دسته‌ها
اخبار

راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو

نه مشکلی پیش نمیاد فقط بخش نقشه سایت yoast را غیرفعال کنید و نقشه جدید را به گوگل وبمستر خود معرفی کنید. اینکه دقیقا چه خطایی موجب عدم نمایش نقشه سایت میشود را باید از طریق log سیستم یا فعال کردن حالت debug بدست بیاورید. ولی در حال حاضر همانطور که گوگل نیز اعلام کرده است بخش هایی از نقشه سایت شما به درستی عمل نمیکند. مثلا در همین آدرس ارسالی اگر روی لینک دوم کلیک کنید متوجه میشوید به جای اطلاعات آدرس ها صفحه سفید نمایش داده میشود. چه مدت از معرفی نقشه سایت شما گذشته است؟ برای بررسی و ایندکس صفحات پیشنهاد میکنیم حداقل 2 هفته به گوگل زمان دهید. برای مثال، گوگل بیشتر صفحات وب را از طریق لینک‌ها پیدا می‌کند.

  • پس تا وقتیکه نقشه سایتتان زیر 50 مگابایت حجم داشته باشد مشکلی نیست.
  • احتمالا در قالب یا یکی از افزونه های شما خطایی وجود دارد که این صفحه به درستی تولید نمیشود.
  • اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که از صفحات شناخته شده به آن لینک داخلی داده نشده باشد، گوگل قادر به پیدا کردنش نخواهد بود.
  • مسیر نقشه سایت را در فایل robots.txt قرار دهید، با اینکار موتور جستجو سریعتر آنرا پیدا می کند.
  • به همین دلیل می‌توان نرخ به‌روزرسانی محتوا را بر اساس کامنت تعریف کرد.
  • حتما دقت کنین که تعداد کارکترهایی که برای آدرس صفحه مورد نظر خود قرار میدین از ۲۰۴۸ کاراکتر بیشتر نباشه.

فکر میکنم 50 هزارتا URL مختلف، مشکلی در ثبت سایت مپ ایجاد نمیکنه تا جایی که خاطر دارم امکان ثبت بیش از 50 هزار آدرس تو سایت مپ هم وجود نداره. سایت هایی که معمولا تعداد صفحات زیادی دارند (برای مثال 100 هزار صفحه به بالا) برای خودشون چندتا سایت مپ ایجاد میکنند و در نهایت هم توی تمام این سایت مپ ها رو داخل یک سایت مپ مادر تعریف میکنند. شما میتونید این سایت مپ رو به فایل robots.txt معرفی کنید. نقشه سایت (sitemap یا xml sitemap) طرح کلی از وب‌سایت شما است که به موتورهای جستجو در پیداکردن، خزش و ایندکس تمام محتوای سایت شما کمک می‌کند.

چگونه نقشه سایت را به گوگل معرفی کنیم؟

یا ممکن است یک سایت تجارت الکترونیک با پنج میلیون صفحه داشته باشید. اگر لینک‌سازی داخلی را عالی انجام ندهید و تعداد بسیار زیادی لینک خارجی نداشته باشید، گوگل برای یافتن تمام آن صفحات با مشکل مواجه خواهد شد. اینجاست که داشتن یک نقشه برای سایت بسیار مفید خواهد بود. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فایل‌های Media RSS را جایگزینی مناسب برای تشخیص توضیحات متای فایل‌های ویدئویی درنظر می‌گیرند. اگر تا الان سایت تان را به این ابزار متصل نکرده اید حتما از طریق مقاله آموزش اتصال سایت به سرچ کنسول، این کار را انجام بدهید. این مساله به این شکل که شما توضیح دادید عجیب هست و نیاز به بررسی بیشتر داره.

ابزارهای بررسی نقشه سایت  (Sitemap)

تلاش زیادی برای تولید محتوای عالی و صرف وقت برای اطمینان از خزیدن و نمایه‌سازی تمام این مطالب عالی وجود دارد و این اطمینان را می‌دهد که واقعاً ارزش این را دارید که دیده شوید. وقتی sitemap ساخته شد، باید در وب‌سایت بارگذاری شود و سپس به Google ارسال شود. قبل از اینکه نقشه سایت خود را ارسال کنید، باید دامنه خود را از طریق کنسول جستجوی Google تأیید کنید. سپس، Google می‌تواند شما را به عنوان مالک وب‌سایت شناسایی کند.

فواید داشتن نقشه سایت را می توان کمک به خزنده های موتور جستجو برای درک بهتر صفحات یک سایت و در نهایت بهبود سئو سایت دانست. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که برای بهبود سئو سایت خود هر اقدامی را انجام می دهید، بشدت ساخت و معرفی نقشه سایت را پیشنهاد می کنیم. نقشه سایت یا سایت مپ گوگل فایلی شامل صفحات مهم وب سایت شما است. با ثبت نقشه سایت، در واقع به گوگل اطلاع می دهید که چه صفحاتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و به این ترتیب گوگل راحت تر و سریعتر آن صفحات را در اینترنت پیدا می کند. در طرف مقابل، sitemap برای خزیدن و فهرست بندی وب‌سایت از ضروریات است تا محتوای موجود در آن بتواند در نتایج جستجو رتبه‌بندی شود. این به کاربر در پیمایش و درک وب‌سایت شما کمک می‌کند، اما همچنین به برقراری ارتباط با موتورهای جستجو کمک می‌کند.