دسته‌ها
اخبار

درک هدف کاربر (زمانی که Google چندین هدف کاربر را ارائه می دهد)


29 سپتامبر 2021 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai

هنگام ایجاد محتوا، درک هدف کاربر کلیدی است.

اکنون، به ،وان یک سئوکار، مدتی است که قصد کاربر را تجزیه و تحلیل می کنم.

هرچه زمان بیشتری را صرف درک آن کنم، بیشتر متوجه می شوم که هدف جستجویی که گوگل ارائه می دهد چند لایه است. به عبارت دیگر، هدف جستجو بسیار پیچیده تر از جستجوی هدف اطلاعاتی، تجاری، ناوبری و معاملاتی است.

با این فرض…

در این پست، من به شما نشان خواهم داد که چگونه به راحتی برخی از اه، مختلف کاربر را که در Google SERP ظاهر می‌شوند، شناسایی کنید تا بتو،د با هدف قرار دادن کاربران بیشتر، ترافیک بیشتری ایجاد کنید.

در حال حاضر، من اخیرا یک پست وبلاگ در مورد چگونگی انجام تجزیه و تحلیل SERP منتشر کردم. این پست وبلاگ یک مقاله بعدی است که در آن من فقط بر درک اه، کاربر تمرکز خواهم کرد.

اما، قبل از اینکه به شما نشان دهم، می خواهم ابتدا اصول اولیه را پوشش دهم …

هدف کاربر در سئو چیست؟

مقصود کاربر به قصد کاربر در پشت عبارت جستجو اشاره دارد. به عبارت دیگر، وقتی یک کاربر گوگل یک پرس و جو را در مرورگر خود تایپ می کند، امیدوار است چه چیزی پیدا کند؟ ممکن است اطلاعات، سرگرمی یا یک محصول باشد. گزینه های زیادی وجود دارد.

از طریق درک م،ایی گوگل از پرس و جوهای جستجو، گوگل سعی می کند با ارائه محتوا به درخواست کاربر پاسخ دهد.

بنابراین، برای مثال، اگر بخواهید «بهترین دستور غذای کینوآ» را در گوگل تایپ کنید، هدف شما (بدیهی است) یافتن یک دستور غذا است. گوگل با ارائه بهترین پست‌های دستور غذا که می‌تواند پیدا کند، به شما م،م خواهد شد.

Google SERP برای

خوب، بنابراین شما یک درک اولیه از هدف جستجو دارید. با این حال، آیا در تصویر بالا متوجه چیزی نابجا شده اید؟

جستجوی هدف و فراتر از آن

با نگاهی دقیق به SERP در بالا، متوجه خواهید شد که گوگل بیشتر از پاسخ دادن به هدف جستجو انجام می دهد.

منظورم را به شما نشان خواهم داد.

به طور کلی، تمام نتایج ارگ،ک یک پاسخ ساده و واضح به پرس و جوی جستجو ارائه می دهند. همه به جز یکی جعبه مردم همچنین می پرسند.

افراد همچنین جعبه بپرسند

همانطور که در تصویر بالا می بینید، ویژگی People also Ask برای پاسخ مستقیم به درخواست جستجو طراحی نشده است. در عوض، نتایج SERP را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، «چه چیزی می توانم به کینوآ اضافه کنم تا بهتر شود» به وضوح پاسخی به سؤال «بهترین دستور پخت کینوآ» نیست.

در واقع، این به هیچ وجه یک پاسخ نیست.

بلکه یک پرس و جو است. پرس و جوی مشابه عبارت جستجو شده اما پاسخ متفاوتی می طلبد. به عبارت دیگر، به نظر می رسد گوگل در حال گسترش پرس و جو برای گنجاندن یک هدف جستجوی متفاوت، همه در یک SERP است.

همین امر در مورد “چگونه کینوا را مزه دار می کنید؟” صادق است.

مجدداً شاهد گسترش هدف جستجو برای شامل اه، جستجوی مشابه هستیم.

شاید تعجب کنید که چرا گوگل این کار را انجام می دهد. طبق مقاله ای که در آن یافتم سایت بیل اسلاوسکیگوگل اعلام کرده است که ویژگی People also Ask سوالات مرتبطی را برای کمک به کاربر، که از کلمات کلیدی غیرمعمول در جست‌وجوی خود استفاده می‌کنند برای شناسایی کلمات کلیدی یا عباراتی که معمولاً برای توصیف هدفشان استفاده می‌شوند، ارائه می‌کند.

به عبارت دیگر، گوگل به کاربران کمک می کند تا جستجوی خود را شفاف کنند. (من در ادامه پست توضیح خواهم داد که چگونه می تو،د محتوای خود را برای کادرهای People also Ask بهینه کنید.)

یکی دیگر از ویژگی های جذابی که در همان SERP می بینیم، ویژگی Related Searches است. باز هم، این ویژگی جستجوهای کمی متفاوت اما مرتبط را ارائه می دهد.

کادر جستجوهای مرتبط

همانطور که در تصویر بالا می بینید، این ویژگی گزینه ای را برای مشاهده عبارات جستجوی متفاوت اما مشابه ارائه می دهد. اگر روی هر یک از نتایج کلیک کنید، گوگل کاربر را از SERP فعلی به آنچه در ویژگی SERP ارائه شده است هدایت می کند.

هیچ یک از این جستجوهای مرتبط برای دستور العمل ها نیست، اما ممکن است برای ،ی که در جستجوی دستور العمل ها است، مرتبط باشد.

اکنون که می‌تو،م ببینیم Google اه، جستجوی مختلفی را در یک SERP ارائه می‌کند، بیایید کمی عمیق‌تر غواصی کنیم.

نحوه رتبه بندی برای ویژگی های SERP

اکنون که اه، اضافی کاربر را شناسایی کرده‌ایم، سؤال این است که چگونه از آن به نفع خود استفاده می‌کنید؟

بنابراین، اگر روی کادر People also Ask تمرکز کنیم و به پست بیل اسلاوسکی در بالا مراجعه کنیم، حق ثبت اختراعی که او نقل می کند به ما می گوید که اگر محتوا به ،وان سؤال ارائه شده باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که محتوا برای People Also Ask Respons انتخاب شود. پاسخ می دهد.

این به سادگی به این م،ی است که اگر سؤالی را مشاهده کردید که Google در ویژگی People also Ask گنجانده است و می خواهید محتوای شما به ،وان پاسخ نمایش داده شود، سؤال واقعی را در محتوای خود قرار دهید و سپس پاسخ را بنویسید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، به آنچه قبلاً رتبه بندی شده است نگاه کنید و پاسخی ایجاد کنید که طول آن مشابه باشد.

اکنون اگر می خواهید پتانسیل موفقیت خود را به صورت تصاعدی افزایش دهید، رنک Ranger SERP Feature Monitor را بررسی کنید. برای اینکه این کار انجام شود، باید کلمه کلیدی را تقریباً 30 روز دنبال کرده باشید.

کلمه کلیدی را انتخاب کنید و “سوالات مرتبط” را به ،وان ویژگی SERP انتخاب کنید.

انتخاب یک ویژگی SERP در م،تور ویژگی های SERP

هنگامی که این کار را انجام می دهید، SERP Feature Monitor تمام پاسخ هایی را که در کادر People also Ask نشان داده شده است را به شما نشان می دهد.

م،تور ویژگی‌های SERP که نشان می‌دهد افراد همچنین پاسخ‌ها را می‌پرسند

همانطور که در تصویر بالا می بینید، گوگل تلاش های زیادی برای پاسخ به این سوال انجام داده است که “یک کباب 3 پوندی چقدر طول می کشد تا پخته شود؟”

این اطلاعات از دو جهت به شما کمک خواهد کرد.

  • این به شما نشان می دهد که گوگل از پاسخ “راضی” نیست و این فرصتی برای شماست تا چیزی بهتر خلق کنید.
  • می تو،د ببینید که گوگل چگونه پاسخ ها را در گذشته فرموله کرده است. سعی کنید ،اصر مش، را در همه پاسخ ها پیدا کنید و در محتوای خود بگنج،د.

اینها چند ایده اساسی برای شروع شما هستند.

هدف جستجوی غیرمنتظره

مکان دیگری که اغلب چندین هدف جستجو را در گوگل می بینید، زم، است که عبارت جستجو مبهم یا گسترده است.

برای مثال…

اگر «پیتزا» را در گوگل تایپ کنید، انتظار دارید چه چیزی را ببینید؟ تصور می‌کنم ،ی که چنین اصطلاحی را تایپ می‌کند به دنبال اطلاعات کلی‌تر در مورد پیتزا است. شاید گوگل بتواند یک پنل دانش با تاریخچه پیتزا و سایر اطلاعات از این دست ارائه دهد.

با این حساب، وقتی به SERP نگاه کردم و این را دیدم شگفت زده شدم:

Google SERP برای عبارت

همانطور که از اسکرین شات می بینید، یک پنل دانش با تمام اطلاعات مورد انتظار مانند تعریف و حقایق تغذیه وجود دارد. این همه منطقی است، اما چیزی که من را شگفت زده می کند بسته محلی است.

یک بسته محلی هدف جستجوی کاملاً متفاوتی را ارائه می دهد. به عبارت دیگر، فردی که به دنبال اطلاعات عمومی مانند اطلاعات تغذیه ای است، مطمئناً به دنبال رستوران پیتزا نیست.

برای درک بهتر این موضوع، اجازه دهید به سخنان خود گوگل نگاهی بیندازیم.

شناخت موجودیت های موجود در SERP

اگر به اولین نتیجه ارگ،ک (ویکی‌پدیا) نگاه کنید و آن را با پانل دانش مقایسه کنید، خواهید دید که گوگل تعریف پیتزا را مستقیماً از صفحه ویکی‌پدیا بیرون می‌کشد. به خوبی شناخته شده است که گوگل از ویکی پدیا به ،وان منبع اطلاعاتی برای نمودار دانش خود استفاده می کند. همچنین به خوبی شناخته شده است که نمودار دانش منبع اطلاعات نمایش داده شده در پانل های دانش است.

نمودار دانش گوگل پایگاه داده ای از اطلاعات است که به دنبال درک موجودیت های دنیای واقعی و روابط آنهاست.

این بدان م،است که گوگل با عبارت جستجوی «پیتزا» به ،وان پیتزا، موجودیت واقعی، رفتار می کند.

با کمی جلوتر از این، بیایید ببینیم گوگل در مورد بسته محلی چه می گوید. اگر روی سه نقطه کنار سرصفحه “Pizzerias” در بسته محلی کلیک کنید، Google اطلاعاتی درباره دلیل نمایش بسته محلی به شما می دهد.

ویژگی Google's About This Result برای یک بسته محلی

به گفته گوگل، نتیجه «شامل مکان‌ها یا خدمات مرتبط با عبارت جستجوی شما است».

کلید درک این موضوع کلمه «مرتبط» است.

به عبارت دیگر، گوگل مستقیماً به درخواست جستجو با بسته محلی پاسخ نمی دهد. در عوض، گوگل پیتزا را به‌،وان یک موجودیت واقعی «درک» می‌کند و سپس آن موجودیت را به مفاهیم مرتبط مرتبط می‌کند. در این مورد، Google خدمات و مکان‌ها را به نهاد «پیتزا» متصل می‌کند.

اکنون این توضیح می دهد که چرا گوگل مفهوم پیتزا فروشی را به عبارت جستجوی «پیتزا» متصل می کند. چیزی که توضیح نمی دهد این است که چرا گوگل در وهله اول بسته محلی را روی این SERP نشان می دهد.

در این مرحله، من فقط می توانم حدس بزنم و بگویم که خود جستجو در بهترین حالت مبهم است. به هیچ وجه مشخص نیست که فردی که عبارت “پیتزا” را در گوگل تایپ می کند به دنبال تعریف یا رستور، باشد. و به دلیل ماهیت مبهم جستجو، گوگل هر دو گزینه را ارائه می دهد.

اکنون، اگر می خواهید محتوای خود را برای این SERP بهینه کنید، باید سعی کنید بفهمید که آیا:

  • محتوای شما این هدف را برآورده می کند
  • می تو،د محتوای خود را در موقعیتی قرار دهید که دید کافی برای هدایت ترافیک به سایت شما داشته باشد

مکان دیگری که می‌تو،م چندین هدف کاربر را ببینیم، در خود ویژگی‌های SERP گوگل است.

مشاهده چندین هدف کاربر در قطعه های ویژه

اکنون مثال بعدی را فقط می توان با مشاهده داده های ویژگی Rank Ranger SERP مشاهده کرد. شما نمی تو،د این را فقط با نگاه ، به SERP ببینید.

اگر به SERP Feature Monitor برای عبارت «بهترین هولدم تگزاس» نگاه کنید، خواهید دید که در ،مت Featured Snippet، گوگل دو URL متفاوت را نشان می دهد.

ویژگی های SERP م،تور نمودار بصری

در تصویر بالا، می‌تو،د م،تور ویژگی‌های SERP را ببینید که دو URL مختلف را نشان می‌دهد که در یک دوره 30 روزه در Featured Snippet نشان داده می‌شوند.

URL برای thesportsgeek.com در 60٪ مواقع و URL oddsshark.com در 40٪ موارد نشان داده می شود.

م،تور ویژگی های SERP که بر،ب های ،وان را نشان می دهد

این بدان م،است که گوگل کاملاً مطمئن نیست که بهترین نتیجه برای پرس و جو کدام است. به نظر می رسد گوگل از thesportsgeek.com حمایت می کند.

حال، اگر نگاه دقیق‌تری به بر،ب‌های ،وان در م،تور ویژگی‌های SERP بیندازیم، چیز جالبی خواهیم دید.

تگ ،وان برای sportsgeek.com محتوایی را برای سایت‌های برتر تگزاس هولدم ارائه می‌کند در حالی که بر،ب ،وان برای oddsshark.com محتوا را برای بهترین دست‌های تگزاس هولدم ارائه می‌کند. اینها اه، جستجوی کاملاً متفاوتی هستند. (اگر می خواهید تجزیه و تحلیل دقیق تری از این قطعه ویژه داشته باشید، پست وبلاگ من در مورد نوسانات قطعه ویژه را بررسی کنید.)

در اینجا ما یک مورد واضح از اه، چند کاربر در یک ویژگی SERP داریم.

تحلیل من در اینجا این است که شاید گوگل عبارت جستجوی “best texas ،ldem” را مبهم می داند. به عبارت دیگر، کاملاً مشخص نیست که کاربر واقعاً به دنبال چه چیزی است. تنها چیزی که داریم «بهترین هلدم تگزاس» است. بهترین چی؟ بهترین بازیکنان، سایت ها، دست ها؟ هدف مشخص نیست.

بنابراین، گوگل سعی می کند دو هدف جستجوی مختلف را با ویژگی SERP ی،ان برآورده کند.

برای بهینه سازی برای این قطعه ویژه، باید روی هدف غالب تمرکز کنید. به عبارت دیگر، از آنجایی که بهترین هندز تگزاس هولدم در 60 درصد مواقع رتبه بندی می کند، بهترین پتانسیل ترافیک را فراهم می کند.

رویکرد چندلایه گوگل برای ارضای نیت کاربر

از تمام مثال‌های ارائه شده در بالا، واضح است که درک هدف جستجو به آن سادگی که تصور می‌کنید نیست. به نظر می رسد گوگل چندین لایه را در SERP های خود قرار می دهد و گاهی اوقات بیش از یک هدف کاربر را در نتایج ارگ،ک ارائه می دهد. زمان‌های دیگر اه، جستجوی متفاوت اما مرتبط با مواردی مانند ویژگی‌های People also Ask و Related Searches را پیشنهاد می‌کنند.

سوال این است که همه اینها برای شما چه م،ایی دارد؟

از دیدگاه من، پیشنهاد می‌کنم همیشه به دنبال هدف جستجوی غالب باشید و سعی کنید صفحات خود را حول آن اه، بهینه کنید. به عبارت دیگر، ما اغلب می بینیم که گوگل بیش از یک هدف جستجو را ارائه می کند در حالی که یکی را بر دیگری ترجیح می دهد.

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/understanding-user-intent