دسته‌ها
اخبار

درک نرخ پرش


14 اکتبر 2020 | ارسال شده توسط لیراز ،

Bounce Rate یکی از آن اصطلاحات عصر جدید سئو است که ظاهراً از جایی به وجود آمده است تا همه را در صنعت بازاریابی محتوا گیج کند.

همانطور که ممکن است این ایده را دوست نداشته باشید، در نهایت باید این معیار Google Analytics را به فرهنگ لغت بهینه سازی جستجوی خود اضافه کنید، چه برای خودتان و چه برای مشتریانتان.

در این پست توضیح خواهم داد که نرخ پرش چیست و چرا باید به آن توجه کنید.

Bounce Rate چیست؟

تعریف گوگل از جهش این است که “جلسه تک صفحه ای” است. م،ی آن چیست؟ خوب، این به این م،ی است که کاربر روی صفحه شما کلیک می کند و دیگر هیچ فعالیتی در سایت شما از آن صفحه انجام نمی دهد. به عبارت دیگر، کاربر در حال فرود روی سایت شما است و مستقیماً به بیرون باز می گردد.

چه چیزی می تواند باعث جهش شود؟

با توجه به اینکه جهش شامل ،وج شخصی بدون تعامل بیشتر از سایت شما می شود، چند عامل کلیدی وجود دارد که می تو،م در مورد آنها صحبت کنیم.

بازگشت به پنجره مرورگر شما می‌تواند باعث جهش شود، همچنین می‌تواند مرورگر را ببندد، از یک URL جدید بازدید کنید، روی یک پیوند ،وجی کلیک کنید، یا زمان‌بندی آن متوقف شود.

هنگامی که شما یا مشتری تان متوجه شدید و چرایی نرخ پرش، سوال بعدی تقریبا همیشه مطرح می شود. نرخ پرش خوب چیست.

قرار دادن یک عدد قطعی در این مورد دشوار است. مقدار غیر قابل اندازه گیری متغیرهای کوچکی وجود دارد که در آن نقش دارند، بنابراین کاهش آن به یک عدد ضربه ای گسترده تقریبا غیرممکن است.

آنچه می تواند به ،وان یک نرخ پرش خوب در نظر گرفته شود تا حد زیادی به نوع وب سایتی که در حال فعالیت هستید و صنعتی که در آن قرار دارد بستگی دارد. همیشه باید سعی کنید معیار را یاد بگیرید.

نرخ پرش و نوع وب سایت

بیایید کمی عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم که چه چیزی یک نرخ پرش خوب را برای انواع مختلف وب‌سایت‌های رایج ایجاد می‌کند:

وبلاگ ها و صفحات محتوا

به ویژه وبلاگ ها دارای میانگین نرخ پرش بسیار بالایی هستند. وبلاگ ها به ویژه برای فرستادن کاربران به پایین قیف نوشته نشده اند. برای مطالب می آیند، جذب می کنند و بعد می روند. این بدان م،ا نیست که نباید آنها را متقاعد کنید که بمانند، اما فقط حواستان باشد که برای انجام آن کار سختی خواهید داشت.

همچنین، بسیاری از کاربران وبلاگ روی محتوای یک سایت رسانه اجتماعی کلیک می‌کنند و این احتمال را افزایش می‌دهد که پس از پایان پست شما، به سایتی که در آن بودند بازگردند.

صفحات اطلاعاتی

صفحات اطلاعات تماس نمونه کاملی از این است که چرا برخی از صفحات می توانند نرخ پرش بالاتری نسبت به سایرین داشته باشند. هنگامی که کاربران از سایت بازدید می کنند، برای یک هدف در آنجا حضور دارند که وارد ، یا دریافت اطلاعات است. هنگامی که این هدف محقق شد، آنها به کاری که انجام می دادند باز می گردند.

در حالی که تعامل بین شما و کاربر ممکن است پس از آن از طریق استفاده از ایمیل یا بازاریابی پیامکی ادامه یابد، گوگل آنالیتی، همچنان این را به ،وان یک جهش حساب می کند.

تجارت الکترونیک و ،ده فروشی

درک اینکه سایت‌های تجارت الکترونیک و ،ده‌فروشی در مقایسه با سایر سایت‌ها دارای نرخ پرش پایینی هستند، نباید شوکه کننده باشد.

به جای اینکه فقط برای یک هدف خاص به سایت بیایید، ،ب و کار کاربر ممکن است کلی تر باشد. به ،وان مثال، به جای اینکه بخواهند یک خبر خاص را بخوانند، ممکن است بخواهند یک جفت کفش جدید ب،ند، که در نتیجه آنها روی چندین مارک و مدل مختلف کلیک می کنند.

تفاوت در صنعت

علاوه بر آگاهی از اینکه بسته به نوع وب سایتی که دارید، تفاوت خیره کننده ای در Bounce Rate وجود دارد، همچنین باید بد،د که تفاوت در صنعت وجود دارد.

با این حال، صنایع مختلف به اندازه نوع سایت تفاوت بزرگی ایجاد نمی کنند، که می تواند تفاوت بین نرخ پرش 20٪ و 80٪ ایجاد کند.

صنایع بسیار زیادی وجود دارد که بتوان آنها را به صورت جداگانه فهرست کرد، اما آنچه باید بد،د چند معیار است. املاک و مستغلات دارای بهترین متوسط ​​نرخ پرش صنعت است که در نهایت حدود 44.5٪ است. این در حالی است که صنعت غذا و غذاخوری دارای میانگین نرخ 65.52 درصد است. (می تو،د داده ها را از ابزار سنجش گوگل. این به شما امکان می دهد میانگین آمار بیش از 1600 صنعت مختلف را مشاهده کنید، بنابراین می تواند هنگام تلاش برای دیدن اینکه وب سایت شما تا چه حد میانگین را حفظ می کند مفید باشد.)

آنچه که نرخ پرش پایین را تشویق می کند

چندین چیز مختلف وجود دارد که نرخ پرش پایین را تشویق می کند. بدیهی است که در بالای لیست، شما نوع وب سایت و صنعت را دارید. انتخاب سایتی که بیشتر مطابق با نرخ پرش پایین باشد، همراه با صنعتی که در انتهای لیست درصد قرار دارد، یک شروع طبیعی به شما می دهد.

هنگام توسعه سایت و محتوای خود، باید در نظر بگیرید که چرا کاربر هدف شما روی وب سایت شما کلیک می کند. به ،وان یک سایت بررسی، شما نرخ پرش بالایی را تجربه خواهید کرد، زیرا یک کاربر در جستجوی یک بررسی خاص، خواندن آن و سپس ادامه دادن است.

باید به این فکر کنید که چرا ،ی باید سایت شما را مرور کند. به همین دلیل است که سایت های تجارت الکترونیک با جهش بسیار خوب عمل می کنند. به طور طبیعی برای تشویق کاربران به مرور محصولاتشان طراحی شده است. همچنین تشویق به مرور در سایت‌های ،ده‌فروشی آسان‌تر است، زیرا می‌تو،د اقلام را به فروش برس،د و معاملات انحصاری ارائه دهید.

نرخ پرش خود را از کجا پیدا کنم؟

می‌تو،د نرخ پرش خود را در حساب Google Analytics خود پیدا کنید، مانند سایر معیارهای وب‌سایتی که ممکن است استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

نرخ پرش و کانال

اینکه بازدیدکننده از چه کانالی برای ورود به وب سایت شما استفاده کرده است نیز در ماندن یا عدم ماندن آنها برای نگاه ، به وب سایت شما تأثیر دارد.

نحوه ارتباط کانال‌ها با Bounce Rate شما در واقع می‌تواند برای تجزیه و تحلیل ROI که در فعالیت‌های مختلف کمپین بازاریابی خود دریافت می‌کنید بسیار مهم باشد. همچنین می تواند به شما کمک کند که آیا سرنخ های شما کار می کنند یا خیر.

برای ،، که اطلاعی ندارند، کانال به راهی که کاربران به سایت شما دسترسی دارند اشاره دارد. چند کانال مختلف برای تحلیل وجود دارد. هر راه ممکن است کمپین بازاریابی خاص خود را داشته باشد، به همین دلیل بسیار مهم است که بتو،د مطمئن شوید که ارزش پول خود را به دست می آورید.


کانال های رایجی که گوگل در نظر می گیرد به شرح زیر است:

  • مستقیم: این زم، است که کاربر آدرس وب سایت شما را در نوار جستجوی URL وارد کرده است.
  • ارگ،ک. آلی: کاربر، که از فهرست‌های صفحه نتایج بدون پرداخت بر روی سایت شما کلیک کرده‌اند (بنابراین – کاربر با هدف بالا)
  • پرداخت شده: اینها کلیک‌هایی هستند که از کمپین‌های نتیجه جستجوی پرداخت به ازای کلیک به دست آمده‌اند.
  • نمایش دادن: ترافیکی که از تبلیغات نمایشی دریافت کرده اید، مانند تبلیغات بنری.
  • معرف: این زم، است که کاربر روی پیوندی در یک سایت خارجی کلیک می کند که آنها را به سایت شما می برد.
  • اجتماعی: این همه ترافیکی را که از افرادی که از رسانه های اجتماعی می آیند دریافت می کنید، در بر می گیرد.
  • پست الکترونیک: اینها بازدیدکنندگ، هستند که از طریق جوهر ایمیل به سایت شما رسیده اند.


دانستن تفاوت بین کانال‌های مختلف و نحوه تعامل هر کدام با Bounce Rate برای اطمینان از اینکه استراتژی بازاریابی شما کارآمد است، کاملاً حیاتی است. داشتن دانش کامل از تجزیه و تحلیل تضمین می کند که بد،د چه چیزی بهینه شده است و چه چیزی باید بهبود یابد.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که انواع صنعت و وب سایت هنوز در معا، نقش دارند، بنابراین باید بتو،د تمام داده ها را در زمینه یکدیگر تجزیه و تحلیل کنید تا واقعاً درک خوبی از Bounce خود داشته باشید. نرخ است.

نرخ پرش بر اساس کانال بسته به نوع سایتی که اجرا می کنید به طور چشمگیری تغییر می کند. تبلیغات نمایشی برای سایت‌های بازاریابی عالی هستند، اما برای جوامع آنلاین و غیره چندان من، نیستند.

با این حال، به طور کلی، تبلیغات نمایشی بالاترین نرخ پرش را در بین همه کانال ها دارد. چند دلیل برای آن وجود دارد، از جمله اینکه بنرها قابل اعتماد نیستند، به هم ریخته تلقی می شوند و می توانند به افرادی که علاقه ای به سایت شما ندارند نشان داده شوند.

ایمیل کمترین نرخ پرش را دارد و همه اینها به علاقه بستگی دارد. با یک لیست ایمیل، شما در حال بازاریابی برای مخاطبان هدفی هستید که از قبل به سایت شما علاقه مند هستند، و این امر باعث کاهش احتمال بازگشت به سایت می شود.

نرخ پرش و دستگاه ها

در نهایت، معیار نهایی که باید در معا، Bounce Rate بیاورید این است که بازدیدکننده شما از چه دستگاهی استفاده می کند.


کاربران موبایل نرخ پرش بالاتری نسبت به کاربران دسکتاپ دارند. برای ،، که ترجیح می دهند از تبلت استفاده کنند، جایی در وسط یک دستگاه تلفن همراه و یک دسکتاپ قرار می گیرند.

این روندی است که ما بین سه دستگاه در هر صنعت مشاهده می کنیم. هرگز تغییری در آن ساختار وجود ندارد. این نباید برای ،ی تعجب آور باشد. دامنه توجه ما با استفاده از موبایل به طور قابل توجهی بدتر از زم، است که از لپ تاپ یا رایانه شخصی استفاده می کنیم. ما بیشتر تمایل داریم که چیزها را ببندیم، برنامه‌ها را عوض کنیم، ویدیو را پخش کنیم و غیره.

اگر تصمیم دارید که می‌خواهید با این مشکل مبارزه کنید، باید مطمئن شوید که سایت شما با رابط کاربری سازگار با موبایل طراحی شده است و با وضوح صفحه‌های مختلف موبایل سازگار است.

همه چیز خوب و خوب است، اما نرخ پرش خوب چیست؟

با وجود تمام اطلاعات فنی تحلیلگر داده ها، اکنون می تو،م جزئیات دقیق یک نرخ پرش خوب را بررسی کنیم.

قبل از اینکه یک قاعده سرانگشتی متوسط ​​را اجرا کنید، باید سعی کنید سوال را کمی تغییر دهید.

به جای اینکه بپرسید یک Bounce Rate خوب چیست، باید بپرسید که Bounce Rate شما چگونه با میانگین صنعت مقایسه می شود. به ،وان یک معیار، این بهترین راه برای تعیین اینکه آیا سایت و کمپین بازاریابی شما کاملاً بهینه شده است یا خیر، و اینکه شما در حال رسیدن به اه، SMART خود هستید، است.

با آن، به ،وان یک قاعده کلی، می تو،د این معیارها را دنبال کنید: نرخ پرش بین 26 تا 40 درصد عالی است، 40 تا 50 درصد متوسط ​​است، 50 تا 70 درصد بالاتر از حد متوسط ​​است، و هر چیزی بیش از 70 درصد باید علت باشد. برای نگر،

تجزیه و تحلیل نرخ پرش شما

نرخ پرش شما بسته به اینکه چگونه داده های خود را ت،یم می کنید، می تواند یک معیار فریبنده و فریبنده باشد. تنها بر این اساس می تواند خوب یا بد به نظر برسد، به این م،ی که حقیقت موضوع را می توان به راحتی منحرف کرد.

همچنین یک معیار بسیار متکی به زمینه است که می‌توان آن را با توجه به اهمیت بالایی در نظر گرفت. این که Bounce Rate شما چقدر خوب است به تنوع زیادی از ویژگی های مختلف بستگی دارد که باید همزمان در نظر گرفته شوند، مانند زمان در صفحه.

به ،وان مثال، اگر یک کاربر سایت برای مدت طول،، مثلاً ده دقیقه، در صفحه شما باشد، این واقعیت که او هیچ اقدام دیگری انجام نداده است نشان دهنده نقص در محتوای شما نیست.

این ممکن است برای چیزی بسیار کوچک تفسیر زیادی به نظر برسد، و همینطور است، اما درک نرخ پرش شما چیزی است که شما به سادگی باید انجام دهید تا از موثر بودن کمپین بازاریابی خود اطمینان حاصل کنید.

اگر می‌خواهید روی هر چیزی از این مقاله تمرکز کنید، بگذارید این رابطه بین نرخ پرش و کانال‌ها باشد. این معیاری است که در مورد داده‌های باارزش بیشترین سود را به شما می‌دهد.

این را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید، و نه تنها قادر خواهید بود متوجه شوید که چه ناحیه ای از کمپین بازاریابی شما کار نمی کند، بلکه متوجه خواهید شد که دقیقاً کجا در قیف است که نشت کرده اید.

یکی از موارد مهمی که باید در آینده به خاطر بسپارید این است که اجازه ندهید Bounce Rate سایر جنبه های عملیات شما را تحت الشعاع قرار دهد. اگر روی آن وسواس داشته باشید، متوجه می‌شوید که به دنبال درصدی به ،ب و کار کلی خود آسیب می‌زنید که اگر ROI مورد نظر خود را دریافت نکنید، هیچ م،ایی ندارد.

بنابراین، ما در مورد نرخ پرش چه آموخته ایم؟

امیدواریم در طول این مقاله، تمام آنچه را که باید در مورد Bounce Rate بد،د، آموخته باشید.

ما همه چیز را در مورد متریک، از چیستی، چرایی اهمیت، استفاده از آن، نحوه یافتن آن، و نحوه تعامل آن با سایر جنبه های عملکرد سایت شما، پوشش داده ایم.

با این کار، شما هرگز نمی تو،د اطلاعات زیادی در مورد دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو ،ب کنید، بنابراین ما شما را تشویق می کنیم که مسیر خود را در جهت دستیابی به دانش ادامه دهید.

هرچه بیشتر در مورد این جنبه از تجارت خود بیاموزید، ،ب و کار شما موفق تر خواهد بود. این نه تنها به شما کمک می‌کند تا کارها را درست کنید، بلکه این دانش شما را با این توانایی مسلح می‌کند که ببینید دقیقاً در وهله اول ممکن است چه اشتباهی انجام دهید.

درباره نویسنده

لیراز ،

Liraz یک متخصص بین المللی سئو و محتوا است که به برندها و ناشران از طریق موتورهای جستجو کمک می کند رشد کنند. او مدیر سابق SEO و محتوای Out،in است و قبلاً بیش از یک دهه در صنایع بازی، B2C و B2B کار کرده است.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/understanding-bounce-rates