دسته‌ها
اخبار

داده های SERP – 6 نوع داده برای کمک به سئوی شما


26 مه 2021 | ارسال شده توسط ربکا تاد

آیا می دانستید که صفحات نتایج موتورهای جستجو چیزی بیش از یک نردبان برای بالا رفتن هستند؟ آنها می توانند خیلی بیشتر از فقط یک عدد رتبه بندی به ما بدهند و یک ویژگی معمولی در بحث ها هستند.

اما چرا داده های SERP اینقدر مهم است؟ و چه نوع داده هایی را می تو،د از SERP جمع آوری کنید که می تواند به SEO شما کمک کند؟

SERP چیست؟

SERP مخفف صفحه نتایج موتور جستجو است. این لیست نتایجی است که وقتی چیزی را در گوگل می‌بینید.

به طور سنتی، SERP ها شامل 10 پیوند آبی در هر صفحه بودند. با کلیک بر روی هر یک از آن پیوندها به وب سایتی هدایت می شوید که با آنچه جستجو کرده اید مرتبط است.

اما با افزودن ویژگی های متعدد SERP، SERP ها بسیار پیچیده تر شده اند.

لیست کامل ویژگی های SERP

در سال 2021، انواع مختلفی از «ویژگی‌ها» وجود دارد که می‌تو،د در SERP پیدا کنید. این ویژگی‌های SERP نتایج جستجویی هستند که پیوندهای آبی سنتی نیستند، اما پاسخ‌ها و اطلاعات بیشتری را مستقیماً در خود SERP به جستجوگر می‌دهند.

ویژگی‌های SERP هر سال در حال گسترش هستند، می‌تو،د با استفاده از یک ابزار تخصصی SEO مانند SERP Feature Monitor آنها را پیگیری کنید. اما در سال 2021، 16 ویژگی اصلی SERP وجود دارد. در اینجا لیست کاملی از ویژگی های SERP در گوگل آمده است:

چرخ فلک محلی

یک چرخ فلک محلی در بالای SERP ها با پیشنهادات موسسات محلی مرتبط با درخواست جستجوی شما ظاهر می شود.

پانل دانش محلی

پانل دانش محلی یک سطل نقشه در زیر فهرست محلی است که اغلب حاوی اطلاعات ،ب و کار مانند مکان، اطلاعات تماس و ستاره های مرور است.

نتایج بسته محلی

یک بسته محلی یک نقشه با لیستی از 3 ،ب و کار در زیر مربوط به عبارت جستجو نشان می دهد.

پین های نقشه گوگل

پین‌های نقشه گوگل مشابه نتایج بسته‌های محلی هستند، اما با فهرست‌های ،ب‌وکار در زیر نشان داده نمی‌شوند. این نقشه ها برای پرس و جوهای ترافیکی رایج هستند.

چرخ فلک را فهرست کنید

چرخ فلک لیست اطلاعاتی است که در بالای SERP همراه با اطلاعات مرتبط مانند دیسکووگرافی برای جستجوهای مرتبط با فیلم و موسیقی ظاهر می شود.

جعبه پاسخ

جعبه‌های پاسخ، تکه‌ای از اطلاعات مربوط به جست‌وجو هستند. آنها سعی می کنند به جستجوی شما پاسخ دهند بدون اینکه نیازی به کلیک روی هیچ پیوندی داشته باشید.

نمودار دانش

نمودارهای دانش حاوی بلوکی از اطلاعات مربوط به درخواست جستجوی شما هستند. اینها اغلب مبتنی بر نام تجاری، نمودارها یا داده ها هستند، مانند اطلاعات ورودی ویکی پدیا.

جعبه ابهام زدایی

کادرهای ابهام‌زدایی سؤالات دیگری مرتبط با جستجوی شما را پیشنهاد می‌کنند. آنها اغلب زم، ظاهر می شوند که Google مطمئن نیست به دنبال چه پاسخی هستید.

نتایج تصویر

نتایج تصویر در یک ردیف با تصاویر مربوط به درخواست شما ظاهر می شود.

مگا بلوک تصویر

یک مگا بلوک تصویر شبکه‌ای از تصاویر است که اغلب 4×4 است و مربوط به درخواست شما است.

نتایج ویدیویی

نتایج ویدیو ردیفی از تصاویر کوچک پیشنهادی ویدیوهای مرتبط با درخواست شما هستند.

نتایج اخبار

نتایج اخبار در ستون نتایج اصلی در SERP ها نشان می دهد که مقالاتی از سراسر وب مرتبط با درخواست شما را پیشنهاد می کند.

مقاله عمیق

برخی از نتایج اخبار فقط با یک ،وان ظاهر می شوند، برخی دیگر دارای یک تصویر و قطعه برجسته هستند که به ،وان ویژگی مقاله در عمق شناخته می شود.

لینک های سایت

پیوندهای سایت در زیر یک لیست پیوند آبی ظاهر می شوند و پیوندهای دیگری از همان سایت را پیشنهاد می کنند که ممکن است مورد علاقه باشند. این موارد برای جستجوی برند رایج هستند.

بررسی نشانه گذاری

نشانه‌گذاری‌های مرور در زیر لیست پیوند آبی رنگ نشان‌دهنده رتبه‌بندی و تعداد بازبینی ظاهر می‌شوند.

جستجوهای مرتبط

جستجوهای مرتبط پیشنهادهایی از سایر عبارت‌های جستجوی مرتبط با شما هستند که ممکن است مورد علاقه باشند. آنها معمولا در پایین SERP ظاهر می شوند.

چرا ویژگی های SERP مهم هستند؟

این ویژگی‌های SERP در حال رشد هستند و Google هر سال بیشتر و بیشتر منتشر می‌کند. گوگل معتقد است که آنها برای کاربران مفید هستند. اغلب، می تو،د یک پرس و جو را جستجو کنید و پاسخ را مستقیماً از Google دریافت کنید، به این م،ی که برای دریافت پاسخ نیازی به کلیک ، یا جستجوی صفحات وب ندارید.

با این حال، برای سئوکاران، این معمولا به م،ای کلیک کمتر است. همانطور که جستجوگران پاسخ خود را مستقیماً در SERP دریافت می کنند، کمتر روی نتایج پیوند آبی شما کلیک می کنند و از سایت شما بازدید می کنند تا (در نهایت) مشتری شوند. اما این SERP ها ،وما چیز بدی نیستند. به ،وان سئوکار، در واقع می تو،د بینش و داده های زیادی را از نگاه ، به SERP به دست آورید.

چه نوع داده هایی را می تو،د از SERPS جمع آوری کنید؟

داده‌هایی که می‌تو،د از SERP جمع‌آوری کنید، در واقع از انجام جستجوی خودتان به دست می‌آید. این بدان م،است که به گوگل یا بینگ یا بایدو یا هر موتور جستجوی دیگری بروید و کلمه کلیدی خود را در کادر جستجو تایپ کنید. با مطالعه SERP هایی که برای جستجوی کلمه کلیدی خود دریافت می کنید، می تو،د داده هایی را دریافت کنید که می تو،د از آنها برای پشتیب، از تلاش های SEO خود استفاده کنید.

تحقیقات سنتی SERP

هنگامی که ما در مورد دریافت داده از SERP صحبت می کنیم، ا،ر SEO ها به تجزیه و تحلیل سنتی SERP فکر می کنند.

تجزیه و تحلیل SERP معمولاً به م،ای تجزیه و تحلیل دو چیز است:

1. تحقیق رقبا

با مشاهده SERP ها می تو،د رقابت و احتمال رتبه بندی خود را ارزیابی کنید. سپس می تو،د داده هایی را در مورد مقامات دامنه وب سایت های رتبه بندی برای کلمات کلیدی خود دریافت کنید.

2. ارتباط کلیدواژه

SERP ها همچنین می توانند به شما نشان دهند که آیا کلمه کلیدی مورد نظر شما واقعاً به وب سایت شما مرتبط است یا خیر. می تو،د بررسی کنید که نتایج جستجویی که رتبه بندی می شوند از نظر محتوا و م،ی مشابه هستند. این منجر به کشف هدف جستجو می شود، ی،ی آیا کلمات کلیدی معاملاتی و صفحات محصول رتبه بندی می شوند یا کلمات کلیدی اطلاعاتی و وبلاگ ها رتبه بندی می شوند؟

بنابراین، جمع‌آوری داده‌ها از SERP برای بهبود تلاش‌های SEO شما انقلابی نیست. قبلا انجام شده است. اما در واقع، SERP ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که تجزیه و تحلیل SERP سنتی شما را به این باور می رساند.

سایر داده هایی که می تو،د از SERP دریافت کنید

داده هایی که می تو،د از SERP ها جمع آوری کنید فراتر از یافته های تحلیل سنتی کلیشه ای SERP است. اگر برای کلمه کلیدی خود برای SERP ها وقت بگذارید، می تو،د انواع دیگری از داده ها از جمله:

1. روی Potential کلیک کنید

فقط به این دلیل که حجم جستجو در آنجا وجود دارد یا رقابت شما کم است، به این م،ی نیست که شما ترافیکی را هدایت خواهید کرد. برای درک اینکه آیا می‌تو،د از کلمه کلیدی خود ترافیک دریافت کنید، باید پتانسیل کلیک آن را در نظر بگیرید.

اگر در صفحه اول رتبه بندی کنید، SERP ها می توانند بینشی واقعی از هر پتانسیل کلیکی که یک کلمه کلیدی خاص می تواند ارائه دهد به شما بدهد. شما فقط باید به املاک موجود در SERP ها نگاه کنید. در نظر بگیرید که چه تعداد از آن پیوندهای آبی در صفحه اول ظاهر می شوند و در مقابل چه مقدار فضایی را هر قطعه ویژه در SERP اشغال می کند.

اگر چندین ویژگی SERP برای کلمه کلیدی شما ظاهر می شود، احتمال کمتری وجود دارد که جستجوگر حتی نتیجه شما را ببیند مگر اینکه در شماره 1-3 باشید. با این حال، فقط به دلیل وجود ویژگی های SERP به این م،ی نیست که هیچ کلیکی دریافت نخواهید کرد. بنابراین SERP ها را به دقت تجزیه و تحلیل کنید تا به قضاوت خود برسید.

2. فرصت های کلید واژه

SERP ها همچنین می توانند در تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک کنند. این می تواند به شما کمک کند فرصت های کلمه کلیدی مرتبط و همچنین کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را برای هدف قرار دادن محتوای خود شناسایی کنید.

ا،ر SERP ها لیستی از جستجوهای مرتبط را در پایین صفحه اول نشان می دهند. اینها کلمات کلیدی دیگری هستند که به جستجو مربوط می شوند و می تو،د آنها را هدف قرار دهید. گوگل قبلاً آنها را به ،وان مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما پیوند داده است، بنابراین برای هدف قرار دادن محتوای شما عالی هستند.

می تو،د از این کلمات کلیدی مرتبط در محتوای موجود خود استفاده کنید تا مرتبط تر به نظر برسند. یا اگر کلمه کلیدی اصلی شما بیش از حد رقابتی است، می تو،د از آنها به ،وان ایده برای افزودن به لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

3. نوع محتوا

هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید، باید شروع به ایجاد محتوای خود کنید. SERP ها می توانند با دادن اطلاعاتی در مورد نوع محتوایی که رتبه بندی می شود به شما در انجام این کار کمک کنند. این یک گام فراتر از هدف جستجوی تجزیه و تحلیل SERP سنتی است.

شما باید ارزیابی کنید که واقعاً چه محتوایی رتبه بندی می شود. برای انجام این کار، باید روی آن کلیک کنید و محتوای واقعی را مشاهده کنید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، از خود بپرسید، آیا محتوای برتر همه حاوی اینفوگرافیک است یا تصاویر زیادی؟ آیا رتبه بندی صفحات مبتنی بر بررسی است یا حاوی راهنماهای چگونه است؟

اگر یک وبلاگ طول، در SERP برای کلمه کلیدی شما رتبه بندی نشده است، باید دلیل آن را در نظر بگیرید. این بینش به شما کمک می کند تا نوع من،ی از محتوا را برای رتبه بندی ایجاد کنید.

4. محتوا

با نگاهی بیشتر به فهرست‌های SERP، می‌تو،د در ایجاد محتوایی که رتبه‌بندی می‌شوند کمک بیشتری دریافت کنید.

روی تمام پیوندهای آبی کلیک کنید و از صفحات وب دیدن کنید تا ببینید چه ویژگی های مش،ی دارند. شما باید به ،اوین و زیر،وان ها، ،وان صفحات، طول محتوا، هرگونه غلط املایی و حتی ساختار توجه ویژه ای داشته باشید. سعی کنید نقاط مش،ی را که می تو،د هنگام ایجاد محتوای خود استفاده کنید، ارزیابی کنید. انجام این کار از شانس شما برای رتبه بندی حمایت می کند.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که به هر قیمتی از سرقت ادبی و تکراری خودداری کنید. محتوای شما باید دارای امتیاز منحصربه‌فرد بالای 30 درصد باشد، بنابراین اگرچه اشتراک‌گذاری یک یا دو ،وان اشکالی ندارد، محتوای اصلی شما باید منحصربه‌فرد باشد.

ابزارهای تحلیل SERP

ابزارهای تجزیه و تحلیل SERP زیادی وجود دارند که می توانند داده ها و بینش را در مورد SERP به شما ارائه دهند. به ،وان مثال، ما یک SERP Feature Monitor، ردیابی رتبه پیشرفته و موارد دیگر داریم.

اما در واقع، ا،ر کارشناسان سئو به شما می گویند که خودتان بیشترین بینش و داده ها را از نگاه دستی به SERP ها به دست خواهید آورد. دلیل آن این است که ابزارها نمی توانند تصوری از نوع محتوا یا کیفیت محتوا به شما بدهند.

با این حال، جمع آوری داده ها از SERP ها زمان می برد. بنابراین استفاده از ابزارها می تواند به سرعت بخشیدن به فرآیند کمک کند.

تجزیه و تحلیل SERP – تصویر بزرگ

همانطور که می بینید، بینش های بسیار بیشتری از تجزیه و تحلیل SERP نسبت به آنچه که به نظر می رسد وجود دارد.

به عبارت دیگر، شما می تو،د بسیار بیشتر از تجزیه و تحلیل صرف رقبا به دست آورید.

از تجزیه و تحلیل SERP برای به دست آوردن درک عمیق تر از هدف کاربر استفاده کنید و سپس از تجزیه و تحلیل SERP خود استفاده کنید تا بفهمید دقیقاً چگونه به هدف کاربر پاسخ دهید. این نه تنها به شما اطلاع می دهد که چه محتوایی باید ایجاد کنید، بلکه می تواند به شما در جنبه های فنی محتوا نیز کمک کند.

درباره نویسنده

ربکا تاد

ربکا متخصص سئو و مالک Honey، Marketing است.

او در برخی از بزرگترین کنفرانس های جستجو در جهان سخنر، کرده است و به روانشناسی و م،اشناسی در دنیای جستجو علاقه مند است.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/data-from-serp-،ysis