدل در مورد ،ابی رتبه سایت از صفحه یک به موقعیت های نامشخص در صفحه دو، سه یا بدتر پس از تغییر HTTPS و تغییر مسیر 301. این یک ضرر بزرگ تجاری برای یک سایت اینترنتی بزرگ یا تجارت الکترونیک است. ویکی‌پدیا با برخی تنظیمات به سرعت بازگشت، اما آیا می‌توان همین موضوع را در مورد بقیه سایت‌های اینترنتی مرتبط با رتبه‌بندی نیز گفت؟

برای زنجیره رستوران، کلمه کلیدی برند Capital Grille، ویکی‌پدیا می‌بیند که سایت HTTPS آن چند روز زودتر ظاهر می‌شود. ما در اوایل 14 ژوئن می بینیم و فقط بین 9 و 10 انحراف دارد.

مشبک بزرگ و ویکی پدیا http به https

ما متوجه شدیم که این درست است با تغییرات زیادی برای کل هفته 14 ژوئن که باعث تغییر تقریباً 100٪ بیشتر از میانگین در شاخص رتبه ما با بیش از 10000 دامنه و کلمات کلیدی شد. آینده از نظر گوگل HTTPS است. با این حال، مانند تمام کارهای سئو، رتبه‌بندی می‌تواند برای صفحه یک املاک و مستغلات یک نبرد سخت بالا و پایین باشد.

درباره نویسنده

مایکل ،نر

مایکل در نظر دارد که یک پیشاهنگ رنک رنجر باشد. همیشه در جستجوی وب سایت عالی، جست و جوی جهان برای نکات سئو، بهینه سازی ع، ها، محتوا و لینک ها. هر چیزی که می تواند از یک صفحه نمایش LED نمایش داده شود، می تواند یک ابزار بازاریابی باشد.

مایکل معتقد است که Rank Ranger پناهگاه نهایی برای جنگجویان SEO است و مشتاق راهنمایی آنها برای یافتن بهترین راه برای استفاده از نرم افزار SEO ما – گزارش ها، نمودارها، ابزارها و ویژگی های بر،ب سفید – برای بهبود روش مدیریت SEO و بازاریابی دیجیتال است!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/wikipedia-to-https-rankings-fluctuations