دسته‌ها
اخبار

حجم جستجوی Google Keyword Planner تحت تأثیر سیاست‌های تبلیغاتی Google


2 دسامبر 2020 | ارسال شده توسط لیا اکباشف

اگر از Google Keyword Planner برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می کنید، ممکن است متوجه چیز عجیبی شوید. هنگام جستجوی حجم کلمات کلیدی برای عبارات خاص، ممکن است متوجه شوید که به سادگی هیچ نتیجه ای وجود ندارد.

در حال حاضر، من در مورد اصطلاحات مبهم صحبت نمی کنم. من در مورد عباراتی صحبت می کنم که باید هر ماه هزاران جستجو داشته باشند.

به ،وان مثال، هنگام انجام جستجوی عبارت «دیابت»، Google Keyword Planner هیچ نتیجه‌ای را نشان نمی‌دهد. برای اصطلاحی به وسعت «دیابت»، تصور اینکه حجم جستجوی ماهانه وجود نداشته باشد تقریبا غیرممکن است.

ما سعی کردیم برای بسیاری از عبارات تصادفی جستجو کنیم. از جمله اصطلاحات عبارت بودند از:

  • علائم اولیه بارداری
  • بیماری قلبی
  • ماشین حساب بارداری
  • تقویم بارداری
  • روغن CBD

هیچ یک از این عبارات هیچ نتیجه جستجویی را به همراه نداشت.

پس از تماس با بری شوارتز، متوجه این موضوع شدیم…

Google Keyword Planner داده‌هایی را برای کلمات کلیدی که تحت خط‌مشی‌های محتوای محدود آن قرار دارند نشان نمی‌دهد.

خط‌مشی‌های محتوای محدود Google

گوگل، تا آنجا که من می دانم، سه خط مشی محتوای محدود دارد. یک سیاست مربوط به وجود دارد بهداشت و درمان و داروها، خط مشی محصولات و خدمات مالی، و یک فعال ، سیاست رفتار غیرصادقانه. این سیاست ها همه برای محافظت از کاربر وجود دارد.

سیاست سلامت و دارو

خط‌مشی سلامت و دارو برای اطمینان از اینکه آگهی‌دهندگان از پلتفرم Google برای تبلیغات مسئولانه استفاده می‌کنند، طراحی شده است، از طریق حصول اطمینان از اینکه تبلیغات از قو،ن و استانداردهای صنعتی من، مرتبط با حوزه سلامت پیروی می‌کنند.

فعال ، خط مشی رفتار غیرصادقانه

فعال ، خط‌مشی رفتار غیرصادقانه برای اطمینان از اینکه کاربران Google درگیر اقدامات نادرست مانند تبلیغ نمی‌شوند طراحی شده است:

  • محصولات یا خدماتی که به کاربران کمک می کند دیگران را گمراه کنند
  • محصولات یا خدماتی که به کاربر امکان دسترسی غیرمجاز (یا ایجاد تغییرات غیرمجاز) به سیستم‌ها، دستگاه‌ها یا دارایی‌ها را می‌دهد.
  • محصولات یا خدماتی که کاربر را قادر می‌سازد تا شخص دیگری یا فعالیت‌های او را بدون مجوز او ردیابی یا نظارت کند

محصولات و خدمات مالی

خط مشی محصولات و خدمات مالی برای اطمینان از اینکه کاربران قادر به اتخاذ تصمیمات مالی آگاهانه هستند و در عین حال از کاربران در برابر اقدامات مضر یا فریبکارانه محافظت می کند، طراحی شده است.

Google Keyword Planner

این خط‌مشی‌ها مستقیماً بر داده‌های Google Keyword Planner تأثیر می‌گذارند. به عبارت دیگر، گوگل داده‌هایی را به شما نمی‌دهد که به کاربران کمک می‌کند تبلیغاتی برخلاف دستورالعمل‌هایشان ایجاد کنند.

این از نظر تئوری منطقی است اما …

چه می‌شود اگر یک ،ب‌وکار محصولات یا خدمات اخلاقی مرتبط با این جایگاه‌ها را تبلیغ کند. شاید این مشاغل اخلاقی در تئوری بتوانند محصولات یا خدمات را به همان کلمات کلیدی که مشاغل غیراخلاقی برای آنها تبلیغ می کنند، ارتقا دهند. مشکل این است که آنها هیچ داده Keyword Planner برای کار با آنها نخواهند داشت.

برای مثال، اگر ،ب‌وکاری که محصولات غیردارویی کودک را که دستورالعمل‌های Google را نقض نمی‌کنند، تبلیغ می‌کند، به دنبال کلمه کلیدی مانند «تقویم بارداری» باشد، چه؟ آنها هیچ داده ای پیدا نمی کنند.

سوال این است که چگونه می توانند داده هایی را که برای تبلیغ نیاز دارند پیدا کنند؟

یک ،ب و کار چه کاری باید انجام دهد؟ نکته برنامه ریز کلمات کلیدی

اگر به ،وان یک ،ب و کار در چنین موقعیتی هستید و از Keyword Planner استفاده می کنید، همه چیز از بین نمی رود. اگرچه درست است که حجم جستجوی بسیاری از عبارات را نخواهید دید، اما همچنان می‌تو،د عبارات مرتبطی را پیدا کنید که داده‌ها را نشان می‌دهند.

به ،وان مثال، می تو،د سعی کنید قبل از کلمه کلیدی یا بعد از آن یک اصلاح کننده اضافه کنید. مثالی از این عبارت «تقویم بارداری» است که در آن Keyword Planner هیچ داده جستجویی را نشان نمی‌دهد. شاید داده هایی برای اصطلاحات مرتبط وجود داشته باشد.

برای یافتن یک عبارت مرتبط، «تقویم بارداری» را در نوار جستجوی Google تایپ کنید و عبارت Google Suggest را بررسی کنید. زیر را ببینید.

Google Suggest برای نمایش عبارات «تقویم بارداری»

همانطور که در Google Suggest می بینید، اصطلاحات مرتبطی وجود دارد که تقریباً م،ای مشابهی دارند. برای مثال، اگر عبارت «تقویم بارداری 2020» را در برنامه‌ریز کلمات کلیدی استفاده کنید، داده‌هایی را مشاهده خواهید کرد. اسکرین شات زیر را ببینید:

Google Keyword Planner داده‌هایی را برای عبارت «تقویم بارداری ۲۰۲۰» نشان می‌دهد

آنچه در این مورد جالب است این است که هیچ تفاوت اساسی بین “تقویم بارداری” و “تقویم بارداری 2020” وجود ندارد. فقط با افزودن اصلاح کننده، داده های جستجو را مشاهده خواهید کرد.

اکنون، اگر «تقویم بارداری 2020» دارای حجم جستجو باشد، شکی نیست که «تقویم بارداری» دارای حجم جستجو است.

ما متوجه هستیم که این رویکرد ایده آل نیست، اما اگر به دنبال آن باشید، همچنان می تو،د داده های جستجوی مورد نیاز خود را پیدا کنید.

ابزار تحقیق کلمه کلیدی Ranger Ranger

این ما را به یک سوال مهم می رساند. ابزار Rank Ranger Keyword Research از داده های حجم جستجوی Google Keyword Planner در گزارش های خود استفاده می کند. این بدان م،است که ما در حال حاضر شکاف هایی در داده های خود برای جایگاه های خاص داریم.

همانطور که می د،د Rank Ranger یک کار در حال انجام است و ما همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود نرم افزار خود هستیم.

ما هنوز راه حلی برای این موضوع پیدا نکرده‌ایم، اما در حال حاضر فعالانه به دنبال یک منبع کلیک قابل اعتماد برای جایگزینی Google Keyword Planner یا حداقل پر ، شکاف‌های داده‌ای هستیم. به محض اینکه راه حلی من، پیدا کنیم، شما را به روز می کنیم.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-keyword-planner-keywords