دسته‌ها
اخبار

در جستجوی [Ep 3] – آیا قطعات ویژه چند وجهی تأثیر واقعی دارند؟ آیا RankBrain بیش از حد هایپ شده است؟


13 نوامبر 2018 | ارسال شده توسط پاد،ت در جستجوی SEO

سوال هفته نظرسنجی پاد،ت در جستجوی SEO!

سوال نظرسنجی این هفته این است:

آیا چند وجهی Featured Snippets تغییر دهنده بازی هستند؟

اگر فکر می‌کنید گسترش قطعات چند وجهی ویژه گوگل تأثیر زیادی روی سایت‌ها خواهد داشت، به ما اطلاع دهید! نظرات خود را در مورد رای خود به اشتراک بگذارید تا ما بتو،م آن را ارائه دهیم شما در ،مت بعدی در جستجوی!

در ،مت 03 از در پاد،ت جستجوی سئو میزبانان ما، موردی اوبرشتاین و ژاکلین هارکام شیرجه زدن در:

  • داده‌های جدید کشف مکان‌های بیشتر
  • واقعاً قطعات ویژه چند وجهی چقدر تأثیرگذار هستند؟
  • آیا سئوکاران بیش از حد روی RankBrain متمرکز هستند؟
  • چه چیز جدیدی در دنیای جستجوی صوتی وجود دارد و صنعت سئو همچنان در حال غرق شدن است؟

در جستجوی بنر پاد،ت SEO

مکان‌های بیشتری را کشف کنید چرخ فلک‌ها اکنون بسیار رایج‌تر هستند

از 23 اکتبر، ردیاب ویژگی SERP ما افزایش زیادی را در درصد SERP های صفحه اول که حاوی چرخ فلک مکان های بیشتر کشف کنید، شناسایی کرده است. در ایالات متحده (رومیزی) ما شاهد افزایش 125 درصدی در حضور SERP این ویژگی هستیم، زیرا چرخ فلک اکنون در تقریباً 7.5 درصد از SERP های صفحه یک ظاهر می شود (از حدود 3.5 درصد).

افزایش در چرخ فلک مکان‌های بیشتر کشف هر دو اتفاق افتاده است
روی دسکتاپ و موبایل با این حال، تنها بازارهای ،یسی زبان (بریت،ا، کانادا، استرالیا و غیره) افزایش قابل توجه و پایداری در ویژگی SERP داشته اند.

جالب‌تر این است که بسته‌های محلی در SERP افزایش نیافته است. ی،ی، ممکن است فکر کنید که افزایش چرخ فلک مکان‌های بیشتر در نتیجه نمایش بسته‌های محلی بیشتر توسط Google باشد. این مورد نیست. در عوض، بسته‌های محلی از قبل موجود اکنون با چرخ فلک کشف مکان‌های بیشتر روی SERP نشان داده می‌شوند.

این بدان م،ی است که اگر کاربر از آنچه در بسته محلی می بیند راضی نباشد، می تواند یک سفر سریع به SERP داشته باشد تا ببیند چه موجودیت ها یا انواع دیگری در آنجا وجود دارد. پرس و جو را بگیرید سوشی
nyc
با چرخ فلک کشف مکان‌های بیشتر، کاربر نه تنها می‌تواند غذاخوری‌های سوشی اضافی، بلکه دسته‌بندی‌های دیگر رستوران‌ها (ی،ی رستوران‌های رمانتیک، رستوران‌های دنج و غیره) را پیدا کند.

وقتی می گویند سئوکاران بیش از حد روی RankBrain تمرکز کرده اند، گوگل به چه م،است

جان مو، از گوگل اخیراً این را گفته است
SEO ها کمی هستند بیش از حد روی RankBrain متمرکز شده است. این بی،ه در پاسخ به یک سوال توییتر مبنی بر اینکه آیا RankBrain UX یک سایت را در نظر می گیرد یا خیر بود. بیایید به پاسخ گوگل در اینجا نگاه کنیم و ببینیم که آیا نمی‌تو،م کمی از این مبا، استفاده کنیم زیرا منجر به کمی بحث شد. آیا واقعاً منظور گوگل این بود که ما نباید به RankBrain نگاه کنیم؟ آیا واقعاً برای آن ارزش قائل هستیم؟ هم خیلی

بیایید به این فکر کنیم که گوگل چه چیزی می تواند بگوید تا از هر گونه درام جلوگیری کند. به جای این که بگوییم
SEO ها بیش از حد روی RankBrain تمرکز کرده‌اند، تنها چیزی که گوگل باید می‌گفت این بود: “RankBrain فقط یک عامل است، با فکر ، صرفاً در مورد RankBrain زیاد روی آن معطل نشوید.” این واضح، ساده بود و منجر به یک خبر کامل در مورد نظر نمی شد.

در عوض، گوگل گفت: “ما در بسیاری از مکان ها از یادگیری ماشینی استفاده می کنیم…”. به عبارت دیگر، گوگل واقعاً نمی گوید:
SEO ها بیش از حد روی RankBrain متمرکز شده‌اند.” در عوض، RankBrain تنها ویژگی یادگیری ماشینی در حال استفاده نیست.

گوگل تمایل دارد به صورت رمزآلود صحبت کند، حتی زم، که به نظر نمی رسد. وقتی گوگل می گوید
SEO ها در RankBrain گیر کرده اند، آنچه که آنها می گویند این است که SEO ها باید فراتر از RankBrain به ،وان تنها نهاد یادگیری ماشین نگاه کنند. به این م،ا که گوگل به جای پاسخگویی مستقیم به سوال پرسیده شده، بی،ه ای را بیان می کند که تنها یک بخش از سوال پرسیده شده را منع، می کند، ی،ی RankBrain به ،وان منبع اصلی پیشرفت یادگیری ماشین گوگل. در بی،ه جان، گوگل در مورد اینکه آیا UX نقشی را ایفا می کند یا نه، و در حال تصحیح مفهوم RankBrain است. را موجودیت یادگیری ماشین مربوط به جستجو

آیا تکه‌های ویژه چندوجهی یک تغییر دهنده بازی هستند؟

گوگل به طور فزاینده‌ای در حال آزمایش قطعه‌های ویژه چند وجهی است
دسکتاپ. تاکنون، پرس‌وجوهای پراکنده، قالب Featured Snippet را بالا می‌بردند، اما فقط در تلفن همراه. در ظاهر، درج چند وجهی Featured Snippets در SERP کار بسیار بزرگی به نظر می رسد. به هر حال، یک Featured Snippet می تواند بر SERP تسلط داشته باشد، اما در اینجا دو مورد داریم! یک سایت در نتایج ارگ،ک چه شانسی در مقابل آن دارد؟

موردی، با این حال، فکر نمی‌کند که تاثیر سئوی این قالب قطعه واقعاً آنقدر زیاد باشد. وی خاطرنشان کرد، دومین قطعه برجسته نشان داده شده یک است افزونه از موضوع مربوط به پرس و جو، به ،وان مثال، مستقیماً به خود عبارت جستجو مربوط نمی شود (برخلاف قطعه اولیه)، اما مرحله منطقی بعدی در توالی منطقی موضوع است. اگر کاربر روی قطعه دوم کلیک کند، به این م،ی است که کاربر یک کوئری کارآمد را اجرا نکرده است. به این م،ی، اگر موضوع نشان داده شده در قطعه اولیه برای کاربر بی ربط باشد، احتمالاً آنها واقعاً قصد دارند چیز دیگری را جستجو کنند. در چنین حالتی، نتایج ارگ،ک در صفحه به همان اندازه غیرقابل اجرا خواهند بود. اگر قطعه ویژه دوم با قطعه اول مرتبط باشد، کل SERP (به استثنای قطعه دوم) نامربوط است. تنها اتفاقی که در چنین موردی افتاد این است که به جای اینکه کاربر مجبور شود جستجوی دیگری را انجام دهد تا یک قطعه ویژه دیگر را بیاورد، گوگل آن قطعه دوم را درست روی SERP اول قرار داد.

بدیهی است که سناریوهای دیگری در رابطه با نحوه تعامل کاربران با قطعه چندوجهی Featured Snippet وجود دارد، اما به طور کلی Mordy به ویژگی SERP تأثیر سئوی 3/10 داد.

تحلیل اخبار سئو

معیارهای جدید تبلیغات گوگل: گوگل چهار مورد را اضافه کرده است معیارهای جدید برای کمک به ارائه نگاه دقیق تری به عملکرد تبلیغات شما. معیارهای جدید بر روی نمایش تبلیغات تمرکز می کنند و در نظر می گیرند که آیا یک تبلیغ به سادگی اولین تبلیغ در صفحه است یا اینکه در واقع اولین چیزی است که کاربر به طور کلی در صفحه می بیند.

هدف گوگل حل مشکلات ناشر اخبار: مدتی است که ناشران خبر گلایه دارند که دارند مشکل در یافتن سایت/مقالات آنها در Google News. گوگل اکنون می گوید که آنها از این مشکل آگاه هستند و در تلاش برای راه حل هستند.

این تنها آ،ین شماره در رابطه طول، و ضعیف بین ناشران و موتور جستجو است. در واقع، موارد مرتبط با «اخبار»، چه آدرس‌های اینترنتی AMP یا اخبار جعلی در SERP، به‌طور سنتی Google را با مشکل مواجه کرده‌اند. حتی در حال حاضر، پرس و جوهایی مانند خبر مهم یا خبر فوری Google را کمی سخت می کند (این پرسش ها به شدت متکی به عبارت جستجو شده در ،وان هستند و در نتیجه اغلب کمتر از مقالات خبری قابل توجهی در News Box تولید می کنند). درک اینکه چرا «اخبار» گوگل را تا این حد دشوار کرده است، کمی سخت است، اما اینطور است
مسلما دارد.

Google راهی برای «دنبال ،» برندها از پانل محلی اضافه می کند: شما اکنون راهی دارید پیگیری یک ،ب و کار از طریق دکمه “دنبال ،” در Google Maps و پانل محلی. دنبال ، یک برند یا ،ب و کار شما را در جریان آ،ین اخبار، رویدادها و غیره شرکت قرار می دهد.

به نظر می رسد گوگل تلاش می کند تا “جایگاه رسانه های اجتماعی” قوی تری برای خود به دست آورد، اما دیدن اثربخشی در این مورد کمی سخت است. آیا کاربران واقعاً می خواهند در مورد مارک ها به روز بمانند؟ فیس بوک غیر از این فکر کرد و پست های برند را در فید خبری کاهش داد. ظاهرا منطقی تر است که به کاربران اجازه دهیم افراد مشهور، چهره های ورزشی و غیره را دنبال کنند.

جالب اینجاست که موردی یکی از این موارد را مشاهده کرد. هنگام جستجو برای که بن است
روتیسبرگر
، Mordy متوجه شد که گوگل در حال آزمایش دکمه Follow در پانل دانش این چهره ورزشی است. در حالی که به نظر می‌رسد این یک آزمایش بوده است، زیرا همان پانل دیگر حاوی دکمه نیست، مطمئناً منطقی‌تر از ویژگی‌هایی است که در یک پانل محلی برای داروخانه گوشه‌ای نشان داده می‌شود!

جایگاه ما با جستجوی صوتی و کارهایی که گوگل باید در آینده انجام دهد

اخیراً، Aleyda Solis اسلایدهای خود را از کنفرانس SMX Milan که در آن بحث می کرد، پست کرد بهینه سازی جستجوی صوتی. Aleyda به طرز درخش، نشان داد که چگونه ارزیابی گوگل از آنچه کاربران از یک دستگاه دستیار صوتی نیاز دارند/می خواهند، فناوری نوظهور را به بازار هدایت کرده است. بخشی از این نیاز به نمایش محتوا به صورت بصری و همچنین راهی برای ارائه یک تجربه محتوای عمیق تر بوده است. در نتیجه، گوگل Google Hub را منتشر کرده و به دستگاه های خود توانایی های مکالمه بیشتری داده است.

به گفته Mordy، از آنجایی که گوگل ظاهراً می‌خواهد از طریق دستیارهای صوتی خود یک تجربه محتوای عمیق‌تر ایجاد کند، باید یک مسئله اساسی را حل کند که تلاش‌هایش را با مشکل جدی مواجه می‌کند: تفاوت گسترده بین زبان شفاهی و نوشتاری. ی،ی تفاوت گسترده و اساسی بین قالب‌های زبان وجود دارد که تطبیق یک درخواست صوتی با محتوای نوشتاری را بسیار دشوار می‌کند. Mordy حدس می‌زند که به همین دلیل است که دستگاه‌های جستجوی صوتی با جستجوهای ساده‌تر بهتر عمل می‌کنند. تفاوت زیادی بین نحوه پرسیدن شفاهی ،ی وجود نخواهد داشت که اولین ،ی بود که روی ماه قدم گذاشت در مقابل اینکه چگونه همان سوال را به صورت مکتوب می پرسیدند. با این حال، زم، که محتوا پیچیده‌تر می‌شود، اختلاف بین رسانه‌های زب، افزایش می‌یابد. Mordy بر این عقیده است که برای اینکه گوگل جستجوی صوتی را به هر جایی که می‌خواهد ببرد (ی،ی به درخواست‌های صوتی و محتوای پیچیده‌تر، همانطور که Aleyda اشاره کرد)، باید شکاف بین رسانه‌های زب، پر شود.

ارسال سرگرم کننده پاد،ت در جستجوی SEO!

این هفته ما سوال ارسال ، سرگرم کننده بود:

اگر گوگل پدر و مادری داشت آنها چه ،، بودند؟

ژاکلین رویکردی تحت اللفظی در پیش گرفت و گفت والدین گوگل مطمئناً سرگی برین و ،ی پیج خواهند بود و هستند. موردی که موردی بود، آن را به یک مکان «عجیب‌تر» برد و گفت والدین گوگل مطمئناً فیزیکدان نیل دگراس تایسون و شخصیت ساینفلد جورج ،تانزا خواهند بود (از آنجایی که گوگل «نابغه» است، اما گاهی اوقات کمی دیوانه است!

درباره نویسنده

پاد،ت در جستجوی SEO

In Search یک پاد،ت هفتگی SEO است که برخی از بزرگترین نام‌ها در صنعت بازاریابی جستجو را به نمایش می‌گذارد.

برای شنیدن بینش‌های ناب سئو با شخصیتی زیاد، هماهنگ شوید!

،مت های جدید هر سه شنبه منتشر می شود!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/in-search-episode3