دسته‌ها
اخبار

تفاوت بین RankBrain Google و Neural Matching چیست؟


10 آوریل 2019 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

اگر یک کاستی در حوزه سئو وجود داشته باشد، آن ناتو، صنعت در برخی مواقع آموزش موثر است. اشتباه نکنید، صنعت سئو مملو از “آموزگاران” فوق العاده است و کار بزرگی در به اشتراک گذاری دانش انجام می دهد! با این حال، مواقعی وجود دارد که احساس می‌کنم نمی‌تو،م مفاهیم پیچیده را به اطلاعات قابل هضم ساده‌سازی کنیم. شاید من به ،وان یک معلم سابق، این یک حیوان خانگی است، نمی دانم. چیزی که من می دانم این است که وقتی دنی سالیوان اخیراً سعی کرد تفاوت بین تطابق عصبی و RankBrain را توضیح دهد، ابتدا سرم را خاراندم. فکر کردم چرا باید اینقدر پیچیده باشد؟ آیا نمی توان تفاوت بین تطبیق عصبی و RankBrain را با ساختاری کاملاً ملموس و “داربستی” توضیح داد؟

حتما میتونه

تطابق عصبی در مقابل.  بنر RankBrain

تطابق عصبی به صحنه می آید

مدت کوتاهی پس از به‌روزرس، اصلی Google در ماه مارس 2019، «Search Liasion» گوگل، که بیشتر با نام دنی سالیوان شناخته می‌شود، به علاقه مجدد به «تطابق عصبی» موتور جستجو و تفاوت آن با RankBrain پاسخ داد. اما گیج نشوید، تطبیق عصبی گوگل کاملاً جدید نیست. در واقع، علاقه مجدد به جنبه هوش مصنوعی توسط به‌روزرس، هسته مارس 2019 ایجاد شد، زیرا برخی گمان می‌،د که یک کالیبراسیون مجدد عصبی در پشت نوسانات افزایش یافته رتبه وجود دارد (که گوگل گفت: مورد نیست). در حقیقت، تطبیق عصبی برای اولین بار در سپتامبر 2018 به مکالمه SEO پیوست.

زم، که گوگل «اعلان‌های بیستمین سالگرد» بزرگ خود را اعلام کرد، دنی سالیوان در توییتر توضیح داد که در ماه‌های قبل از سپتامبر، گوگل تطبیق عصبی را اتخاذ کرده بود.

چند ماه گذشته، گوگل از تطبیق عصبی، روش –AI برای ارتباط بهتر کلمات با مفاهیم استفاده کرده است. مترادف های فوق العاده، به نوعی، و بر 30٪ از پرس و جوها تأثیر می گذارد. نمی د،د “اثر اپرا صابون” چیست که آن را جستجو کنید؟ بهتر می تو،م آن را بفهمیم. pic.twitter.com/Qrwp5hKFNz

— دنی سالیوان (@dannysullivan) 24 سپتامبر 2018

در مثالی که دنی آورد، گوگل متوجه شد که یک رفتار خاص در رابطه با صفحه تلویزیون منع، کننده یک موضوع خاص و شناخته شده است. تلویزیون “عجیب به نظر می رسد” یک “مترادف فوق العاده برای چیزی است که به ،وان اثر صابون شناخته می شود (که به طور خلاصه باعث می شود که حرکت در یک فیلم کمتر شبیه یک تولید با بودجه کلان و بیشتر شبیه یک سریال صابون باشد). ، گوگل اکنون قادر است زبان توصیفی نامشخص و مبهم را با ساختارهای کلمه خاص، مفاهیم و موارد مشابه تطبیق دهد. از این رو، “super” در “ابر مترادف” نشان دهنده توانایی پیشرفته Google برای انجام تطابقات “انتزاعی” است.

البته، تطبیق هدف کاربر با مفاهیم مرتبط/مشابه بسیار شبیه به RankBrain است. از این رو، تطابق عصبی چگونه متفاوت است؟

چگونه RankBrain با تطبیق عصبی متفاوت است – یک توضیح ساده

AI روبرو خاموش

هنگام توضیح تفاوت بین تطبیق عصبی و RankBrain، گوگل دنی سالیوان موارد زیر را گفت در 21 مارس:

RankBrain یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که گوگل در سال 2016 شروع به استفاده از آن کرد تا بفهمد صفحات چگونه با مفاهیم مرتبط هستند. این بدان م،ی است که ما بهتر می تو،م صفحات مرتبط را حتی اگر حاوی کلمات دقیق استفاده شده در جستجو نباشند، با درک صفحه، بازگرد،م. مربوط به کلمات و مفاهیم دیگر… تطبیق عصبی یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که گوگل در سال 2018 استفاده از آن را عمدتاً برای درک چگونگی ارتباط کلمات با مفاهیم آغاز کرد. این مانند یک سیستم فوق مترادف است. مترادف ها کلماتی هستند که ارتباط نزدیکی با کلمات دیگر دارند. … به طور خلاصه: — RankBrain به گوگل کمک می کند تا صفحات را بهتر به مفاهیم مرتبط کند — تطبیق عصبی به گوگل کمک می کند کلمات را بهتر به جستجوها مرتبط کند.

این در واقع کمک می کند تا مسائل را کمی روشن کنید … بعد از اینکه حدود 100 بار آن را بخو،د. نه اینکه من دنی را سرزنش کنم. برع،، برای توییتر… این خیلی خوب است. با این حال، این مکالمه ای است که باید فراتر از رشته ای از 280 کاراکتر باشد… زیرا من تقریباً مطمئن هستم که برای دانستن این که روش آموزشی محکمی نیست، نیازی به مدرک کارشناسی ارشد در آموزش ندارید!

پس بیایید دوباره سوال را مطرح کنیم، اما این بار آن را به درستی انجام دهیم …. اچدقیقاً، به عبارت ساده و قابل درک، با حداقل یک مثال، آیا RankBrain با تطبیق عصبی متفاوت است؟

نقش های منحصر به فرد هر دو تطبیق عصبی و رتبه مغز

می توانم بروم و توضیح دهم که تطبیق عصبی نسبت به RankBrain چه می کند. من حتی می‌توانم از انواع زبان‌های فانتزی، تزئینی و کاملاً زشت در هنگام انجام این کار استفاده کنم. با این حال، این همان مشکلی است که من در تلاش برای حل آن هستم. بنابراین، من به اصول اولیه باز می گردم… و از طریق مثال های گویا و واقعی، تفاوت را مدل سازی می کنم.

در اینجا بالای SERP برای پرس و جو برای چرا من اینقدر حالت تهوع دارم اما فقط صبح:

SERP بیماری صبحگاهی

اگر به قطعه ویژه و حتی دومین نتیجه ارگ،ک نگاه کنید، گوگل به وضوح متوجه می شود که درخواست من به حالت تهوع صبحگاهی اشاره دارد. من بیماری صبحگاهی را در کادر جستجو تایپ نکردم. اگر نگاه کنید، گوگل محتوایی را برای Featured Snippet است،اج کرده است که کلمه تهوع را ذکر نمی کند (اگرچه ،وان و H1 ذکر می کنند). اگر به دومین نتیجه ارگ،ک نگاه کنید، باز هم در ،وان و در توضیحات هیچ اشاره ای به کلمه تهوع وجود ندارد… اگرچه گوگل به وضوح فهمید که من به بیماری صبحگاهی اشاره می کنم.

این تطابق اصطلاحات و مفاهیم منع، کننده تطابق عصبی است. برای ثبت، من نمی گویم که این 100٪ نمونه ای از تطابق عصبی است. من گوگل نیستم، نمی توانم 100% بگویم که این تطابق عصبی در طبیعت است. چیزی که می توانم بگویم این است که به نظر می رسد. مهمتر از آن، برای اه، ما، شما ایده بسیار خوبی از آنچه که تطابق عصبی به طور کلی شامل چه چیزی است، بدون نیاز به تعریف آن در شرایط فنی دارید.

بیایید مثال دیگری را امتحان کنیم. در بازی بسکتبال باید مدام توپ را در حین حرکت با آن پرتاب کرد… به این میگن دریبل. عدم انجام آن را «سفر» می گویند و خلاف قو،ن بازی است. در اینجا یک کلمه کلیدی وجود دارد که به راحتی نقض “سفر” را بدون ذکر آن توصیف می کند:

قو،ن بسکتبال SERP

باز هم، گوگل به وضوح توانست منظور من را “انتزاعی” کند قانون، راه رفتن با توپ، و بسکتبال. قطعه ویژه نشان داده شده در مورد قانون ممنوعیت “سفر ،” با بسکتبال است. راه رفتن با یا حتی پیاده روی هرگز به کار گرفته نمی شود (همانطور که در دومین نتیجه آلی وجود دارد).

همانطور که میتو، به وضوح ببینید، گوگل از آنچه به ،وان «تطبیق عصبی» یاد می کند برای تطبیق یک پرس و جو انتزاعی با یک اصطلاح/مفهوم تصفیه شده استفاده می کند. این یک “مترادف فوق العاده” است، زیرا یک جهش بزرگ و چشمگیر به سوی پل زدن چیزی است که به اندازه کافی به صورت قطعی بیان نشده است به آنچه که هست!

اما RankBrain چه کاری انجام می دهد؟

خوب، پس RankBrain کجا ع، را وارد می کند؟ من فکر کردم RankBrain “منطبق با قصد؟!” این کار را انجام می دهد اما در سطح وسیع تری. RankBrain آنچه را که در یک عبارت در نظر گرفته شده است با سایر اصطلاحات مطابقت نمی دهد (همانطور که در بالا نشان داده شد). در عوض، RankBrain به شناسایی اه، یا بهتر بگوییم موضوعات مرتبط با یک اصطلاح یا عبارت خاص کمک می کند. به عبارت دیگر، اکنون که گوگل این را می داند
مدت، اصطلاح “الف” معادل اصطلاح “ب” است، اکنون باید مشخص کند که چه چیزی به صورت موضعی در این “اصطلاحات” گنجانده شده و بنابراین مربوط به این “اصطلاحات” است.

صحبت کافی است… اینجا SERP کامل برای پرس و جو است قانون منع راه رفتن با بسکتبال:

مثال RankBrain SERP

در بالا، سه هدف مختلف موجود در نتایج صفحه را “با،” کردم:

  1. اطلاعاتی در مورد “سفر”
  2. نکاتی در مورد داوری یک بازی بسکتبال در مقابل “سفر”
  3. تحلیل و بررسی
    بر چگونه “سفر” بر بازی بسکتبال تأثیر گذاشته است

RankBrain چه می کند؟ تعیین موضعی تطابق عصبی را می طلبد و سپس برای انتخاب آنچه مرتبط است، یا شامل مفهومی است که به ،وان م،ای پرس و جو تعیین شده است (از طریق تطبیق عصبی) کار می کند.

به ،یسی ساده Mordy چیست؟

عالی… ما ثابت کردیم که “پیاده روی با بسکتبال” مساوی است با “سفر”… فوق العاده! با این حال، چه چیزی در “مفهوم” سفر از منظر جستجو/کاربر گنجانده شده است؟ فرآیند تطبیق عصبی در این زمینه چیزی برای ارائه به ما ندارد. ما به چیز دیگری نیاز داریم که به ما بگوید وقتی کاربران برای «سفر» جستجو می‌کنند، نه تنها اطلاعاتی در مورد قانون می‌خواهند، بلکه می‌خواهند که چگونه بر بازی و حتی نحوه اجرای قانون تأثیر گذاشته است. RankBrain را وارد کنید.

حالا بیایید دوباره صحبت های دنی در مورد RankBrain را در نظر بگیریم: “RankBrain به گوگل کمک می کند تا صفحات را بهتر با مفاهیم مرتبط کند” و “RankBrain یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است… تا بفهمد صفحات چگونه با مفاهیم مرتبط هستند.”

به عبارت دیگر، دو مرحله یا فرآیند وجود دارد یا هر طور که بخواهید این را مشخص کنید: تعیین مفهوم درون پرس و جو (تطبیق عصبی) و تعیین آنچه که به مفهوم مربوط می شود (RankBrain).

در جایی که تطبیق عصبی به Google کمک می‌کند تا ،یبی را که در کادر جستجو وارد کرده‌اید به یک مفهوم رسمی و شناخته‌شده مرتبط کند، RankBrain به Google کمک می‌کند تا بداند چه نوع موضوعات یا «صفحه‌هایی» به این پرسش/مفهوم مرتبط هستند.

وجود دارد، آیا آنقدر پیچیده است؟

پازل دیگری برای یادگیری ماشین در جستجو

AI Head Pieces Red

جاه طلبی است که بگوییم همه چیز در حال جمع شدن است، بنابراین من می گویم “بیشتر” در حال جمع شدن است. من مدتی است که از این بوق استفاده می کنم… ،اصر هوش مصنوعی زیادی در Googleplex استفاده می شود، RankBrain تنها یکی از آنهاست. مدتی است که ما شاهد افزایش قابل توجهی در توانایی گوگل برای درک بهتر هدف “درونی” یک پرس و جو هستیم. از آنجایی که تطبیق عصبی از ماه ها قبل از افشای وجود گوگل در ماه نوامبر وجود داشته است، همه چیز منطقی است.

با این حال، فراموش نکنیم که سایر نیروهای مشابه هوش مصنوعی در حال بازی هستند. گوگل، زم، که برای اولین بار از تطابق عصبی یاد کرد، “لایه موضوع” را نیز به ج، آورد که “روشی برای اعمال نفوذ نمودار دانش در مورد افراد، مکان ها…” است – کلمات گوگل از من نیستند. برای هر ،صر هوش مصنوعی که در مورد آنها می د،م، شرط می بندم که بگویم دو ،صر وجود دارد که ما درباره آنها نمی د،م. هدف من این است که توانایی گوگل برای درک عبارات جستجو، واجد شرایط بودن نهادها، برای نمایه ، سایت‌ها، عمیق است… شاید بسیار عمیق‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنیم.

حداقل در حال حاضر، یک قطعه کوچک از پازل تجزیه و تحلیل قصد کمی واضح تر است. من برش میدارم!

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/neural-mat،g-rank،in-difference