
بروزرسانی: 09 اردیبهشت 1404
جریمه گوگل چیست و چگونه می توان آن را بازیابی کرد: مبانی سئو
اگر چیزی در مورد گوگل به ،وان یک موتور جستجو می د،د، می د،د که چیزی جز ثابت است. در طول سال ها، گوگل به طور مداوم تغییراتی را در پلتفرم خود ایجاد کرده است تا بهترین تجربه را به کاربران ارائه دهد. به همین دلیل است که در بین موتورهای جستجوی برتر دنیا قرار دارد.
این عملکرد باورن،ی نتیجه مستقیم به روز رس، هایی است که گوگل در الگوریتم های جستجوی خود انجام داده است. این به روزرس، ها برای ارائه تجربه ای برای کاربر طراحی شده اند که شبیه هیچ ، دیگری نیست، و استدلال ، با این واقعیت که موتور جستجو به آن دست یافته است، دشوار است.
گوگل پیشرفت های زیادی انجام داده است و برای اطمینان از اینکه ا،یستم در حال تکامل آن با بالاترین کیفیت باقی می ماند، موتور جستجو برای افرادی که از قو،ن پیروی نمی کنند جریمه هایی صادر می کند.
این یک معا، بسیار ساده است. اگر از دستورالعمل های گوگل پیروی نکنید، جریمه خواهید شد. نتیجه آن بهبود SERP ها خواهد بود زیرا گوگل هدف جستجوگر را دقیق تر و با لینک های آبی با کیفیت بهتر ارائه می دهد.
بیایید بررسی کنیم که Google Penalty چیست و برای بازیابی آن چه کاری می تو،د انجام دهید.
بنابراین، ترافیک سایت شما کاهش یافته است - آیا با یک پنالتی گوگل مواجه شدید؟
مدتی است که ترافیک سایت شما به آرامی جریان دارد، اما اکنون متوجه شده اید که یک افت ناگه، وجود دارد. به طور طبیعی، این بدان م،ی است که چیزی که مردم را به سمت سایت شما هدایت می کند، از بین رفته است. شما باید بد،د که چیست تا بتو،د کارهایی را که برای اصلاح مشکل ضروری است شروع کنید.
این احتمال وجود دارد که سایت شما ضربه خورده باشد. در حال حاضر، دو راه وجود دارد که یک سایت را می توان "ضربه" کرد:
- اقدام دستی
- سقوط الگوریتمی
این دو مورد اغلب به ،وان "جریمه" توصیف می شوند. توجه داشته باشید که در حالی که کلمه "پنالتی" در اینجا به صورت آزاد به کار می رود، فقط یک عمل دستی به م،ای واقعی مجازات است. سقوط های الگوریتمی طبقه بندی رسمی ندارند و سایت های خاصی را مانند اقدامات دستی هدف قرار نمی دهند.
پنالتی گوگل چیست؟
جریمه Google یک تأثیر منفی بر عملکرد سایت است که تحت تأثیر یک اقدام مستقیم یا خودکار است که بر اساس مقررات تعیین شده توسط Google است. ممکن است سوء ظن منطقی وجود داشته باشد که تاکتیک های سئوی کمتر اخلاقی (کلاه سیاه) در بازی وجود دارد. چنین تاکتیک هایی شامل پر ، کلمات کلیدی یا استفاده از لینک های مشکوک است.
به عبارت دیگر، یک اقدام دستی جریمه خاصی است که به یک سایت برای نقض دستورالعمل های گوگل داده می شود. این مجازات به م،ای حذف محتوایی است که دستورالعمل های Google را نقض می کند از نتایج جستجو.
منطق ساده است. اگر سایت یا صفحه ای با دستورالعمل هایی که Google برای اطمینان از قابل اعتماد، دقیق و ایمن بودن محتوای وب تنظیم کرده است، مطابقت نداشته باشد، موتور جستجو تمام تلاش خود را می کند تا مطمئن شود محتوای مذکور هرگز به دست کاربر نمی رسد. اگر چنین بازی های نادرستی نگران کننده نباشد، تأثیر آن بر عملکرد کاهش یافته سایت احتمالاً نتیجه به روزرس، الگوریتم است.
برخی از قابل توجه ترین جریمه های گوگل به شرح زیر است:
- بی ام و – BMW.de در سال 2006 جریمه ای دریافت کرد که رتبه صفحه آن را به صفر رساند. اعتصاب جریمه به این دلیل رخ داد که مشخص شد سایت از صفحات درگاهی استفاده می کند، که صفحاتی هستند که صرفاً با هدف نمایه سازی هر،مه ایجاد شده اند.
- Expedia – در سال 2014، یک پنالتی باعث شد Expedia بیش از 25٪ از دید ارگ،ک خود را از دست بدهد. اثر این افت 4.5 درصدی سهام بود!
ریزش های الگوریتمی چیست؟
برخلاف جریمه های اقدام دستی، سقوط های الگوریتمی از طریق اتوماسیون انجام می شوند، بنابراین هیچ اطلاعیه ای وجود ندارد که به شما بگوید مشکل ممکن است چیست. همانطور که از نام آن پیداست، الگوریتم های گوگل بازرسی های معمولی از سایت ها را برای اطمینان از پیروی از مجموعه ای از قو،ن از پیش تعریف شده ارائه می کنند. هنگامی که مشخص شد سایت شما برخی از این قو،ن را نقض می کند، در رتبه بندی جستجو تنزل می یابد. (البته، همه چیز بسیار پیچیده تر از این است زیرا چندین ملاحظات وجود دارد که گوگل ممکن است در هر لحظه اعمال کند.)
وقتی چنین "جریمه ای" دریافت می کنید، ترافیک ارگ،ک شما نیز کاهش می یابد. مشکل این است که بدون اطلاع رس، نمی تو،د مطمئن باشید که این افت ناشی از جریمه است. دلایل متعددی برای چنین کاهشی وجود دارد، و شما باید سعی و کوشش خود را انجام دهید تا به درستی تشخیص دهید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
وقتی یک به روزرس، مهم وجود دارد، Google معمولاً در مورد آن توییت می کند یا به آرامی درباره آن ارتباط برقرار می کند. سعی کنید جامعه را دنبال کنید و مشخص کنید که ا،ر سئوکاران در کجا افت می کنند.

چگونه متوجه می شوید که جریمه عمل دستی دریافت کرده اید؟
این آسانتر از دو دسته قابل توجه است. این به این دلیل است که تیم هر،مه عموماً اقدامات دستی را انجام می دهد و به دنبال آنها یک اعلان ارائه می شود. اگر کنسول جستجو را بررسی کنید، پیامی خواهید دید که یک یا چند صفحه در سایت شما جریمه شده اند.
چگونه بفهمم که سایت من واقعاً از جریمه رنج می برد؟
پی بردن به اینکه آیا با یک پنالتی گوگل ضربه خورده اید یا نه، کار غیرممکنی نیست، اما قبل از اینکه مطمئن شوید که تخلفی وجود دارد که باعث شده سایت شما تحت تاثیر منفی قرار گرفته باشد، نیاز به بررسی دارد.
توجه داشته باشید که اگرچه جریمه های اقدام دستی می توانند مشکل ساز باشند، اما همیشه مضر نیستند، بنابراین باید تشخیص دهید که آیا این چیزی است که بر اه، فعلی شما تأثیر می گذارد یا خیر.
گاهی اوقات صفحه ای که تحت تأثیر قرار می گیرد صفحه ای است که در طرح بزرگ چیزها به آن نیاز ندارید یا به آن اهمیت نمی دهید. این امر به ویژه در صورتی صادق است که رتبه بندی سایت شما و ترافیک جستجوی ارگ،ک به طور کلی ضربه بزرگی نخورد. در چنین مواردی، ممکن است بهتر باشد که راه خود را با صفحه جدا کنید، بنابراین بقیه سایت شما می توانند پیشرفت کنند.
گوگل آنالیتی، مک، عالی برای شروع به جستجوی این است که آیا یک اقدام دستی باعث ایجاد چالش برای سایت شما می شود یا خیر. برای انجام این کار، باید ترافیک جستجو را قبل از اعمال جریمه بررسی کنید و آن را با ترافیک پس از اعمال جریمه مقایسه کنید. در صورت وجود، به سادگی روی اهمیت تغییر تمرکز کنید. اگر تغییر مزاحم نیست، ممکن است نیازی به اصلاح چیزی نداشته باشید.
"مجازات آموزشی است." گوگل جریمه ها را اعلام می کند زیرا می خواهند وب اسپم را آموزش دهند و کاهش دهند. برای مثال، بینگ مجبور نیست با آن ارتباط برقرار کند، بنابراین مجازات های آن ها همه متفاوت ساخته می شوند.» Fili Wiese, SMX لندن 2019.
نحوه بازیابی از پنالتی گوگل
بنابراین، در این مرحله، باید توجه داشته باشید که با یک پنالتی ضربه خورده اید. همچنین باید از تأثیر پنالتی و دلیل ضربه خوردن خود آگاه باشید. کار بعدی این است که سعی کنید بازیابی کنید زیرا می خواهید صفحه شما عملکرد مطلوبی داشته باشد.
همانطور که قبلا گفته شد، گاهی اوقات صفحه ای که باعث جریمه شدن شما می شود، صفحه ای است که هیچ تاثیری بر عملکرد وب سایت شما ندارد. اگر می تو،د بدون این صفحه کار کنید، می تو،د آن را به سادگی حذف کنید. در حالی که این رایج ترین روش بهبودی نیست، این روش در گذشته موفقیت آمیز بوده است.
من توصیه می کنم کل دارایی خود را بررسی کنید، ببینید مناطق "خا،تری" شما کجا هستند. سعی کنید متوجه شوید که چه چیزی ممکن است دستورالعمل های وب سایت را نقض کند. اگر کمی شک دارید - آن را برطرف کنید.
اقدام اصلی که می تو،د انجام دهید این است که درخواست تجدید نظر ارائه دهید به گوگل تا جریمه سایت شما برداشته شود. البته توجه داشته باشید که این کاری نیست که به محض اینکه متوجه شدید ضربه پنالتی به شما زده شده است، نباید انجام دهید. اگر این کار را انجام دهید، این احتمال وجود دارد که درخواست نادیده گرفته شود. مطمئن شوید که دکمه ارسال را فقط پس از اینکه مطمئن شوید واقعاً مشکل را حل کرده اید فشار دهید.
گوگل باید ببیند که شما اقدامات لازم را انجام داده اید تا وب سایت خود را در وضعیت خوبی قرار دهید، حتی اگر مراحل موفقیت آمیز نبودند.
به ،وان مثال، پیوندهای غیر طبیعی، رایج ترین دلیل برای مجازات هستند. اگر اعلان دریافت کردید، باید تحلیل بک لینک را شروع کنید. توجه ویژه ای باید به بک لینک های سایت های با کیفیت پایین و متن های انکر بیش از حد بهینه شده یا نامربوط شود. مهم است که این پیوندها را پیدا کنید و از شر آنها خلاص شوید.
از آنجایی که این پیوندها خارجی هستند، ممکن است لازم باشد درخواست های حذف را به سایت هایی که آنها را دارند ارسال کنید. اگر این کار درست نشد، می تو،د به جای آن پیوند را رد کنید. مهم است که مراحلی را که برای بازگشت به وضعیت خوب انجام داده اید در درخواست بررسی مجدد خود به Google مستند کنید.
درخواست های بازنگری توسط انسان ها انجام می شود، بنابراین باید به آنها نشان دهید که تمام تلاش خود را کرده اید تا اوضاع را درست کنید.
غذای آماده - مجازات های گوگل به کاربر کمک می کند
با وجود وب سایت های زیادی که برای مشاهده در SERP رقابت می کنند، گوگل نیاز به اتخاذ تدابیری برای اطمینان از اینکه همه سایت های نمایه شده این کار را در یک میدان بازی انجام می دهند، می بیند. بسیاری از وب سایت ها دارای ویژگی های داخلی هستند یا از تکنیک هایی استفاده می کنند که هدف آنها تأثیر غیراخلاقی بر تجربه کاربر یا فریب موتور جستجو است.
اگر اعتقاد بر این است که وب سایت شما کاری نامطلوب انجام می دهد، ممکن است متوجه شوید که جریمه ای علیه آن اعمال می شود که بر عملکرد تأثیر می گذارد. هنگامی که این اتفاق افتاد، علت را بررسی کنید و اقدامات لازم را برای بازگرداندن سایت خود به وضعیت خوب انجام دهید.
امیدوارم این راهنما به شما نگاهی جامع به این فرآیند داشته باشد، بنابراین شما می د،د که اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، چه کاری باید انجام دهید.
درباره نویسنده

منبع: https://www.rankranger.com/blog/what-is-google-manual-action