دسته‌ها
اخبار

راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو

باید آدرس مربوط به نقشه را در مرورگر خود باز کرده و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. اگر نقشه سایت در مرورگر به درستی عمل میکند ممکن است به دلیل مشکلات هاست یا سرور شما این دسترسی محدود شده باشد. داشتن تو افزونه یا ابزار مجزا برای تولید نقشه سایت درست نیست و بهتر است از یکی استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از Google XML Sitemaps و غیرفعال کردن بخش نقشه سایت در Yoast است. هر فایل ایندکس میتواند تا فایل نقشه سایت را در شامل شود.

آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد، اما تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده شده است. حجم فایل نقشه سایت باید کمتر از 10 مگابایت وتعداد آدرس های آن باید کمتر از 10 هزار صفحه باشد. هنگام استفاده از یک نقشه سایت XML تنها بهترین روش این است که اگر وب‌سایت اغلب تغییر می‌کند حداقل یک بار در روز به‌ روز شود. سپس، باید از Google بخواهید تا این تغییرات را پردازش کند تا به‌دقت در صفحات نتایج جستجو منعکس شود. اطلاعاتی در مورد بهترین وب‌سایت‌هایی که با پرسش جستجوی آن‌ها مطابقت دارد به کاربر ارائه می‌شود و وب‌سایت‌ها را به‌محض درخواست در دسترس کاربران قرار می‌دهد. این‌همه به لطف خزیدن و نمایه‌سازی موفقیت‌آمیز وب‌سایت است که توسط خزنده و اسپایدر موتور جستجو انجام‌شده است.

برای ارسال نقشه سایت خود به حساب Google Search Console خود وارد شوید. در هر صورت، هنگامی که نقشه سایت شما ایجاد شد، توصیه می کنم به آن نگاهی بیندازید. اسم نقشه سایت اهمیتی ندارد؛ اما باید حتما از پسوند XML استفاده شود. در صورت دشوار بودن یافتن صفحه در فهرست اصلی ناوبری وب‌سایت یا در پیوندهای داخلی، نقشه‌های HTML به‌راحتی می‌توانند صفحه را پیدا کنند.

  • زمانی که شما صفحات و محتوای جدید به سایت اضافه می‌کنید شما می‌توانید از نقشه‌های XML برای اطلاع به موتورهای جستجو استفاده کنید.
  • و این امر به محتویات سایت وابسته است و شما می توانید با Sitemap این کار را برای موتورهای جستجو و گوگل آسان کنید.
  • هر آنچه در داخل تابع نوشته شده است را بردارید و کد زیر را جایگذاری کنید.
  • بطور مثال مقاله آموزش فیزیک را به خاطره آشپزی در بخش بلاگ سایت مرتبط می کنند.
  • به این توجه داشته باشید که داشتن sitemap روی وبسایت خود تضمین نمی‌کند که صفحات ایندکس خواهد شد و در موتورهای جستجو قرار می‌گیرند اما با داشتن آن شانس بیشتری خواهید داشت.

تنها کاری که باید انجام دهیم حذف نقشه قدیمی و معرفی نسخه جدید به گوگل است. اطلاعات یک صفحه از سایت ما در Sitemap (در شرایط استاندارد) از 4 بخش اصلی تشیکل می‌شود؛ آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و زمان آخرین به‌روزرسانی. اگر در حین گردش نقشه کاملی در دست داشتیم، نیازی به این همه دردسر نبود. با کمک نقشه می‌توانستیم مسیر حرکت خودمان را تعیین کنیم، زمان حرکت را مدیریت کنیم و همه اطلاعات تاریخی و جذاب را یک‌جا به دست آوریم.

ارتباط بیش از حد صفحات در سایت مپ ممنوع

این کار برای برخی صفحات در وبسایت شما که مهم هستند ولی دوست ندارید در نتایج صفحات جستجو دیده شوند بسیار کاربردی است. اما شما صرفا زمانی می‌توانید از ربات‌ها بخواهید تا صفحات شما را بلاک کنند که نیازی به کرول آن‌ها نباشد. در این مقاله 13 راهکار برای ساختن و بهینه‌سازی نقشه سایت برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد.

چرا داشتن نقشه سایت مهم است؟

در این مقاله به صورت جامع در مورد ماهیت سایت مپ یا نقشه سایت، اطلاعاتی را دریافت میکنید. همانطور که پیدا کردن یک مکان بدون استفاده از آدرس و نقشه می‌تواند دشوار باشد، گاهی برای گوگل نیز دشوار است که همه‌ی صفحات یک سایت را بدون دسترسی به نقشه‌ سایت یا سایت مپ پیدا کند. یک نقشه سایت خوب می‌تواند گوگل را به صفحات مهم سایت شما هدایت کند. ساخت سایت مپ برای سئو سایت شما بسیار مهم است زیرا به گوگل این امکان را می‌دهد تا صفحات مهم سایت شما را حتی اگر از لینک‌های داخلی به درستی استفاده نکرده‌اید، بررسی و ایندکس کند. از آنجا که نقشه‌های سایت XML آسانتر هستند و به طور معمول به درک کمتری در دنیای بازاریابی نیاز دارند ابتدا به توضیح اینها می‌پردازیم. XML مخفف Extensible Markup Language یا زبان نشانه‌گذاری قابل توسعه می‌باشد.

هرچه فرکانس تغییر و سطح اولویت بیشتر باشد، آن صفحه بیشتر خزیده می‌شود. فایل sitemap نباید بیشتر از ۵۰ هزار URL داشته باشد و حجم آن بیشتر از ۵۰ مگابایت نباشد. بله این کار به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به هزینه خاصی ندارد. در صورتی که تیک گزینه Allow anonymous statistics را فعال کنید، می توانید آماری را برای سازنده برای بهبود و توسعه افزونه ارسال کنید. این گزینه اختیاری است و شما می توانید آن را فعال نکنید.

بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک سایت، به نقشه سایت نیز مراجعه می کنند. نقشه سایت چیست ؟ – سایت مپ یا Sitemap مانند نقشه‌ای است که نشان می‌دهد داخل سایت چه صفحاتی وجود دارند و چگونه می‌توان به محتوای داخل صفحات دسترسی داشت. در این مقاله قصد داریم با آموزش ساخت سایت مپ شما را یک قدم دیگر به بهینه‌سازی سایتتان نزدیک کنیم. ثبت نقشه سایت به بهتر دیده شدن صفحات سایت شما توسط گوگل کمک می‌کند.

همچنین نحوه معرفی نقشه سایت به گوگل وب مستر تولز را مطرح می کنیم … در این مقاله در مورد سایت مپ صحبت کردیم و روش های ایجاد نقشه سایت را بیان کردیم. فراموش نکنید که اگر قصد دارید تا سایتتان رتبه های خوبی را در نتایج جستجو دریافت کند، باید سایت مپ را ایجاد کنید. سایت مپ بخشی از سئو تکنیکال است و سئو تکنیکال نیز جزوی از روش های سئو کلاه سفید است. حتما دقت کنین که تعداد کارکترهایی که برای آدرس صفحه مورد نظر خود قرار میدین از ۲۰۴۸ کاراکتر بیشتر نباشه. سلام دوست عزیز، اگر همون سیستمی که روی سرور سوار میشه منظورتون هست من تا حالا شخصا باهاش کار نکردم و نیازی بهش نداشتم.