دسته‌ها
اخبار

راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت sitemap آموزش سئو در وب برتر-دنی سالیوان | سئو

کاربران میتوانند در این فایل به دور از ظاهر گرافیکی و احتمالا گیج کننده سایت، به قسمت مورد نظر خود دست پیدا کنند. زمانی که شما سایت مپ خودتان را در سرچ کنسول ثبت می کنید، به گوگل کمک می کنید تا با سرعت بیشتری مطالب شما را ایندکس کند. اگر بخواهیم نقطه مقابل HTML Sitemaps را معرفی کنیم، باید به XML sitemaps اشاره کنیم. مزیتی که این نوع سایت مپ دارد، این است که بیشتر موتورهای جستجو از آن برای پردازش کردن موتورهای جستجو استفاده می کنند. اگر بخواهید که نقشه سایتتان را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید، بهتر است که از قالب XML استفاده کنید، چرا که بیشتر موتورهای جستجو برای خواندن نقشه سایتتان، قادر به درک این زبان هستند.

  • رسالت سایت ساز یوتاب ، ارائه خدمات عالی با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران گرامی و همراهی و همیاری آنها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و قدم نهادن در این دنیای بی انتها است.
  • نتیجه ای که می توان گرفت این است که نقشه سایت، مستقیما بر سئو تاثیر نمی گذارد اما با نقش داشتن بر مواردی دیگر، روند بهینه سازی سایت شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.
  • برخی از سرویس‌های مدیریت محتوا می‌توانند بطور نقشه سایت تولید کنند.
  • به عنوان صاحب یک سایت، مطلوب شما این است که گوگل همه صفحات شما را ببیند و فهرست کند.

نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که در سایت قرار می‌گیرد. این فایل به موتورهای جستجوگر مانند گوگل اجازه می‌دهد که تمام پیچ و خم‌ها و URL‌هایی که باید در گوگل ثبت شوند را، شناسایی و ثبت کنند. در این مطلب سعی کردیم نکات مهم و تاثیر‌گذار در ساخت یک سایت را به شما بگوییم. اگر تا کنون سایت مپی را برای وب سایت خود نساخته‌اید، هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهید. همانطور که در متن به آن اشاره کردیم، وجود یک نقشه سبب می‌شود تا محتوای موجود در صفحات شما دقیق‌تر بررسی شده و هنگام خزیدن ربات‌های گوگل بهتر در نتایج جستجو ایندکس شوند.

از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است. نقشه سایت یکی از مسائلی است که علاقه مندان و متخصصین سئو سایت در مورد آن نظرهای متفاوتی دارند. امروزه، تکنیک های سئو مورد نقد و بررسی قرار گرفته و مسئله به وجود آمده این است که آیا نقشه سایت تاثیری در روند سئو دارد یا خیر. نقشه‌های سایت XML شاخص‌گذاری را تضمین نمی‌کنند؛ آنها فقط URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای جستجو می‌خواهید پیشنهاد می‌کنند. ممنون، کل ادرس و که داد من کپی کردم تو قسمت سایت مپ، زد با موفقیت انجام شد، اما در قسمت status سایت مپ سرچ کنسول زده couldn’t fetch.

محدودیت های موجود در فایل سایت مپ

برای سایت هایی که با زبان php یا asp.net نوشته شده اند، نیاز به برنامه نویسی است؛ اما برای سایت هایی که از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده می کنند، نیاز به برنامه نویسی نیست. اسم نقشه سایت اهمیتی ندارد؛ اما باید حتما از پسوند XML استفاده شود. البته بهتر است بعد از ساخت، فایل ایجاد شده را بررسی کنید تا از صحت کارکرد آن اطمینان داشته باشید. برخی از متخصصان سئو عقیده دارند که استفاده از نقشه سایت تنها برای سایت های بزرگ ضروری است.

انواع فرمت های سایت مپ چیست؟

زمان ویرایش مطلب در وب سایت هایی که تولید محتوای زیادی می کنند می تواند به گوگل کمک کند تا درک بهتری از فعالیت آنها داشته باشد. در واقع این تگ، ابزاری برای اطلاع دادن به گوگل مبنی بر ایجاد تغییرات در صفحه است. منتها بایستی دقت داشته باشید که تنها در صورت ایجاد تغییر، دست به بروزرسانی مقدار این تگ کنید. در تصویر بالا موتورهای جستجو می توانند تنها به نگاه کردن به نقشه سایت، به هر نه صفحه آن پی ببرند. در حالی که تنها برای رسیدن به صفحه شماره 9، بایستی پنج لینک داخلی دنبال گردد.

سایت مپ یکی از موارد ضروری برای سئو تکنیکال است که اگر مقاله سئو چیست ما را مطالعه کرده باشید، در موردش صحبت کرده ایم. نقشه سایت یا سایت مپ گوگل فایلی شامل صفحات مهم وب سایت شما است. با ثبت نقشه سایت، در واقع به گوگل اطلاع می دهید که چه صفحاتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و به این ترتیب گوگل راحت تر و سریعتر آن صفحات را در اینترنت پیدا می کند. زمانی که سایت یا فروشگاه اینترنتی شما راه اندازی شد باید نقشه آن را در سرچ کنسول ثبت کنید، تا گوگل صفحات شما را شناسایی کند و بعد از هربار بروز رسانی نیز آنها را مورد بررسی قرار دهد. اما چگونه نقشه سایت بسازیم؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که سایت مپ چیست و در ادامه نحوه ثبت سایت مپ گوگل را بیان کرده ایم.

XML sitemaps

سایت‌هایی که شامل محتوای آرشیو شده غیرلینک شده به هم هستند. در پایین صفحه بخشی به نام “برگه ها” وجود دارد که می توانید گزینه “نمایش برگه‌ها در نتایج جستجو؟” را در وضعیت بله یا خیر قرار دهید. از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید.