دسته‌ها
اخبار

راهنمای جستجوی پیشرفته گوگل


10 فوریه 2021 | ارسال شده توسط لیراز ،

جستجوی پیشرفته گوگل

چقدر با جستجوی گوگل آشنایی دارید؟

این سوال ممکن است شما را غافلگیر کرده باشد، زیرا احتمالاً به این فکر می کنید که چقدر ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که صفحه اصلی گوگل را مرور کنید، سوال خود را تایپ کنید و با آن، کارتان تمام شد، درست است؟

اگرچه شما در هر زمان فقط مقدار کمی و ثابت از نتایج جستجو را می‌بینید، نگاه ، به تعداد کل اغلب میلیون‌ها بازدید را نشان می‌دهد. این احتمال وجود دارد که بیشتر این نتایج هیچ ارتباطی با آنچه می خواهید ببینید نداشته باشند.

اگر راهی برای تمرکز بر اطلاعاتی که می‌خواهید و در عین حال از بین بردن سر و صدا وجود داشت، چه می‌شد؟


وقت ملاقات شماست جستجوی پیشرفته گوگل. وقتی خواندن این را تمام کردید، دیگر هرگز به گوگل به همان شکل نگاه نخواهید کرد.

اماده ای؟ وقت آن است که برخی از رازها را فاش کنیم:

جستجوی پیشرفته گوگل چیست؟

جستجوی پیشرفته گوگل روش دقیق تری برای مکان یابی اطلاعات در پلتفرم گوگل است. با استفاده از عملکرد اپراتورهای جستجو، دستورات و شرایط مختلف، سطح دقت را در جستجوی اطلاعات خود افزایش می دهید. دستورات و کاراکترهای ویژه مورد استفاده را “عملگرهای پیشرفته” می نامند.

این اپراتورهای پیشرفته به شما این امکان را می دهند که آنچه را که به دنبال آن هستید با دقت و سرعت جدا کنید، بنابراین دیدن اینکه چنین عملکردی برای ،، که تجزیه و تحلیل رقبا، ممیزی SEO و تحقیق محتوا را انجام می دهند، کار سختی نیست.

چرا از جستجوی پیشرفته گوگل استفاده کنیم؟

در بسیاری از موارد، جستجوی استاندارد گوگل به خوبی کار می کند. با این حال، هنگامی که به اطلاعات خاصی نیاز دارید یا با پردازش داده های زیادی سروکار دارید، توانایی شناسایی دقیق داده های مورد نیاز شما یک دارایی است. به یاد داشته باشید که انبوهی از داده‌ها وجود دارد که Google مدیریت می‌کند، بنابراین باید هر کاری که می‌تو،د انجام دهید تا آنچه برایتان مهم است را انتخاب کنید.

بررسی صفحه کامپیوتر با ذره بین

به این فکر کنید که چند بار از جستجوی استاندارد استفاده کرده اید و سپس جستجو کرده اید و سعی کرده اید چیزی را پیدا کنید که من، شما باشد. ویژگی جستجوی پیشرفته همه چیزهایی را که از آنها رد کرده اید باز نمی گرداند، بنابراین یافتن داده های شما بسیار آسان تر و راحت تر خواهد بود. چگونه می توان از جستجوی پیشرفته گوگل استفاده کرد؟ به این توابع سئو فکر کنید:

  • تحلیل رقبا
  • تحقیق عادی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • ،یب عبارت جستجو
  • شناسایی فایل

البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا چنین ابزار جستجوی قدرتمندی برای شما مفید است. توجه داشته باشید که داشتن یک ابزار موجود که به شما کمک می‌کند اطلاعات را بطور مختصر پیدا کنید، به این م،ی نیست که جستجوی پیشرفته Google نمی‌تواند مفید باشد. همچنین نباید این را به ،وان دستورالعملی برای جایگزینی ابزارهایی که در حال حاضر در حال بازی هستند نگاه کنید. به ،وان مثال، Rank Ranger دارای یک ویژگی بسیار جامع تحقیق در مورد روند کلمات کلیدی بر اساس فناوری نمودار دانش گوگل است.

در حالی که این ویژگی در جمع‌آوری داده‌های روند ماهر است، انواع داده‌ها و فایل‌های خاص دیگری ممکن است برای جامع‌تر ، تحقیقات شما مورد نیاز باشد. از آنجایی که تحقیقات روند کلمات کلیدی این قابلیت را ارائه نمی دهد، می تو،د به استفاده از جستجوی پیشرفته گوگل برای پر ، شکاف ها فکر کنید.

درک نحوه استفاده از تابع

قبلاً می د،د که اپراتورهای جستجوی پیشرفته اجزای اصلی سیستم جستجوی پیشرفته Google هستند. با این حال، دانستن آن احتمالاً برای شما م،ایی ندارد. بنابراین، تغییر دنده برای یادگیری نحوه عملکرد سیستم چگونه است؟

مثال عبارت جستجو شده “روندهای تجارت الکترونیک” را در نظر بگیرید. در شرایط عادی، ت، که باید انجام دهید به چیزی بیشتر از قرار دادن این عبارت در نوار جستجو خلاصه نمی شود.

قبل از پرش به رابط پیشرفته‌تر، می‌تو،د برخی از قابلیت‌های جستجوی سفارشی‌شده را با ایجاد یک تغییر جزئی در نحوه وارد ، عبارات خود فعال کنید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

روندهای تجارت الکترونیک -2021

استفاده از کاراکتر “-” در این روش، هر گونه نتیجه ای را که شامل هر چیزی است که به آن متصل است، حذف می کند. در این صورت، گوگل همه نتایجی را که عبارت «2021» را ندارند، برمی‌گرداند.



@ecommercetrends
با اضافه ، «@»، موتور جستجو را فعال می‌کنید تا نام‌های رسانه‌های اجتماعی را بیابد.



#روندهای تجارت الکترونیک

هشتگ ها فقط برای شبکه های اجتماعی نیستند. استفاده از کاراکتر به شما کمک می کند محتوایی را که از منابع مختلف با کلمه کلیدی بر،ب گذاری شده است مشخص کنید.



کتاب های گرایش های تجارت الکترونیک 20..50 دلار

استفاده از این عملگر به محدود ، نتایجی که در محدوده های پایین و بالایی شما قرار می گیرند کمک می کند. برای مکان یابی محصولات با قیمت مشخص مفید است.



روندهای تجارت الکترونیک یا ال،ای ،ید آنلاین

گاهی اوقات، بهتر است عبارات به طور مستقل جستجو نشوند. ممکن است دو کلمه کلیدی داشته باشید که م،ی ی،، داشته باشند یا ارزش مستقلی نداشته باشند. با قرار دادن عملگر “OR” بین دو کلمه کلیدی، هر نتیجه ای که یکی یا دیگری را مشخص می کند، برگردانده می شود.



موارد مرتبط: روندهای تجارت الکترونیک

این احتمالاً یکی از ساده ترین تاکتیک های تحقیقاتی رقیب موجود است. می تو،د یک عبارت جستجو را با “related:” اضافه کنید تا بتو،د نتایج مرتبط را پیدا کنید. حتی می تو،د وب سایت رقیب خود را در سمت راست اپراتور قرار دهید تا ببینید چه چیزی ظاهر می شود.



سایت:ecommercetrends.com

عملگر “site:” فقط برای شناسایی نتایجی استفاده می شود که با نام وب سایتی که وارد کرده اید مطابقت دارند. حتی می تو،د یک قدم جلوتر رفته و زیر دامنه ها را جستجو کنید.


کش:ecommercetrends.com

همانطور که از نام اپراتور پیداست، این تابعی است که برای گرفتن نسخه آفلاین یک صفحه به کش گوگل می رسد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای رسیدن به این هدف از عملگر “cache:” در سمت چپ URL استفاده کنید.

“روندهای تجارت الکترونیک”

یکی از دلایلی که گوگل هر زمان که جستجو می کنید نتایج زیادی پیدا می کند این است که به هر کلمه به ،وان یک قطعه مستقل از پازل نگاه می کند. بنابراین، هر محتوایی که دارای یک یا چند عبارت جستجوی شما باشد، به‌،وان یک موفقیت محسوب می‌شود. با قرار دادن عبارت در داخل نقل قول‌های دوگانه، گوگل فقط نتایجی را برمی‌گرداند که دقیقاً همانطور که شما آنها را تایپ کرده‌اید مشخص می‌شوند. سپس کل متن به ،وان یک عبارت جستجوی کامل مشاهده می شود.


،وان: روندهای تجارت الکترونیک

برای محدود ، بیشتر موارد، می‌تو،د درخواست کنید که فقط صفحاتی که عبارت جستجوی شما را در ،وان صفحه دارند، بازگردانده شوند. تنها کاری که برای رسیدن به این هدف باید انجام دهید این است که عملگر “in،le” را در سمت چپ عبارت جستجوی خود قرار دهید.

Allintext: روندهای تجارت الکترونیک آمازون 2020

جستجوی عملگر “allintext” بدنه صفحات وب و اسناد است تا مشخص شود که آیا آنها حاوی بیش از یکی از کلمات کلیدی هستند که شما وارد کرده اید یا خیر.


نوع فایل گرایش های تجارت الکترونیک: pdf

همانطور که می د،د، تمام اطلاعات گوگل کاملاً مبتنی بر متن نیستند. فایل های زیادی در اینترنت وجود دارد که ممکن است به کلمات کلیدی شما مربوط باشد. در مثال ارائه شده در اینجا، Google تمام اسناد PDF منطبق با عبارت جستجوی شما را برمی گرداند.

Inurl: روندهای تجارت الکترونیک inurl:2020

اپراتور “inurl” برای کمک به شما در یافتن کلمات و عبارات دقیق موجود در URL سند طراحی شده است. همانطور که می بینید، عملگر دو بار با اصطلاحات مختلف استفاده می شود. این به این دلیل است که می تو،د درخواست ها را برای این تابع جستجو ،یب کنید.

پنجره جستجوی پیشرفته گوگل

تمام اپراتورهای فوق در پنجره معمولی گوگل کار می کنند. در حالی که آنها بر اساس عملکرد جستجوی پیشرفته هستند، استفاده از آنها به ،وان استفاده کامل از ویژگی واجد شرایط نیست.

پنجره جستجوی پیشرفته کاملاً مجزا است و می تو،د به آن دسترسی داشته باشید اینجا. یک نگاه به صفحه کافی است تا به شما بگوید دیگر در سطح پایه نیستید. یک سری فیلد وجود دارد که می تو،د از آنها برای محدود ، نتایج جستجوی خود استفاده کنید. همه آنها اختیاری هستند، بنابراین شما فقط باید مواردی را که برای شما مهم است پر کنید.

پنجره جستجوی پیشرفته گوگل

اگر همه چیز کمی طاقت فرسا به نظر می رسد، جای نگر، نیست زیرا گوگل توضیحات و مثال هایی را در سمت راست هر فیلد ارائه می کند تا به شما در استفاده از آنها کمک کند.

پارامترهای مختلف نشان داده شده در بالا برخی از اپراتورهای اصلی مورد استفاده برای جستجوهای پیشرفته هستند. با این حال، پنجره جستجوی پیشرفته با معیارهایی که می خواهید برای جداسازی نتایج جستجوی خود از آنها استفاده کنید، آزادی بسیار بیشتری به شما می دهد.

جستجوهای پیشرفته بسیار خوب

به غیر از دستورات اپراتور و پنجره جستجوی جداگانه، چند ابزار جستجوی پیشرفته وجود دارد که می تو،د به روش های ساده به آنها دسترسی داشته باشید. حتی ممکن است برخی از آنها را قبلا دیده باشید. آنها به شرح زیر است:

  • با تایپ کلمه “calculator”، یک برنامه ماشین حساب در مرورگر خود به شما داده می شود. یا می تو،د معا، ای را که می خواهید حل کنید تایپ کنید.
  • می‌تو،د «کرنومتر» یا «تایمر» را تایپ کنید تا برنامه‌های مرورگر را دریافت کنید که می‌تو،د در پرواز برای این کارها استفاده کنید.

نمونه های دیگر از این جستجوهای پیشرفته عبارتند از اطلاعات پرواز، دما، آب و هوا، داده های ترافیک و غیره.

جستجوی پیشرفته Google – یک تجربه جستجوی دقیق تر در Google

پست را امضا کنید

تردیدی وجود ندارد که استفاده از جستجوی پیشرفته Google می تواند با کمک به شما در زمان خود صرفه جویی کند و با کمترین تلاش، دقیقاً همان چیزی را که به دنبالش هستید بیابید.

برای مثال…

آیا می تو،د تصور کنید که به دنبال یک محصول به صورت آنلاین باشید تا مجبور شوید گزینه های زیادی را تا زم، که محصول دقیق را در محدوده قیمت خود پیدا کنید، بررسی کنید؟

یا، آیا می تو،د تصور کنید که در یک وب سایت خاص به دنبال صفحاتی باشید که حاوی کلمه کلیدی خاصی هستند؟

پیدا ، این مورد در گوگل مانند پیدا ، یک سوزن در انبار کاه است. جستجوی پیشرفته گوگل پاسخی به همه اینها و موارد دیگر است. اگرچه برای یادگیری اپراتورهای پیشرفته نیاز به عادت ، است، اما وقتی به آنها عادت کردید، هرگز به گذشته نگاه نخواهید کرد.

درباره نویسنده

لیراز ،

Liraz یک متخصص بین المللی سئو و محتوا است که به برندها و ناشران از طریق موتورهای جستجو کمک می کند رشد کنند. او مدیر سابق SEO و محتوای Out،in است و قبلاً بیش از یک دهه در صنایع بازی، B2C و B2B کار کرده است.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-advanced-search-guide