دسته‌ها
اخبار

راهنمای SEO Pinterest


31 مارس 2021 | ارسال شده توسط لیراز ،

یک تصویر ارزش هزار کلمه است!

این فلسفه پشت پینترست است، و تنها دلیلی که پینبرد تصویر دیجیتال اینقدر محبوبیت پیدا کرد. پینترست بیش از 250 میلیون کاربر ماهانه دارد و به ،وان بزرگترین سایت رسانه اجتماعی که به ،وان یک پینبرد دیجیتال عمل می کند ظاهر شده است.

اما چرا Pinterest برای بازاریابی رسانه های اجتماعی تا این حد محبوب شد؟ چه چیزی آن را از سایر پلتفرم ها متمایز می کند؟ چه چیزی آن را اینقدر جالب می کند؟

پاسخ به این سوال در منحصر به فرد بودن آن نهفته است. در حالی که سایر سایت های محبوب رسانه های اجتماعی تقریباً به طور انحصاری بر روی محتوا و ارتباطات کاربر به کاربر تمرکز می کنند، Pinterest کاملاً بر روی تصاویر تمرکز دارد.

کاربران در مقایسه با سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی هنگام جستجوی ایده‌ها و الهام‌های جدید از Pinterest بازدید می‌کنند. با این حال، برخلاف آنچه ا،ر مردم فکر می کنند، Pinterest فقط ایده های اتاق خواب، غذا و عروسی نیست. این پلتفرم به ،ب‌وکارها اجازه می‌دهد تا خودشان را تبلیغ کنند و چه راهی بهتر از نشان دادن دقیقاً آنچه به دست آورده‌اید برای تبلیغ ،ب‌وکارتان است؟

به طور طبیعی، ابتدا باید پیدا شوید تا مورد توجه قرار بگیرید – و اینجاست که استراتژی SEO Pinterest مفید خواهد بود. من استدلال می کنم که SEO در Pinterest از هر سایت رسانه اجتماعی دیگری مهم تر است – صرفاً به این دلیل که محتوای Pinterest بهینه شده توسط SEO بی انتها است!

در این پست وبلاگ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه از SEO Pinterest به نفع خود استفاده کنید و برند خود را مورد توجه مخاطبان مرتبط قرار دهید – که ممکن است تغییر دهنده بازی برای تجارت شما باشد!

اندکی از تاریخچه Pinterest

Pinterest در سال 2010 به ،وان یک ابزار کشف بصری شروع به کار کرد و تا به امروز در این مسیر باقی مانده است. این پلتفرم در ابتدا به ،وان مک، ایجاد شد که کاربران می توانند ایده ها و الهامات خود را برای پروژه ها و علایق مختلف به اشتراک بگذارند، اما با در نظر گرفتن رسانه های اجتماعی.

اگرچه این سایت زندگی خود را به ،وان یک نسخه بتا بسته شروع کرد، اما تنها 9 ماه پس از راه اندازی به بیش از 10000 کاربر رسیده بود. پینترست در سال 2011 “فهرست بهترین وب سایت ها” مجله تایم را تهیه کرد و این زم، بود که همه چیز شروع شد.

اگرچه پینترست به بزرگی اینستاگرام یا فیس بوک نیست، اما دارای بیش از 322 میلیون کاربر فعال است – که در صورت استفاده صحیح، آن را به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل می کند. اکنون، تنها چیزی که برای ایجاد ارزش بیشتر برای برند خود نیاز دارید، استراتژی سئوی من، است.

استراتژی SEO Pinterest چیست؟

چیزی که Pinterest را از سایر رسانه های محبوب دیگر مانند فیس بوک، گوگل یا توییتر متمایز می کند این است که فضایی را برای خلاقیت باز می کند و به کاربران امکان می دهد ایده های کاملاً جدیدی را کشف کنند. اگرچه چندین تاکتیک معتبر Google یا Bing SEO وجود دارد که برای SEO Pinterest نیز صادق است، تاکتیک های جدیدی وجود دارد که فقط برای این ابزار کشف بصری اعمال می شود.

تفاوت اصلی بین سئوی گوگل و سئوی پینترست، هدف قرار دادن کلمات کلیدی و استفاده از آنها برای بهینه سازی پروفایل و افزایش فروش است. به طور طبیعی، پینترست سئو شامل بهینه سازی نمایه پینترست خود یا شرکت شما است به گونه ای که ترافیک ارگ،ک بیشتری را از مخاطبان منتخب ایجاد کند.

فاکتورهای رتبه بندی در پینترست بیشتر شبیه به سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام است تا گوگل. قابل ذکر است، آنها به جای بک لینک و سئو فنی به معیارهای تعامل و اشتراک‌های اجتماعی مربوط می‌شوند (اگرچه به طور کلی مستثنی نیست).

مانند هر جنبه ای از بازاریابی دیجیتال، همه ،اصر سئو اغلب محصول جانبی طبیعی محتوای عالی هستند – و این اولین نکته برای ایجاد SEO عالی Pinterest است!

نحوه ایجاد سئوی عالی Pinterest

اولین چیزی که قبل از شروع برنامه ریزی سئوی پینترست خود باید بد،د این است که Pinterest در مقایسه با سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک فرصت بسیار بهتری برای فروش محصول شما فراهم می کند. دلیل این امر ساده است: مردم زم، که برای ،ید چیزی نیاز به الهام دارند به پینترست می روند!

در حقیقت، 89 درصد از کاربران پینترست به دنبال الهام گرفتن برای ،ید هستند. در مقایسه، تنها 17 درصد از کاربران فیس بوک به دنبال ،ید یک محصول در حین جستجو در فید خبری خود هستند.

بنابراین، ضروری است که محصول خود را در صفحه اصلی مخاطبان خود قرار دهید و محصولات خود را شناخته، به اشتراک بگذارید و در نهایت ،یداری کنید.

با توجه به اینکه Pinterest به اندازه سایر رسانه های اجتماعی ویژگی ندارد، کادر جستجو پر استفاده ترین ویژگی است – به این م،ی که کاربران محصولات و ایده هایی را که می خواهند ببینند جستجو می کنند. شما باید با بهینه سازی حساب، Pinboards و Pins برای کلمات کلیدی برتر، از این به نفع خود استفاده کنید. موتورهای جستجو نیز برای نمایش تابلوهای Pinterest بهینه شده اند، به این م،ی که می تو،د با SEO Pinterest خود در بسیاری از زمینه ها سرمایه گذاری کنید.

با اصول شروع کنید

شما مشتاق هستید که استراتژی عالی SEO Pinterest خود را ایجاد کنید و بازاریابی دیجیتال خود را به سطح بعدی برس،د – و من کاملاً آن را دریافت می کنم! با این حال، قبل از شروع پین ،، ابتدا باید چند مرحله را انجام دهید.

یک حساب تجاری ایجاد کنید

اولین قدمی که باید انجام دهید این است که یک حساب تجاری Pinterest ایجاد کنید. از طرف دیگر، می تو،د حساب شخصی خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید که به شما امکان دسترسی به Pinterest Analytics و Pinterest Ads Manager را می دهد.

یک نام کاربری من، سئو انتخاب کنید

گام بعدی انتخاب یک نام کاربری من، SEO است. اما شنیدم که می‌پرسید نام کاربری SEO-Friendly چیست؟

نام کاربری شما اولین چیزی است که مشتریان بالقوه شما متوجه آن می شوند و در URL نمایه شما گنجانده شده است. بنابراین، شما باید نام کاربری را انتخاب کنید که مخاطبان شما ممکن است به دنبال آن باشند.

به ،وان مثال، اگر می خواهید کوکی های پخته شده را بفروشید، باید حتما عبارت یا حداقل کلمه “کوکی ها” را در نام کاربری خود وارد کنید.

نمایه خود را بهینه کنید و اولین تابلوی خود را ایجاد کنید

شما باید بخش «درباره شما» را در نمایه خود به گونه ای بهینه کنید که تمام جزئیات مربوط به شما و محصولتان را برجسته کند. علاوه بر این، باید لوگوی شرکت خود و تمام اطلاعات اختصاصی مربوط به شرکت خود (مکان، وسیله خدمات، مالک، تماس) را درج کنید.

پس از انجام این کار، باید حداقل یک «برد» ایجاد کنید. تابلو باید شامل نوع محتوایی باشد که قصد دارید در نمایه ،ب و کار خود پست کنید.

نکات SEO Pinterest

بعد از اینکه اصول اولیه را پوشش دادید و حساب تجاری پینترست خود را راه اندازی کردید، وقت آن است که روی استراتژی SEO Pinterest خود کار کنید. من به شما چند نکته در مورد چگونگی ایجاد استراتژی عالی SEO Pinterest و ارتقاء بازاریابی دیجیتال Pinterest خود به سطح بعدی ارائه خواهم کرد!

شماره 1 کلمات کلیدی من، را اضافه کنید

سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای بهبود سئوی پینترست و جلب توجه محصولتان، افزودن کلمات کلیدی من، به نام نمایشی‌تان است. هنگام انتخاب کلمات کلیدی، همیشه از کلماتی استفاده کنید که نشان دهنده برند شما به شیوه ای دقیق باشد. بزرگترین اشتباهی که می تو،د مرتکب شوید این است که در مورد محصول خود دروغ بگویید یا اغراق کنید – به سادگی حقیقت را بگویید!

علاوه بر این، کلمات کلیدی را اضافه کنید که به محصول شما کمک می کند در جستارهای جستجو مورد توجه قرار گیرد.

توصیه می کنم از یک نام کاربری در تمام حساب های رسانه های اجتماعی و وب سایت خود استفاده کنید تا محصول خود را در پلتفرم های مختلف قابل کشف کنید. با انجام این کار، حساب پینترست خود را سئو دوستانه تر می کنید و تشخیص اکانت پینترست شما را برای فالوورهای شما در دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی آسان تر می کند.

شماره 2 وب سایت و فروشگاه خود را آماده کنید

Pinterest به حساب های تجاری اجازه می دهد تا داده ها را از وب سایت خود بگیرند تا کمپین های هدفمند بیشتری را تغذیه کنند. بنابراین، ضروری است که وب سایت خود را آماده کنید و آن را به حساب Pinterest خود پیوند دهید.

آماده سازی وب سایت شما Pinterest با افزودن بر،ب Pinterest آغاز می شود – که بخش مهمی از راه اندازی یک کمپین ارگ،ک (یا پولی) است. بخش بعدی اضافه ، یک دکمه ذخیره در وب سایت شما است که به شما امکان می دهد تعامل با کمپین های خود را فراتر از Pinterest افزایش دهید. با افزودن قابلیت Save، کاربران می توانند تصاویر را در تابلوهای خود ذخیره کنند.

آ،ین مرحله آماده سازی وب سایت شما تأیید وب سایت شما است. Pinterest قابلیتی را پیاده سازی می کند که به حساب های تجاری اجازه می دهد تا حساب های خود را تأیید کنند، که تأیید می کند که شما مالک وب سایت خود هستید. برای تایید وب سایت خود، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید. هنگامی که وب سایت شما تأیید شد، وب سایت شما با یک علامت در نتایج جستجوی دامنه ظاهر می شود، که به رتبه بندی SEO شما کمک می کند و به طور بالقوه ترافیک بیشتری را برای شما – هم در حساب Pinterest و هم در وب سایت شما!

شماره 3 دید خود را افزایش دهید

اگرچه Pinterest در درجه اول یک پلت فرم اکتشافی است، مهم است که با دنبال ، سایر حساب های Pinterest، دید خود را افزایش دهید. چرا؟ زیرا فهرست زیر به تعیین اینکه آیا در تابلوهای پیشنهادی کاربران و «نمایه‌هایی برای دنبال ،» ظاهر می‌شوید کمک می‌کند. انتخاب حساب‌هایی که باید دنبال شوند ممکن است دشوار باشد، اما من پیشنهاد می‌کنم مارک‌های معروفی را که شبیه به شما هستند دنبال کنید. با انجام این کار، پین‌های شما بیشتر در توصیه‌های پین دنبال‌کنندگانشان ظاهر می‌شوند.

شماره 4 به طور انحصاری روی تصاویر متوقف نشوید

ویدئو تمام روند سال 2021 است! تعداد بازدیدهای پین های ویدیوی ارگ،ک در چند سال اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است و می تواند به نفع شما باشد. اگر یک ع، ارزش هزار کلمه دارد، تصور کنید در یک ویدیوی کوتاه چه کاری می تو،د انجام دهید؟ پین‌های ویدیویی به شما این امکان را می‌دهند که اطلاعات بیشتری درباره برند و محصولی که می‌فروشید به اشتراک بگذارید و به‌طور چشمگیری سئوی Pinterest شما را بهبود می‌بخشند.

شماره 5 تحقیق خود را انجام دهید!

صرف نظر از اینکه در حال تنظیم تابلوهای جدید هستید یا در حال نوشتن ،وان پین یا توضیحات هستید، همیشه باید آنها را بر اساس کلمات کلیدی نامگذاری کنید. این فرصت شما برای افزایش رتبه صفحه نتایج موتورهای جستجو است، بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام داده و کلمات کلیدی صحیح را انتخاب کنید. اگرچه Pinterest ممکن است چند ،وان پیش فرض را توصیه کند، به آنها بسنده نکنید! برای هر یک از تابلوهای خود به همان اندازه دقیق و دقیق بنویسید، اما مک، را برای گنجاندن کلمات کلیدی پیشنهادی به روش طبیعی پیدا کنید.

شماره 6 دست نکش!

مهمترین نکته برای ایجاد سئوی عالی Pinterest این است که یکدست باشید! ثبات برای هر جنبه ای از زندگی کلیدی است، و این مورد برای استراتژی SEO Pinterest شما نیز هست. تا زم، که این قو،ن و پیشنهادات سئو را دنبال کنید، الگوریتم پینترست حساب شما را شناسایی می کند و آن را به مخاطبان مربوطه ارائه می دهد. این همان چیزی است که کل استراتژی سئو در مورد آن است، درست است؟

در مقایسه با سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی، محتوای پینترست بی انتها است، به این م،ی که هر چه زمان بیشتری را برای اجرای استراتژی سئو خود سرمایه گذاری کنید، برند شما بیشتر مورد توجه قرار می گیرد!

تبلیغات پینترست

اگرچه پینترست برای هدایت ترافیک ارگ،ک عالی است، اما می‌تو،د با استفاده از تبلیغات پولی از طریق «پین‌های تبلیغاتی»، این روند را تسریع بخشید.

بسته به برند شما، قالب های تبلیغاتی مختلفی برای انتخاب وجود دارد:

  • استاندارد
  • ویدئو
  • ،يد كردن
  • چرخ فلک
  • مجموعه ها

این به شما بستگی دارد که کدام قالب تبلیغاتی را برای برند خود انتخاب کنید، اما مهم است که در نظر بگیرید که کدام یک برای شما من، تر است. برای مثال، اگر اهل غذا خوردن هستید، می‌تو،د ویدیوهای نمایشی محصول بسازید و آن‌ها را در Pinterest تبلیغ کنید. از سوی دیگر، اگر فروشنده لباس هستید، می‌خواهید پین‌های ،ید یا تبلیغات تصویری استاندارد را انتخاب کنید.

چیزی را تا ا، دنبال ،…

ایجاد سئوی پینترست عالی ممکن است کمی طول بکشد، اما ایجاد یک حساب کاربری پینترست سازگار با سئو برای برند شما معجزه می کند. با پیروی از این نکات، می‌تو،د مخاطبان قوی و مرتبطی ایجاد کنید که به برند شما وفادار می‌مانند و به شدت با محتوای Pinterest شما درگیر می‌شوند!

درباره نویسنده

لیراز ،

Liraz یک متخصص بین المللی سئو و محتوا است که به برندها و ناشران از طریق موتورهای جستجو کمک می کند رشد کنند. او مدیر سابق SEO و محتوای Out،in است و قبلاً بیش از یک دهه در صنایع بازی، B2C و B2B کار کرده است.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/pinterest-seo-guide