دسته‌ها
اخبار

توضیح آخرین آپدیت الگوریتم گوگل


28 ژوئن 2017 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

پس از یک دوره نسبتا قابل توجه سکوت، گوگل آ،ین به روز رس، الگوریتم خود را ارائه کرده است. از اکتبر 2016 تاکنون شاهد به‌روزرس، گوگل به مدت طول، و پنج روز یا بیشتر نبوده‌ایم. در این زمینه، تفسیر فعلی الگوریتم همیشه در حال تغییر گوگل دارای درجه‌ای از احترام است که در همه به‌روزرس،‌ها مش، نیست. با این حال، مانند همتایان خود، تشخیص تأثیر واقعی به‌روزرس، بر رتبه، ذاتاً مبهم است. ی،ی تعیین شخصیت به‌روزرس،، و همچنین اینکه چه سایت‌هایی در چه موقعیت‌هایی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، چالش برانگیز است. سپس به من اجازه دهید که زمینه و درک کمی از آنچه رخ داد، به ویژه اینکه چه موقعیت‌هایی در رتبه‌بندی بیشتر تحت تأثیر این به‌روزرس، قرار گرفتند، ارائه دهم.

به روز رس، الگوریتم ژوئن گوگل – نوسانات زیاد، پچ پچ کم

علیرغم طول، بودن به روز رس، فعلی، پچ پچ اولیه، هر بری شوارتز از SERoundtable، کاملا سبک بود این بدیهی است که نه تنها با توجه به طول به روز رس،، بلکه خود سطوح نوسانات نیز عجیب است. سطوح ریسک در شاخص ریسک رتبه‌ای ما از حد متوسط ​​بالاتر رفته است و مجموعه‌ای از سطوح نوسانات بالا را نشان می‌دهد.

به‌روزرس، ژوئن 2017 در مورد شاخص ریسک رتبه‌بندی

شاخص ریسک رتبه افزایش قابل توجهی را در نوسانات رتبه در یک دوره طول، پنج روزه نشان می دهد.

از آنجایی که نوسانات رتبه همان چیزی است که هستند، میزان گسترده ای از پچ پچ معمولی یا حداقل انتظار خواهد بود. پس چه چیزی پشت توسعه آهسته پچ پچ های صنعت در این مثال وجود دارد؟ این سوال، هر چند ممکن است عجیب باشد، نقش مهمی در درک (البته تا حدی، زیرا تنها گوگل از تصویر کامل آن می داند) نقش مهمی ایفا می کند که با این به روز رس، چه اتفاقی افتاد.

در مورد تجزیه و تحلیل به روز رس،

پس از بررسی حجم عظیمی از داده ها، حداقل برای اه، خود، به روز رس، را به سه معیار ت،یم کردم:



  • 3 نتیجه برتر – مطابقت دقیق (%)
  • 5 نتیجه برتر – مطابقت دقیق (%)
  • 10 نتیجه برتر – مطابقت دقیق (%)

قبل از رفتن بیشتر، مهم است که بد،م این معیارها به چه م،ا هستند و چگونه از آنها استفاده کردم. این معیارها یک نقطه شروع و البته و نقطه پایان را در نظر می گیرند و درصد سایت هایی را در 3، 5 یا 10 رتبه برتر که در نقطه شروع و پایان در یک موقعیت قرار داشتند، ردیابی می کنند.

برای سادگی، بیایید مثالی بزنیم. فرض کنید تاریخ شروع ما 1 ژانویه و تاریخ پایان ما 31 ژانویه بود. این سری از معیارها درصد سایت‌هایی را که در 1 و 31 ژانویه در یک موقعیت قرار داشتند، ردیابی می‌کند و با نشان دادن درصدهایی برای 3، 5 برتر، داده‌ها را بخش‌بندی می‌کند. و 10 موقعیت

این اساساً همان کاری است که در اینجا انجام شد، با این تفاوت که من دو دوره را با یکدیگر مقایسه کردم، ی،ی دوره پایه ما با دوره به‌روزرس، فعلی. برای اه، ما، می توان از داده ها برای تعیین اینکه به روز رس، الگوریتم در کجای SERP بیشترین تأثیر را داشت، استفاده کرد. به طور خاص، گوگل با به روز رس، خود کدام موقعیت های رتبه بندی را هدف قرار داده است؟ در اینجا در ژوئن، تمرکز اصلی گوگل بر روی سایت هایی بود که در رتبه های 6-10 قرار داشتند. در اینجا من می دانم.

داده‌های پشت به‌روزرس، ژوئن Google – Niche by Niche

در تلاش برای به روز رس، این الگوریتم برخی زمینه‌ها، نوسانات را بر اساس هر طاقچه پشت سر گذاشتم. قصد من ایجاد یک الگوی نوسان بود که با کمک ابزار Rank Ranger که در حال حاضر در حال توسعه است، این کار را انجام دادم. در حالی که نوسانات در هر دو نتیجه 3 و 5 برتر وجود داشت، آن سایت هایی که در موقعیت های 6-10 رتبه بندی می شدند به وضوح در معرض بیشترین نوسانات SERP بودند. سپس داده‌های پنج مورد از جایگاه‌هایی که ما ردیابی می‌کنیم در اینجا آمده است (اگرچه برای ثبت، این الگو در همه جایگاه‌ها ی،ان بود، اما برای مختصر بودن، من فقط داده‌های پنج صنعت را نشان می‌دهم).

نوسانات در صنعت غذا و نوشیدنی

من با این صنعت شروع می کنم زیرا اختلاف بین 5 نتیجه برتر و نتایج زیر آنها بیشترین است.

Google Update ژوئن 2017 - طاقچه غذا و نوشیدنی

همانطور که در بالا می بینید، نوسانات رتبه بندی عادی هستند، ردیابی به روز رس، فقط به این م،ی است که این هنجار افزایش یافته است. در این مثال، درصد نتایجی که در 3 مورد برتر بین شروع و پایان به‌روزرس، نوسان داشتند یا نداشتند، برای همه مقاصد، در حد معمول بودند. در مقایسه با داده های پایه، تنها یک افزایش 0.2 درصدی در نوسانات رتبه در 3 نتیجه برتر مشاهده شد.

حتی 5 مورد برتر تنها 6.5 درصد افزایش در نوسانات را نشان دادند. با این حال، هنگام تجزیه و تحلیل 10 نتیجه برتر، یک افزایش ناگه، و جدی در نوسانات رتبه (به ویژه افزایش 77٪) مشاهده شد، بنابراین نشان می دهد که سایت های در موقعیت های 6-10 بیشترین نوسانات رتبه را داشته اند.

جابجایی از 6.5% (5 برتر) به 77% (10 نفر برتر) افزایش 1085% برجسته در نوسانات بین 5 و 10 معیار تطابق دقیق است.

نوسانات طاقچه قمار

وقتی سعی می‌کنیم تعیین کنیم که آیا گوگل یک به‌روزرس، با کیفیت ارائه کرده است یا خیر، این جایگاه جایی است که من شروع می‌کنم. با این حال، در این مورد، طاقچه قمار در مقایسه با سایر صنایع استثنایی نبود. با این حال، مانند سایر بخش‌ها، در اینجا نیز گوگل در رتبه‌بندی سایت‌هایی که بین 6 تا 10 در SERP قرار دارند، پیشرفت کرده است.

همانطور که در زیر نشان داده شده است نوعی افزایش متن، در نوسانات رتبه در طول به روز رس، در مقایسه با نرخ های نوسان پایه وجود دارد. درصد 3 نتیجه برتر که دقیقاً در هر دو نقطه شروع و پایان دوره پایه مطابقت داشتند، 51.19٪ بود، در حالی که این تعداد در طول به روز رس، به 43.35٪ کاهش یافت که باعث افزایش 15.3٪ در نوسانات رتبه می شود.

نوسانات برای 5 نتیجه برتر 30.8 درصد افزایش یافته است، دو برابر افزایش در نوسانات مشاهده شده در 3 نتیجه برتر. با دو برابر شدن افزایش مشاهده شده در 5 نتیجه برتر، سایت های موجود در 10 موقعیت برتر در مقایسه با دوره پایه، 60.3 درصد افزایش در نوسانات در طول به روز رس، داشتند.

Google Update ژوئن 2017 - قمار

همانند بخش غذا و نوشیدنی، افزایش متن، در نوسانات بین 5 و 10 نتیجه برتر، نشان دهنده سطح نوس، است که در آن سایت هایی که بین 6 و 10 نقطه در SERP رتبه بندی شده اند. در اینجا، افزایش نوسانات بین 5 و 10 نتیجه برتر همچنان بالا بود و 96 درصد افزایش را نشان داد.

نوسانات پایین صفحه یک در صنعت سفر

با پیروی از الگوی مشخص شده در دو جایگاه بالا، صنعت سفر همچنین شاهد جهش قابل توجهی در سطح نوسانات موجود در نیمه پایینی SERP (در مقایسه با 5 نتیجه برتر) بود.

Google Update ژوئن 2017 - Travel Niche

با این حال، در اینجا، طاقچه حتی افزایش جزئی در ثبات رتبه در 3 نتیجه برتر نشان داد، زیرا درصد نتایج تطبیق در طول به‌روزرس، اسماً پایدارتر از دوره پایه بود. با این حال، از دیدگاه داده، افزایش بی اهمیت است. اگرچه پنج نتیجه برتر در مقایسه با دوره پایه افزایشی بیش از متوسط ​​در نوسانات نشان دادند. با نتایج پایدار 3 برتر، افزایش 14 درصدی نشان داده شده در 5 متریک برتر را می توان به موقعیت های 4 و 5 نسبت داد.

به طور مشابه، افزایش 57.9 درصدی در متریک تطابق دقیق 10 نتیجه برتر را می توان در آن دسته از سایت هایی که بین موقعیت های 6-10 رتبه بندی می کنند ردیابی کرد. در واقع، افزایش نوسانات بین موقعیت های 1-5 و موقعیت های 6-10 به میزان قابل توجهی 314٪ است.

تاثیر به روز رس، الگوریتم گوگل بر کالاهای ،ده فروشی و مصرفی

از میان همه بخش‌ها، صنعت ،ده‌فروشی و کالاهای مصرفی بیشترین نوسانات را نشان داد، زیرا در اینجا، و دوباره در مقایسه با دوره پایه، 3 نتیجه برتر افزایش متوسطی را در نوسانات نشان دادند. برخلاف صنایع قبلی ارائه شده، 3 نتیجه برتر که بین نقطه شروع و پایان به‌روزرس، ثابت باقی مانده‌اند، نسبت به پایه به میزان 16.2 درصد کاهش یافته‌اند. به این م،ی که 16.2 درصد افزایش در نوسانات رتبه در 3 نتیجه برتر در طول به روز رس، وجود داشت.

Google Update ژوئن 2017 - Retail Niche

باز هم، با حرکت به سمت پایین SERP، نوسانات فقط افزایش می یابد. 5 نتیجه برتر نسبت به پایه 33.6 درصد افزایش داشتند، در حالی که 10 نتیجه برتر شاهد افزایش 58.9 درصدی بودند. مانند موارد قبلی، افزایش نوسانات بین 5 و 10 نتیجه برتر قابل توجه بود، اگرچه در 75٪ افزایش در اینجا کوچکترین تفاوت بین سوله ها است.

نوسانات رتبه در صنعت سلامت و تن، اندام

با گرد ، جایگاه های ارائه شده در این پست، صنعت سلامت و تن، اندام، مانند کالاهای ،ده فروشی و مصرفی، نیز شاهد افزایش قابل توجهی در نوسانات در 3 نتیجه برتر بود. در طول به روز رس،، 3 نتیجه برتر شاهد افزایش 12.8 درصدی نوسان رتبه نسبت به دوره پایه بودند، در حالی که 5 نتیجه برتر شاهد افزایش 20.30 درصدی بودند. با تکمیل الگو، افزایش نوسان با نگاهی به 10 نتیجه برتر به 68.10 درصد افزایش یافت، که باز هم نشان دهنده افزایش نوسانات قابل توجه در موقعیت های 6-10 است.

Google Update ژوئن 2017 - Health/Fitness Niche

در اینجا، برخلاف صنعت ،ده‌فروشی و کالاهای مصرفی، افزایش قابل توجهی در نوسانات هنگام انتقال از 5 به 10 نتیجه برتر مشاهده شد. با افزایش 235 درصدی بین مجموعه‌های موقعیت‌های SERP، شواهد قطعی وجود دارد که نشان می‌دهد گوگل در سایت‌هایی که بین رتبه‌های ششم و دهم در SERP قرار دارند، پیشرفت کرده است.

ژوئن 2017 نتیجه‌گیری به‌روزرس، الگوریتم گوگل

با آمدن به دایره کامل و بازگشت به نقطه اصلی خود، عدم پچ پچ اولیه صنعت در واقع کاملاً منطقی است. برای ا،ر صنایع، 3 نتیجه برتر شاهد حداقل تغییرات نوس، بودند. برای صنعت سفر، و همچنین در صنعت غذا و نوشیدنی، هیچ افزایشی در نوسانات در 3 نتیجه برتر از نقطه نظر آماری وجود نداشت. به عبارت دیگر، اینطور نیست که سایت رتبه برتر شما اکنون در صفحه 5 باشد.

حتی 5 نتیجه برتر، اگرچه افزایش متوسطی را در بین صنایع نشان می‌دهند، اما با نوسانات از نمودار خارج نشدند. تنها زم، که به موقعیت‌های رتبه‌بندی نگاه می‌کنید که معمولاً نوسانات زیادی دارند، شاهد افزایش نوسانات می‌شوید. اگر به داده های پایه بالا نگاه کنید، هنگامی که به سمت پایین SERP حرکت می کنید، بسیار نادر است که نتایج از ابتدا تا پایان یک دوره خاص ثابت باشند، و این در یک روز خوب است، نه در طول به روز رس،. با نگاهی به این به روز رس،، نوسانات وجود دارد، فقط باید کمی با دقت بیشتری نگاه کنید. به طور خاص در موقعیت های 6-10. با افزایش چشمگیر نوسانات هنگام نگاه ، به 10 نتیجه برتر در مقابل 5 نتیجه برتر، می‌تو،م تشخیص دهیم که بخش پایینی SERP بیشترین نوسانات رتبه‌ها را دیده است… این بار.

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!


منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-algorithm-update-june-2017-explained