دسته‌ها
اخبار

داشبورد بازاریابی چیست؟


30 دسامبر 2020 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai

بازاریابی به دو جهان می پیوندد.

از یک طرف، جنبه خلاقانه ای وجود دارد که با کاربر نهایی ارتباط برقرار می کند. در کنار خلاقیت، جنبه تحلیلی نیز وجود دارد.

تجزیه و تحلیل و داده ها به بازاریابان می گویند که آیا تلاش های خلاقانه آنها نتیجه داده است یا خیر. بنابراین داشتن داده‌هایی که موفقیت‌ها و ش،ت‌های یک کمپین بازاریابی را آشکار می‌کند، کاملاً حیاتی است.

داده ها به خودی خود همه جنبه های یک کمپین بازاریابی دیجیتال را در بر می گیرند. داده‌هایی درباره همه چیز وجود دارد، از گزارش درآمد در سطح بالا تا داده‌های دقیق‌تر مربوط به پلتفرم خاص.

هر ،ب‌وکار آنلاینی که در کانال‌ها و پلتفرم‌های متعدد حضور دارد، منابع داده‌های زیادی خواهد داشت که همگی در مورد جنبه‌های مختلف کمپین گزارش می‌دهند.

پیگیری همه این منابع داده دشوار است. درک همه چیز تقریبا غیرممکن است.

برای حل این مشکل، داشبوردهای بازاریابی ایجاد شد.

بنابراین، داشبورد بازاریابی چیست؟

در این پست، توضیح خواهم داد که آنها چه هستند، چگونه کار می کنند و چرا به آنها نیاز دارید.

داشبورد بازاریابی چیست؟

داشبورد بازاریابی یک ابزار گزارش‌دهی آنلاین است که به شما امکان می‌دهد تمام داده‌های ،یبی خود را در یک پلتفرم به وضوح ببینید. وقتی داده‌های شما در پلتفرم‌های مختلف نگهداری می‌شوند، به راحتی می‌توان معیارهایی را که ممکن است بر کل کمپین تأثیر بگذارد نادیده گرفت.

داشتن همه اینها در یک مکان به شما امکان می دهد چندین کمپین را ردیابی کنید و ببینید آیا ،ب و کار شما اه، بازاریابی خود را برآورده می کند یا خیر. همچنین، با قرار دادن همه داده‌های خود در یک مکان، می‌تو،د معیارهای مختلف را به هم مرتبط کنید، و به شما دیدگاهی می‌دهد که در غیر این صورت نداشتید.

به ،وان مثال، با استفاده از نرم‌افزار داشبورد بازاریابی آنلاین خود، می‌تو،د کمپین‌های PPC خود را با SEO خود مرتبط کنید تا راه‌هایی برای سودآوری بیشتر استراتژی SEO خود بیابید. یا می تو،د رفتار کاربر در Google را با رفتار کاربر خود در Bing مقایسه کنید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، بینش های منحصر به فرد بیشتری خواهید داشت.

این به طور بالقوه می‌تواند به شما کمک کند تا بینش‌های منحصربه‌فردی را ببینید و فرصت‌هایی را که در غیر این صورت پیدا نمی‌کردید، کشف کنید.

داشبورد بازاریابی که نقاط داده بسیاری را نشان می دهد

یک را بررسی کنید نمونه داشبورد در اینجا.

مزایای داشبورد بازاریابی

داشبوردهای بازاریابی تقریباً برای هر ،ب و کاری مفید است. با داشتن سطح گسترده و همچنین داده‌های دانه‌ای در یک مکان، ارائه شده در قالب بصری، می‌تو،د معیارهای خود را کاوش کنید و در تمام جنبه‌های کمپین‌های خود اطلاعات دقیق و کلی را است،اج کنید. این بینش‌ها می‌توانند به اقداماتی تبدیل شوند که می‌توانند به طور جدی سود شما را افزایش دهند.

می تو،د از داشبوردهای خود برای نشان دادن استفاده کنید:

  • همه KPIهای ،ب و کار شما
  • همبستگی بین معیارهای مختلف
  • ترافیک ارگ،ک و تبدیل
  • ترافیک PPC و تبدیل
  • معیارهای سئوی محلی

داده های خود را به صورت بصری ارائه دهید

داشبورد بازاریابی که داده ها را به صورت بصری نشان می دهد

به ،وان یک صاحب ،ب و کار، شما به طور مداوم در حال حل مشکلات هستید. برای انجام این کار به طور موثر، باید به داده های بسیار بصری دسترسی داشته باشید که فوراً درک می شوند. داشتن داده‌های ساده برای درک، ذهن شما را آزاد می‌کند تا به جای صرف زمان ارزشمند برای رمزگشایی داده‌های مرموز، روی ایجاد استراتژی‌های عملی تمرکز کند.

می‌تو،د با تنظیم داشبورد خود به گونه‌ای شروع کنید که داده‌های شما را به صورت تصویری واضح نشان دهد، شاخص‌های کلیدی عملکرد خود را در نمودارهای خطی، نمودارهای میله‌ای و گیج‌ها نشان دهد. شما می تو،د نوع تصویرسازی را انتخاب کنید که به بهترین وجه داده های شما را روشن کند.

به ،وان مثال، می تو،د از:

  • نمودارهای خطی برای نشان دادن روندها در طول زمان
  • نمودار میله ای برای مقایسه آیتم های مختلف
  • سنج هایی برای نشان دادن درجات شدت

این به شما امکان می دهد به راحتی داده ها را برای اطلاعات مورد نیاز خود اسکن کنید در حالی که جریان خلاقیت خود را از دست ندهید.

اتوماسیون صرفه جویی در زمان

داشبوردهای بازاریابی آنلاین علاوه بر اینکه راهی برای جمع آوری بسیاری از منابع داده مختلف هستند، در زمان و هزینه شما نیز صرفه جویی می کنند. با استفاده از اتوماسیون، داشبوردهای بازاریابی دیجیتال می توانند ساعت ها در وقت تیم شما صرفه جویی کنند. این بدان م،است که اگرچه یک تعهد زم، اولیه برای راه‌اندازی داشبورد وجود خواهد داشت، اما زمان اولیه صرف شده با صرفه‌جویی در ساعت‌ها در زمان اعضای تیم شما برای جمع‌آوری داده‌ها برای گزارش‌های ماهانه، سود سهام خود را در پایین‌دست به دست می‌آورد.

به عبارت دیگر، داده های شما ماه به ماه پر می شود، بدون نیاز به ورودی از تیم بازاریابی شما. به این ترتیب تیم شما می تواند زمان خود را صرف کارایی بیشتر و انجام کارها به جای نشستن و جمع آوری گزارش کند.

KPI های بازاریابی

از آنجایی که انتخاب معیارهای من، برای درک استراتژی بازاریابی شما بسیار مهم است، می تو،د از داشبورد بازاریابی خود برای ایجاد نمایش های بصری KPI (شاخص های کلیدی عملکرد) خود استفاده کنید.

دانستن اینکه چه KPIهایی را باید ردیابی کنید اولین قدم مهم در ایجاد داشبورد بازاریابی است. از آنجایی که بخش های مختلف ،ب و کار شما بر روی ایجاد نتایج متفاوت متمرکز هستند، برای اینکه هر بخش موثر باشد، باید به نقاط داده خاص آن توجه داشته باشید.

این را می توان با ردیابی هر معیار کلیدی در یک مجموعه جداگانه از نمودارها انجام داد که همه به راحتی در برگه های جداگانه روی داشبورد قرار گرفته اند. به ،وان مثال، به این ترتیب، به طور بالقوه می تو،د داده های SEO خود را از داده های PPC خود جدا نگه دارید.

داشبوردهای گزارش زنده

علاوه بر اینکه همه KPIهای شما در یک مکان هستند، داشبوردها فعال هستند. این بدان م،ی است که می تو،د به راحتی به داده های گذشته نگاه کنید یا محدوده تاریخ را مقایسه کنید تا پیشرفت خود را در یک گزارش پویا ببینید. همچنین، با قرار دادن ماوس خود روی ،اصر خاص، می‌تو،د لایت‌با،‌هایی را ببینید که داده‌های بیشتری را نمایش می‌دهند و زمینه را به آنچه در گزارش می‌بینید اضافه می‌کنند.

داشبورد بازاریابی زنده که نشانگر ماوس روی عملکرد است

داشبورد زنده با قابلیت تاریخ

ادغام پلتفرم

شاید تعجب کنید که داشبوردها اطلاعات خود را از کجا می گیرند. به زبان ساده، نرم افزار داشبورد بازاریابی داده ها را از پلتفرم های شخص ثالث مانند:

  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • کنسول جستجوی گوگل
  • تبلیغات گوگل
  • Google برای ،ب و کار من
  • CallRail
  • تبلیغات مایکروسافت
  • فیس بوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
  • لینکدین

هنگامی که این داده ها روی پلتفرم قرار گرفتند، می تو،د از نرم افزار برای ارائه آن به گونه ای استفاده کنید که داستان درست را بیان کند. داده ها را می توان در جداول، نمودارها یا گیج ها ارائه کرد. علاوه بر این، می‌تو،د چندین معیار را در یک نمودار نشان دهید. این بدان م،است که شما به راحتی می تو،د ببینید که چگونه تغییر در یک حوزه از کمپین های بازاریابی شما بر سایر حوزه های ،ب و کار شما تأثیر گذاشته است.

سنج ها و نمودارهای میله ای

گزارش بر،ب سفید

یکی دیگر از مزایای بزرگ داشبوردهای بازاریابی، گزارش بر،ب سفید است. این به این م،ی است که می تو،د نام تجاری مشتری را به گزارش اضافه کنید. این به گزارش شما ظاهر و احساس ،ب و کار مشتری شما را می دهد که می تواند زودتر از موعد تنظیم شود تا در همه گزارش های شما گنجانده شود.

داشبورد بر،ب سفید با نام تجاری مشتری

چه داشبوردهایی را می توانم تنظیم کنم؟

داشبوردها همه کاره هستند. آنها را می توان برای رفع تقریباً هر نیازی تنظیم کرد. از آنجایی که بسیاری از سازمان های بزرگتر دارای بخش های مختلف هستند، هر بخش باید معیارهای خاص خود را تحت نظر داشته باشد. از آنجایی که داشبوردهای گزارش دهی همه کاره هستند، می تو،د داشبوردهای جداگانه ای برای هر بخش تنظیم کنید.

اگرچه احتمالات بی پایان هستند، در اینجا چند گزینه رایج وجود دارد…

داشبورد سطح اجرایی:

مطمئناً یک مدیر باید داده های متفاوتی را نسبت به بخش بازاریابی ببیند. این امر باعث می شود که راه اندازی یک داشبورد اختصاصی برای مدیران اجرایی ارزشمند باشد. به این ترتیب مدیران اجرایی داده های مربوطه را برای اتخاذ تصمیمات مالی در سطح بالا خواهند داشت. می‌تو،د به راحتی یک داشبورد گزارش‌دهی راه‌اندازی کنید که معیارهای تصویر بزرگ مانند:

داشبورد اجرایی که داده‌های SoV را نشان می‌دهد

داشبورد فروش:

برای اینکه تیم فروش خود را در بهترین فرم نگه دارید، باید فرهنگ مبتنی بر داده را با به اشتراک گذاشتن شاخص های عملکرد و معیارهای تجاری من، پرورش دهید. برای مثال، گزارش‌های تجارت الکترونیک یا معیارهای اه، و تبدیل‌ها را از Google Analytics یا Google Ads ادغام کنید و آن را با معیارهای ردیابی تماس ،یب کنید.

داده های گوگل آنالیتی،

داشبورد تحلیل اجتماعی:

از آنجایی که رسانه های اجتماعی می توانند ترافیک و فروش قابل توجهی را به همراه داشته باشند، مهم است که در مورد نحوه عملکرد ،ب و کار خود اطلاعاتی داشته باشید. شما به راحتی می تو،د یک داشبورد رسانه اجتماعی راه اندازی کنید که تعامل کاربر، کلیک ها، تبدیل ها و موارد دیگر را ردیابی می کند.

داشبورد رسانه های اجتماعی با گزارش مخاطبان فیس بوک

داشبورد سئو:

تلاش های رشد ارگ،ک خود را با ردیابی تمام جنبه های SEO خود برجسته کنید. علاوه بر معیارهای کلی، می‌تو،د داده‌های دانه‌بندی مرتبط با کمپین‌هایتان را برجسته کنید، که هر کدام جداگانه یا در نمودارهای مقایسه‌ای نشان داده شده‌اند.

داشبورد SEO شما می تواند شامل گزارش هایی باشد که نشان می دهد:

  • نمودارهای ردیابی رتبه
  • گزارش نوسانات رتبه
  • فهرست‌های ،ب‌وکار محلی مانند «Google برای ،ب‌وکار من».

بد،د هر دلار کجا می رود

همانطور که دیدیم، نگاه ، به هر جنبه ای از کمپین بازاریابی دیجیتال شما بسیار ارزشمند است. شما هرگز نباید ارزش قرار دادن جنبه های مختلف ،ب و کار خود را بر یکدیگر دست کم بگیرید.

با انجام این کار، ذهن شما قادر خواهد بود ارتباطات منحصر به فردی بین جنبه های مختلف بازاریابی شما ایجاد کند تا بینشی در مورد فرصت های پیش رو ارائه دهد.

علاوه بر این، گزارش‌های ماهانه به شما این امکان را می‌دهد که دوره ،ب‌وکار خود را ترسیم کنید و به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید تصمیمات ماه گذشته شما چه تأثیری در این ماه داشته است. انجام این ماه در طول ماه به شما کمک می کند تا در طول زمان شاهد رشد مداوم باشید.

شکی نیست که داشبوردهای بازاریابی ابزاری ارزشمند برای هر ،ب و کاری هستند.

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/guide-to-marketing-dashboards