دسته‌ها
اخبار

خدمات سئو سایت، افزایش بازدید با سئو و بهینه سازی سایت کدُسئو-دنی سالیوان | سئو

هیچ قانون مشخصی در این باره وجود نداشته و میزان تولید محتوا در سایت شما به نوع کسب و کارتان وابسته است. اما در حالت کلی در نظر داشته باشید که وجود محتوای با کیفیت بیشتر در وب سایت شما، غالبا به رتبه بهتر و ترافیک بیشتر برای وب سایت شما منتهی خواهد شد. نکته مهم در این کار اینست که تنها بر روی یک کلمه کلیدی انگشت نذاشته و بر روی موضوعات متنوعی در کسب و کارتان تمرکز کنید. برای تصمیم گیری بهتر در نظر داشته باشید که اغلب وب سایت های معتبر، هفته ای حداقل یک بار محتوای سایت رو بروزرسانی می کنند. سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات نادرست با هدف افزایش رتبه وب سایت است. این تکنیک ها ممکن است که وب سایت شما را به رتبه های بالای نتایج جستجو برساند، اما موتورهای جستجو دیر یا زود متوجه این نوع اقدامات شده و وب سایت شما را با جریمه رو به رو می سازند.

محتوا می تواند تاثیر مستقیم یا تاثیر غیر مستقیم بر روی سئو داشته باشد. گوگل برای آنکه رضایت کاربران را جلب کند، سعی می کند تا صفحه را رتبه بندی کند که محتوای ارزشمندتری داشته باشد. به عنوان مثال صفحه ای که در آن محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی دارد نسبت به صفحه ای که تنها در آن محتوای متنی قرار گرفته است، از نظر گوگل ارزش بیشتری دارد. با گسترش عمومیت وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجوی پیشرفته در الگوریتم‌های خود تغییراتی ایجاد کردند تا مطالب تازه به سرعت در میان نتایج جستجو رتبه‌بندی شوند.

  • اصول سئو تکنیکال زبان مشترکی است که برای شروع رابطه بین سایت شما و گوگل به آن نیاز داریم.
  • هرچه صفحه لینک دهنده معتبرتر باشد، بک لینک از آن ارزش بیشتری برای شما به همراه دارد.
  • ولی اگر یک سایت تازه تاسیس در عرض یک روز 9000 لینک دریافت کند مسلما گوگل به آن سایت با شک نگاه خواهد کرد.
  • اما موردی که اهمیت دارد این است که لینک صفحات نیز می‌بایست در این میان دیده شود و حتی میان کاربران جابجا گردد و کلیک شود.

بخش Core Web Vitals سرچ کنسول به بررسی سرعت صفحات شما می‌پردازد. در این قسمت به طور جداگانه به سرعت صفحات در دسکتاپ و موبایل پرداخته می‌شود و برای هریک به طور جداگانه، سرعت صفحات بررسی خواهد شد (علت این کار در قسمت بالا بیان شد). شما می‌توانید با مراجعه به محتوای “آموزش استفاده از ابزار Disavow Tool” آگاهی کاملی نسبت به استفاده از این ابزار کاربردی بدست آورید. برای یک متخصص سئو، آگاهی استفاده از این ابزار یک امر ضروری می‌باشد. در یک رقابت هرچه تعداد رای‌های شما بیشتر باشد، قطعا شما پیروز آن رقابت خواهید بود.

تعریف سئو از زبان MOZ

به همین سبب توصیه می‌کنیم که در صورت تمایل برای آشنایی با دیگر فاکتورهای رتبه‌بندی، به مقاله “مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل” مراجعه نمایید. ناگفته نماند امروزه داشتن گواهینامه SSL اختیاری نبوده و امری کاملا اجباری برای تمامی وب‌سایت‌ها می‌باشد. توصیه می‌کنیم که در صورت تمایل، مقاله “تاثیر استفاده از SSL بر روی سئو” را مطالعه و از تأثیرات فوق‌العاده این گواهینامه در سئو آگاه شوید. چرا که با شناخت موتورهای جستجوگر می‌توانیم با الگوریتم‌های آن آشنا شویم و استاندارهای بیشتری را برای دیده‌شدن رعایت نماییم.

نکات مهم سئو برای استفاده از https در سایت

رتبه بندی جستجوی ارگانیک به شدت تحت تأثیر داده های رفتار کاربر است. اگر می خواهید در رتبه های اصلی موتورهای جستجو باقی بمانید و نام تجاری خود را به صورت آنلاین در گوگل زنده نگهدارید، باید کاربران خود را بشناسید و بر اساس سلیقه و نیازهای آن ها تولید محتوا انجام دهید. بهینه سازی محتوا، بهترین رویکرد برای جمع آوری و استفاده از داده های رفتار کاربر به منظور بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو است. یک نمونه سایت ایرانی که از این تکنیک برای افزایش قدرت سایت خود استفاده نموده است اسنپ مارکت می باشد. همچنین به خاطر داشته باشید برای استفاده از این روش حتماً سایت مذکور را در سایت web.archive.org بررسی و تحلیل نمایید.

هر‌چه این معیار‌ها در تولید یک محتوا و ساختار کلی یک وب سایت بیشتر رعایت شوند، الگوریتم‌های موتور‌های جستجو رتبه‌های بهتری به آن صفحات اختصاص می‌دهند. Search Engine یا موتور جستجو، ابزاری آنلاین است که بر اساس مطلب جستجو شده توسط کاربران، در پایگاه داده خود به دنبال نتایج مرتبط می‌گردد. این نتایج معمولا وب سایت‌هایی هستند که از نظر معنایی، با مطلب جستجو شده توسط کاربر مطابقت دارند. موتور‌های جستجو نتایج بدست آمده را بر اساس الگوریتم‌هایی مخصوص، در قالب یک فهرست لیست می‌کنند.

هدف ما از جمع آوری این تعریف ها کمک به درک بهتر و سریعتر در این حوزه و شناسایی ابعاد گسترده آن است. اگر من تمامی لینک هایی که در این صفحه وجود دارد رو در حال حاضر حفظ کنم، ولی لینک ها جابجا بشن ممکن است در سئو تاثیر بگذارد. پیشنهاد مk اینه که حتی الامکان دست به تغییر پلتفرم وب سایت نزنید، مگر اینکه پلتفرم قدیمی دارید که دیگه بروزرسانی نمیشه یا مشکلاتی از این قبیل براتون به وجود اومده. اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته.

خیلی مهم است که سایت شما برای یک انسان بهینه سازی شده باشد. SEO در لغت به معنی بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد اما در تعریف، به بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود. دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است.

بازاریابی محتوا یا Content Marketing

با کلیک روی هر بخش راهکارهایی به شما داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. بخشی از این مفاهیم با دیگر تخصص‌ها مثل تولید محتوا، تجربه و رابط کاربری و طراحی وبسایت هم‌پوشانی دارند. منظور از سئوی خارجی یا Off-page SEO اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی) انجام می‌دهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری بگیریم. سرعت سایت نکته بسیار مهمی در سئو محسوب می‌شود، خصوصا در سال 2018 به این نکته تاکید بیشتری شده است، در کل می‌توان گفت وب‌سایتی که همیشه از دید کاربر و گوگل در دسترس باشد رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. Below the Fold محتوایی است که در ابتدا که سایت بارگذاری می‌شود برای کاربران قابل مشاهده نیست و برای مشاهده آن، کاربر باید صفحه را به پایین اسکرول کند. قرار دادن مطالب در Below the Fold یک صفحه، برعکس قسمت Above the Fold آن، می‌تواند احتمال دیده شدن آن مطالب را تا حد زیادی کاهش دهد.

توجه همه جانبه به این سه بخش می تواند پتانسیل سئو سایت را به بالاترین حد ممکن برساند. من به شخصه در سئو بیشتر به مباحث سئو داخلی توجه می کنم و همیشه هم نتیجه خوبی گرفتم. در چند ماه گذشته به علت شیوع کرونا نوع استفاده از اینترنت به گونه ای دچار تغییر شده و سبک وب گردی کاربران نیز دچار تغییراتی شده است. بنابراین طبیعیست که رتبه الکسای برخی سایت ها دچار تغییرات عمده ای گردد.