دسته‌ها
اخبار

حقیقت فراموش شده در مورد بازاریابی محتوا


30 مارس 2022 | ارسال شده توسط لیراز ،

با زندگی در این روزگار، همه ما از یک کلمه اشباع شده ایم.

محتوا.

محتوای این، محتوا که، آنقدر به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد که شروع به از دست دادن تمام م،ا می کند. و این کاملاً قابل درک است زیرا این اصطلاح در زمینه های بی شماری استفاده می شود – محتوای خلاقانه، محتوای فروش، محتوای کاربردی و غیره.

با این حال، نویسندگان محتوای واقعی، افرادی که دقیقاً می‌دانند این نوع نوشتار چه چیزی را می‌خواهد – چه از نظر محتوایی و چه به صورت رسمی – باید تمرکز خود را بسیار دقیق نگه دارند. آنها باید بدانند که اولویت های بازاریابی محتوا واقعا چیست و به آنها پایبند باشند.

در این پست، من از هر دو جنبه محتوایی چیزها – محتوای واقعی آنچه باید بنویسید، و جنبه “بازاریابی” چیزها – به روشی که باید سازماندهی، قالب بندی و بازاریابی شود، می پردازم. در دسترس بودن

امیدواریم تا زم، که این مقاله را به پایان رساندید، دقیقاً می‌د،د که برای تبدیل شدن به یک نویسنده بازاریابی محتوایی با کیفیت باید دقیقاً چه کاری انجام دهید.

محتوای شما: شناخت هدف نهایی

من اینجا هستم تا به مردم یادآوری کنم که هدف استراتژی بازاریابی محتوای دیجیتال واقعاً چیست، چگونه می توان آن را از سایر قالب های نوشتاری متمایز کرد، و علاوه بر این، چگونه آن را در واقع پیاده سازی کرد. برای روشن شدن همه چیز، ما با ساده ترین اطلاعاتی شروع می کنیم که به تثبیت سایر نکات برای پیروی کمک می کند.

بازاریابی محتوا چیست؟ کل این در بارهی چیست؟

به زبان ساده، بازاریابی محتوا در مورد آموزش است. نقش اصلی شما نوشتن انواع مختلف متون است که برای خوانندگان آنلاین مفید خواهد بود.

چه در حال آموزش مخاطبان خود در مورد شیوه های خاصی باشید، چه آنها را با حوزه حرفه ای آشنا کنید که با آن آشنایی نداشته باشند، چه راهنمایی برای اجرای یک عمل خاص ارائه دهید، یا هر چیز دیگری، هدف اصلی شما انتقال دانش خود به دیگران.

این یکی از چیزهای اساسی است که بازاریابی محتوا را از مثلاً کپی رایتینگ جدا می کند. کپی‌رایتینگ سعی می‌کند محصولی را به شما بفروشد، در حالی که نوشتن محتوا تلاش می‌کند فعالانه به شما کمک کند و چیزی به شما بیاموزد.

اگر این را در ذهن داشته باشید، فوراً همه چیزهای بعدی را درک خواهید کرد. سازماندهی و ساختاردهی محتوای شما به این منظور است که آن را خوانا و قابل دسترس و در عین حال مفید می کند.

دانستن نحوه ارائه آن به خود متن نوشته شده اجازه می دهد تا در معرض دید آنلاین قرار گیرد و توجه افراد را به خود جلب کند. به این ترتیب، شما با خواندن متن خود سود خواهید برد و خوانندگان با یادگیری چیزهای جدید سود خواهند برد.

مقداری تحقیق کن

قبل از اینکه مزایای مضاعف محتوای خوب و مفید را شرح دهم، لازم است در مورد یک چیز صحبت کنم. میزان دانشی که دارید

به عبارت دیگر، شما نمی تو،د بدون شناخت کامل موضوع خود، محتوا بنویسید. نادیده گرفتن این امر احتمالاً منجر به محتوای عمومی با کیفیت پایین می شود.

برای حل این مشکل باید وقت خود را صرف انجام تحقیقات کامل کنید. چقدر باید تحقیق کنید؟ به زبان ساده، شما باید به خوبی با آنچه می نویسید آشنا باشید و در مورد آن به مردم آموزش دهید.

حتی یک متخصص در یک موضوع همه چیز را نمی داند، بنابراین به خاطر داشته باشید که باید تحقیق کنید، بیشتر بخو،د، دانش خود را اصلاح کنید و بررسی کنید که آیا پیشرفت و پیشرفت جدیدی در زمینه ای که قصد دارید در مورد آن بنویسید وجود داشته است یا خیر.

هنگامی که احساس کردید که به طور مداوم بر کل موضوع تسلط دارید، می تو،د در واقع شروع به تهیه محتوای خود و قرار دادن آن روی کاغذ، مرحله به مرحله کنید.

ایجاد محتوای شما


از طریق GIPHY

در این مرحله، شما باید تحقیقات کاملی انجام می دادید و اکنون آماده هستید که واقعاً نوشتن را شروع کنید.

اولین قدم این است که ساختار محتوای خود را مشخص کنید.

تشریح و ساختار محتوای خود

فرآیند سازماندهی محتوای شما قبل از نوشتن واقعی آن به دو روش مختلف مفید است.

اولا، به شما کمک می کند افکار خود را ساختار دهید. این به شما امکان می دهد اطلاعاتی را که برای قطعه خود نیاز دارید انتخاب کنید و به شما کمک می کند تا آنها را در یک دنباله منطقی مرتب کنید.

آیا این یک متن مقدماتی در مورد یک ماشین خاص است یا یک برنامه آنلاین؟ اگر چنین است، ابتدا توضیح واضحی درباره چیستی آن بنویسید. سپس، دقیقاً توضیح دهید که چه کاری انجام می دهد، چه ،ی از آن استفاده می کند و غیره.

این به شما کمک می کند تا با هرج و مرج افکار خود مق، کنید، به خصوص اگر مقدار اطلاعاتی که می خواهید منتقل کنید بسیار زیاد است و نمی د،د از کجا شروع کنید.

منطقی فکر کنید و آن را به گونه ای سازماندهی کنید که منطقی باشد. نه تنها در نوشتن خود سریعتر و کارآمدتر خواهید بود، بلکه این تصور را ایجاد خواهید کرد که در زمینه مورد نظر خود متخصص مطمئنی هستید.

==> سه راه برای ایجاد محتوای خبرساز که لینک ها را به دست می آورد را کشف کنید

معلمان خوب اطلاعات را ت،یم می کنند

دلیل دوم اینکه چرا باید محتوای خود را طرح ریزی و ساختار دهید این است که هضم محتوای شما را برای مخاطبان آسان می کند. از آنجایی که هدف شما انتقال اطلاعات به آنها است، مانند یک معلم مدرسه خوب، باید آن را به شیوه ای واضح و جالب و آموزنده تبدیل کنید.

آشفته بودن و پر ، اطلاعات مردم، بدون پیروی از یک طرح کلی، دستوری برای ش،ت است. آنها نه تنها برای درک آنچه شما نوشته‌اید دچار مشکل می‌شوند، بلکه احساس می‌کنند که خود موضوع آنقدر غیرقابل دسترس است که ممکن است هرگز به آن باز نگردند.

به همین دلیل، ت،یم بندی متن خود با دقت به آن اجازه می دهد تا حد امکان به مخاطبان گسترده ای برسد. از این رو، بسیار مفیدتر خواهد بود.

تمرکز خود را حفظ کنید و مخاطب خود را بشناسید

از این نظر، آ،ین چیزی که باید از نظر محتوا در ذهن داشته باشید، تمرکز بر روی نقطه است.

نوشتن یک مقاله بازاریابی محتوا مانند نوشتن یک دایره المعارف نیست – شما باید از همان ابتدا تمرکز محدودی داشته باشید. به ،وان مثال، نمی تو،د هدف خود را توضیح دهید که یک رشته کامل را توضیح دهید.

یک جنبه بسیار خاص از موضوع خاصی را که می خواهید پوشش دهید، انتخاب کنید. به این ترتیب، می‌تو،د به طور کامل آن را پوشش دهید و در عین حال آن را واضح و قابل درک کنید. متن شما نباید سرگردان باشد و حواس مخاطب را پرت کند. این باعث می شود که آنها علاقه خود را از دست بدهند و فقط در میانه راه متوقف شوند.

با این حال، اگر تمرکز شما تیز باشد و دقیقاً بد،د در مورد چه چیزی صحبت می کنید و به چه ترتیبی صحبت می کنید، متن جذاب و قابل درک خواهد بود.

مخاطب شما مهم است

برای رسیدن به این هدف، باید مخاطبان هدف خود را نیز بشناسید. آیا این یک متن بسیار ابتدایی است که افراد را با یک موضوع، رشته، شخص یا برنامه آشنا می کند؟

آیا قرار است محدود باشد – برای افرادی که قبلاً با موضوع مورد نظر آشنا هستند؟ آیا روی جزئیات چیزی تمرکز خواهید کرد یا دیدگاه جدیدی ارائه خواهید کرد؟

آیا قرار است برای مخاطبان جوانتر یا مسن تر به بازار عرضه شود؟ مردان یا ،ن؟ افرادی از یک کشور یا منطقه خاص؟

قبل از شروع نوشتن باید پاسخ همه این سوالات را بد،د. روشن شدن این موضوع به شما کمک می کند دیدگاهی متمرکز و طرح کلی ساختار یافته ای از متن داشته باشید.

پس از پوشش نحوه نوشتن محتوا، اساساً به بخش محتوای متن خود کاملاً تسلط خواهید داشت. چیزی که اکنون باید روی آن تمرکز کنیم جذاب و قابل ارائه ، آن است. به عبارت دیگر سمت “بازاریابی” تولید محتوا.

بازاریابی محتوای شما


از طریق GIPHY

وقت آن است که بر بازاریابی محتوای خود تمرکز کنید. من در مورد ارتقاء صحبت نمی کنم. در این بخش، من قصد دارم به این موضوع بپردازم که چگونه محتوای خود را جذاب و جلب توجه کنید. اگر این کار را درست انجام دهید، مخاطبان شما به سمت نوشته های شما کشیده می شوند و با تشنگی نوشته های شما را از ابتدا تا انتها خواهند بلعید.

برای درست ، این موضوع، اولین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید، ،وان خود است.

،و، بنویسید که ب،بد

و اولین چیزی که باید با آن شروع کرد ،وان است.

،وان اولین چیزی است که مخاطب در معرض آن قرار می گیرد – چه در حال پیمایش در رسانه های اجتماعی باشد و چه در حال مرور گوگل. باید مطمئن باشید که مال شما برجسته است.

تیتر شما باید از دو جهت به طور همزمان برجسته باشد. از یک طرف، باید در مورد آنچه متن پوشش می دهد صادق باشد. از سوی دیگر باید دمدمی مزاج، جالب، و در صورت مرتبط بودن، پرپرواز باشد.

تیتر توانایی برانگیختن احساسات یا تحریک تداعی های ناخودآگاه در خوانندگان را دارد. شما باید بد،د که چگونه کارت های من، را در این زمینه بازی کنید. یک تیتر قابل اعتماد و در عین حال سرگرم کننده قطعاً چشم مردم را به خود جلب می کند – و متن زیر توجه آنها را حفظ خواهد کرد.

،وان خود را با یک مقدمه قانع کننده دنبال کنید

حفظ توجه آنها همیشه تضمین شده نیست. اگر ،وان جذاب با یک بلوک عظیم از متن تمایز نیافته همراه شود که در مورد انواع چیزها زمزمه می کند، خواننده شما دو بار در مورد رفتن به مقاله دیگر فکر نمی کند.

برای اینکه هم توجه خواننده خود را جلب کنید و هم آن را حفظ کنید، به یک مقدمه خوب و جالب نیز نیاز دارید.

جمله اول مخصوصاً توصیه می شود کوتاه و منقبض باشد. البته باید مرتبط باشد، اما همچنین باید به یاد ماندنی باشد. اگر این موضوع را درست دریافت کنید، خوانندگان شما مجذوب خواهند شد و مایل به خواندن بیشتر خواهند بود.

در واقع، اگر ،وان و مقدمه شما به اندازه کافی خوب و دقیق باشد، حتی افراد بی‌علاقه ممکن است تمام مقاله شما را بخوانند. دوست داشته باشید یا نخواهید، علاقه مهم است. از شما انتظار می رود که قوه تخیل مردم را برانگیخته و دانش خود را به روشی قابل مدیریت، به راحتی در دسترس و سرگرم کننده بفروشید.

پاراگراف ها و ،اوین فرعی قابل خواندن ایجاد کنید

در حالی که بقیه متن شما نیازی به فریاد زدن آشکار ندارد تا توجه خواننده شما را به خود جلب کند، اما همچنان باید به اندازه کافی قابل هضم باشد و به راحتی قابل پیگیری باشد.

در حالی که من اهمیت ترسیم و ساختاربندی متن شما را در مورد محتوا پوشش دادم، شما همچنین باید محتوای خود را از نظر بصری جذاب کنید.

،اوین فرعی

واضح ترین راه برای انجام این کار این است که متن خود را به ،وان های فرعی ت،یم کنید. از چندین ،وان فرعی استفاده کنید که هر کدام به وضوح آنچه در محتوا وجود دارد را بیان می کند. این به مخاطبان شما اجازه می دهد تا بدانند چه انتظاری دارند و همچنین به آنها کمک می کند تا محتوای شما را اسکن کنند و اطلاعات خاصی را پیدا کنند.

به ،وان مثال، اگر خواننده ای از قبل اصول اولیه را در مورد موضوع مورد نظر بداند، اما به یک یا دو جنبه خاص علاقه مند باشد، ،وان فرعی مربوطه را پیدا کرده و بلافاصله به آن می پردازد.

فراموش نکنید که هدف شما به ،وان یک نویسنده محتوا مفید بودن و آموزش دادن است. این بدان م،ی است که تا آنجا که می تو،د روند خواندن را برای خوانندگان راحت کنید. به من اعتماد کنید، آنها قدردان آن خواهند بود.

پاراگراف های خود را کوتاه نگه دارید

آنها همچنین از آن قدرد، خواهند کرد که سعی کنید از متن طول، خودداری کنید. پاراگراف های خود را حدا،ر تا سه جمله نگه دارید. ش،تن پاراگراف ها به این شکل متن شما را جذاب می کند و نسبت به یک بلوک متن بزرگ کمتر ترسناک به نظر می رسد.

دلیل آن این است که افراد دارای فاصله توجه نسبتاً کوتاهی هستند. باید اطلاعات مربوطه را به روشی سریع و واقعی به آنها گفته شود. گذرهای طول، ممکن است منجر به منحرف شدن ذهن آنها شود و مخاطب شما علاقه خود را از دست بدهد.

هر چند پاراگراف های کوتاه و دقیق، آنها را درگیر و علاقه مند نگه می دارد.

نمونه هایی از قالب های بازاریابی محتوا

قبل از اتمام کار، می‌خواهم فهرست کوتاهی از رایج‌ترین انواع متون بازاریابی محتوا را که به صورت آنلاین با آن‌ها مواجه می‌شوید، ارائه کنم. دانستن آنها همچنین می تواند به شما در قالب بندی متن خود کمک کند.

  • توضیحات محصول
  • مقایسه محصول
  • نحوه راهنمایی
  • حل یک مشکل
  • اسکریپت ویدیویی
  • محتوای رسانه های اجتماعی
  • مقاله برجسته

البته بسیاری از موارد دیگر نیز وجود دارد، اما اینها برخی از رایج ترین انواع بازاریابی محتوا هستند. یکی را پیدا کنید که بیشتر با آن همخو، دارید و شروع به نوشتن کنید!

کلمات پای،

پس از مطالعه این متن، تا به حال باید دقیقاً بد،د بازاریابی محتوا چیست، چگونه کار می کند، روی چه چیزی تمرکز می کند و چگونه باید ارائه شود.

در عصری که ما توسط انواع اطلاعات آنلاین بمباران شده‌ایم، ارائه مقداری دانش با کیفیت ضروری است، اما همچنین باید بد،م که چگونه از دیگران متمایز شویم. این دقیقاً همان جایی است که هنر بازاریابی محتوا نهفته است.

گفتن چیزی مفید، متمرکز و واضح، در حالی که آن را جذاب و به یاد ماندنی می کند، می تواند بهترین هر دو دنیا باشد.

درباره نویسنده

لیراز ،

Liraz یک متخصص بین المللی سئو و محتوا است که به برندها و ناشران از طریق موتورهای جستجو کمک می کند رشد کنند. او مدیر سابق SEO و محتوای Out،in است و قبلاً بیش از یک دهه در صنایع بازی، B2C و B2B کار کرده است.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/،w-to-write-content